Data: 2021-01-20 09:48:59 | |
Autor: K | |
Pozamiatane! | |
Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles-combats-range-anxiety.html
bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale jest przelom i to nie byle jaki: https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253 to jest nokaut!!!!111 |
|
Data: 2021-01-20 12:22:07 | |
Autor: cyklista | |
Pozamiatane! | |
K pisze:
Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles-combats-range-anxiety.html bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale jest przelom i to nie byle jaki: https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253 to jest nokaut!!!!111 będzie jak pojawią się takie w samochodach i stacje ładowania będą w stanie tyle energii przesłać w takim czasie -- Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus -- Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus |
|
Data: 2021-01-20 13:08:49 | |
Autor: ToMasz | |
Pozamiatane! | |
W dniu 20.01.2021 o 12:22, cyklista pisze:
K pisze: policzyłeś prąd? będzie jak pojawią się takie w samochodach i stacje ładowania będą w stanie tyle energii przesłać w takim czasie jak.... ToMasz |
|
Data: 2021-01-20 19:49:03 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Pozamiatane! | |
I ciepło?
No ale lodówki pocovidowe będą. -- -- - policzyłeś prąd? |
|
Data: 2021-01-20 13:10:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-20 o 13:08, ToMasz pisze:
Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles-combats-range-anxiety.html bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale jest przelom i to nie byle jaki: https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253 to jest nokaut!!!!111 Magicznie, czyli tak samo jak przejazd elektrykiem 500km przy minus dwudziestu bez ładowania. Pozdrawiam |
|
Data: 2021-01-20 14:54:52 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pozamiatane! | |
Hello ToMasz,
Wednesday, January 20, 2021, 1:08:49 PM, you wrote: policzyłeś prąd?Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego: Na pewno nie bezprzewodowo. I już zapewne podłączenie ręcznie też nie będzie wchodzić w grę. Myślę, że odrębne gniazdo i łączenie przez robota. Bateria 900V i ładowanie 1 kA... A ja się biedzę z 450 V i 91 A z jednego transformatora. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2021-01-20 15:54:45 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6945244805$20210120145455@squadack.com...
Hello ToMasz, Wednesday, January 20, 2021, 1:08:49 PM, you wrote: policzyłeś prąd?Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego: Na pewno nie bezprzewodowo. hm, przy takich pradach ... piorunem :-) J. |
|
Data: 2021-01-20 15:23:31 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ru8uac$1gp$1$horizn@news.chmurka.net...
Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles-combats-range-anxiety.html to jest nokaut!!!!111 Poczekamy, zobaczymy - dla tak radosnych wynalazkow bywa dlugi okres wdrozenia ... czasem nigdy. Ale jak sie sprawdzi ... no, bedzie mozna elektrykiem pojechac w trase :-) J. |
|
Data: 2021-01-20 15:23:56 | |
Autor: Peter | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze:
Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego: https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles-combats-range-anxiety.html bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale jest przelom i to nie byle jaki: https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253 to jest nokaut!!!!111 kolejne przełomy o których czytam od 10 lat |
|
Data: 2021-01-20 15:31:23 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:
W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze: No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało dawno wdrożonych. Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny. Na pewno nie są ostatnie. Więc który z obecnych dożyje etapu wdrożenia, to pożyjemy zobaczymy, ale to że jakieś będą, jest więcej niż pewne. |
|
Data: 2021-01-20 15:53:06 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ru9ers$bve$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze: W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze: No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało dawno wdrożonych. No nie wiem - Tesla jezdzila kiedys na ogniwach 18650, i tu postep jest niewielki. Pozniejsze przejscie na wieksze rozmiary duzo nie dodalo. Pierwszy Roadster mial 53kWh wedle wiki, a teraz mamy 54-100kWh. I to nie bardzo wiadomo, czy lepsze baterie, czy wiecej miejsca wykombinowali. Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, ktora stwierdzila "naród to kupi" i zainwestowala w samochod "bezkompromisowy", wliczajac m.in. koszt baterii. J. |
|
Data: 2021-01-20 15:57:54 | |
Autor: Adam | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-20 o 15:53, J.F. pisze:
(...) A tak z ciekawości: pamięta ktoś, jakie parametry akumulatorów miały wózki akumulatorowe, których swego czasu było wszędzie ogromne mnóstwo? Korzystała z tego Poczta, PKP, zakłady pracy. Melexy miały chyba nieco mniejsze. Pamięta ktoś parametry? -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2021-01-20 16:38:23 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ru9gdj$cjj$1$Adam@news.chmurka.net...
