Pozamykajcie całkiem te kretowiska!

Data: 2020-06-08 22:34:17
Autor: Jacek Bialy
Pozamykajcie całkiem te kretowiska!
Praca pod ziemią w ogole nie jest dla ludzi - po kilku latach człowiek zamienia się tam w kreta! Dzisiaj te głębinowe kretowiska zarażają chińskim wirusem cały region, a jutro nie daj Bóg zapłonie jakiś metan i znowu Śląsk zobaczy płaczące kobiety pod szybami..
Zasypmy te kopalnie piaskiem i zostawmy je przyszłym pokeniom. Gdy będzie im potrzebny węgiel, to go sobie odkopią za pomocą własnych technologii.

JB

Data: 2020-06-08 23:59:33
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 czerwca 2020 07:34:18 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

"Projekt ministerstwa aktywów państwowych (MAP) opatrzony klauzulą ,,tajne" dotyczący nowej restrukturyzacji sektora górniczego jest już gotowy. Wynika z niego, że koncepcja tzw. Polskiego Węgla, czyli podmiotu skupiającego większość kopalni, została opracowana. Nie powstałaby jednak nowa spółka, jak na przykład Polska Grupa Górnicza na zgliszczach Kompanii Węglowej, ale Węglokoks przejąłby zakłady produkujące węgiel energetyczny. Z projektu wynika, że kopalnie Taurona Wydobycie i Polskiej Grupy Górniczej miałby przejąć w drugiej połowie 2020 roku. Na przełomie 2020 i 2021 mógłby przejąć handel węglem Jastrzębskiej Spółki Węglowej i Lubelskiego Węgla Bogdanka, bo te spółki zachowałyby samodzielność i nie wchodziły w skład nowego węglowego giganta. Potem miałoby dojść do przeglądu kopalń i zamknięcia najmniej rentownych, bo tylko do końca 2023 roku Polska może legalnie korzystać z budżetowych pieniędzy na zamykanie kopalń za zgodą Unii Europejskiej na taki rodzaj pomocy publicznej."
https://biznesalert.pl/polski-wegiel-reforma-gornictwo-weglokoks-energetyka-wegiel/

Czyli chcą zrobić to co powinno być zrobione parę lat i paręnaście miliardów temu.

--
Bruno

Data: 2020-06-09 10:30:26
Autor: z
W dniu 2020-06-09 o 08:59, Bruno Brunowski pisze:
Czyli chcą zrobić to co powinno być zrobione parę lat i paręnaście miliardów temu.

Gdzieś w okolicach rządów Tuska? ;-)

Data: 2020-06-09 06:50:58
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 9 czerwca 2020 10:30:53 UTC+2 użytkownik z napisał:
W dniu 2020-06-09 o 08:59, Bruno Brunowski pisze:
> Czyli chcą zrobić to co powinno być zrobione parę lat i paręnaście miliardów temu.

Gdzieś w okolicach rządów Tuska? ;-)

Tak. Podobnie jak zrobiono ze stoczniami. I co mamy teraz?
"Jak wynika z powyższego wykresu, przychody sektora stoczniowego wykazują tendencję wzrostową osiągając w 2018 roku poziom blisko 11 miliardów złotych. Jest to kilku procentowy wzrost w stosunku do przychodów uzyskanych w 2015 roku. Jednocześnie 10,935 miliarda złotych jest najwyższą wartością przychodów sektora stoczniowego odnotowaną w całej historii od początku transformacji ustrojowej i gospodarczej w Polsce rozpoczętej w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku.

Podobnie jak w przypadku zatrudnienia, osiągającego w 2018 roku poziom 37,5 tys. osób, najwyższy od 2001 roku, dane o przychodach są kolejną dobrą informacją potwierdzającą pozytywne zmiany zachodzące od kilku lat w przemyśle stoczniowym w Polsce."
https://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie,Offshore/przychody-przemyslu-okretowego-na-najwyzszym-poziomie-[analiza-mgmizs].html

W Polsce są 3 prywatne kopalnie (były 4 ale Bogdanke odprywatyzowano) i jakoś sobie same radzą.  Szczególnie dobrym przykładem jest Silesia, która miała pójść do likwidacji i tylko dzięki uporowi załogi udało ją się uratować:
"W lipcu Przedsiębiorstwo Górnicze Silesia znowu pobiło rekord: w ciągu miesiąca wydobyto 361,5 tysiąca ton węgla. To ponad 80 tys. ton więcej niż średnie wydobycie w 2018 roku, na dodatek uzyskane przy eksploatacji stosunkowo niedużych i trudno dostępnych ścian kombajnowych. To niejedyny wynik, którym PG Silesia może się pochwalić. W ubiegłym roku wypadało 900 ton węgla na jeden etat w firmie, w tym roku kopalnia chce ten wskaźnik poprawić, podnosząc do poziomu 950 ton węgla na etat. To rzadko spotykana w polskim górnictwie efektywność."
https://energia.rp.pl/surowce-i-paliwa/wegiel/18029-najwieksza-prywatna-kopalnia-bije-rekordy

--
Bruno

Data: 2020-06-09 06:05:43
Autor: Zenek Kapelinder
Pozamykajcie całkiem te kretowiska!
Wygląda na to że się górnicy doigrali. Żaden rząd nie był w stanie zastosować ostatecznego rozwiązania kwestii górniczej. Ten też tego od razu nie zrobi. Ale obstawiam że zrobi w dłuższym czasie coś takiego żeby zacząć rozwiązywać krajowy problem z bydłem w kopalniach. Jak nikt inny mieli dostać 100% wynagrodzenia za to że będą siedzieli w domu. To co zrobili? Przyszli do pracy bo są od fedrowania. Pies ich jebał i te małe pieski też. Jak bym miał moc sprawczą to podesłał bym im wirusa w trochę bardziej zjadliwej formie. Mówili że może wirus wywołać bezpłodność. Taka odmiana była by w sam raz. Nie produkowali by kolejnych debili na swój wzór i podobieństwo..

Data: 2020-06-09 07:56:21
Autor: z
Pozamykajcie całkiem te kretowiska!
Ty Biały. Jak przyjdą upały będziesz chciał włączyć klimę.
Na zielonej energii takich luksusów nie będziesz miał bo tyle prądu nie będzie.
Trzeba budować elektrownię atomową było za czasów Grada.
Teraz już UE nie pozwoli ;-)

Data: 2020-06-09 10:34:11
Autor: boukun
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Na atom tak jak i na 5G się nie zgadzam!

boukun

Data: 2020-06-09 16:25:52
Autor: andal
On Tue, 09 Jun 2020 10:34:11 +0200, boukun wrote:

[...]

atom albo 5G wylecza cie z raka mozgu

Pozamykajcie całkiem te kretowiska!