Pozbycie siê paska z karty?

Data: 2010-02-18 12:24:47
Autor: xbartx
Pozbycie siê paska z karty?

Tak ostatnio przeprowadzam obserwacjÄ™ i tak:

Płatności kartą w terminalu - tylko alma i kerfjut, biorą dane z paska, znaczy mi się więcej nie zdarzyło. Można się pokusić o stwierdzenie, że w większości przypadków (99,9%) idzie przy użyciu chipa.

Wypłata gotówki - jako, że mam dbnet, więc wypłacam gdzie popadnie i zauważyłem, że coraz więcej bankomatów po wprowadzeniu PINu wyrzuca na ekran "Sprawdzam kartę z chipem" czyli można się pokusić o tezę, że też idzie z chipa.

Do czego zmierzam. Jeżeli chodzi o płatności kartą, to można spokojnie swoją główną kartę, oczywiście jeżeli jest z chipem, wykastrować z paska a po prostu mieć w rezerwie plastik z paskiem jakby się okazało, że chip jest nieobsługiwany. Co do bankomatów to trzeba by poczynić testy praktyczne ;) No chyba, że ktoś wie więcej to może się wiedzą podzielić.

Data: 2010-02-18 15:01:41
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Pozbycie siê paska z karty?
ale JAK pozbyæ siê tego paska? Wydrapaæ? Wypaliæ kwasem? Inne pomys³y?

Kolejne pytanie: je¿eli ju¿ paska niet :P
to czy tak¿e skimmingu NIET?

Data: 2010-02-18 15:08:09
Autor: kris
Pozbycie siê paska z karty?

U¿ytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5065.00000260.4b7d4845newsgate.onet.pl...
ale JAK pozbyæ siê tego paska?

magnesem

Krzysiek

Data: 2010-02-18 14:12:27
Autor: xbartx
Pozbycie siê paska z karty?
Dnia Thu, 18 Feb 2010 15:08:09 +0100, kris napisał(a):

Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ale JAK pozbyć się tego paska?

magnesem

No ale może się dostać też chipowi, więc chyba jakiś cyrkiel wystarczy ;)

Data: 2010-02-18 15:14:09
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Pozbycie siê paska z karty?

No ale może siÄ&#65533; dostaÄ&#65533; też chipowi, wiÄ&#65533;c chyba jakiÅ&#65533; cyrkiel wystarczy ;)

znaczy drapanie cyrklem?

Data: 2010-02-18 14:19:23
Autor: xbartx
Pozbycie siê paska z karty?
Dnia Thu, 18 Feb 2010 15:14:09 +0100, zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
napisał(a):

znaczy drapanie cyrklem?

Tak wystarczy go jakoś mechanicznie/fizycznie uszkodzić aby terminal nie mógł go odczytać. Jak masz jakaś kartę tylko z paskiem, której rzadko używasz a ewentualne zastrzeżenie i wyrobienie nowej nic nie kosztuje, to możesz sobie poćwiczyć w wolnej chwili pod bankomatem ;)

Data: 2010-02-18 15:36:24
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Pozbycie siê paska z karty?
> znaczy drapanie cyrklem?

Tak wystarczy go jakoÅ&#65533; mechanicznie/fizycznie uszkodziÄ&#65533; aby terminal nie mógÅ&#65533; go odczytaÄ&#65533;. Jak masz jakaÅ&#65533; kartÄ&#65533; tylko z paskiem, której rzadko używasz a ewentualne zastrzeżenie i wyrobienie nowej nic nie kosztuje, to możesz sobie poÄ&#65533;wiczyÄ&#65533; w wolnej chwili pod bankomatem ;)

chcia³bym aby taka karta wygl±da³a w miarê przyzwoicie
tak¿e po ewentualnym okancerowaniu

Data: 2010-02-18 21:51:42
Autor: Robert Kois
Pozbycie siê paska z karty?
Dnia Thu, 18 Feb 2010 14:19:23 +0000 (UTC), xbartx napisa³(a):

Tak wystarczy go jako¶ mechanicznie/fizycznie uszkodziæ aby terminal nie móg³ go odczytaæ.