W dniu 2021-01-20 o 15:53, J.F. pisze: (...) A tak z ciekawości: pamięta ktoś, jakie parametry akumulatorów miały wózki akumulatorowe, których swego czasu było wszędzie ogromne mnóstwo? Melexy miały chyba nieco mniejsze. Pamięta ktoś parametry? Pamietac nie pamietam, ale predkosc niewielka, zasieg niewielki, to i akumulator nie musial byc duzy. Akumulatory mogly byc np 12V/180Ah, czyli jakies 2kWh ... i kilka takich, bo np wozek na 48V. ale ... http://fml-lezajsk.pl J. |
|
Data: 2021-01-20 17:58:27 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Pozamiatane! | |
Hello Adam,
Wednesday, January 20, 2021, 3:57:54 PM, you wrote: Pierwszy Roadster mial 53kWh wedle wiki, a teraz mamy 54-100kWh.A tak z ciekawości: pamięta ktoś, jakie parametry akumulatorów miały Zwykłe, ołowiowe. Ładowanie całą noc. Teraz masz w wózkach widłowych - ładowarka 2 kW max... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2021-01-20 23:52:53 | |
Autor: Adam | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-20 o 17:58, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Adam, Ołowiówki, trakcyjne, często jeszcze widywałem z osobnymi komorami i mostkiem u góry. Tyle, że tych akumulatorów było tak prawie pół wózka. Wózki na jednym ładowaniu jeździły cały dzień. Pamiętam, że gdzieś widziałem akumulatornię. Szyny prądowe były grubsze od moich dwóch rąk razem. Ale miałem wtedy może z 10 lat. -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2021-01-20 16:02:32 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 20-01-2021 o 15:53, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ru9ers$bve$1$Cav@news.chmurka.net... Nie o Tesli mowa, 10 lat temu nie miała jeszcze żadnego samochodu na rynku. Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet europejscy i dalekowschodni producenci. |
|
Data: 2021-01-20 16:31:15 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ru9gm9$d1b$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 20-01-2021 o 15:53, J.F. pisze: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:[...] kolejne przełomy o których czytam od 10 lat Nie o Tesli mowa, 10 lat temu nie miała jeszcze żadnego samochodu na rynku. Juz miala. Ale li-ion, w tym ogniwa 18650 byly znacznie wczesniej. Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet europejscy i dalekowschodni producenci. Samochody czy wozki golfowe/akumulatorowe, zeby to zgodnie prawda nazwac ? Pierwszy byl IMO GM z EV1, ktory byl niemal normalnym samochodem. A potem jakos dlugo, dlugo nic ... J. |
|
Data: 2021-01-20 20:36:13 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 20-01-2021 o 16:31, J.F. pisze:
Nie o Tesli mowa, 10 lat temu nie miała jeszcze żadnego samochodu na rynku. Nie miała. Pokazała pod koniec 2011, a tak naprawdę w Genewie 2012. Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet europejscy i dalekowschodni producenci. Tak. |
|
Data: 2021-01-21 12:43:02 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rua0nd$m8t$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 20-01-2021 o 16:31, J.F. pisze: Nie o Tesli mowa, 10 lat temu nie miała jeszcze żadnego samochodu na rynku. Nie miała. https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster_(first_generation) Tu pisza nawet 2008 P.S. "In 2016, Tesla began selling a battery upgrade from 53 to 80 kWh (190 to 290 MJ)" Ciekawe - postep w bateriach, czy wygospodarowali jeszcze troche miejsca.. https://web.archive.org/web/20150904000211/http://shop.teslamotors.com/collections/roadster/products/roadster-3-0-upgrade https://electrek.co/2016/07/08/tesla-roadster-3-0-battery-upgrade-r80/ Drogi ten zbiornik. Za tyle, to mozna bylo auto kupic, nowe :-) No dobra - to reczna robota, seryjne kosztuja mniej. Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet europejscy i dalekowschodni producenci. Tak. Jakies przyklady ? J. |
|
Data: 2021-01-21 13:09:59 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 12:43, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rua0nd$m8t$1$Cav@news.chmurka.net... Słowo-klucz "na rynku". Prototypy to sobie w bytu można wsadzić. Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet europejscy i dalekowschodni producenci. PSA, Renault, Nissan. Może też inni. |
|
Data: 2021-01-21 18:07:58 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rubqun$r2q$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 21-01-2021 o 12:43, J.F. pisze: Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 20-01-2021 o 16:31, J.F. pisze: Słowo-klucz "na rynku". -By November 19, 2008, more than 70 of the cars had been delivered to customers. -By April 2, 2009, 320 Roadsters had been delivered. -In May 2009, Tesla issued a safety recall for all 345 of its Roadsters that were manufactured before April 22, 2009. Tesla sent technicians to customers' homes to tighten the rear, inner hub flange bolts. Tesla told customers that without this adjustment, the driver could lose control of the car and crash. The problem originated at the Lotus assembly line that builds the Roadster and Lotus also recalled some of its own vehicles. Tesla reminded customers that millions of cars are recalled every year. -Tesla announced on January 13, 2010, that it had produced its 1,000th Roadster. The company had delivered vehicles to customers in 43 states and 21 countries worldwide.[84] In 2009 Tesla began taking orders from customers in Canada, and Canadian deliveries began in February 2010. -In January 2010, Tesla began producing its first right-hand-drive Roadsters for the UK and Ireland. The 2010 model-year right-hand-drive Roadster included a suite of unique noise-reduction materials and an upgraded sound system. The Roadster started at ?86,950 and cost about 1.5p per mile. -On December 2, 2010, Tesla had delivered more than 1,400 Roadsters. -On September 28, 2011, Tesla delivered its 100th Roadster in Switzerland. Jesli to prototypy - to w bardzo szerokim sensie ... Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet europejscy i dalekowschodni producenci. PSA, Renault, Nissan. A konkretne nazwy ? Taki Leaf chyba ciut pozniej - tzn o miesiace, wiki twierdzi, ze w 2011 wyprodukowali juz 22 tys sztuk. Tylko Range MY 2011/12 117 km (73 miles) EPA 175 km (109 miles) NEDC https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf wiec 117km ... a z jaka predkoscia ? Może też inni. A owszem https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_EV_Plus I byloby pieknie gdyby nie produkcja laczna - 340 sztuk. https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_RAV4_EV 1400 sztuk, 50kW silnika, 153km ... Czy np https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Hypermini Smart i maluch tez sie sprzedawaly :-) Prototypy :-P J. |
|
Data: 2021-01-21 18:13:19 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 18:07, J.F. pisze:
Jesli to prototypy - to w bardzo szerokim sensie ... Ale jednak.
