Poziom swiadomosci politycznej polskiego spoleczenstwa

Data: 2011-06-19 18:40:29
Autor: Marek Czaplicki
Poziom swiadomosci politycznej polskiego spoleczenstwa
 obserwator pisze w wiadomości itl13v$nha$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu niedziela 19 czerwiec 2011 16:29:

..jest tragicznie niski. PO, SLD i PSL moga wiec spokojnie spac.

http://www.youtube.com/watch?v=custxXvBCZk&feature=player_embedded

Mam pytanie. Czy "świadomość polityczna" i jej poziom bierze się z braku "uświadomienia" w szkole, czy że za "uświadamianie" biorą się laicy w tym względzie?

Data: 2011-06-19 17:08:25
Autor: obserwator
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

> Mam pytanie. Czy "świadomość polityczna" i jej poziom bierze się z braku "uświadomienia" w szkole, czy że za "uświadamianie" biorą się laicy w tym względzie?
 rzetelna informacja i niezalezne od rzadzacych partii, masmedia to podstawa w
panstwie demokratycznym. Nauka historii kraju w szkolach, to kolejny warunek
swiadomosci politycznej narodu. --

Data: 2011-06-19 19:12:10
Autor: Marek Czaplicki
Poziom swiadomosci politycznej polskiego spoleczenstwa
obserwator pisze w wiadomości itlae9$tl$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu niedziela 19 czerwiec 2011 19:08:

> [...]

w panstwie demokratycznym. Nauka historii kraju w szkolach, to kolejny

Teraz rozumiem. Do tej pory dopóki w Polsce będą rządzić inni niż PiS, to zgodnie ze słowami prezesa Polska nie będzie krajem demokratycznym. Oj, szykują się długie lata w "zniewoleniu".

Data: 2011-06-19 17:43:00
Autor: obserwator
> [...]

Teraz rozumiem. Do tej pory dopóki w Polsce będą rządzić inni niż PiS, to zgodnie ze słowami prezesa Polska nie będzie krajem demokratycznym. Oj, szykują się długie lata w "zniewoleniu".

niestety znowu pan nie rozumie, albo udaje ze nie rozumie, ale skoro pan znowu
cos sobie wymysla czego w miom tekscie nie bylo (na temat PiS), wiec
wyjasniam: PiS w tej chwili nie jest partia idealna, ale jedyna partia ktora jakos dbala o interesy Polski od 1989 r. W PO tez sa ludzie dla ktorych interes Polski nie jest zupelnie obojetny
(vide dzisiaj zamieszczony przeze mnie tekst p. Gowina).

Podobnie moze sytuacja wygladac w kazdej innej partii, ktora jest obecna na
scenie politycznej w Polsce. Chodzi jednak o to, aby w tych partiach
dominowali ludzie ktorzy mysla przede wszytskim po polsku, a nie w interesie
panstw drugich.

PiS to jedyna partia, na bazie ktorej moze dopiero w przyszlosci powstac partia ktora bedzie autentycznie, polska.

Mozna rowniez po casusie p. Gowina, miec nadzieje, ze PO zdominuja wreszcie politycy myslacy po polski i w interesie polskiego spoleczenstwa.

Data: 2011-06-19 19:53:29
Autor: Marek Czaplicki
Poziom swiadomosci politycznej polskiego spoleczenstwa
 obserwator pisze w wiadomości itlcf4$9jo$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu niedziela 19 czerwiec 2011 19:43:
PiS w tej chwili nie jest partia idealna, ale jedyna partia
ktora jakos dbala o interesy Polski od 1989 r.