Polbankowa VISA pêkniêta na pasku (jaki¶ centymetr) bez problemu przechodzi³a w terminalach :).

--
Kojer

Data: 2010-02-18 16:18:19
Autor: kris
Pozbycie siÄ™ paska z karty?

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hljhsb$h8m$8inews.gazeta.pl...
No ale może się dostać też chipowi, więc chyba jakiś cyrkiel wystarczy ;)
Czipowi magnes zaszkodzi?

Krzysiek

Data: 2010-02-18 17:51:53
Autor: rafal
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
kris wrote:
Czipowi magnes zaszkodzi?

Jak magnes mocny i będzie nim szybko nad kartą machał to mu się zaindukuje siakieś napięcie i spali złote nitki w chipie ;p

Data: 2010-02-18 21:13:14
Autor: Irokez
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
Użytkownik "rafal" <rafal@none.none> napisał w wiadomości news:hljr79$hm9$1inews.gazeta.pl...
kris wrote:
Czipowi magnes zaszkodzi?

Jak magnes mocny i będzie nim szybko nad kartą machał to mu się zaindukuje siakieś napięcie i spali złote nitki w chipie ;p

Będzie musiał być zajebiście szybki i piekne kółka magnesem walić.

--
Irokez

Data: 2010-02-18 15:12:26
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
Pozbycie siê paska z karty?
> ale JAK pozbyæ siê tego paska?

magnesem

proszê mi wybaczyæ kompletn± ignorancjê techniczn±: JAK?
je¶li u¿yjê magnesu to czy rozmagnesujê pasek na zawsze?
czy tylko na jaki¶ czas? I jak zweryfikowaæ skuteczno¶æ tego rozmagnesowania?

Data: 2010-02-18 15:56:17
Autor: Valdi
Pozbycie siê paska z karty?

proszê mi wybaczyæ kompletn± ignorancjê techniczn±: JAK?
je¶li u¿yjê magnesu to czy rozmagnesujê pasek na zawsze?
czy tylko na jaki¶ czas?
I jak zweryfikowaæ skuteczno¶æ tego rozmagnesowania?

pój¶æ do znajomego sklepikarza, który ma terminal dostarczony od eService i
poprosiæ go o przeci±gniêcie tuningowanej karty z paska - jak nie wywali np.
komunikatu, ¿e by u¿yæ chipa to znaczy, ¿e ca³a operacja przebieg³a
prawid³owo.

Data: 2010-02-18 19:57:01
Autor: MG
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
Użytkownik "xbartx" napisał:
Co do bankomatów to trzeba by poczynić testy
praktyczne ;) No chyba, że ktoś wie więcej to może się wiedzą podzielić.

Jeśli masz zamiar korzystać z tej karty w bankomatach to zdecydowanie odradzam uszkodzenia mechaniczne. W przeważającej większości maszyn w Polsce nie zostanie odblokowany wlot czytnika, jeśli nie będzie paska w odpowiednim miejscu (próbowałeś kiedyś włożyć odwrotnie kartę do bankomatu?)

--
MG

Data: 2010-02-19 22:39:11
Autor: kashmiri
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
MG <no@spam.com> had the courage to write:
Użytkownik "xbartx" napisał:
[...]

Polsce  nie zostanie odblokowany wlot czytnika, jeÅ›li nie bÄ™dzie paska w
bankomatu?)

Czyli trzeba wykasować tylko tę "drugą połowę" paska?

k.

Data: 2010-02-19 21:07:54
Autor: xbartx
Pozbycie siê paska z karty?
Dnia Fri, 19 Feb 2010 22:39:11 +0400, kashmiri napisał(a):

Czyli trzeba wykasować tylko tę "drugą połowę" paska?

