Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?

Data: 2010-10-22 10:04:46
Autor: Radek M.
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
A więc pójdzie o 70 pln.

Wczoraj zauważyłem, że karta kredytowa jest mocno sfatygowana, w pobliżu czipa jest kilka pęknięć i plastik nie dożyje do 2013. Dzwonię więć na linię poprosić o duplikat, gdzie pani uprzejmie donosi, że może zastrzec tą i zamówić kolejną za 70 pln. Mała przepychanka słowna na temat tego, że to karta do wszystkiego i korzystam z niej każdego dnia, nie uśmiecha mi się więc ponoszenie opłaty za wymianę "z winy użytkownika", ale pani po konsultacji z kimś stała się jeszcze bardziej nieprzejednana.

No i dochodzimy do sedna, nie zapłacę tego, w mbanku podniszczoną kartę wymienieli mi bez zająknięcia, w millenium (bodajże) też... wydaje mi się, czy Alior teraz grubo przesadził? Jak to wygląda w innych bankach, jeśli macie takie doświadczenia?

Jeśli tak jest wszędzie, odpuszczę. Ale jeśli tylko w Aliorze spadam, pozbędą się obrotów na koncie i na karcie. A ja szukam dobrego konta w marmurku, mogę zapłacić trochę, w Aliorze też płacę, ale zależy mi na:
- sensownym serwisie transakcyjnym,
- dobrej obsłudze
- cashbacku na KK
- darmowe banakomaty mogą być, ale nie muszą
- oprocentowanie konta mało ważne

Jakie macie typy?

Pozdro,
R.

Data: 2010-10-22 10:26:00
Autor: Radek M.
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
Oczywiście mam w planie udać się do oddziału i wczoraj dzwoniłem też do swojego "opiekuna", ale po prawdzie chciałem się upewnić, że są wyjątkiem w kwestii pobierania tej opłaty, bo jeśli nie, nie będę się specjalnie awanturował.

Co do tej wymienionej karty w mbanku, to była to debetowa, nie wiem, może rzeczywiście prz KK kazaliby płacić. Co i tak nie zmienia faktu, że to podobny kawałek plastiku tyle że wytłoczony.

Swojego kawałka używam nawet kilka razy dziennie, obroty może nie powalają ale każdego miesiąca w okolicach 1000. Kawa, papierosy i inne bzdury dają rocznie ponad 12 tys, więc coś chyba ze mnie mają? Nie zadłużam się, więc może tu leży problem...

Coż, Aliorem byłem zachwycony, czas się chyba obudzić.

R.

PS. Co myślicie o przeobrażonym BPH?

Data: 2010-10-22 13:33:58
Autor: MarekZ
Użytkownik "Radek M." <radamanthys@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9rorn$mqf$1@inews.gazeta.pl...

PS. Co myślicie o przeobrażonym BPH?

Odpuściłem sobie. Tzn. KK można wziąć. Ale jako "główny bank" to nie.

Data: 2010-10-23 09:02:17
Autor: witrak()
Radek M. wrote:

Coż, Aliorem byłem zachwycony, czas się chyba obudzić.

R.

PS. Co myślicie o przeobrażonym BPH?

Jak najdalej. Niestety sposób myślenia tych z Gdańska. Ostatnio,
po prawie 2 latach używania starej karty do Makro (kredytówka, ale
tylko do jednego hipermarketu - jednocześnie karta klienta), którą
dali bez zaświadczeń (co prawda na śmieszną kwotę - 3400),
zażądali zaświadczenia o zarobkach i to metodą obniżenia limitu do
700 zł *bez ostrzeżenia*. Po prostu, przychodzę do marketu i brak
autoryzacji...
Podziękowałem.

witrak()

Data: 2010-10-30 22:14:10
Autor: kashmiri
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
witrak() <witrak@hotmail.com> dared to write:
Radek M. wrote:

[...]

Tja, u mnie obniżyli limit z 5000 do 100 (słownie: stu) złotych.

Pewnie dlatego, że nie używałem?