Ja nie potrzebuję partii, która będzie dbała o interes Polski. Bo jak się "dba" o interes wszystkich to nie dba się o żaden interes. Ja potrzebuję partii, która nie będzie wiecznie chciała budować IV, V, VI en-tej Rzeczpospolitej. Przeszedłem w swoim życiu wiele załamań gospodarki, kryzysów politycznych i zawirowań. Nie wiem czy w poprzednim życiu sobie na to zasłużyłem, ale nie chcę być wiecznie obiektem eksperymentów. Ja i moja rodzina potrzebujemy spokoju i zagłosuję na partię, która mi to daje. O resztę zatroszczę się sam. Ja pamiętam jak wyglądała polska gospodarka w roku 1989, nie było wówczas odważnych żeby zmierzyć się z tamtymi wyzwaniami.

Data: 2011-06-19 18:06:44
Autor: obserwator
> [...]

Ja nie potrzebuję partii, która będzie dbała o interes Polski. Bo jak się "dba" o interes wszystkich to nie dba się o żaden interes. Ja potrzebuję partii, która nie będzie wiecznie chciała budować IV, V, VI en-tej Rzeczpospolitej. Przeszedłem w swoim życiu wiele załamań gospodarki, kryzysów politycznych i zawirowań. Nie wiem czy w poprzednim życiu sobie na to zasłużyłem, ale nie chcę być wiecznie obiektem eksperymentów. Ja i moja rodzina potrzebujemy spokoju i zagłosuję na partię, która mi to daje. O resztę zatroszczę się sam. Ja pamiętam jak wyglądała polska gospodarka w roku 1989, nie było wówczas odważnych żeby zmierzyć się z tamtymi wyzwaniami.

niestety, nie mozna z sie zgodzic z takim twierdzeniem, ze niewazna jest
partia ktora nie dba o interes narodu ktory powierzyl jej rzady.
To nonsens. Prosze pokazac drugie takie panstwo w  swiecie cywilizowanym lub
tylko dazacym do ucywilizowania w ktorym rzad przedklada interesy innych
krajow, nad interes wlasnego. Jesli taka sytuacja ma gdzies miejsce, to
w takich panstwach spokoju jednak nie ma i spoleczenstwo zamiast zajmowac sie
wlasnym zyciem, ciagle bombardowane jest problemami politycznymi. Z takim przypadkiem nadal mamy do czynienia w Polsce. Wczesniej za PRL-u dbano
glownie o interes panstwa z za wschodniej granicy i nadal tak sie niestety dzieje.

Data: 2011-06-19 20:25:11
Autor: Marek Czaplicki
Poziom swiadomosci politycznej polskiego spoleczenstwa
 obserwator pisze w wiadomości itldrk$fef$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu niedziela 19 czerwiec 2011 20:06:

[...]

Mam chyba problemy z wyrażaniem swojego zdania. Piszę o tym, że nie można traktować cały czas zwyczajnych członków społeczeństwa jako obiektu eksperymentu i zastanawiać się co by tu z szarych ludzi skonstruować. Każdy ma jedno życie i ja nie będę poświęcał swojego, dlatego że pan prezes Jarosław Kaczyński chce mieć pomniki jako twórca jakiejś tam numerowanej Rzeczpospolitej.

Z takim przypadkiem nadal mamy do czynienia w Polsce. Wczesniej za PRL-u
dbano glownie o interes panstwa z za wschodniej granicy i nadal tak sie
niestety dzieje.

Mój drogi. Interes Narodu to nie jest interes jakichś tam, tylko to jest interes mój, moich kolegów i zwykłych szarych ludzi. Ja jestem zwykłym szarym Polakiem i moim interesem jest: spokój społeczny, dobra i dająca satysfakcję praca, dobry i dający zadowolenie poziom życia. Pan prezes Jarosław Kaczyński znalazł swoją grupę docelową dla swoich myśli politycznych i niech tam zostanie Niech ludzie dla których najważniejsze jest co się mówi, a nie robi na niego głosują, niech mu wierzą i niech ich interesy on i jego partia reprezentuje w Sejmie.

Data: 2011-06-19 20:41:20
Autor: Jaksa
On Sun, 19 Jun 2011 20:25:11 +0200, Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl>  wrote:

[...]

