Pozew o rozwód i zwolnienie z opłaty

Data: 2011-03-04 18:35:19
Autor: Pawel
Pozew o rozwód i zwolnienie z opłaty
Witam serdecznie

Chcę złożyć pozew o rozwód (bez orzekania o winie, jednak żona twierdzi że zrobi wszystko aby wyrok mówił o mojej winie). Pozew mam już przygotowany, uzasadniony. Muszę go tylko złożyć.
Niestety, opłata wynosi 600zł. Obecnie nie stać mnie na taki wydatek, dlatego chciałbym uzyskać zwolnienie z opłaty. Na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości znalazłem formularz, wypełniłem go, z pracy mam zaświadczenie o wysokości zarobków.
Jak teraz wygląda procedura. Czy idę do sądu, składam pozew i wniosek o zwolnienie z opłat? Czy najpierw wniosek, a jeśli będzie pozytywnie rozpatrzony to dopiero składam pozew?
Z ustawy (Dz.U. 2005 Nr 167 poz. 1398) nie wynika to dokładnie.
Dodatkowo, art. 112 pkt 3 mówi o tygodniowym terminie do opłacenia pozwu w przypadku odrzucenia wniosku( dobrze rozumiem?), a w tydzień na 100% nie uda mi się zebrać wymaganej kwoty. Jeśli nie wpłacę, to wniosek jest odrzucany?

Trochę to zawiłe, ale mam nadzieję że ktoś mi to wytłumaczy :)
Z góry dziękuję.

Paweł
Your mouse has moved. Windows must be restarted for the change to take effect.

Pozew o rozwód i zwolnienie z opłaty