Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony

Data: 2010-12-21 21:40:50
Autor: Marcin
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Witam

Chyba jeszcze nie bylo a jest to pradopodobnie pierwszy pozew zbiorowy przeciwko bankowi w Polsce, do tego jednego z popualrniejszych na grupie (kiedys bardziej, ostatnio jakby mniej)
Pozew zbiorowy (776 klientow) przeciwko BRE (mBank i Multi) wreszcie zlozony. Dla przypomnienia chodzi o niejednoznaczny sposob naliczenia odsetek przy kredytach hipotecznych.

http://www.rp.pl/artykul/7,581738_Nabici-we-franki-zlozyli-pozew-przeciwko-BRE.html

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-12-21 22:46:06
Autor: Wemif
Marcin <nouser@nospam.ru> wrote:

http://www.rp.pl/artykul/7,581738_Nabici-we-franki-zlozyli-pozew-przeciwko-BRE.html

"Z kolei zaangażowanie rzecznika konsumentów zwolniło ich z konieczno¶ci
uiszczenia wpisu s±dowego. Musieli jednak wyłożyć na wynagrodzenie za
prowadzenie sprawy po 1000 zł (plus VAT) i 45 zł na opłaty."

PO 1000 od osoby, czyli 776000zl+vat?

a.

Data: 2010-12-21 14:50:26
Autor: Tomek z Wawy
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Dlatego ma w razie czego powstać grupa NabiciWKancelarię :)

Data: 2010-12-22 07:43:59
Autor: Maruda
W dniu 2010-12-21 23:50, Tomek z Wawy pisze:
Dlatego ma w razie czego powstać grupa NabiciWKancelarię :)

I o to chodziło! Teraz wiecie już komu służ± pozwy zbiorowe :)

"Syna prawnika zamienię na córkę. Może być kurwa."

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2010-12-22 07:56:16
Autor: Jacek Politowski
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
In article <ies6nc$f9m$2@news.onet.pl>
Maruda <null@com.pl> wrote:

"Syna prawnika zamienię na córkę. Może być kurwa."

A czym Ci się naraził syn prawnika? ;->

--
Jacek Politowski

Data: 2010-12-22 10:42:08
Autor: Maruda
Maruda<null@com.pl>  wrote:

"Syna prawnika zamienię na córkę. Może być kurwa."

A czym Ci się naraził syn prawnika? ;->

Nosi geny prawnika. Jeszcze mi się gdzie¶ rozpełzn±...
Jako¶ wolę córkę prawnika. Może być kurw±. ;)

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2010-12-22 08:36:31
Autor: MarekZ
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Użytkownik "Wemif" <wemif@amsnet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ierand$hmp$1@host.amsnet.pl...

[...]

Bez jaj, aż taka suma? Przecież to miał być pozew tylko o stwierdzenie odpowiedzialno¶ci odszkodowawczej banku. Je¶li rzeczywi¶cie znalazło się 776 Wpłacaj±cych jakiej¶ kancelarii takie kwoty, to w sumie jako¶ mi ich od razu mniej szkoda, bo chyba co¶ z nimi nie do końca tak. Ale to chyba jest jednak pomyłka dziennikarza. :)

Data: 2010-12-22 09:00:16
Autor: xbartx
Dnia Wed, 22 Dec 2010 08:36:31 +0100, MarekZ napisał(a):

Bez jaj, aż taka suma? Przecież to miał być pozew tylko o stwierdzenie
odpowiedzialności odszkodowawczej banku. Jeśli rzeczywiście znalazło się
776 Wpłacających jakiejś kancelarii takie kwoty, to w sumie jakoś mi ich
od razu mniej szkoda, bo chyba coś z nimi nie do końca tak. Ale to chyba
jest jednak pomyłka dziennikarza. :)

"Musieli jednak wyłożyć na wynagrodzenie za prowadzenie sprawy po 1000 zł (plus VAT) i 45 zł na opłaty."

Ja to rozumiem, że "musieli" czyli że wszyscy razem musieli wyłożyć te 1,22k + 45 pln a nie każdy z osobna.

--
xbartx

Data: 2010-12-22 01:24:47
Autor: Tomek z Wawy
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Każdy z osobna, a to nie wszystkie wydatki. Poczytać można cał± umowę
na grupanabank.pl.

Deal roku.

Data: 2010-12-22 10:29:32
Autor: MarekZ
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:a51c6daf-7629-420f-ab88-8cbd9224213d@k11g2000vbf.googlegroups.com...

Deal roku.