P106 electric, Zoe, Leaf Taki Leaf chyba ciut pozniej - tzn o miesiace, wiki twierdzi, ze w 2011 wyprodukowali juz 22 tys sztuk. No właśnie - i to można nazwać produkcją na rynek.
I o tym postępie mówię. |
|
Data: 2021-01-21 19:57:36 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruccng$7bf$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 21-01-2021 o 18:07, J.F. pisze: Jesli to prototypy - to w bardzo szerokim sensie ...Ale jednak. A mowia, ze klient nie poligon :-) Taki Leaf chyba ciut pozniej - tzn o miesiace, wiki twierdzi, ze w 2011 wyprodukowali juz 22 tys sztuk. No właśnie - i to można nazwać produkcją na rynek. W skali swiata - ciagle eksperyment. A roznica w cenie spora - Tesla nie dla wszystkich. Tylko I o tym postępie mówię. Ale to jakis postep techniczny w bateriach, czy po prostu wiecej ogniw dali, bo klient elektryka z zasiegim 100km nie kupi :-P To juz lepiej patrz na ten upgrade baterii do Roadstera (hi hi - taki to prototyp, 10 lat jezdzi ). Powiekszenie prawie dwukrotne ... a miejsce chyba takie samo. Wiec postep jest, ale ... dwukrotny, a nie kilkunastokrotny. A kolejny postep - trudno powiedziec na ile trudny do osiagniecia. J. |
|
Data: 2021-01-21 21:22:41 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 19:57, J.F. pisze:
Tylko No dali więcej. Wtedy nie dali, bo nie było tak małych i tak wydajnych. Bateria w Leafie jest z grubsza taka sama wymiarowo. Wiec postep jest, ale ... dwukrotny, a nie kilkunastokrotny. Dwukrotny to tak przez ostatnie 2-3 lata. Teraz już mało które nowe auto wychodzi z baterią mniejszą niż 60 kWh, a najpopularniejsze (wtedy) Leaf i Zoe przestały wychodzić z bateriami 20-30 kWh dopiero w 2018.... |
|
Data: 2021-01-22 12:45:42 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rucnqh$eaa$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 21-01-2021 o 19:57, J.F. pisze: Tylko No dali więcej. Wiec postep jest, ale ... dwukrotny, a nie kilkunastokrotny. Dwukrotny to tak przez ostatnie 2-3 lata. Ogniwo 18650 mialo w okolicach roku 2000 1800mAh. Teraz ma 2500, 3000, a to nie wiadomo czy wierzyc, bo Chinczycy sprzedadza Ci i 10Ah. No dobra - LG wierzymy, 3600 produkuja. Wiec dwukrotny .. w 20 lat. W miedzyczasie Tesla przeszla na wieksze rozmiary, co moze to troche dodawac. Mozna tez plaskie ogniwa - lepiej sie pakuja w przestrzen, ale przestrzenie dla chlodzenia powinny byc ... Teraz już mało które nowe auto wychodzi z baterią mniejszą niż 60 kWh, a najpopularniejsze (wtedy) Leaf i Zoe przestały wychodzić z bateriami 20-30 kWh dopiero w 2018.... No ale postep dzieki temu, ze ogniwa lepsze, czy dzieki temu, ze wygospodarowano dla nich wiecej miejsca ? Mozesz podac wage tych baterii. J. |
|
Data: 2021-01-22 20:07:05 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 22-01-2021 o 12:45, J.F. pisze:
Wiec postep jest, ale ... dwukrotny, a nie kilkunastokrotny. Ale nie było go w samochodach - a o tym mówimy. W miedzyczasie Tesla przeszla na wieksze rozmiary, co moze to troche dodawac. A ten swoje. Powtarzam: Tesla 10 la temu nie produkowała samochodów dla masowego odbiorcy, więc o niej nie piszę. Teraz już mało które nowe auto wychodzi z baterią mniejszą niż 60 kWh, a najpopularniejsze (wtedy) Leaf i Zoe przestały wychodzić z bateriami 20-30 kWh dopiero w 2018.... Baterie (obudowy) w większości przypadków są identyczne i można je zamieniać plug and play między autami danego typu.
