Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?

Data: 2011-06-06 19:10:33
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Mam zasądzone od mojego dłużnika ok. 1000zł.

Problem w tym, że jest mi on winny większą kwotę, a dopiero teraz będę składał
pozew. Mój dłużnik już złożył wniosek do komornika.

Czy w pozwie mogę zawrzeć żądanie o umorzenie tego postępowania (+ wniosek o
wstrzymanie egzekucji w trybie zabezpieczenia)? Czy do tego powinienem złożyć
odrębny pozew?

Wydaje mi się, że mogę to zawrzeć w jednym pozwie, ale chcę się upewnić.
(dodam, że komornik i sąd to ta sama dzielnica)

Data: 2011-06-06 19:23:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-06 19:10, rg pisze:
[...]

Nie rozumiem. Jaki wniosek do komornika złożył dłużnik?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 19:40:56
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Mon, 06 Jun 2011 19:23:16 +0200, w <isj2ea$tgo$1@news.onet.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
> (dodam, że komornik i sąd to ta sama dzielnica)

Nie rozumiem. Jaki wniosek do komornika złożył dłużnik?

Ech, spieszyłem się i źle wyszło. Jeszcze raz.

Mam zasądzone _dla_ mojego dłużnika 1000zł. (On mi jest winny większą kwotę,
ale pozew dopiero w drodze).

Więc czy w pozwie (gdzie wymieniam moje żądania wobec niego) mogę złożyć
wniosek o umorzenie tego postępowania? Jak to opisać, by miało to ręcę i nogi
(czyli jestem winny mu 1000zł, on mi 3000zł, to ile zażądać? Dla utrudnienia -
nasza żądania dotyczą dwóch różnych sporów)

Data: 2011-06-06 19:52:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-06 19:40, rg pisze:
[...]

Zatem Ty jesteś winien dłużnikowi 1000zł, a on Tobie więcej.

Zastosuj potrącenie - szczegóły w KC.

Wyślij mu polecony, że z dniem [odebrania] potrącasz ze swojej wierzytelności kwotę (1000zł+koszty z nakazu), którą jesteś mu winien. Pismo z potrąceniem jest de facto dowodem spłaty nakazu.

W swoim pozwie dochodzisz Twojego zobowiązania minus 1000zł minus koszty.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 20:11:11
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Mon, 06 Jun 2011 19:52:40 +0200, w <isj45e$430$1@news.onet.pl>, Liwiusz
[...]

Nie mogę potrącić (moja należność jest sporna, muszę jej dowieść przed sądem,
to nie faktura :) ). On ma bezsporną (i ja jej nie kwestionuję) i już komornik
wszczął postępowanie.

Chcę: a) na razie wstrzymać egzekucję,
b) dochodzić właściwej sumy (i tu nie wiem czy dochodzić tyle ile jest mi
winien, a potem dopiero wzajemnie skompensować;
czy dochodzić pomniejszonej - ale co wtedy z jego nakazem?)

Data: 2011-06-06 20:21:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-06 20:11, rg pisze:
[...]

Zatem prawidłowa kolej to: spłać swój dług i dochodź całości w swoim postępowaniu.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-07 17:00:55
Autor: Johnson
rg pisze:

Nie mogę potrącić (moja należność jest sporna, muszę jej dowieść przed sądem,
to nie faktura :) ). On ma bezsporną (i ja jej nie kwestionuję) i już komornik
wszczął postępowanie.

Wierzytelności do potrącenia dzielą się na istniejące i nie istniejące, a nie sporne i niesporne. Sporność nie ma nic do rzeczy.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-07 17:14:39
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Tue, 07 Jun 2011 17:00:55 +0200, w <islees$mfa$2@inews.gazeta.pl>, Johnson
<johnson@nospam.pl> napisał(-a):

rg pisze:
> [...]

Wierzytelności do potrącenia dzielą się na istniejące i nie istniejące, a nie sporne i niesporne. Sporność nie ma nic do rzeczy.

Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

Data: 2011-06-07 17:26:57
Autor: Johnson
rg pisze:

Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

No widzisz nawet nie rozumiesz tego co się pisze.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-07 20:09:59
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Tue, 07 Jun 2011 17:26:57 +0200, w <islfvm$s3h$1@inews.gazeta.pl>, Johnson
<johnson@nospam.pl> napisał(-a):

rg pisze:

> Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

No widzisz nawet nie rozumiesz tego co się pisze.

Na razię widzę, że pytasz o coś co masz napiane.

Data: 2011-06-08 10:14:23
Autor: ąćęłńóśźż
Pozew o pozbawienie wykonalności tytułu wykonawczego z wnioskiem
Tu coś jest, pozwy pkt 4.:
http://www.fig-biuro.pl/index.php/wzory-pism

Data: 2011-06-06 20:49:10
Autor: Johnson
rg pisze:

Czy w pozwie mogę zawrzeć żądanie o umorzenie tego postępowania (+ wniosek o
wstrzymanie egzekucji w trybie zabezpieczenia)? Czy do tego powinienem złożyć
odrębny pozew?

Oświadczenie o potrąceniu + powództwo przeciwegzekucyjne.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-06 21:12:37
Autor: kauzyperda
W dniu 2011-06-06 20:49, Johnson pisze:
rg pisze:

[...]