Ano:
http://www.eversheds.pl/u_files/Nowe%20warunki%20wynagrodzenia%20kancelarii.pdf

:-)

Data: 2010-12-22 10:02:37
Autor: xbartx
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:29:32 +0100, MarekZ napisał(a):

Deal roku.

Ano:
http://www.eversheds.pl/u_files/Nowe%20warunki%20wynagrodzenia%
20kancelarii.pdf

:-)

RzeczywiĹ›cie jak siÄ™ tak teraz zastanowiÄ™ to 1,22k pln to zdecydowanie za maĹ‚o, ale znowu 1,22k pln od osoby (a wiem ĹĽe to pozew zbiorowy)? ToĹĽ to istne ĹĽniwa!  --
xbartx

Data: 2010-12-22 02:31:52
Autor: Tomek z Wawy
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
On 22 Gru, 11:02, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Rzeczywi¶cie jak się tak teraz zastanowię to 1,22k pln to zdecydowanie za
mało, ale znowu 1,22k pln od osoby (a wiem że to pozew zbiorowy)? Toż to
istne żniwa!

Lepiej będzie dla tej kancelarii jak wygra, bo jak nie to ja nie chcę
być w ich skórze :)

Data: 2010-12-22 11:40:14
Autor: MarekZ
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f17f5ff4-1334-48b6-a81c-25ad2313d6a3@g26g2000vbi.googlegroups.com...

Lepiej będzie dla tej kancelarii jak wygra, bo jak nie to ja nie chcę
być w ich skórze :)

Ja uważam, że ta sprawa się tak czy inaczej po prostu "rozejdzie po ko¶ciach". W tej sprawie zapewne będzie przysługiwała skarga kasacyjna, a zakładaj±c nawet pozytywne dla nabitych rozstrzygnięcie w s±dzie II instancji, BRE zapewne będzie się s±dziło do końca, bo co mu szkodzi. Mamy więc zapewne nie mniej niż 2 latka do zakończenia "pierwszego cyklu". Po wyroku s±du II instancji mamy wprawdzie prawomocny wyrok, ale o odszkodowania trzeba będzie jak rozumiem s±dzić się od nowa, tyle że wynik będzie zasadniczo wiadomy, ale przy wrogiej postawie BRE znowu trzeba będzie przej¶ć przez dwie instancje. A jak nie daj bogini SN uwzględni skargę kasacyjn± BRE, to cały cykl może się zacz±ć od nowa.

IMO deal roku dla tej spółki komandytowej everco¶tam i niezła perspektywa na kolejnych Wpłacaj±cych. W najgorszym razie trzeba będzie nazwę zmienić za 5 lat, gdyby co¶ poszło masakrycznie nie tak.

Przyjęta droga sporu zbiorowego wydaje się bardzo fajna, ale koszty wydaj± mi się do¶ć księżycowe.

Data: 2010-12-22 10:53:57
Autor: xbartx
Dnia Wed, 22 Dec 2010 11:40:14 +0100, MarekZ napisał(a):

Przyjęta droga sporu zbiorowego wydaje się bardzo fajna, ale koszty
wydają mi się dość księżycowe.

No zazwyczaj tak jest, że im więcej chętnych tym koszty są niższe, zazwyczaj. Zaczęło się od nabiciwmbank.pl o ile dobrze pamiętam a skończy się na nabiciwevercośtam.pl?

--
xbartx

Data: 2010-12-22 03:00:57
Autor: Tomek z Wawy
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
On 22 Gru, 11:53, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

No zazwyczaj tak jest, że im więcej chętnych tym koszty s± niższe,
zazwyczaj. Zaczęło się od nabiciwmbank.pl o ile dobrze pamiętam a skończy
się na nabiciweverco¶tam.pl?

Cały czas my¶lę, czy nie pora zarejestrować nabiciwkancelarie.pl :)

Jeden taki co to negocjował z t± kancelari± twierdzi, że to super
niska stawka, wytargowana po pół roku rozmów!

Data: 2010-12-22 12:12:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-22 12:00, Tomek z Wawy pisze:

Jeden taki co to negocjował z t± kancelari± twierdzi, że to super
niska stawka, wytargowana po pół roku rozmów!

Cóż, o inteligencji kupuj±cych w biedronce kr±ż± anegdoty, to może i korzystaj±cy z mbanku też ni± nie grzesz± ;)

(co by nie było - ja też kupuję w biedronce i korzystam z mbanku ;) )

--
Liwiusz

Data: 2010-12-22 23:34:28
Autor: animka
W dniu 2010-12-22 12:12, Liwiusz pisze:
W dniu 2010-12-22 12:00, Tomek z Wawy pisze:

Jeden taki co to negocjował z tą kancelarią twierdzi, że to super
niska stawka, wytargowana po pół roku rozmów!