Możesz sobie poszukać jeśli Cię to interesuje. |
|
Data: 2021-01-22 20:44:00 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ruf7op$2gt$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 22-01-2021 o 12:45, J.F. pisze: Ogniwo 18650 mialo w okolicach roku 2000 1800mAh.Wiec postep jest, ale ... dwukrotny, a nie kilkunastokrotny.Dwukrotny to tak przez ostatnie 2-3 lata. Ale nie było go w samochodach - a o tym mówimy. Bylo - Tesla z nich zlozyla baterie do Roadstera i potem S. W miedzyczasie Tesla przeszla na wieksze rozmiary, co moze to troche dodawac. A ten swoje. No, 2 tys sztuk to istotnie trudno nazwac masowym odbiorcą, tym niemniej ... auto dla kazdego ... odpowiednio bogatego. Teraz już mało które nowe auto wychodzi z baterią mniejszą niż 60 kWh, a najpopularniejsze (wtedy) Leaf i Zoe przestały wychodzić z bateriami 20-30 kWh dopiero w 2018.... Baterie (obudowy) w większości przypadków są identyczne i można je zamieniać plug and play między autami danego typu. Taaa ... nie calkiem https://elektrowoz.pl/porady/nissan-leaf-i-z-bateria-62-kwh-da-sie-zrobic-i-jest-ponad-390-km-zasiegu-cena-oniesmiela-ale-nie-zabija-wideo/ W dodatku z tego co czytam https://qnovo.com/inside-the-battery-of-a-nissan-leaf/ to nissan uzywal gorszych baterii niz Tesla, ale bezpieczniejszych ... ciekawe jak to w tych 60kWh ... J. |
|
Data: 2021-01-20 22:44:33 | |
Autor: ToMasz | |
Pozamiatane! | |
W dniu 20.01.2021 o 15:31, Cavallino pisze:
W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:nie. Ty widzisz postęp jedynie w samochodach elektrycznych. skoro ich na rynku cywilnym nie było, to postęp jest gigantyczny. ale wykorztystują one baterie, akumulatory znane od wielu lat, używane w laptopach. Oczywiście że jest postęp, ale raczej wynikający z ewolucji, poprawy ewidentnych błędów, zbliżania się do pojemności/wydajności teoretycznej. Tak jak do pewnego momentu, co rok mieliśmy dwa razy szybsze zegary w komputerach, tak osiągnęliśmy jakąśtam pojemność ogniw i basta. na tyle opraliśmy się o ścianę, że największym skokiem było przejście z cylindrów na prostopadłościany. wiem, przesadzam, ale 18650 są półtora raza pojemniejsze niż 10 lat temu, nie kilkanaście Na pewno nie są ostatnie. w 100% się zgadzam. ale natura, ślepa natura, musi wypróbować wiele dróg, zanim uzna że jedno oko to za mało, troje oczu to za dużo, optimum to para. prawda? A my jesteśmy na etapie w którym można by policzyć czy to co chcemy zrobić ma sens, albo jakie inne warunki muszą być spełnione żeby był sens. a w tym przypadku ewidentnie widać ze to bez sensu. oszacuj sobie. bateria w tesli ma 85kw godzin. czyli aby ją naładować musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia? Tak więc ta droga jest ślepa. i teraz w MOIM MNIEMANIU ekologia to krzyczenie: nie marnujcie na to czasu, bo i tak się nie uda. Natomiast wielu z Was postrzegam jako ludzi którzy mówią - uda się na 100%, bo tak i basta. tylko że być może braknie nam życia aby cieszyć się ekologicznymi samochodami, bo zamiast iść prostą drogą do celu, marnowaliśmy czas i środki na przedsięwzięcia pozbawione sensu. tym bardziej, że ścieżki do osiągnięcia celu są wytyczone, ale niestety wyboiste. tesla nimi nie przejedzie, a w każdym razie jeszcze długo nie. ToMasz |
|
Data: 2021-01-20 23:12:10 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 20-01-2021 o 22:44, ToMasz pisze:
W dniu 20.01.2021 o 15:31, Cavallino pisze: Były. I to znacznie wcześniej niż się wielu wydaje. 10 lat temu właśnie takie - naście razy gorsze niż teraz. bateria w tesli ma 85kw godzin. czyli aby ją naładować musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia? Tak samo kiedyś gadali o internetach na modemach na kablu telefonicznym. Też się nie dało wiele zrobić..... Spokojna Twoja rozczochrana, ten czy inny sposób na szybko ładowane ev się znajdzie, zawsze znajdzie się ktoś kto nie wie że się nie da. |
|
Data: 2021-01-21 09:14:28 | |
Autor: spider | |
Pozamiatane! | |
W dniu 20.01.2021 o 22:44, ToMasz pisze:
musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia? I mówimy tutaj o jednym aucie :) A teraz dajmy takich aut 5 ładowanych jednocześnie w jednym miejscu. Każdy kto ma trochę pojęcia o fizyce, prądzie i energetyce, wie że jeszcze droga daleeeka do elektryfikacji transportu samochodowego. Ale Cavallino tego nie przetłumaczysz, dla niego to religia której jest wiernym wyznawcą, wiadomo przecież że wiara czyni cuda :) |
|
Data: 2021-01-21 10:36:33 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 09:14, spider pisze:
W dniu 20.01.2021 o 22:44, ToMasz pisze: Ktoś mówi inaczej? Ale Cavallino tego nie przetłumaczysz, dla niego to religia Nie - to ocena faktów. I zobaczysz jak bardzo będziesz się za kilka/kilkanaście lat wstydził, że w 2021 byłeś aż takim niedowiarkiem, bez wiary w postęp. Niestety, przed spaliniakami już nie ma przyszłości, więc nie ma co się buntować przeciwko zmianie napędu, zwłaszcza że ona już teraz nie gryzie. Nie jest może jeszcze dla każdego (i może nigdy nie będzie, bo dla transportu ciężkiego będzie pewnie musiało być inne rozwiązanie niż baterie), ale spora część ludzi myślących o nowym aucie, może już teraz bez większego bólu się przesiadać na ev. |
|
Data: 2021-01-21 11:31:52 | |
Autor: K | |
Pozamiatane! | |
On 21/01/2021 09:36, Cavallino wrote:
W dniu 21-01-2021 o 09:14, spider pisze: Ty nie odrozniasz wiary w nieunikniony postep od naginania rzeczywistosci w swoim wydaniu. Niestety, przed spaliniakami już nie ma przyszłości, więc nie ma co się buntować przeciwko zmianie napędu, zwłaszcza że ona już teraz nie gryzie. Oczywiscie, ze nie ma przyszlosci przed spalinowymi jakie dzis znamy i tego nikt nie neguje. To ty sie zawiesiles na tym jednym argumencie i siejesz hejt. Nie jest może jeszcze dla każdego (i może nigdy nie będzie, bo dla transportu ciężkiego będzie pewnie musiało być inne rozwiązanie niż baterie), ale spora część ludzi myślących o nowym aucie, może już teraz bez większego bólu się przesiadać na ev. Nie moze. To bylo wielokrotnie dyskutwane. EV sie obecnie nadaje do miasta na krotkie dystansy (do sklepu, do pracy, na park&ride). To udowodnili sami ich posiadaczy w nieudolnych probach pokazania swiatu, ze sie da pojechac z Polski do Chrowacji czy nad polskie morze bez popierdalania z przedluzaczem od kosiarki po hufcach harcerskich. Natomiast wszelkiej masci hybrydy szczegolnie PHEV to podcieranie dupy szklem. |
|
Data: 2021-01-21 14:49:23 | |
Autor: spider | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21.01.2021 o 10:36, Cavallino pisze:
Nie - to ocena faktów. OK, za kilka/kilkanaście lat odkopię tego posta i zweryfikujemy z rzeczywistością :) Mam nadzieję że do tej pory nie zaorają wszystkich serwerów news.
