Pozew do sądu a adres pozwanej

Data: 2012-11-13 17:52:31
Autor: Baczek
Pozew do sądu a adres pozwanej
Witam
Muszę oddać do sądu moją dłużniczkę. Dokumenty (umowa, faktury wezwania) mam, zmienił się adres zamieszkania mojej dłużniczki i nie znam na tę chwilę nowego. Czy mogę wysłać pozew ze starym, adresem dłużniczki, czy muszę się pogimnastykować i szukać gdzie mieszka w tej chwili?

Pozdrawiam -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-13 18:12:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-13 17:52, Baczek pisze:
[...]

Teoretycznie musisz się pogimnastykować.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-14 18:27:12
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Wyślij ze starym adresem. Jak nie przypasi to sądowi - zobowiąże cię do wskazania prawidłowego adresu. Zwrócisz się wtedy do CBA z prośbą o wskazanie aktualnego adresu.

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2012-11-14 19:36:36
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pozew do sądu a adres pozwanej
> Zwrócisz się wtedy do CBA z prośbą o
> wskazanie aktualnego adresu.

CBA to może nie :) CBŚ raczej też nie. Ale urząd meldunkowy (czy coś w ten deseń) gminy powinien się zastosować do wskazania sądu.

--
Ktzysztof

Data: 2012-11-14 19:41:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-14 19:36, Krzysztof Jodłowski pisze:
 > Zwrócisz się wtedy do CBA z prośbą o
 > wskazanie aktualnego adresu.

CBA to może nie :) CBŚ raczej też nie. Ale urząd meldunkowy (czy coś w
ten deseń) gminy powinien się zastosować do wskazania sądu.

Do jakich wskazań sądu? Sąd nic Ci nie będzie szukał.

I nie żadna gmina, tylko odpowiednia komórka MSWiA w Warszawie na Pawińskiego.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-14 19:42:12
Autor: Liwiusz
> [...]

ten deseń) gminy powinien się zastosować do wskazania sądu.

Do jakich wskazań sądu? Sąd nic Ci nie będzie szukał.

I nie żadna gmina, tylko odpowiednia komórka MSWiA w Warszawie na Pawińskiego. Kiedyś to było Centralne Biuro Adresowe i siłą inercji używa się tej nazwy, bo każdy wie, o co chodzi, a obecna nazwa tego czegoś jest bardzo długa i skomplikowana i nikt jej nie pamięta :)

--
Liwiusz

Data: 2012-11-14 19:53:23
Autor: Krzysztof Jodłowski
Pozew do sądu a adres pozwanej
> Do jakich wskazań sądu? Sąd nic Ci nie będzie szukał.

Nie, ale papier z sądu będzie podkładką, żeby MSWiA mogło udzielić informacji. Jak pójdziesz tam z ulicy, to Ci nic nie powiedzą - ochrona danych osobowych.

> [...]
> używa się tej nazwy, bo każdy wie, o co chodzi, a obecna nazwa tego
> czegoś jest bardzo długa i skomplikowana i nikt jej nie pamięta :)

O toż to mi chodziło, tylko sądziłem, że można wystąpić przez gminę. Zwłaszcza, że gmina może może szybciej sprawdzić w swoich zasobach jeśli szukana osoba raczej tu mieszka. Ale nie to nie.

--
Krzysztof

Data: 2012-11-14 20:20:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-14 19:53, Krzysztof Jodłowski pisze:
> [...]

Nie, ale papier z sądu będzie podkładką, żeby MSWiA mogło udzielić
informacji. Jak pójdziesz tam z ulicy, to Ci nic nie powiedzą - ochrona

Podkładką może być każde roszczenie, faktura, umowa pożyczki, weksel itp. Nie musi to być "podkładka sądowa".

> [...]

Zwłaszcza, że gmina może może szybciej sprawdzić w swoich zasobach jeśli
szukana osoba raczej tu mieszka. Ale nie to nie.

Do gminy możesz wystąpić, ale gmina ci tylko powie, czy jest zameldowana u nich (i gdzie), a jeśli nie jest, to nie dowiesz się gdzie szukać. Natomiast MSWiA poda ci aktualny adres zameldowania. Niedawno korzystałem i na odpowiedź czekałem miesiąc z małym hakiem.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-14 22:09:47
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Dnia Wed, 14 Nov 2012 20:20:05 +0100, Liwiusz napisał(a):

Podkładką może być każde roszczenie, faktura, umowa pożyczki, weksel itp. Nie musi to być "podkładka sądowa".

nie do wiary, ciekawe...
Natomiast MSWiA poda ci aktualny adres zameldowania. Niedawno korzystałem i na odpowiedź czekałem miesiąc z małym hakiem.

zdradź jaką Ty miałeś podkładkę ?