Cóż, o inteligencji kupujących w biedronce krążą anegdoty, to może i
korzystajÄ…cy z mbanku teĹĽ niÄ… nie grzeszÄ… ;)

(co by nie było - ja też kupuję w biedronce i korzystam z mbanku ;) )

W Biedronkach mie ma płacenia kartami, Tylko gotówka!

--
animka

Data: 2010-12-22 11:41:29
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:53:57 +0000, xbartx napisał(a):

[...]

skończy się na nabiciweverco¶tam.pl?

Wynagrodzenie pełnomocnika i tak jest ustawione preferencyjnie w przepisach ustawy o grupowym dochodzeniu. Przypomnę, że od dawna u nas się marudziło, że nie ma takiej ustawy i ludzie s± nieszczę¶liwi, bo nie mog± wespół w zespół wzi±ć się za bary.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2010-12-22 12:00:19
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ieslc2$mb9$5@inews.gazeta.pl...

No zazwyczaj tak jest, że im więcej chętnych tym koszty są niższe,
zazwyczaj. Zaczęło się od nabiciwmbank.pl o ile dobrze pamiętam a skończy
się na nabiciwevercośtam.pl?

Ja myślę, że powinni sobie zorganizować program partnerski. Organizatorzy tego dealu na pewno i tak nie płacą. Strony www robić umieją. No to dawaj: zorganizujesz co najmniej trzech nowych nabitych - Wpłacających - zostaniesz zwolniony z tego tysiąca złotych. :)

Data: 2010-12-22 12:10:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-22 11:53, xbartx pisze:
[...]

Przecież są niższe koszty - standardowo byłoby to 1200zł, a tu kancelaria łaskawie obniża o 200zł ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-01-06 16:04:08
Autor: wromek
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony

Przecież s± niższe koszty - standardowo byłoby to 1200zł, a tu
kancelaria łaskawie obniża o 200zł ;)

standardowo to bylo 1500 + koszty + success fee...

Data: 2010-12-22 09:40:10
Autor: Michal Tyrala
On Wed, 22 Dec 2010 09:00:16 +0000 (UTC), xbartx wrote:
 "Musieli jednak wyłożyć na wynagrodzenie za prowadzenie sprawy po 1000 zł  (plus VAT) i 45 zł na opłaty."

 Ja to rozumiem, że "musieli" czyli że wszyscy razem musieli wyłożyć te  1,22k + 45 pln a nie każdy z osobna.

*po* 1000zł.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-01-06 15:59:13
Autor: wromek
[...]

to nie pomylka, jest nas cos kolo tego ;)

Data: 2010-12-22 18:02:47
Autor: JanKo
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Agent Wemif nadaje:

PO 1000 od osoby, czyli 776000zl+vat?

Ot, trafił się Kancelarii jednorazowy prezent pod choinkę...
Bior±c pod uwagę że "starych mPlanowców" jest 20 tys. i każdy nadpłaca 400 zł/miesi±c to mBank zgarnia tyle ze swoich "owieczek" regularnie co 3 dni.

Data: 2010-12-22 08:34:28
Autor: Clegan
On 21 Gru, 21:40, Marcin <nou...@nospam.ru> wrote:
[...]

A czy nie było jakie¶ sprawy przed SOKiK w sprawie klauzul
niedozwolonych odno¶nie nieprecyzyjnych zapisów w tych umowach ?
Tr±bili swego czasu o tym gło¶no - potem ucichło.

Data: 2010-12-22 17:43:39
Autor: brum
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
co Was tak boli ? ze kancelaria zarobi 776k ? jak ktos chcial, to im zaplacil, i co z tego ?
gdyby zarobili 20k, to by nie bolalo ? jak ktos zazdrosci, to kto zabrania zostac adwokatem i prowadzic kancelarie ?

Data: 2010-12-22 19:14:24
Autor: Rafał
W dniu 2010-12-22 17:43, brum pisze:
jak ktos zazdrosci, to kto zabrania
zostac adwokatem i prowadzic kancelarie ?

Próbowałeś? To może się nie wypowiadaj.

--
Raf

Data: 2011-01-07 01:16:27
Autor: BK
On 22 Gru 2010, 19:14, Rafał <ad...@moj.invalid> wrote:
W dniu 2010-12-22 17:43, brum pisze:

> jak ktos zazdrosci, to kto zabrania
> zostac adwokatem i prowadzic kancelarie ?

