Pożegnanie.

Data: 2010-08-17 14:12:15
Autor: J.F.
Pożegnanie.
On Tue, 17 Aug 2010 11:51:58 +0200,  TGor wrote:
Nie z grupą, naturalnie. Z operatorem. Plus pomimo starań nie zszedł ani trochę z ceny telefonu (Omnia II) w większym niż do tej pory abonamencie. No nawet nie negocjowali...
Wyprzedzająco rozejrzałem się po rynku: nie opłaca się zakup telefonu + obniżony abonament (Waldek Godel + paru jeszcze czekają chyba na taką ofertę jeszcze "od przedwojnia" wynika z tego). Oszczędzam jakąś stówę - dwie w zamian za mniejszą ilość minut.

Cos, czego Waldek nie chcial mi przyznac - skonczyly sie czasy
dotowania aparatow, jak ktos gada malo, to i placilby malo, a z tego
sie dobrego telefonu nie wykrzesa. Przyznaje i ja - przy wysokich abonamentach rachunek jest inny.

W rozmowie z interfejsem białkowym (rozgarnięty, co nieczęsto się trafia w Biurze Olewania Klienta) usłyszałem, że w sieci dzieje się źle.

Taki interfejs miewa bardzo ograniczone pole widzenia.

A pan sam ma telefon w Play. ;-)

Coz chcesz - stanowisko pracy dla biedoty, kazda zlotowka sie liczy
:-)

J.

Data: 2010-08-17 13:21:20
Autor: Waldek Godel
Pożegnanie.
Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:12:15 +0200, J.F. napisał(a):

Cos, czego Waldek nie chcial mi przyznac - skonczyly sie czasy
dotowania aparatow, jak ktos gada malo, to i placilby malo, a z tego
sie dobrego telefonu nie wykrzesa.

OIDP to rozmowa była o kanałach sprzedaży telefonów a nie dotowaniu, więc
bądź łaskaw nie płaszczycować...

"Mnie wisi jako akcjonariusza gdzie apple zarabia. Wazne zeby byla
dywidenda i wzrost kursu" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-17 14:31:10
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-17 14:21, Waldek Godel wrote:

OIDP to rozmowa była o kanałach sprzedaży telefonów a nie dotowaniu, więc
bądź łaskaw nie płaszczycować...

Co do kanałów sprzedaży, to chciałem zauważyć, że plotka jakoby sieci komórkowe "nie były zainteresowane" sprzedażą telefonów jest lekko mówiąc nietrafiona.

Nie ma dobrej oferty dla kogoś, kto chce kupić sobie telefon i mieć tylko abonament. Jakbym nie liczył bardziej się opłaca kupić u operatora.

TG

Data: 2010-08-17 13:42:24
Autor: Waldek Godel
Pożegnanie.
Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:31:10 +0200, TGor napisał(a):

Co do kanałów sprzedaży, to chciałem zauważyć, że plotka jakoby sieci komórkowe "nie były zainteresowane" sprzedażą telefonów jest lekko mówiąc nietrafiona.

Ale tamta dyskusja była, że sprzedaż telefonów przez sieci zanika i teraz
się już sprzedaje "luzem" w marketach, salonach itp, co jest brednią, bo w
dalszym ciągu tylko maleńki ułamek sprzedaży telefonów tak się odbywa.
I to nawet w rzekomej jaskini wolnego rynku, czyli Związku Socjalistycznych
Republik Amerykańskich - kupując iPoo w Apple Store, czy Dell Streak ze
sklepu online Della de facto kupuje się od AT&T - telefony są
zasimlockowane i wymagają umowy. Dell Streak co prawda może być kupiony bez
umowy, ale simlock AT&T wciąz będzie:
http://www.engadget.com/2010/08/12/off-contract-dell-streak-is-still-sim-locked-to-atandt-wrongs-sti/

A że operatorzy oferujący jedne z najdroższych w Europie telefony i jedne z
najdroższych w Europie usługi jęczą jak to im jest strasznie źle i uważają
to za pretekst do płacenia mniej za dwuletnią smycz (i pejcz) na abonenta
(zwaną oględnie umową na czas okreslony) to już całkiem inna para kaloszy.
Ani też specjalna nowość - telefony w sklepie dla idiotów czy innych
sklepach internetowych (nie mylić z alledrogo) w cenie "luzem" poniżej ceny
"promocyjnej" zaczęły się pojawiać już kilka lat temu.