Zgadza się, ale wg mnie koniec spaliniaków to raczej dalsza przyszłość niż bliższa :) Jakoś w technologii przesyłania prądu nie było i nie zanosi się na jakąś rewolucję od x-lat W wytwarzaniu energii praktycznie też. Przybyło ot co trochę wiatraków i paneli PV ale to niestabilne lub za mało wydajne źródła. Od atomu w Europie nastąpił jakiś odwrót, jakby mieli w zanadrzu zimną fuzję. Ale sieci energetyczne nie są z gumy a koszt ich rozbudowy to niewyobrażalne pieniądze, nie mówiąc o kosztach środowiskowo/krajobrazowych. Coś tam dłubią przy jakichś minireaktorach które pozwoliłyby na rozproszenie źródeł wytwarzania energii ale to jeszcze jest w fazie eksperymentu. Nie jest może jeszcze dla każdego (i może nigdy nie będzie, bo dla transportu ciężkiego będzie pewnie musiało być inne rozwiązanie niż baterie), ale spora część ludzi myślących o nowym aucie, może już teraz bez większego bólu się przesiadać na ev. Czy ja wiem czy spora? Aktualnie odpadają praktycznie mieszkańcy bloków, lub ci których stać tylko na jedno auto a czasem chcą pojechać dalej niż w koło komina. |
|
Data: 2021-01-21 14:59:27 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 14:49, spider pisze:
Jakoś w technologii przesyłania prądu nie było i nie zanosi się na jakąś rewolucję od x-lat Nie było widać potrzeby, ale ona się rodzi. >Przybyło ot co trochę wiatraków i > paneli PV ale to niestabilne lub za mało wydajne źródła. Od atomu w > Europie nastąpił jakiś odwrót, jakby mieli w zanadrzu zimną fuzję. > Ale sieci energetyczne nie są z gumy a koszt ich rozbudowy to > niewyobrażalne pieniądze, nie mówiąc o kosztach > środowiskowo/krajobrazowych. Koszty rozbudowy sieci stacji benzynowych przez ostatnie 100 lat też były niewyobrażalne, a od czasu gdy benzynę kupowało się w aptekach, trochę ich powstało... Czy ja wiem czy spora? Aktualnie odpadają praktycznie mieszkańcy bloków, I tylko oni. Na nich świat się nie kończy. > lub ci których stać tylko na jedno auto a czasem chcą pojechać dalej niż > w koło komina. Należę do takich - na dwa nowe auta mnie nie stać. Wolę jedno, ale jak najfajniejsze. Nie musi więc być to przeszkoda przy ev. Większą może być ciasny łeb, niegotowy na zmiany w światopoglądzie i przyzwyczajeniach. |
|
Data: 2021-01-21 20:17:31 | |
Autor: ToMasz | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21.01.2021 o 14:59, Cavallino pisze:
modemy - na kablach telefonicznych - nie istnieją dzisiaj. znaczy te które działały w paśmie audio -telefonu. zastąpiono je innymi rozwiązaniami, lan lte, światłowód Koszty rozbudowy sieci stacji benzynowych przez ostatnie 100 lat też były niewyobrażalne,nie i była o tym mowa. stacja benzynowa to w ilości sprzedanych litrów paliwa niewielki koszt. jedna ciężarówka paliwa to zapas "energii" na całe życie auta. Problemem w stacjach ładowania pojazdów jest brak sieci która może ekonomicznie naładować tak dużą ilość pojazdów. chcesz ładować w domu, nad morzem w górach? To musisz miec kable.... wykorzystywane przez 3 miesiące nad morzem, miesiąc w górach i reszta w domu, ale nie przez całą dobę równomierninie, tylko czasem. o ile ten czas jakoś wydłużysz do nocy - jest cień szansy. o ile ten czas skrócisz do minut - nie ma najmniejszy szans. tak jak pisałem - kabel który przepuści taką moc jest tak ciężki, że człowiek go nie przetransportuje. Nie musi więc być to przeszkoda przy ev. ale my biadolimy nad właśnie ciasnymi łbami. ludzi którzy nie rozumieją ze ekologia to nie jest jazda 2 tonowym elektrykiem do pracy, tylko e-rowerem/e-hulajnogą. biadolimy nad brakiem wymiennych akumulatorów! Przecież taki akumulator możesz ładowac 1000amperów, bo jego włożysz do ładowarki "rękami" robota. przecież takie naładowane akumulatory mogą stać i czekać. ale podobno chłodzenie tych wymienialnych jest problemem. rzeczywiście? a może nie dajmy im wogóle chłodzenia? Bo ograniczymy pobór prądu czyli przyśpieszenie do 15 sek do setki? Ale właśnie ciasne mózgi połączone z wygodnymi dupami nie przełkną tego, że stary golf tdi, zanim się rozpadnie, bedzie szybszy od elektryka. że astra na gaz zanim jej progi odpadną, będzie wygodniejsza niż e-hulajnoga. więc mamy tesle dla snobów i .... gówno z e-mobilności. ToMasz |
|
Data: 2021-01-21 21:25:52 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 20:17, ToMasz pisze:
W dniu 21.01.2021 o 14:59, Cavallino pisze: Tak. stacja benzynowa to w ilości sprzedanych litrów paliwa niewielki koszt. Teraz czy 100 lat temu? Problemem w stacjach ładowania pojazdów jest I tam polega podstawowyw problem ciasnych łbów. Nie mówimy o tym co jest, tylko co będzie. Do jutra w Polsce nie sprzeda się 10 mln elektryków, możesz być tego pewny. Więc i dziś problem nie istnieje i jak będzie już te 10 mln elektryków, to też nie będzie istniał. Nie musi więc być to przeszkoda przy ev. Raczej urządzacie sobie ich kościół. |
|
Data: 2021-01-21 21:55:34 | |
Autor: ToMasz | |
Pozamiatane! | |
Koszty rozbudowy sieci stacji benzynowych przez ostatnie 100 lat też były niewyobrażalne,nie koledzy Ci piszą dosadnie o Twojej religii. ja Ci spróbuje wyjaśnić że błądzisz. oczywiście nie musisz podzielać mojego zdania, ale masz 'kawe na ławę' jak jesteś postrzegany. albo zaczniesz myśleć, albo .... staniesz sie drugim.. nie będę wymieniał nicka, żeby Cię nie denerwować pi razy oko, sto lat temu, ganiały konie ciągnące wozy. jak sobie wyobrażasz porównanie do dzisiejszych czasów? Bo ja tak: do ceny owsa dokładamy podatek akcyzowy, plus 100%. aby cena nie spadła, ograniczamy produkcje obroku, tak aby sztucznie zawyżać ceny. dajemy preferencje w zakupie pojazdów napędzanych benzyną. ale jednocześnie dajemy do zrozumienia społeczeństwu, ze koń wiózł jedną, może dwie osoby, a teraz powinni mieć taki pojazd, który przetransportuje 4 osoby, nawet jak będzie trzeba tylko jedną. Nie bardzo jest to gdzie tankować, ale zezwalamy na domową produkcje paliwa, tyle że możesz je produkować i tankować tylko latem tylko jak mocno świeci słońce. jednocześnie, ze wszystkich wyliczeń wiemy że nie ma najmniejszych szans, aby po zmianie wszystkich bryczek konnych na automobile starczyło dla nich paliwa. mamy jednak nadzieje ze zmiana potrwa tak długo, aż nasi wnukowie lub prawnukowie coś wymyślą. Dokładnie tak to dzisiaj wygląda. Nagonka na transport spalinowy - mimo że można pójść w silniki lpg only, albo biodiesel only. Można sie w końcu zastanowić, dla czego transport w miastach nie jest w 95% realizowany tramwajami /trolejbusami. jednak mamy dofinansowanie elektryków, które poprzez elektrownie węglowe emitują więcej co2, małe diesle. możesz pisać - pożyjemy zobaczymy. ale możesz też rzucić okiem na historię z przed kilku lat. Biznes się kręci, bo unia straszy nakładaniem kar. Gdyby nie dopłaty, akcyza na paliwo, preferencje w handlu ogniwami solranymi i ich energią - nie byłoby nawet cienia nadziei. A Ty będziesz czekał na co? Dzisiaj elektromobilność jest jak polska piłka nożna. zwycięży, jeśli przeciwnicy bedą grali z opaskami na oczach. kiedyś może damy radę. na 100% damy radę, ale w tych realiach, żaden z nas tego nie dożyje. ToMasz |
|
Data: 2021-01-22 03:59:17 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 21:55, ToMasz pisze:
Piszą o swojej. A ja tylko Wam powtarzam, że nie każdy ma ciasny łeb i nie każdy jest zamknięty w swoim grajdole, z którego nie potrafi spojrzeć przed siebie. Przyszłość jest elektryczna, niezależnie od czyjejś ksenofobii. Choć sam nie wykluczam, że jak przestanie się to spinać (np. z uwagi na ceny prądu na ładowarkach, nad którymi nikt nie panuje i w efekcie jest na nich drożej niż na zachodzie), to za kilka miesięcy, czy lat, nie wrócę na jakiś czas do spaliniaka. To jest tylko mój OBECNY wybór, suma plusów i minusów, a nie religia. |
|
Data: 2021-01-22 09:52:19 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pozamiatane! | |
Dnia Thu, 21 Jan 2021 21:55:34 +0100, ToMasz napisał(a):
koledzy Ci piszą dosadnie o Twojej religii. ja Ci spróbuje wyjaśnić że błądzisz. oczywiście nie musisz podzielać mojego zdania, ale masz 'kawe na ławę' jak jesteś postrzegany. albo zaczniesz myśleć, albo Chłopcy, zacznijcie wreszcie myśleć. Przejście na EV jest w toku i dokończy się wkrótce ale nie dla tych zalet czy wbrew tym wadom o których namiętnie się rozpisujecie. Powód jest jeden i dotarł on nawet do polityków, więc pozamiatane, odwrotu nie będzie. Zero litości dla spalania. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-01-22 17:07:34 | |
Autor: nadir | |
Pozamiatane! | |
W dniu 22.01.2021 o 09:52, Jacek Maciejewski pisze:
Zero litości dla spalania. Jeszcze długo trzeba będzie coś spalać. A czy to będzie węgiel czy uran to inna sprawa. |
|