Data: 2010-10-23 09:20:03
Autor: Michal
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
W dniu 22.10.2010 12:26, Radek M. pisze:
.

PS. Co myślicie o przeobrażonym BPH?

Raczej mało powazni jeśli chodzi o obsługę kart- to co witrak() opisuje poniżej spotkało i mnie (schemat nie identyczny ale podobny)- obniżenie limitu bez ostrzeżenia + blokada karty z powodu tego, że umowa o pracę była na czas określony (nikt mnie rzecz jasna nie poinformował, że po wygaśnięciu okresu umowy karta zostanie zablokowana).

A co do opłat za duplikat- oczywiście są.

Michał

Data: 2010-10-22 10:43:25
Autor: xbartx
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
Dnia Fri, 22 Oct 2010 10:04:46 +0000, Radek M. napisał(a):

A więc pójdzie o 70 pln. (...)

Jest chyba rozwiązanie darmowe. Jakie? Zmiana dnia rozliczania karty. Jeżeli to działa tak jak rok temu, to w miejsce starej karty odstajesz nową, przynajmniej w moim przypadku tak to działało rok temu. Czasowo na pewno trochę więcej to potrwa niż duplikat no ale 70 pln w kieszeni i bank zhakowany hłe hłe --
xbartx

Data: 2010-10-22 12:10:53
Autor: ATZ Rzeszow
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?

No i dochodzimy do sedna, nie zapłacę tego, w mbanku podniszczoną kartę
wymienieli mi bez zająknięcia

w mbanku duplikat za 0pln? bo w TOiP jest 15 pln

GP

Data: 2010-10-22 12:13:23
Autor: Michal
W dniu 22.10.2010 12:04, Radek M. pisze:
[...]

Jasne, nie ma sensu tego płacić. Zanim jednak całkowicie olejesz temat, to (o ile z kimś takim masz kontakt) idź do "swojego" bankiera i jemu wyjaśnij sprawę. Jeśli nie pomoże- porozmawiaj z dyrektorem oddziału, w którym podpisywałeś umowę o KK, pokaż im jak wygląda karta. 90% że uda się zorganizować darmowy duplikat.

W sumie musisz tę kartę nieźle męczyć- one wydają się solidne poza tym, że schodzi "złotko" z napisów.

Co do innych banków- bywa różnie, w Mbanku też swego czasu były o to bitwy i MEkipa wcale tak chętnie nie podchodziła do wymiany kart z uwagi na zużycie. Citi podniósł rok temu opłatę z 0zł na 30zł za duplikat.

Michał

Data: 2010-10-22 12:17:28
Autor: wiatrak

Użytkownik "Michal" <nospam@nospam.org> napisał w wiadomości news:4cc163c3$0$20993 Jeśli nie pomoże- porozmawiaj z dyrektorem oddziału, w
którym podpisywałeś umowę o KK, pokaż im jak wygląda karta. 90% że uda
się zorganizować darmowy duplikat.

I to ma być ta "wyższa kultura bankowości"? Jakbym miał w takich sprawach uderzać do dyrektorów to nie miałbym czasu na zarabianie pieniędzy.

wiatrak

Data: 2010-10-22 12:24:21
Autor: Michal
W dniu 22.10.2010 12:17, wiatrak pisze:

[...]

No ale ja wcale nie napisałem, że to jest genialne rozwiązanie które popieram. Alior ma naprawdę chorą politykę w zakresie duplikatów KK "z winy klienta"- zwłaszcza, że ich karty (produkcji AustraCard) są jakości raczej prezciętnej.

Jak już tak bardzo banki chcą "wychowywać" klientów opłatami żeby pilnowali kart i ich nie gubili (bo pewnie to jest główna przyczyna zamawiania duplikatów), to mógłby przysługiwać jeden duplikat za darmo na rok.

Istnieje w tej chwili bank który standardowo w TOiP ma 0zł za duplikat karty _kredytowej_ ? Wiem, że MBank ma taką pozycję dla Visy Gold... Jakiś jeszcze?