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/album2/Festyn_z_Magda_Schejbal/index.php

Data: 2012-11-14 22:13:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-11-14 22:09, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) pisze:
Dnia Wed, 14 Nov 2012 20:20:05 +0100, Liwiusz napisał(a):

Podkładką może być każde roszczenie, faktura, umowa pożyczki, weksel
itp. Nie musi to być "podkładka sądowa".

nie do wiary, ciekawe...

http://www.msw.gov.pl/portal/pl/381/32/PESEL.html#udost%C4%99pnianie%20danych
"Przykłady dokumentów potwierdzających interes prawny:
wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o udostępnienie danych (np. kopie umów, wezwań do zapłaty, faktur, wyroków sądowych itp.)
Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą."

Natomiast MSWiA poda ci aktualny adres zameldowania. Niedawno
korzystałem i na odpowiedź czekałem miesiąc z małym hakiem.

zdradź jaką Ty miałeś podkładkę ?

Moją podkładką było akurat wezwanie sądu do wskazania adresu.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-15 22:04:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Prawdziwe. Należy wykazać "interes" ... Cytuję z wniosku do CBA (ichni formularz): "Potrzeba uzyskania danych może wynikać z interesu faktycznego bądź prawnego. W przypadku powoływania się na interes prawny wnioskodawca jest zobowiązany wskazać przepis prawa materialnego, na podstawie którego jest uprawniony do żądania udostępnienia danych osobowych innej osoby lub załączyć dokumenty potwierdzające ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności; postępowanie sądowe w sprawie: nabycia spadku, zniesienia współwłasności, o ochronę dóbr osobistych."

Natomiast MSWiA poda ci aktualny adres zameldowania. Niedawno
korzystałem i na odpowiedź czekałem miesiąc z małym hakiem.
zdradź jaką Ty miałeś podkładkę ?

Wierzytelność ?

Data: 2012-11-15 22:00:16
Autor: Rafał \"SP\" Gil
> [...]
Nie, ale papier z sądu będzie podkładką, żeby MSWiA mogło
udzielić informacji. Jak pójdziesz tam z ulicy, to Ci nic nie

Bzdura.

> [...]
pamięta :)
O toż to mi chodziło, tylko sądziłem, że można wystąpić przez

Nie bzdura a kretynizm. Po co pytać o jedną gminę jak można zapytać o cały kraj ? No ale jak ktoś lubi pod górę i niczym idiota, to pewnie pójdzie do gminy miast do cba.

Data: 2012-11-15 21:58:16
Autor: Rafał \"SP\" Gil
> [...]

CBA to może nie :) CBŚ raczej też nie. Ale urząd meldunkowy (czy
coś w ten deseń) gminy powinien się zastosować do wskazania sądu.

To się wykazałeś ...
http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=75885

Data: 2012-11-15 17:50:41
Autor: Zbynek Ltd.
Rafał "SP" Gil napisał(a) :
[...]

Taaaaa, a mnie sąd dał kiedyś 7 dni na ustalenie adresu.

    Zbyszek
PGP key: 0xC62E926B

Data: 2012-11-15 17:59:01
Autor: spp
W dniu 2012-11-15 17:50, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

I co - oddalił sprawę bo się nie wywiązałeś z terminu?

--
spp

Data: 2012-11-15 18:51:54
Autor: Liwiusz
Rafał "SP" Gil napisał(a) :
[...]

Pod rygorem zawieszenia postępowania, a to niczym nie grozi. Będziesz miał adres, to sobie postępowanie odwiesisz. W rok się wyrobisz.

--
Liwiusz

Data: 2012-11-15 21:03:03
Autor: Zbynek Ltd.
Rafał "SP" Gil napisał(a) :
[...]

Nie pamiętam już pod jakim rygorem. Równo 10 lat temu. A że pozwany był niebieskim ptakiem, i zmieniał miejsce zamieszkania z częstotliwością raz na miesiąc czy dwa, to dałem sobie spokój.
Nie chce mi się teraz wyciągać papierów z samego dna zagraconej szafy.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-11-15 22:06:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2012-11-15 21:03, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Liwiusz ci już napisał pod jakim rygorem. ZAWIESZENIA ...

Data: 2012-11-21 17:03:25
Autor: Garg 07,

Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k7ttsh$21d9$1adenine.netfront.net...
[...]

Firmy windykacyjne walą do e-sądu pozwy nie sprawdzając czy delikwent się wymeldował czy nie. Niektórzy dowiadują się o windykacji w momencie zajęcia konta przez komornika, który sobie bez problemu ustali zameldowanie dłużnika. A wtedy ciężko o walkę, wyrok prawomocny ... niby można podnosić sprzeciw że nie został doręczony ... ale jeśli kasa się należy to nikt normalny nie będzie tego odkręcać. IMHO pisz pozew z adresem ktory znasz :) Dostaniesz nakaz, czekaj na uprawomocnienie i komornik sądowy.

Pozew do sądu a adres pozwanej