Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony

Data: 2010-12-22 08:34:28
Autor: Clegan
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
On 21 Gru, 21:40, Marcin <nou...@nospam.ru> wrote:
Witam

Chyba jeszcze nie bylo a jest to pradopodobnie pierwszy pozew zbiorowy
przeciwko bankowi w Polsce, do tego jednego z popualrniejszych na grupie
(kiedys bardziej, ostatnio jakby mniej)
Pozew zbiorowy (776 klientow) przeciwko BRE (mBank i Multi) wreszcie
zlozony. Dla przypomnienia chodzi o niejednoznaczny sposob naliczenia
odsetek przy kredytach hipotecznych.

http://www.rp.pl/artykul/7,581738_Nabici-we-franki-zlozyli-pozew-prze...

A czy nie było jakie¶ sprawy przed SOKiK w sprawie klauzul
niedozwolonych odno¶nie nieprecyzyjnych zapisów w tych umowach ?
Tr±bili swego czasu o tym gło¶no - potem ucichło.

Data: 2010-12-22 17:43:39
Autor: brum
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
co Was tak boli ? ze kancelaria zarobi 776k ? jak ktos chcial, to im zaplacil, i co z tego ?
gdyby zarobili 20k, to by nie bolalo ? jak ktos zazdrosci, to kto zabrania zostac adwokatem i prowadzic kancelarie ?

Data: 2010-12-22 19:14:24
Autor: Rafał
W dniu 2010-12-22 17:43, brum pisze:
jak ktos zazdrosci, to kto zabrania
zostac adwokatem i prowadzic kancelarie ?

Próbowałeś? To może się nie wypowiadaj.

--
Raf

Data: 2011-01-07 01:16:27
Autor: BK
On 22 Gru 2010, 19:14, Rafał <ad...@moj.invalid> wrote:
W dniu 2010-12-22 17:43, brum pisze:

> jak ktos zazdrosci, to kto zabrania
> zostac adwokatem i prowadzic kancelarie ?

Próbowałe¶? To może się nie wypowiadaj.

--
Raf

Ale w czym jest taki problem z zostaniem adwokatem? :)

Po pierwsze, monopolu nie maja - bo np. firme moze reprezentowac jej
pracownik, np. prawnik bez uprawnien adwokata (ale rownie dobrze i
ochroniarz ). Po drugie, nigdy w historii tego zawodu nie bylo az
takich mozliwosci zostania adwokatem. Zeby zostac adwokatem co do
zasady trzeba zdac egzamin (chociaz niekoniecznie bo sa wyjatki dla
osob, ktore np. zdaly inny egzamin zawodowy lub sa doktorami nauk
prawnych z doswiadczeniem zawodowym), a do egzaminu sa dopuszczone nie
tylko osoby po aplikacji - wystarczy zrobic doktorat albo np. miec 5
lat stazu pracy "w zawodzie". Samo dostanie sie na aplikacje nie jest
juz specjalnie trudne, a egzamin na aplikacje i egzamin zawodowy sa
organizowane nie przez samorzad tylko przez ministerstwo.

Od paru lat do zawodu nie dostaja sie juz tylko Ci, ktorzy nie maja na
to ochoty/czasu.

Data: 2010-12-23 07:04:22
Autor: xbartx
Dnia Wed, 22 Dec 2010 17:43:39 +0100, brum napisał(a):

[...]

Nie mam nic przeciwko zarabianiu przez kogoś i oby jak najwięcej. Ogólnie jednak forma "zarabiania" w tym konkretnym przypadku jest nieco dziwna. Jednak widać przyszłe zyski muszą być znacznie bardziej interesujące. "Oby tylko te plusy nie przysłoniły nam tych minusów" jak to mawiał klasyk.

--
xbartx

Data: 2011-01-06 16:06:41
Autor: wromek
[...]

ja zaplacilem bo nie zwracalem uwagi na to, kto ile na tym zarobi tylko, co ja z tego bede mial i ile mnie to kosztuje ;)

Data: 2011-01-06 18:18:57
Autor: glaukonWYTNIJTO
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony

ja zaplacilem bo nie zwracalem uwagi na to, kto ile na tym zarobi tylko, co ja z tego bede mial i ile mnie to kosztuje ;)

a wła¶ciwie co z tego będziesz miał?

Data: 2011-01-06 20:36:49
Autor: wromek
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
a wła¶ciwie co z tego będziesz miał?

s±dow± interpretacje sposobu wyliczania rat odsetkowych na następne 31 lat spłacania kredytu, zwrot nadplaconych rat z odsetkami ustawowymi jest tylko usług± dodan±.

Data: 2011-01-07 07:24:18
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 6 Jan 2011 20:36:49 +0100, wromek wrote:
> a w?a?ciwie co z tego b?dziesz mia??

 s?dow? interpretacje sposobu wyliczania rat odsetkowych na nast?pne 31 lat  sp?acania kredytu,

A BRE Ci samo nie zaproponowalo LIBOR+marza? (najpiew marza od czapy ->
olałem, ale ostatnio dali cos kolo 2.x%, na co poszedlem).
Ale ja hipo w Multibanku to mam juz jakies smieciowe kwoty tylko (~9kCHF),
wiec moze nie do konca czuje o co walczycie...

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-01-08 19:30:47
Autor: wromek
Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony
A BRE Ci samo nie zaproponowalo LIBOR+marza? (najpiew marza od czapy ->

tak, olałem,

olałem, ale ostatnio dali cos kolo 2.x%, na co poszedlem).

tez dostalem, olałem bo co mi po tym skoro nowi klienci dostaj± lepsze warunki a ja splacam kredyt nienagannie od prawie 5 lat i korzystam jeszcze ze stosu innych produktow.

Ale ja hipo w Multibanku to mam juz jakies smieciowe kwoty tylko (~9kCHF),

tez mam malo bo cos ok. 40 tys. ale 150 pln nadplaty mies. to tez robi spor± kwote rocznie, nie mówi±c o horyzoncie kilku lat.

wiec moze nie do konca czuje o co walczycie...

ja tam sie o to nie zabijam, po prostu korzystam z dobrodzejstwa, ktore stworzyli inni.

pozdrawiam, wromek

Pozew zbiorowy przeciwko BRE (mBank i Multi) zlozony