Poziom medycyny w USA

Data: 2011-10-27 15:23:26
Autor: Bogdan Idzikowski
Poziom medycyny w USA
Tak bardzo źle wyrażacie się o ochronie zdrowia w Polsce, a wydaje mi się, że najgłośniej krzyczą ci, co prawie nigdy nie byli u lekarza.
A tutaj mamy kwiatuszek z USA - ponoć raju na ziemi:

"Poziom diagnozy jest nadal bardzo niski. Przez osiem miesięcy leczono mnie na lekkie przeziębienie. W końcu znalazłem specjalistę od uszu i gardła w Montrealu. On kazał mi otworzyć usta, zajrzał mi do krtani i spojrzał na mnie w taki sposób, że wiedziałem od razu, że mam raka.

W ciągu kilku dni zrobiono mu biopsję i dowiedział się, że ma nowotwór w czwartym, już najgroźniejszym stadium. Choroba była bardzo zaawansowana i lekarze nie dawali mu dużych szans na wyleczenie.

Przez tak długi czas choroba zdążyła się rozwinąć. Gdyby zdiagnozowano mnie wcześnie, w ogóle nie przechodziłbym przez chemioterapię - mówi. To straszne, że lekarze traktowali mnie jak kolejny przypadek przeziębienia. Byłem o krok od śmierci."

To jest relacja Michaela Douglasa. Sądzę, że ten pan jest dość majętny, by mieć ochronę zdrowia z wyższej półki.
Ale jeśli ta ochrona jest tak profesjonalna jak relacjonuje Douglas, lub jak postępował lekarz Jacksona, to nie dziwię się, że pacjenci umierają.

Data: 2011-10-27 17:57:13
Autor: Zennon
Poziom medycyny w USA

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4ea95b51$0$8445$65785112news.neostrada.pl...
Tak bardzo źle wyrażacie się o ochronie zdrowia w Polsce, a wydaje mi się, że najgłośniej krzyczą ci, co prawie nigdy nie byli u lekarza.
A tutaj mamy kwiatuszek z USA - ponoć raju na ziemi:

http://www.google.pl/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=sh_dyn_mort&hl#ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=sh_dyn_mort&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:USA:CUB:POL&ifdim=country&tdim=true&hl=pl&dl=pl

Włączyć sobie "współczynnik umieralności dzieci do lat 5" (który jest uznawany przez WHO jako wskaźnik poziomu służby zdrowia w danym kraju) i porównać Kubę, Polskę i USA.

Zennon

Poziom medycyny w USA