Michał

Data: 2010-10-22 14:26:43
Autor: Robert Kois
Dnia Fri, 22 Oct 2010 12:24:21 +0200, Michal napisał(a):

Istnieje w tej chwili bank który standardowo w TOiP ma 0zł za duplikat karty _kredytowej_ ? Wiem, że MBank ma taką pozycję dla Visy Gold... Jakiś jeszcze?

Polbank przy Goldach.
--
Kojer

Data: 2010-10-22 12:28:54
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 22 Oct 2010 14:26:43 +0200, Robert Kois napisał(a):

Istnieje w tej chwili bank który standardowo w TOiP ma 0zł za duplikat
karty _kredytowej_ ? Wiem, że MBank ma taką pozycję dla Visy Gold...
Jakiś jeszcze?

Polbank przy Goldach.

A także np. Multibank złota MC.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-23 03:35:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?

"Michal" 4cc163c3$0$20993$65785112@news.neostrada.pl

: którym podpisywałeś umowę o KK, pokaż im jak wygląda karta.

I niech koniecznie przeprosi za zniszczenie!!!
Niech obieca poprawę!!!
I niech zohydzi w swej wyobraźni wszelkie złe użycia... ;)

: 90% że uda się zorganizować darmowy duplikat.

Może też iść do premiera Tuska. :)

Data: 2010-10-22 13:18:04
Autor: Jarek S.

Użytkownik "Radek M." <radamanthys@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9rnju$iis$1inews.gazeta.pl...
[...]

A nie możesz karty potraktować magnesem? Karta przestała działać, wymiana gratis....

Data: 2010-10-22 11:49:29
Autor: Radek M.
Jarek S. <pracawgazecie@gazeta.pl> napisał(a):
A nie możesz karty potraktować magnesem? Karta przestała działać, wymiana gratis....

Pomysl ciekawy, ale chip chyba dalej bedzie funcjonalny? Poza tym, nie wmówią mi winy uzytkownika?

Pozdro,
R.

Data: 2010-10-22 11:52:31
Autor: xbartx
Dnia Fri, 22 Oct 2010 11:49:29 +0000, Radek M. napisał(a):

Pomysl ciekawy, ale chip chyba dalej bedzie funcjonalny? Poza tym, nie
wmówią mi winy uzytkownika?

Tak jak napisałem prędzej, jeżeli nie zależy Ci na czasie, to zmień sobie okres rozliczeniowy dla swojej kk i po sprawie (oczywiście jeżeli to działa tak samo jak rok temu, ale może się spytać w banku bez problemu jak wygląda procedura).

--
xbartx

Data: 2010-10-22 11:54:12
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 22 Oct 2010 11:52:31 +0000, xbartx napisał(a):

zmień sobie
okres rozliczeniowy dla swojej kk i po sprawie (oczywiście jeżeli to
działa tak samo jak rok temu, ale może się spytać w banku bez problemu
jak wygląda procedura).

W TOiP pojawiła się opłata za zmianę okresu rozliczeniowego.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-10-22 12:10:18
Autor: xbartx
Dnia Fri, 22 Oct 2010 11:54:12 +0000, Olgierd napisał(a):

W TOiP pojawiła się opłata za zmianę okresu rozliczeniowego.

No to ta metoda w takim razie już nie działa, niestety.

--
xbartx

Data: 2010-10-22 13:54:29
Autor: Jarek S.

Użytkownik "Radek M." <radamanthys@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i9rto9$aor$1inews.gazeta.pl...
[...]

W przypadku chipa nie wiem, pasek magnetyczny na pewno przestaje działać, a gdzie tu wina użytkownika skoro karta jest cała i nie zniszczona mechanicznie?

Data: 2010-10-23 03:41:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?

"Jarek S." 4cc17b77$0$21002$65785112@news.neostrada.pl

W przypadku chipa nie wiem, pasek magnetyczny na pewno przestaje
działać, a gdzie tu wina użytkownika skoro karta jest cała i nie
zniszczona mechanicznie?