A w pozwie wniosek o zabezpieczenie powództwa przez zawieszenie postępowania egzekucyjnego

(sie zastanawiam tylko czy trzeba zawiesic cale czy mozna w zakresie okreslonej kwoty... ale na szybko tego nie sprawdze)

--
pozdr
luck

Data: 2011-06-06 21:17:35
Autor: Johnson
kauzyperda pisze:

(sie zastanawiam tylko czy trzeba zawiesic cale czy mozna w zakresie okreslonej kwoty... ale na szybko tego nie sprawdze)

Trudno byłoby zawiesić ponad wartość przedmiotu sporu (czyli wartość potrącenia)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-06 21:40:31
Autor: kauzyperda
W dniu 2011-06-06 21:17, Johnson pisze:
Trudno byłoby zawiesić ponad wartość przedmiotu sporu (czyli wartość
potrącenia)

Racja

Zawahalem sie dumajac np. nad egzekucja ruchomosci, ktorej wskutek potracenia nie nalezaloby sprzedawac tylko np. zajac cos innego... ale to moze zbyt wydumany przyklad ;-)

--
pozdr
luck

Data: 2011-06-07 16:03:27
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Mon, 06 Jun 2011 20:49:10 +0200, w <isj7er$pe0$2@inews.gazeta.pl>, Johnson
<johnson@nospam.pl> napisał(-a):

rg pisze:
> wstrzymanie egzekucji w trybie zabezpieczenia)? Czy do tego powinienem złożyć
> odrębny pozew?

Oświadczenie o potrąceniu + powództwo przeciwegzekucyjne.

Tzn. składać drugi pozew? W jednym ("pozew o zapłatę i wydanie mienia") nie da
się?

Data: 2011-06-07 16:58:26
Autor: Johnson
rg pisze:

Tzn. składać drugi pozew? W jednym ("pozew o zapłatę i wydanie mienia") nie da
się?

Jaki drugi? Skąd mam wiedzieć ile już pozwów złożyłeś? może to będzie 3 lub 5-y.

Jak ktoś ma tytuł wykonawczy i zacznie egzekzucję to komornik ją zrobi niezależnie od tego ile jeszcze pozwów złożysz i co tam bedzaiesz twierdził (art. 804 kpc). Trzeba kwestionować tytuł wykonawczy. A tu drogą jest powództwo przeciwegzekucyjne.

A najprościej to było podnieś zarzut potrącenia w pierwszej sprawie.

Tak to jest jak ludzie uważają że sami się mogą procesować, bez pomocy, a nie jest to jakaś prosta sprawa.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-07 17:13:25
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Tue, 07 Jun 2011 16:58:26 +0200, w <islea7$mfa$1@inews.gazeta.pl>, Johnson
<johnson@nospam.pl> napisał(-a):

rg pisze:

> Tzn. składać drugi pozew? W jednym ("pozew o zapłatę i wydanie mienia") nie da
> się?

Jaki drugi? Skąd mam wiedzieć ile już pozwów złożyłeś? może to będzie 3 lub 5-y.

Pisałem w pierwszym poście -- żadnego, jeden w drodze (roszczenie o zapłatę i
zwrot mienia). I chciałbym w jednym pozwie się "zmieścić", ewentualnie dołożyć
do pozwu wniosek o zabezpieczenie roszczenia (wstrzymanie egzekucji).

[...]

Prawnik twierdzi, że w jednym pozwie nie można, ponieważ to dwie odrębne
sprawy. A ja nie jestem przekonany i chciałbym się upewnić czy mu się nie chce,
czy faktycznie nie można (zarzutu potrącenie jakoś mi nie sugerował).

A pytam dlatego, że zaufanie dobra rzecz, ale kontrola nie zaszkodzi...
zwłaszcza jak mam powody.

Data: 2011-06-07 21:03:21
Autor: ąćęłń
Pozew
W pozwie o zapłatę można zamieścić wniosek o zabezpieczenie (korzystne, dzięki temu nie wnosisz wpisu dwa razy), ale czy w powództwie przeciwegzekucyjnym to inne pytanie, nie znam odpowiedzi.

Data: 2011-06-08 15:46:19
Autor: rg
Pozew
Tue, 7 Jun 2011 21:03:21 +0000 (UTC), w <ism3mp$5no$1@inews.gazeta.pl>, "
ąćęłń" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(-a):

W pozwie o zapłatę można zamieścić wniosek o zabezpieczenie (korzystne, dzięki temu nie wnosisz wpisu dwa razy),

Też tak myślę, ale prawnik przekonuje mnie, że nie "bo to odrębna sprawa".

Data: 2011-06-07 20:58:36
Autor: ąćęłń
Pozew
Ba, w sprzeciwie, bo sąd odrzuci zgłoszony później dowód (właśnie w jakiejś gazecie walnęli komentarz).

-- -- -

Data: 2011-06-08 15:47:57
Autor: rg
Pozew
Tue, 7 Jun 2011 20:58:36 +0000 (UTC), w <ism3ds$4r6$1@inews.gazeta.pl>, "
ąćęłń" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(-a):

> A najprościej to było podnieś zarzut potrącenia w pierwszej sprawie.

Ba, w sprzeciwie, bo sąd odrzuci zgłoszony później dowód (właśnie w jakiejś gazecie walnęli komentarz).

To odpadało -- są przypadki, gdy sprawa do komornika idzie bez nakazu :).

Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?