Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?

Data: 2011-06-06 19:23:16
Autor: Liwiusz
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
W dniu 2011-06-06 19:10, rg pisze:
Mam zasądzone od mojego dłużnika ok. 1000zł.

Problem w tym, że jest mi on winny większą kwotę, a dopiero teraz będę składał
pozew. Mój dłużnik już złożył wniosek do komornika.

Czy w pozwie mogę zawrzeć żądanie o umorzenie tego postępowania (+ wniosek o
wstrzymanie egzekucji w trybie zabezpieczenia)? Czy do tego powinienem złożyć
odrębny pozew?

Wydaje mi się, że mogę to zawrzeć w jednym pozwie, ale chcę się upewnić.
(dodam, że komornik i sąd to ta sama dzielnica)

Nie rozumiem. Jaki wniosek do komornika złożył dłużnik?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 19:40:56
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Mon, 06 Jun 2011 19:23:16 +0200, w <isj2ea$tgo$1@news.onet.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
> (dodam, że komornik i sąd to ta sama dzielnica)

Nie rozumiem. Jaki wniosek do komornika złożył dłużnik?

Ech, spieszyłem się i źle wyszło. Jeszcze raz.

Mam zasądzone _dla_ mojego dłużnika 1000zł. (On mi jest winny większą kwotę,
ale pozew dopiero w drodze).

Więc czy w pozwie (gdzie wymieniam moje żądania wobec niego) mogę złożyć
wniosek o umorzenie tego postępowania? Jak to opisać, by miało to ręcę i nogi
(czyli jestem winny mu 1000zł, on mi 3000zł, to ile zażądać? Dla utrudnienia -
nasza żądania dotyczą dwóch różnych sporów)

Data: 2011-06-06 19:52:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-06 19:40, rg pisze:
[...]

Zatem Ty jesteś winien dłużnikowi 1000zł, a on Tobie więcej.

Zastosuj potrącenie - szczegóły w KC.

Wyślij mu polecony, że z dniem [odebrania] potrącasz ze swojej wierzytelności kwotę (1000zł+koszty z nakazu), którą jesteś mu winien. Pismo z potrąceniem jest de facto dowodem spłaty nakazu.

W swoim pozwie dochodzisz Twojego zobowiązania minus 1000zł minus koszty.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 20:11:11
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Mon, 06 Jun 2011 19:52:40 +0200, w <isj45e$430$1@news.onet.pl>, Liwiusz
[...]

Nie mogę potrącić (moja należność jest sporna, muszę jej dowieść przed sądem,
to nie faktura :) ). On ma bezsporną (i ja jej nie kwestionuję) i już komornik
wszczął postępowanie.

Chcę: a) na razie wstrzymać egzekucję,
b) dochodzić właściwej sumy (i tu nie wiem czy dochodzić tyle ile jest mi
winien, a potem dopiero wzajemnie skompensować;
czy dochodzić pomniejszonej - ale co wtedy z jego nakazem?)

Data: 2011-06-06 20:21:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-06 20:11, rg pisze:
[...]

Zatem prawidłowa kolej to: spłać swój dług i dochodź całości w swoim postępowaniu.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-07 17:00:55
Autor: Johnson
rg pisze:

Nie mogę potrącić (moja należność jest sporna, muszę jej dowieść przed sądem,
to nie faktura :) ). On ma bezsporną (i ja jej nie kwestionuję) i już komornik
wszczął postępowanie.

Wierzytelności do potrącenia dzielą się na istniejące i nie istniejące, a nie sporne i niesporne. Sporność nie ma nic do rzeczy.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-07 17:14:39
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Tue, 07 Jun 2011 17:00:55 +0200, w <islees$mfa$2@inews.gazeta.pl>, Johnson
<johnson@nospam.pl> napisał(-a):

rg pisze:
> [...]

Wierzytelności do potrącenia dzielą się na istniejące i nie istniejące, a nie sporne i niesporne. Sporność nie ma nic do rzeczy.

Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

Data: 2011-06-07 17:26:57
Autor: Johnson
rg pisze:

Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

No widzisz nawet nie rozumiesz tego co się pisze.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-06-07 20:09:59
Autor: rg
Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
Tue, 07 Jun 2011 17:26:57 +0200, w <islfvm$s3h$1@inews.gazeta.pl>, Johnson
<johnson@nospam.pl> napisał(-a):

rg pisze:

> Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

No widzisz nawet nie rozumiesz tego co się pisze.

Na razię widzę, że pytasz o coś co masz napiane.

Data: 2011-06-08 10:14:23
Autor: ąćęłńóśźż
Pozew o pozbawienie wykonalności tytułu wykonawczego z wnioskiem
Tu coś jest, pozwy pkt 4.:
http://www.fig-biuro.pl/index.php/wzory-pism

--

Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?