Poziomo czy pionowo?

Data: 2010-10-20 23:30:02
Autor: Norbert
Poziomo czy pionowo?
Szybkie pytanko.
Czy przechowywanie roweru w pozycji pionowej ( postawiony na tylnym kole przednim oparty o ¶ciane ) ma jaikolwiek zły wpływ na jego elementy?
Miejsca w piwnicy brakuje i tylko tak moge go do niej zmie¶cić.
Pozdrawiam.

Data: 2010-10-20 23:34:54
Autor: Wooyek
Poziomo czy pionowo?
Szybkie pytanko.
Czy przechowywanie roweru w pozycji pionowej ( postawiony na tylnym
kole przednim oparty o ¶ciane ) ma jaikolwiek zły wpływ na jego
elementy?

Jest pewne ryzyko zapowietrzenia hamulców hydraulicznych, je¶li s±.

Miejsca w piwnicy brakuje i tylko tak moge go do niej
zmie¶cić.

Trzymanie roweru w piwnicy = wystawianie roweru na kradzież.

Pozdrawiam!

Data: 2010-10-20 23:54:34
Autor: Norbert
Poziomo czy pionowo?
Wooyek napisał(a):

Trzymanie roweru w piwnicy = wystawianie roweru na kradzież.

Pozdrawiam!

Spokojnie, nie mieszkam w blokowisku tylko w domu gdzie jest 10 mieszkań , i nie jest to piwnica tak naprawde bo miesci się na parterze a nie pod ziemi±. Wiec jest to jakby komórka lokatorska a nie piwnica. A do tego rower przypięty łańcuchem i tak jako wisienka na torcie monitorowany bo zamontowałem sobie kamere ktora rejestruje każdy ruch wewn±trz pomieszczenia :-)
Ot, nie miałem jak trzymać roweru swojego i żony w mieszkaniu to zainwestowałem 300zł w kamere. Swoj± drog± polecam.

Data: 2010-10-21 08:45:08
Autor: Fabian
Poziomo czy pionowo?
W dniu 20.10.2010 23:34, Wooyek pisze:
[...]

Tak samo można ukra¶ć z piwnicy jak z domu. Mój rower najlepiej
zabezpieczony jest jak go przypnę ulokiem jakiej¶ solidnej barierki ;)

Fabian.

Data: 2010-10-21 10:16:10
Autor: cynamoon
Poziomo czy pionowo?
> [...]
> elementy?

Jest pewne ryzyko zapowietrzenia hamulców hydraulicznych, je¶li s±.

hmm... czy to znaczy że w trakcie długiego podjazdu  też mog± się zapowietrzyć?
Marek

Data: 2010-10-21 10:34:03
Autor: Fabian
Poziomo czy pionowo?
W dniu 21.10.2010 10:16, cynamoon pisze:
[...]

Na podjeĽdzie to jeszcze spoko, ale na długim zjeĽdzie?! ;)

Fabian.

Data: 2010-10-21 10:41:36
Autor: cynamoon
Poziomo czy pionowo?
> hmm... czy to znaczy że w trakcie długiego podjazdu  też mog± się
zapowietrzyć?

Na podjeĽdzie to jeszcze spoko, ale na długim zjeĽdzie?! ;)

zwykle po dłuigim podjeĽdzie następuje zjazd i... mamy niespodziankę i hardkor na maxa! ;-)
Marek

Data: 2010-10-21 17:36:58
Autor: Krzysiek
Poziomo czy pionowo?
W dniu 2010-10-21 10:41, cynamoon pisze:
> hmm... czy to znaczy ĹĽe w trakcie dĹ‚ugiego podjazdu  teĹĽ mogÄ… siÄ™
zapowietrzyć?

Na podjeździe to jeszcze spoko, ale na długim zjeździe?! ;)

zwykle po dłuigim podjeździe następuje zjazd i... mamy niespodziankę i hardkor na maxa! ;-)
Marek

....dlatego najlepiej zawsze planować wycieczki w odwrotnymi kierunku
(najpierw zjazd a później podjazd) ;-)

--
Pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2010-10-21 10:42:45
Autor: Alfer_z_pracy
Poziomo czy pionowo?
cynamoon napisał:
hmm... czy to znaczy że w trakcie długiego podjazdu  też mog± się zapowietrzyć?

Oczywi¶cie, pod warunkiem, że robisz go na tylnim kole :-)

A.

Data: 2010-10-21 11:17:45
Autor: MadMan
Poziomo czy pionowo?
Dnia Thu, 21 Oct 2010 10:42:45 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

Oczywi¶cie, pod warunkiem, że robisz go na tylnim kole :-)

Na JAKIM kole?!

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-10-21 11:29:11
Autor: Coaster
Poziomo czy pionowo?
On 10/21/10 11:17 AM, MadMan wrote:
Dnia Thu, 21 Oct 2010 10:42:45 +0200, Alfer_z_pracy napisał(a):

Oczywi¶cie, pod warunkiem, że robisz go na tylnim kole :-)

Na JAKIM kole?!

Zadnim. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-21 11:55:51
Autor: Alfer_z_pracy
Poziomo czy pionowo?
MadMan napisał:
Oczywi¶cie, pod warunkiem, że robisz go na tylnim kole :-)

Na JAKIM kole?!

Na TYLNIM!

:-)

Data: 2010-10-21 11:17:20
Autor: Wojtek Sobociński
Poziomo czy pionowo?
W dniu 2010-10-21 10:16, cynamoon pisze:
[...]

No bez przesady. Musiałby¶ jechać pionowo w górę i do tego mieć b±belek powietrza w zbiorniczku wyrównawczym hampla. W nowym rowerze mojej lepszej połowy tak jest (bo jeszcze nie dolałem płynu) - po zdjęciu z wieszaka przód nie hamuje, po kilku minutach znowu zaczyna działać :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-10-21 11:33:51
Autor: cynamoon
Poziomo czy pionowo?
[...]

jeżeli dobrze zrozumialem to wychodzi mi na to, że w rowerze żony przedni hamulec jest po prostu zapowietrzony.
Wieszak i pionowa pozycja roweru pozwoliła jedynie wykryć usterkę a to nie jest rownoznaczne z tym, że ponosi winę za ten b±bel
Marek

Data: 2010-10-22 01:13:54
Autor: Wojtek Sobociński
Poziomo czy pionowo?
W dniu 2010-10-21 11:33, cynamoon pisze:
[...]

Zgadza się. Jak rower wisi to powietrze idzie do zacisku, jak zdejmuję to wraca pod pokrywkę.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2010-10-21 18:45:47
Autor: Wooyek
Poziomo czy pionowo?

> Jest pewne ryzyko zapowietrzenia hamulców hydraulicznych, je¶li s±.

hmm... czy to znaczy że w trakcie długiego podjazdu  też mog± się
zapowietrzyć?

Jak najbardziej. Pod warunkiem, że jest to podjazd o nachyleniu ~100% ;)

Poziomo czy pionowo?