Próbowałe¶? To może się nie wypowiadaj.

--
Raf

Ale w czym jest taki problem z zostaniem adwokatem? :)

Po pierwsze, monopolu nie maja - bo np. firme moze reprezentowac jej
pracownik, np. prawnik bez uprawnien adwokata (ale rownie dobrze i
ochroniarz ). Po drugie, nigdy w historii tego zawodu nie bylo az
takich mozliwosci zostania adwokatem. Zeby zostac adwokatem co do
zasady trzeba zdac egzamin (chociaz niekoniecznie bo sa wyjatki dla
osob, ktore np. zdaly inny egzamin zawodowy lub sa doktorami nauk
prawnych z doswiadczeniem zawodowym), a do egzaminu sa dopuszczone nie
tylko osoby po aplikacji - wystarczy zrobic doktorat albo np. miec 5
lat stazu pracy "w zawodzie". Samo dostanie sie na aplikacje nie jest
juz specjalnie trudne, a egzamin na aplikacje i egzamin zawodowy sa
organizowane nie przez samorzad tylko przez ministerstwo.

Od paru lat do zawodu nie dostaja sie juz tylko Ci, ktorzy nie maja na
to ochoty/czasu.

Data: 2010-12-23 07:04:22
Autor: xbartx
Dnia Wed, 22 Dec 2010 17:43:39 +0100, brum napisał(a):

[...]

Nie mam nic przeciwko zarabianiu przez kogoś i oby jak najwięcej. Ogólnie jednak forma "zarabiania" w tym konkretnym przypadku jest nieco dziwna. Jednak widać przyszłe zyski muszą być znacznie bardziej interesujące. "Oby tylko te plusy nie przysłoniły nam tych minusów" jak to mawiał klasyk.

--
xbartx

Data: 2011-01-06 16:06:41
Autor: wromek
[...]

ja zaplacilem bo nie zwracalem uwagi na to, kto ile na tym zarobi tylko, co ja z tego bede mial i ile mnie to kosztuje ;)

Data: 2011-01-06 18:18:57
Autor: glaukonWYTNIJTO
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony

ja zaplacilem bo nie zwracalem uwagi na to, kto ile na tym zarobi tylko, co ja z tego bede mial i ile mnie to kosztuje ;)

a wła¶ciwie co z tego będziesz miał?

Data: 2011-01-06 20:36:49
Autor: wromek
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
a wła¶ciwie co z tego będziesz miał?

s±dow± interpretacje sposobu wyliczania rat odsetkowych na następne 31 lat spłacania kredytu, zwrot nadplaconych rat z odsetkami ustawowymi jest tylko usług± dodan±.

Data: 2011-01-07 07:24:18
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 6 Jan 2011 20:36:49 +0100, wromek wrote:
> a w?a?ciwie co z tego b?dziesz mia??

 s?dow? interpretacje sposobu wyliczania rat odsetkowych na nast?pne 31 lat  sp?acania kredytu,

A BRE Ci samo nie zaproponowalo LIBOR+marza? (najpiew marza od czapy ->
olałem, ale ostatnio dali cos kolo 2.x%, na co poszedlem).
Ale ja hipo w Multibanku to mam juz jakies smieciowe kwoty tylko (~9kCHF),
wiec moze nie do konca czuje o co walczycie...

Data: 2011-01-08 19:30:47
Autor: wromek
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
A BRE Ci samo nie zaproponowalo LIBOR+marza? (najpiew marza od czapy ->

tak, olałem,

olałem, ale ostatnio dali cos kolo 2.x%, na co poszedlem).

tez dostalem, olałem bo co mi po tym skoro nowi klienci dostaj± lepsze warunki a ja splacam kredyt nienagannie od prawie 5 lat i korzystam jeszcze ze stosu innych produktow.

Ale ja hipo w Multibanku to mam juz jakies smieciowe kwoty tylko (~9kCHF),

tez mam malo bo cos ok. 40 tys. ale 150 pln nadplaty mies. to tez robi spor± kwote rocznie, nie mówi±c o horyzoncie kilku lat.

wiec moze nie do konca czuje o co walczycie...

ja tam sie o to nie zabijam, po prostu korzystam z dobrodzejstwa, ktore stworzyli inni.

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-12-22 17:23:56
Autor: Rafał
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
Normalnie cudowny zawód ten adwokat. Mają monopol, kasują z góry bez żadnych gwarancji. Żyć nie umierać. Zwłaszcza, że jak na moje to BRE wygra.

--
Raf

Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony