Pozew sadowy o zaplate a zly adres pozwanego

Data: 2014-05-23 04:54:41
Autor: adwords.arsklepka
Pozew sadowy o zaplate a zly adres pozwanego
Witam,

Spodziewam sie pozwu sadowego o zaplate dlugu sprzed lat ktory jest juz dawno przedawniony.

Co w przypadku gdy powod wniesie pozew i poda moj nieaktualny adres? Sa wysle powiadomienie na star adres a ja nie bede o tym nawet wiedzial i wyslac sprzeciwu... Pozniej powodo wygra sprawe.

Jak temu zapobiec?

Pozdrawiam

Data: 2014-05-23 14:35:48
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.05.2014 13:54, adwords.arsklepka@o2.pl pisze:
[...]

1. zawijaj wiersze!
2. meldunek zgodny z aktualnym stanem faktycznym? (zakładam że dług dotyczy osoby fizycznej)

Data: 2014-05-23 10:04:11
Autor: adwords.arsklepka
W dniu piątek, 23 maja 2014 14:35:48 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]

1. zawijaj wiersze!

2. meldunek zgodny z aktualnym stanem faktycznym? (zakładam że dług dotyczy osoby fizycznej)

-- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy

Tak, meldunek zgodny z nowym aktualnym stanem faktycznym. Powod moze podac stary adres.

Data: 2014-05-23 22:19:32
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 23.05.2014 19:04, adwords.arsklepka@o2.pl pisze:

Tak, meldunek zgodny z nowym aktualnym stanem faktycznym. Powod moze podac stary adres.

No to zasadniczo powód powinien ustalić aktualny adres i jeśli poda zły to potem (jeśli dowiesz się już na etapie komornika) możesz wnieść pozew przeciwegzekucyjny i żądać przywrócenia terminów z powodu wadliwego powiadomienia.

Gorzej jeśli powód to jakaś cypryjska spółka a komornik zdąży zabrać i przekazać "żywe pieniądze" - ciężko potem odzyskać.

Pytanie: dlaczego spodziewasz się pozwu? Znalazłeś siebie na jakiejś liście dłużników?

Data: 2014-05-24 00:32:20
Autor: ikarek
Pozew sadowy o zaplate a zly adres pozwanego
Uzytkownik <adwords.arsklepka@o2.pl> napisal w wiadomosci news:0ca8d0f1-5f02-48a9-9e9c-0acfb53f6f1bgooglegroups.com...
[...]

Zapobiec - nie wiem, ale mozesz ograniczyc ryzyko,
zakladajac konto w e-sadzie (https://www.e-sad.gov.pl),
do którego z reguly trafiaja tego typu sprawy.

Po zalozeniu konta, musisz je niestety sprawdzac recznie
- tj. logowac sie i patrzec, czy lista spraw jest pusta. Wyslanie
pozwanemu prostego powiadomienia e-mail przekroczylo
granice wyobrazni twórców w.w. instytucji (która, dziwnym
trafem, skonstruowana jest w taki sposób, aby bardzo pomóc
pozywajacym i jeszcze bardziej niepomóc pozywanym).

Pozew sadowy o zaplate a zly adres pozwanego