Pozew w post. gospodarczym - za zgodność z oryginałem

Data: 2009-11-18 21:26:50
Autor: Podatnik
Pozew w post. gospodarczym - za zgodność z oryginałem

Składam pozew w postępowaniu gospodarczym. Czy mogę złożyć tylko kserokopie
dokumentów które są dowodami? (żadne weksle ani nic takiego)

Słyszałem, że muszą być oryginały, ale w kodeksie postępowania cywilnego
znalazłem, że jednak nie (na przykład "Strona powołująca się w piśmie na
dokument obowiązana jest na żądanie przeciwnika złożyć oryginał dokumentu w
sądzie jeszcze przed rozprawą.").

Z drugiej strony tutaj (*) można przeczytać, że "Nie trzeba składać oryginałów
dokumentów, można dołączyć ich odpisy, jeżeli ich zgodność z
oryginałem jest poświadczona przez notariusza albo występujących w tej sprawie
adwokata lub radcę prawnego."
(*)
http://g.infor.pl/gp/druki/sprawy_osobiste/wlasnosc/s_egzekucja3.pdf

Natomiast tutaj (**) "Aby odpis mógł zostać uznany dowodem z dokumentu
(prywatnego) musi być przez stronę poświadczone za zgodność z oryginałem;
poświadczenie musi być zaopatrzone podpisem."

Zatem czy w postępowaniu gospodarczym:
a/ mogę załączyć kopie dokumentów i oryginały dać na żądanie
b/ muszę załączyć kopie poświadczone notarialnie?
c/ muszę załączyć kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez siebie
jako powoda?

--

Pozew w post. gospodarczym - za zgodność z oryginałem