Data: 2021-01-21 12:31:24 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:600937e4$0$31286$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 20.01.2021 o 22:44, ToMasz pisze: musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia? I mówimy tutaj o jednym aucie :) A teraz dajmy takich aut 5 ładowanych jednocześnie w jednym miejscu. A to szarpniecia relatywnie mniejsze. Siec wytrzyma Każdy kto ma trochę pojęcia o fizyce, prądzie i energetyce, wie że jeszcze droga daleeeka do elektryfikacji transportu samochodowego. No - jak widac ten transport juz jest. Kwestia tylko jak bedzie wygladac za 5-10-15 lat - Cavalino sie przeprosi z ICE, bo wszystkie ladowarki zajete ? J. |
|
Data: 2021-01-21 12:40:24 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 12:31, J.F. pisze:
Kwestia tylko jak bedzie wygladac za 5-10-15 lat - Cavalino sie przeprosi z ICE, bo wszystkie ladowarki zajete ? Już prędzej elektrofoby nie będą miały gdzie tankować, jak się stacje benzynowe będą masowo zwijać, bo teren będzie potrzebny pod nowe stacje ładowania.... A w domu tankować ciężej. ;-) |
|
Data: 2021-01-21 18:31:11 | |
Autor: J.F. | |
Pozamiatane! | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rubp78$prl$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 21-01-2021 o 12:31, J.F. pisze: Kwestia tylko jak bedzie wygladac za 5-10-15 lat - Cavalino sie przeprosi z ICE, bo wszystkie ladowarki zajete ? Już prędzej elektrofoby nie będą miały gdzie tankować, jak się stacje benzynowe będą masowo zwijać, bo teren będzie potrzebny pod nowe stacje ładowania.... Ale to dopiero za 20 lat :-) A w domu tankować ciężej. ;-) A gdzie tam - podjade do Castoramy po pare kanistrow, z jednym zapasowym w bagazniku to dojade do konca S8 i wroce :-) J. |
|
Data: 2021-01-21 21:19:11 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 18:31, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rubp78$prl$1$Cav@news.chmurka.net... Może w naszym kraju ciasnych łbów i wielbicieli pasków w tedeiku tak być. Ale pewnie proces zacznie się dużo wcześniej. |
|
Data: 2021-01-21 09:32:16 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pozamiatane! | |
Dnia Wed, 20 Jan 2021 22:44:33 +0100, ToMasz napisał(a):
Skąd weźmiesz sieć energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia? Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś znalazł odpowiedź. Z bufora w postaci stacjonarnej baterii aku lub kondensatorów. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-01-21 09:53:47 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-21 o 09:32, Jacek Maciejewski pisze:
Skąd weźmiesz sieć Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś doszedł że bufor z aku będzie za drogi a z kondensatorów to na impuls a nie na długie obciążenie. Pozdrawiam |
|
Data: 2021-01-21 11:43:33 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pozamiatane! | |
Dnia Thu, 21 Jan 2021 09:53:47 +0100, RadoslawF napisał(a):
Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś doszedł że bufor z aku będzie Wiesz co? Bufor z aku się zwróci w rok (bogaty a niecierpliwy klient zapłaci) a co do kond. to weź długopis i se policz. Nie będziesz gadał głupot. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-01-21 12:29:57 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-21 o 11:43, Jacek Maciejewski pisze:
Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś doszedł że bufor z aku będzie Weź w taki bufor zainwestuj i za rok porozmawiamy czy się zwróciło i dlaczego nie. Bo jak czytam co piszą najgłośniejsi zwolennicy wózków akumulatorowych to są gotowi przepłacić za pojazd aby potem jeździć za pół darmo a nie nabijać kieszeni kolejnym "inwestorom". Pozdrawiam |
|
Data: 2021-01-21 13:23:52 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pozamiatane! | |
Dnia Thu, 21 Jan 2021 12:29:57 +0100, RadoslawF napisał(a):
W dniu 2021-01-21 o 11:43, Jacek Maciejewski pisze: Zawsze byłem zdania że na wymianie myśli z tobą wychodzi się bardzo niekorzystnie :) Ilekroć to zrobię bom zapominalski, tylekroć żałuję. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-01-21 16:24:52 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-21 o 13:23, Jacek Maciejewski pisze:
Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś doszedł że bufor z aku będzie Od dawna kiedy nie masz argumentu uciekasz w takie teksty jak ten wyżej. Ale własnymi pieniędzmi możesz udowodnić że masz rację zamiast powtarzać hasełka bez pokrycia lub pisać co ci się wydaje. Zrób to więc wreszcie. Pozdrawiam |
|
Data: 2021-01-21 11:15:02 | |
Autor: Lisciasty | |
Pozamiatane! | |
Są różne cudne newsy, pewnie w końcu coś wejdzie w życie.