Przede wszystkim masz problem z mysleniem. Reszta towich niedomagan
jest tylko pochodna tej okolicznosci.

traktować cały czas zwyczajnych członków społeczeństwa jako obiektu
eksperymentu i zastanawiać się co by tu z szarych ludzi skonstruować.  KaĹźdy ma
jedno Ĺźycie i ja nie będę poświęcał swojego, dlatego Ĺźe pan prezes  Jarosław
Kaczyński chce mieć pomniki jako twórca jakiejś tam numerowanej
Rzeczpospolitej.

Deklaracja godna I osla psp.

[...]

interes mĂłj, moich kolegĂłw i zwykłych szarych ludzi. Ja jestem zwykłym  szarym
Polakiem i moim interesem jest: spokój społeczny, dobra i dająca

No to rzady bandytow od Donalda Tuska rzeczywiscie przyniosly Polsce
spokoj spoleczny, i to taki ze mozna na serio juz brac pod uwage
mozliwosc rozlewu krwi w Polsce i przejecia wladzy przez ulice.

Jaksa

Data: 2011-06-19 20:44:37
Autor: Marek Czaplicki
Poziom swiadomosci politycznej polskiego spoleczenstwa
Jaksa pisze w wiadomości op.vxb566wg1j561p@atlantis na pl.soc.polityka w dniu niedziela 19 czerwiec 2011 20:41:

No to rzady bandytow od Donalda Tuska rzeczywiscie przyniosly Polsce
spokoj spoleczny, i to taki ze mozna na serio juz brac pod uwage
mozliwosc rozlewu krwi w Polsce i przejecia wladzy przez ulice.

A kto po ulicach wędrował z pochodniami i cały czas narzeka, że w Polsce nie ma demokracji? Koniowi na Helu zameldować. :)

Data: 2011-06-19 20:49:24
Autor: Jaksa
On Sun, 19 Jun 2011 20:44:37 +0200, Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl>  wrote:

[...]

A kto po ulicach wędrował z pochodniami i cały czas narzeka, Ĺźe w Polsce  nie
ma demokracji? Koniowi na Helu zameldować. :)

Oczywiscie ze nie ma w Polsce demokracji, za czym zreszta jako faszysta
wcale nie placze.

W Polsce mamy ochlokracje. I rzady zydoubeckich zbirow.

Jaksa

Data: 2011-06-19 18:59:22
Autor: obserwator
Jaksa <Jaksa@podole.pl> napisał(a):

Oczywiscie ze nie ma w Polsce demokracji, za czym zreszta jako faszysta
wcale nie placze.

W Polsce mamy ochlokracje. I rzady zydoubeckich zbirow.

dokladnie, widze, ze mnie Jaksa wyreczyl w odpowiedzi bardziej radyklana
wypowiedzia.

Jaksa jako zadeklarowany faszysta, rozumie znaczenie interesu narodu dla
istnienia panstwa. --

Data: 2011-06-19 20:42:23
Autor: leprecham
[...]

Twoj interes gowno dla Polski znaczy, natomiast interes zwyklych szarych ludzi
pod rzadami Donka wyglad tak:

http://finanse.wp.pl/kat,1025989,title,Szokujace-dane-o-inflacji,wid,13511434,wiadomosc.html

Ja jestem zwykłym szarym Polakiem i moim interesem jest: spokój >społeczny,
dobra i dająca satysfakcję praca, dobry i dający zadowolenie >poziom życia.

Gdzie w Polsce jest ta dobra praca i dajacy zadwolonie poziom zycia?
W strukturach politycznych PO? Ile wam miesiacznie placa?

"Negatywn&#261; opini&#281; rz&#261;dowi wystawi&#322;o 62 proc. badanych,
pozytywnie o pracy gabinetu Donalda Tuska wypowiedzia&#322;o si&#281; 29 proc.
- wynika z najnowszego sonda&#380;u TNS OBOP."

Poziom swiadomosci politycznej polskiego spoleczenstwa