Może podłączyć ,,wysokie'' napięcie -- tak niskie, aby nie zniekształcić
termicznie karty, ale tak wysokie aby karta została uszkodzona. :)

Postscriptum: Moim zdaniem piszą panowie na zła grupę. ;)
              Powinni panowie pisać raczej na grupę
pl.film.bareja.prl lub na jakąś podobną. :)

Data: 2010-10-23 09:06:38
Autor: witrak()
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

To się robi przy pomocy kondensatora o odpowiednio dobranej
pojemności - ładuje się do wysokiego napięcia i... pstryk. Nigdy
nie będzie efektu termicznego - tak robią specjaliści z płytami
głównymi, gdy jest obawa, że serwis będzie wydziwiał :-)

witrak()

Data: 2010-10-23 23:48:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?

"witrak()" i9u0np$6up$3@srv.cyf-kr.edu.pl

[...]

Można pojechać na działkę i pozwolić na to, aby
płytę (bordną mać) kopnął pastuch elektryczny? ;)

--
W ciągu każdej godziny należy wymienić całe powietrze w mieszkaniu takim jak moje:
70 m^3/h w kuchni + 50 m^3/h w łazience + 30 m^3/h w WC + 15 m^3/h w garderobie

Prawo i Sprawiedliwość po polsku

  -- > trzeba płacić za utrzymanie własnego mieszkania, ale żyć w smrodzie i wysłuchiwać
      ,,praw'' wypowiadanych przez cieci (utrzymywanych ,,prawem polskim'' wbrew woli
      właścicieli mieszkań -- wbrew prawu!!!) mówiących o tym, że jest się jedynie
      **lokatorem** we własnym mieszkaniu

  Jest jesień, komin w moim WC wdmuchuje mi smród z innych kibli -- Ozorowska świnia
  twierdzi, że utrapienia czasu obecnego dają nam wieczną szczęśliwość. Boże -- choć
  pomścij mnie, skoro nie potrafiłeś uratować mnie przed świniami i warchlakami takimi
  jak Ozorowski, budującymi moim cierpieniem swoją potęgę finansową! Daj choć wieczną
  mękę Ozorowskiej świni, skoro ja nie miałem prawa ani do jedzenia, ani do oddychania :)
  w tak zwanej wolnej Polsce, gdzie byle gówno (Ozorowski czy Kopania) dyktowało innym
  swoje prawa -- gówniane prawa, bo to ludzie z rynsztoka, stale przerażenie, stale
  zalęknieni i stale mordujący tych, którym nie dorównują, których boją się...

Data: 2010-10-23 03:11:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?

"Radek M." i9rnju$iis$1@inews.gazeta.pl

[...]

Nie bierz takiej taniej karty!!! ;)

  http://www.online.citibank.pl/retail/TD/redir.html?tduid=4734812dee64cea8cac5311b5c46e0ab&url=https://www.online.citibank.pl/formularz/karta/afiliacje_140lat/?prid=77703119

[...]

Mnie Mille dał po roku 1% keszbeku, ale ja (jak idiota) zamknąłem kartę,
gdyż obiecałem w Multi zamknięcie. Kartę Multi zabrano mi w Auchan. :)

Ciekawostka -- w Mille można zlecić autospłatę ostatniego dnia z konta
intermetowego, zaś na internetowe można zlecić odroczony z oszczędnego...

Pełnia szczęścia dotąd niedostępna w innych bankach. :)

Rzecz jasna i internetowe,  i oszczędne, i karta -- za free,
jeśli nie liczyć keszbeków. :)

  jak nie w Polsce, jak nie w górach ;)

Jeśli tak jest wszędzie, odpuszczę. Ale jeśli tylko w Aliorze spadam,

Nie tylko. :) Ale w wielu miejscach jest porządnie. :)

pozbędą się obrotów na koncie i na karcie.

:)

--
  ^  750      .04       .                         749      ^c 440        .                                 438

Data: 2010-10-23 11:13:30
Autor: Brzezi
pią, 22 paź 2010 o 12:04 GMT, Radek M. napisał(a):

[...]

To ja mialem odwrotnie, jakis rok temu zgubilem karte Aliora, patrze do
cennika, a tam za wydanie drugiej jest oplata, no nic, ale dzwonie na
infolinie, zastrzegam zgubiona karte i prosze o nowa, nic nie zaplacilem...

Ostatnio zorientowalem sie ze powinienem dostac nowa karte z mBanku, uzywam
jej jako rezerwowej, zorientowalem sie ze stracila waznosc ale nie dostalem
nowej, no wiec dzwonie sie upomniec, zostalem poinformowany ze nowa karta
zostala wyslana, ja mowie ze nie dostalem, wiec "mila" pani mowi ze tamta
zastrzega i wysle nowa, ale to bedzie kosztowac..., ja mowie ze to nie moja
wina ze nie dotarla, nie mam zamiaru za to placic za poczte ze gubi listy,
pani na sluchawce niezlomnie mowi ze mam zaplacic...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-10-23 23:48:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?

"Brzezi" slrn.pl.ic59pq.701.brzezi@brzezi.chello.pl

[...]

Niezłomnie?... Złam ją wieścią -- rezygnuję... :)

Data: 2010-10-24 16:26:22
Autor: Dzynks
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
W dniu 2010-10-22 12:04, Radek M. pisze:
Jakie macie typy?

Alior to bank bardzo nieelastyczny, w dodatku większość rzeczy trzeba załatwiać w oddziale, co nie pasuje do obecnych czasów (zwłaszcza, że oddziały są czynne w dni powszednie najczęściej 9-17).

Mi odmówili zmniejszenia limitu na KK bez podpisywania aneksu (którego koszt to 150 PLN). Wypowiedziałem więc kartę i o nową nie wnioskowałem. W chwili obecnej mam tam jeszcze ROR i kartę debetową (darmowe wypłaty z bankomatów + rzeczywiste oprocentowanie ROR 2,5%) ale coraz częściej zadaję sobie pytanie : po co ?

--
Dzynks

Data: 2010-10-24 17:19:09
Autor: Grzegorz Szczepanik
[...]

O tyle mam satysfakcji że jak Alior wchodził na rynek to przejrzałem TOiP i zwróciłem uwagę na taką pozycję.

[...]

Inteligo - raz złamałem kartę debetową; przez telefon zamówiłem kolejną; kosztowało 1,59 zł za wysyłkę pocztą; z opcją szybkiej wysyłki kurierem chyba za 25 zł.

W Eurobanku to w wymianę KK to w sumie przerabiałem, o ile dobrze pamiętam, dwa razy; za każdym razem całkowicie bezpłatnie.

[...]

BTW jak znajdziesz coś co spełnia punkty 1,2 i4 to się pochwal:)

Pozdrawiam,
Grzegorz Szczepanik

Data: 2010-10-30 13:55:06
Autor: jacek
Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
Wiele lat temu chciałem wymienić kartę z Multibanku.
Karta miała kilka miesięcy i z powodu intensywnego użytkowania pasek magnetyczny się wytarł.  Po prostu warstwa paska stała się bardzo cienka, w kilku miejscach zrobiły się dziury i w terminalach transakcje były odrzucane.  Zadzwoniłem na multilinie i poprosiłem o wymianę karty.
Multilinka zapytała o powód, powiedziałem, że wytarł się pasek. Multilinka poinformowała mnie o opłacie.  Podobnie jak Ty, nie rozumiałem dlaczego mam płacić.  W trakcie rozmowy Multilinka zasugerowała, że mechaniczne uszkodzenia są płatne, natomiast rozmagnesowanie karty jest bezpłatne.  Wobec tego poinformowałem, że karta mi się rozmagnesowała.  Karta została wymieniona bezpłatnie.

Od tamtego momentu używałem kart w jeszcze w kilku bankach.  Zawsze jak mi karta się zużyje, dzwonię na infolinie, informuję o rozmagnesowaniu karty i zawsze karta jest bezpłatnie wymieniana.