Generalnie postęp jest masakryczny. Ledwo się zaczęło kręcić na większą skalę z elektrykami a u Niemca ładowarki 350kW powoli powszednieją. Dla mnie to jest kosmos ale to już się dzieje. Z czasem pewnie moc ładowania będzie rosnąć, kwestia zasilania przewodem z ładowarki to nie problem, są od dawna w przemyśle przewody zintegrowane z obiegiem chłodzącym, nawet nie jest to jakieś strasznie grube i nieporęczne, wiem bo trzymałem w łapach ;) L. |
|
Data: 2021-01-21 11:21:49 | |
Autor: Cavallino | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21-01-2021 o 11:15, Lisciasty pisze:
Są różne cudne newsy, pewnie w końcu coś wejdzie w życie. I jeszcze że się nie da dla wielu aut naraz (bo się da): https://elektrowoz.pl/ladowarki/gridserve-forecourt-wielka-stacja-ladowania-jest-jedna-bedzie-ponad-100-w-calym-zjednoczonym-krolestwie/ |
|
Data: 2021-01-21 11:33:35 | |
Autor: K | |
Pozamiatane! | |
On 21/01/2021 10:21, Cavallino wrote:
W dniu 21-01-2021 o 11:15, Lisciasty pisze: A pozniej 1/3 nie bedzie dzialac i nie bedzie komu tego naprawic przez 2 tygodnie tak jak teraz. |
|
Data: 2021-01-21 20:24:16 | |
Autor: Myjk | |
Pozamiatane! | |
Thu, 21 Jan 2021 11:33:35 +0000, K
A pozniej 1/3 nie bedzie dzialac i nie bedzie komu tego naprawic przez 2 tygodnie tak jak teraz. Tak, tak, parafrazując, putin gaz zakręci i wszystkie polaki zamarzną -- drób takie bzdury wypisywał. Dzisiaj to już chyba 5 czy 6 rok mija od tego jego wróżenia z fusów. Także gratuluję szeregu. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-01-21 22:05:50 | |
Autor: ToMasz | |
Pozamiatane! | |
W dniu 21.01.2021 o 20:24, Myjk pisze:
Thu, 21 Jan 2021 11:33:35 +0000, Knie wiem co to ma wspólnego z tematem. przypominam jednak, ze "zagrożenie" ze strony putina było jak najbardziej realne. (89% gazu ze wschodu w 2016) Jakoś tak.... wspólny wróg jednoczy polaków i cudem zgodziliśmy się na takie a nie inne posunięcia, których efektem była zaledwie możliwość dywersyfikacji dostaw. bo dalej jest to powyzej 60%, ale to że zarysowała sie możliwość ucieczki od rosyjskiego gazu, spowodowało ze już nikt nas nie straszy, tylko traktuje jako równego partnera. mimo że zakręcenie kurka spowodowałoby katastrofę. tak że ten tego... JA bym to zaliczył do plusów. ToMasz |
|
Data: 2021-01-22 09:35:14 | |
Autor: Lisciasty | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-21 o 22:05, ToMasz pisze:
ale to że zarysowała sie możliwość ucieczki od rosyjskiego gazu, spowodowało ze już nikt nas nie straszy, tylko traktuje jako równego partnera. mimo że zakręcenie kurka spowodowałoby katastrofę. tak że ten tego... JA bym to zaliczył do plusów. Jakie straszenie? Ruscy ledwo przędą, sprzedaż gazu ratuje im d., żeby straszyć trzeba mieć pieniądze. Dywersyfikację jak najbardziej popieram, ale to straszenie wschodem już się nudne robi. L. |
|
Data: 2021-01-22 09:58:39 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Pozamiatane! | |
Dnia Fri, 22 Jan 2021 09:35:14 +0100, Lisciasty napisał(a):
W dniu 2021-01-21 o 22:05, ToMasz pisze: Lisciasty, Rosja to od zawsze folwark moskiewskiego cara i inaczej nie będzie. Car ma narodowy dochód w kieszeni i jak ma kaprys to wyda połowę na armię, do której ma chętnych dowolną ilość. Więc jeśli chcemy wydawać na swoją armię tylko 2% dochodu to raczej wypadałoby się bać choć trochę. -- Jacek -I hate haters- |
|
Data: 2021-01-24 09:10:13 | |
Autor: Shrek | |
Pozamiatane! | |
W dniu 22.01.2021 o 09:35, Lisciasty pisze:
Jakie straszenie? Ruscy ledwo przędą, sprzedaż gazu ratuje im d., żeby straszyć trzeba mieć pieniądze. Dywersyfikację jak najbardziej popieram, ale to straszenie wschodem już się nudne robi. Rosji w sumie też nie było stać na aneksję krymu i dopiero niedawną go tak naprawdę przełknęli a jednak to zrobili. Dopóki nie było dywersyfikacji to jak najbardziej należało się tego obawiać. Rzeczywiście szansa że nas odetną była niewielka - przynajniej że na stałę. Ukrainę co rok odcinali z transmisją z zakręcenia kurka do ichej telewizji. -- Shrek |
|
Data: 2021-01-22 09:38:26 | |
Autor: K | |
Pozamiatane! | |
On 21/01/2021 19:24, Myjk wrote:
Thu, 21 Jan 2021 11:33:35 +0000, K Pisalem o UK na ktore powolywal sie Cavallino. Wyluzuj troche. |
|
Data: 2021-01-22 20:00:14 | |
Autor: Myjk | |
Pozamiatane! | |
Fri, 22 Jan 2021 09:38:26 +0000, K
Pisalem o UK na ktore powolywal sie Cavallino. Wyluzuj troche. Niewiele to zmienia, bo nadal wróżysz z fusów i stroisz strachy -- dokładnie tak samo jak drobiowy zenek. Demagogia jeszcze nigdy nie wygrała żadnej dyskusji. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2021-01-21 12:32:45 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozamiatane! | |
W dniu 2021-01-21 o 11:21, Cavallino pisze:
Są różne cudne newsy, pewnie w końcu coś wejdzie w życie. Z tych paneli się nie da. Ale skoro mają prąd z zewnątrz to pytanie czy aby jednak nie z węgla? pozdrawiam |