Jakiś niecały rok temu pokazywałem wyliczenia, że HTC Hero w Play jest
jednym z najdroższych w Europie (przy okazji dostając najdłuższy cyrograf i
najmniej minut w abo)

"Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS
i HD proste i logiczne"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-17 15:30:02
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-17 14:42, Waldek Godel wrote:

Ale tamta dyskusja była, że sprzedaż telefonów przez sieci zanika i teraz
się już sprzedaje "luzem" w marketach, salonach itp, co jest brednią,

W sumie dokładnie to chciałem powiedzieć i o naszym rynku. Liczyłem, liczyłem i nijak mi się opłacało kupować w sklepie.

Głupio tylko słuchać operatorów, jak się tłumaczą (m.in. przy okazji dochodzenia roszczeń natury gwarancyjno-niezgodnozumowościowych), że "oni tylko usługi sprzedają". Byzydura - wciskają telefony z premedytacją.

Na plus (!) Playowi musze zaliczyć to, że HTC kupiłem bez s.p. lock. Ale może to już stadardzik się robi, choć żony E66 zablokowane a kupowane wiosną.

TG

Data: 2010-08-17 19:19:30
Autor: J.F.
Pożegnanie.
On Tue, 17 Aug 2010 14:31:10 +0200,  TGor wrote:
On 2010-08-17 14:21, Waldek Godel wrote:
[...]

Zainteresowane to one jak najbardziej sa, nawet jesli chwilowo nie
zdaja sobie z tego sprawy, tylko cena nie musi byc zachecajaca :-)

Aczkolwiek znow mi dzis bok dzwonil chca mi wcisnac drugi abonament
bez telefonu - wiec Era jak widac ciagle niezdecydowana czego chce :-)

Nie ma dobrej oferty dla kogoś, kto chce kupić sobie telefon i mieć tylko abonament. Jakbym nie liczył bardziej się opłaca kupić u operatora.

U operatora czy u Play ? No i miales troche drozszy model, wiec pewnie i wiekszy abonament.

J.

Data: 2010-08-17 20:29:52
Autor: J.F.
Pożegnanie.
On Tue, 17 Aug 2010 19:19:30 +0200,  J.F. wrote:
[...]

Znow zadzwonila Era, tym razem zaczeli od "jakie telefony sie panu
podobaja". Ale zdania nie bardzo zmienie - oni chca mi wcisnac drugi
abonament, wiec interesu nie bedzie, ale nawet gdybym odniosl do
obecnego - drozej o 35zl, razy 24 = 840. A w e-sklepach nokia 5230
dostepna od 490zl. Fakt - minut troche wiecej, niepotrzebne mi.
Ale tez nie doszlismy do ceny aparatu - a chyba nie po zlotowce.

Niestety - jesli chca utrzymac obroty, to w moim przypadku musza sie
bardziej postarac - albo obnizyc ceny, albo zepsuc oferte bez
telefonu. Co zreszta zrobili, ale ja ciagle mam stare warunki.

J.

Data: 2010-08-21 08:24:50
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-17 19:19, J.F. wrote:

U operatora czy u Play ?
No i miales troche drozszy model, wiec pewnie i wiekszy abonament.

J.