Ja dzisiaj potraktowałem mały magnesem neodymowym delfinka. Tak starałem się trzymać w miarę dalej od chip i tak powiedzmy pojeździłem nim chwilę na 1/3 długości paska zaczynając od krawędzi gdzie nie ma chipa. Pierwszy test w bankomacie c4y negatywny - bankomat chwilę pomyślał i wyrzucił, o dziwo po angielsku, że z kartą jest coś nie tak i żeby zrobić re-enter. Jutro przetestuje na mieście bankomaty, wpłatomat i w empiku spróbuje z chipa gazetę kupić. Zobaczymy jakie będą efekty.

--
xbartx

Data: 2010-02-20 16:09:59
Autor: MK
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hlmuja$sh2$1inews.gazeta.pl...

[...]

W bankomacie karta bez paska nie bedzie dzialac, bo w wiekszosci bankomatow czytnik chipow jest uaktywniany po odczytaniu service code'u ktory jest zapisany wlasnie na pasku :).

MK

Data: 2010-02-20 15:32:01
Autor: xbartx
Pozbycie siê paska z karty?
Dnia Sat, 20 Feb 2010 16:09:59 +0100, MK napisał(a):

W bankomacie karta bez paska nie bedzie dzialac, bo w wiekszosci
bankomatow czytnik chipow jest uaktywniany po odczytaniu service code'u
ktory jest zapisany wlasnie na pasku :).

No niestety. Mimo, że magnes neodymowy był bardzo mały to jego moc była zabójcza dla karty. Nie działa w żadnym bankomacie/wpłatomacie, ale jak piszesz to raczej było pewne. Pani próbowała również w sklepie w czytniku polcardu i efekt ten sam - zarówno z paska jak i chipa, karta dla terminala nie istnieje. Wykończyłem ją na amenta ;)

--
xbartx

Data: 2010-02-20 16:36:47
Autor: MG
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
Użytkownik "MK" napisał:
W bankomacie karta bez paska nie bedzie dzialac, bo w wiekszosci bankomatow czytnik chipow jest uaktywniany po odczytaniu service code'u ktory jest zapisany wlasnie na pasku :).

A to akurat nie jest prawda (lub przynajmniej nie powiino być), bo oblewa wtedy jeden z testów certyfikacyjnych MasterCarda.

--
MG

Data: 2010-02-20 17:17:08
Autor: MK
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
Użytkownik "MG" <no@spam.com> napisał w wiadomości news:hlotu3$dcj$1news.interia.pl...

A to akurat nie jest prawda (lub przynajmniej nie powiino być), bo oblewa wtedy jeden z testów certyfikacyjnych MasterCarda.

A kto robi certyfikacje dla bankomatow zakupionych lata temu?

MK

Data: 2010-02-21 03:32:57
Autor: MG
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
Użytkownik "MK" napisał:
A kto robi certyfikacje dla bankomatow zakupionych lata temu?

Ten ktoś, kto chce, żeby karty MasterCard były tam osbługiwane jako EMV.

--
MG

Data: 2010-02-21 10:21:55
Autor: kashmiri
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
MK <macka@interia.pl> had the courage to write:
[...]

Skoro bankomat jest wyposażony w czytnik paska i w czytnik czipa, to zgodność ze standardami jest tylko kwestią konfiguracji. Dlaczego tego się nie praktykuje?

k.

Data: 2010-02-21 09:25:49
Autor: MK
Pozbycie siÄ™ paska z karty?
Użytkownik "kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> napisał w wiadomości news:hlqje6$f5t$1inews.gazeta.pl...

Skoro bankomat jest wyposażony w czytnik paska i w czytnik czipa, to zgodność ze standardami jest tylko kwestią konfiguracji. Dlaczego tego się nie praktykuje?

NIe do konca. Czasami wymagana jest wymiana modulu, co w przypadku bankomatow nie jest takie tanie ze wzgledu na mala konkurencje i praktyczny brak mozliwosci zakupienia serwisu poza producentem. Sam z pierwszej reki mam informacje, ze wymiana 1 modulu bankomatu (nie krytycznego) zostala wyceniona na 60% wartosci zakupu nowego :).

MK

Pozbycie siê paska z karty?