Nie liczyłem każdego, ale o ile nie jest się "pryszczersem" z limitem 20 zł / miesiąc to zakup takiej Omnii II (w sklepach za cirka ebałt 1200-1300 zł, Allegro pomijam) w abonamencie za 60-80zł wychodzi na to samo lub nieco więcej, niż zakup jej w sklepie i kombinowanie z prepaidem czy jakimś abonamentem ze zniżką.

Pewnie trafią się jakieś przypadki, że lepiej kupić w sklepie, ale to akurat jednostkowe sprawy.

Ja tę Omnię wyłudzałem w TR180 w +, co kosztowałoby mnie ~500zł. Z abonamentem to daje ok 83zł/miesiąc (w promocji -20% na abonament). Jak wezmę go w sklepie i (chyba nie mają, ale załóżmy) zniżkę 50% na tenże abonament  wychodzi mi 85-87zł.
No niech ta Omnia II kosztuje 1000zł, okazja, to jest 76zł miesięcznie.

Sprytnie, trzeba ich pochwalić za umiejętne dotarcie do umiejących liczyć pieniądze. ;-)

No wiem, że się czepiam szczegółów, ale nie miałem 5 stów po naprawie rozrządu na urlopie i paru innych wydatkach więc postanowiłem ponegocjować.

TG

Data: 2010-08-21 10:30:13
Autor: Waldek Godel
Pożegnanie.
Dnia Sat, 21 Aug 2010 08:24:50 +0200, TGor napisał(a):

Pewnie trafią się jakieś przypadki, że lepiej kupić w sklepie, ale to akurat jednostkowe sprawy.

Sprawdź najnowszą nieograniczenie genialną promocję na iPhone4 w Play

Jak zapłacisz za przelot nietanimi liniami, hotel w Londynie, bilet
sieciowy na cała komunikację miejsą Londynu na jeden dzień, dobrą kolację
plus cenę telefonu w Apple Store (bez aktywacji, bez simlocka) to i tak
wychodzi taniej o jakieś 400 zł od ceny telefonu z najtańszym abonamentem i
cyrografem na dwa lata. Akurat, żeby mieć za darmo Fresha z pakietami
internetowymi przez rok albo nawet dwa lata (zależy ile ktoś używa).

Jako, że można kupić dwa telefony na osobę, na blogu rzecznika Play rzucono
nawet hasło - "Kup Playowi telefon"

A to jest tańsza z ofert, bo jeszcze jest Plus. Co do Plusa nawet się nie
wypowiem, parafrazując hasło z CK Dezerterzy: "w języku kulturalnych ludzi
nie ma słów, żeby dostatecznie obelżywie opisać..."

". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"
Kamiński aka Jan Strybyszewski

Data: 2010-08-21 12:05:00
Autor: ALEX
Pożegnanie.
W dniu 21-08-10 11:30, Waldek Godel pisze:

[...]

Sznurek do cenników w Play.
http://www.telepolis.pl/news.php?id=19127
Przebijają ceną nawet RTV Euro AGD. Ja chyba z jakiegoś innego matrixa jestem :-/

--
ALEX Templar

Data: 2010-08-21 17:06:52
Autor: TGor
Pożegnanie.
On 2010-08-21 11:30, Waldek Godel wrote:

Sprawdź najnowszą nieograniczenie genialną promocję na iPhone4 w Play

Nawet nie zaglądałem, dzięki za informację. Po podwyżce VAT człowiek łaknie rozrywki.

Jako, że można kupić dwa telefony na osobę, na blogu rzecznika Play rzucono
nawet hasło - "Kup Playowi telefon"

Czyli jak na forum GW czy Onetu: komentarze ważniejsze od artykułów. ;-)

A to jest tańsza z ofert, bo jeszcze jest Plus. Co do Plusa nawet się nie
wypowiem, parafrazując hasło z CK Dezerterzy: "w języku kulturalnych ludzi
nie ma słów, żeby dostatecznie obelżywie opisać..."

I tym to optymistycznym akcentem...

TG

Pożegnanie.