Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...

Data: 2011-08-18 16:59:53
Autor: Piotr May
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
http://epoznan.pl/news-news-27064-Tragiczny_wypadek_na_Zamenhofa_nie_zyja_dwie_osoby

Bez sensu taki nius na grupie, wiem.  Troche jakos mi przypomina wypadek z Zdziarki. Tu tez ktos nie mial wyobrazni, albo oslepl nagle - a przynajmniej wszystko na to wskazuje.

Stary juz jestem, ale jesli dwie osoby gina w taki sposob to mnie to rusza, i rodzi sie w mojej glowie pytanie - dwie osoby nie myslaly i jechaly za szybko ? (sadzac po "obrazeniach" busa niezbyt)  czy pan kierowca po prostu oslepl ?

tak czy siak, wkurwia ze gina motocyklisci w tak glupi sposob

--
piomay
www.piomay.riders.pl

Data: 2011-08-18 18:47:14
Autor: Mystik
W dniu 2011-08-18 16:59, Piotr May pisze:

Bez sensu taki nius na grupie, wiem.

Bez sensu, dlatego, że zaraz się zacznie wojna o to kto był winny.

tak czy siak, wkurwia ze gina motocyklisci w tak glupi sposob

Oj tak. Bardzo. Dlatego uważajmy jeszcze bardziej niż dotychczas.

pozdr.
Mystik

Data: 2011-08-18 21:55:16
Autor: Hinek
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
Użytkownik "Piotr May" <piomay@riders.pl> napisał

http://epoznan.pl/news-news-27064- Tragiczny_wypadek_na_Zamenhofa_nie_zyja_dwie_osoby

Bez sensu taki nius na grupie, wiem.

Nie warto czytać tego typu artykulow/newsow.
A to z dwoch powodow.
1. Pisane sa najczesciej przez scierwozernych dziennikarzy
   powielajacych bzdurne stereotypy.
2. Niechcacy mozna przeczytac "komentarze" pisane przez
   czytajacych, czyli  w duzej mierze przez bydlo wychowane na
   Onecie itp.
Po co sie wiec denerwowac?
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-08-18 22:08:25
Autor: Piotr May
W dniu 2011-08-18 21:55, Hinek pisze:
[...]

no niby tak ... ale jak slysze Klimczewskiego ktory komentujac smierc ludzi musi z tego przypowiesc o "niedostosowaniu" stworzyc, to juz wogole mnie krew zaleje zaraz...

http://glos.tv/?p=12318

Klimczewski na Papieża !!

Tak, pewnie troche racji ma, ale jak on moze po raz kolejny wydawać wyrok w sprawie ? on jest policjantem nie sędzią. Tymbardziej ze sprawa jest jasna: BUS wymusił pierwszeństwo i czy oni jechali 50 czy 80 km/h nie ma w tym momencie zadnego znaczenia.

--
piomay
www.piomay.riders.pl

Data: 2011-08-19 09:37:29
Autor: Jasio
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
Piotr May <piomay@riders.pl> napisa³a rzekomo
[ciach]

no niby tak ... ale jak slysze Klimczewskiego ktory komentujac smierc ludzi musi z tego przypowiesc o "niedostosowaniu" stworzyc, to juz wogole mnie krew zaleje zaraz...
http://glos.tv/?p=12318
..
Jeden ze "slynnych" naczelnikow drogowki - walczy o palme z plockim.

Moze wyjasnienie jest w materiale filmowym, ale filmiki u mnie nie dzia³aj±.
Mam pytanie odno¶nie tego fragmentu:

"Zdaniem Józefa Klimczewskiego, naczelnika poznañskiej drogówki, nadmierna szybko¶æ motorów przyczyni³a siê do wypadku.
Motocykli¶ci jechali z kierunku Ronda Staro³êka z du¿± prêdko¶ci± i ¶rodkiem dwóch pasów ruchu, a wiêc niezgodnie z przepisami - wyja¶nia."

Jak mozna jechac srodkiem dwoch pasow ruchu?
Jesli jeden jedzie srodkiem jednego pasa, drugi - drugiego, to chyba wszystko OK?
"Mozliwie blisko prawej krawedzi jezdni" nie wyznacza przeciez miejsca dla jednosladow.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-08-19 13:34:37
Autor: Jacot
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote:

"Zdaniem Józefa Klimczewskiego, naczelnika poznañskiej drogówki, nadmierna szybko¶æ motorów przyczyni³a siê do wypadku.

Czyzby nie bylo to prawda?

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-08-19 18:03:36
Autor: Jasio
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
U¿ytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:vfis4754dodeho637fequ2tihubbv9ocrp4ax.com...
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote:

"Zdaniem Józefa Klimczewskiego, naczelnika poznañskiej drogówki, nadmierna
szybko¶æ motorów przyczyni³a siê do wypadku.

Czyzby nie bylo to prawda?

Ka¿da prêdko¶æ w chwili kolizji jest nadmierna.
To raz.
Dwa, ¿e zacytowa³em wiêksz± czê¶æ, ¿eby nie byæ pos±dzonym o manipulacje.
A trzy, ¿e pyta³em o co¶ ca³kiem innego - jak mo¿na jechaæ ¶rodkiem dwóch pasów.

Poza tym - sama prawda.

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-09-02 18:37:00
Autor: Diabe³son
W dniu 2011-08-19 13:34, Jacot pisze:
"Jasio"<bylystudent@gazeta.pl>  wrote:

"Zdaniem Józefa Klimczewskiego, naczelnika poznañskiej drogówki, nadmierna
szybko¶æ motorów przyczyni³a siê do wypadku.

Czyzby nie bylo to prawda?

jak je¼dzicie tak skoñczycie. Najczê¶ciej idziecie na z³om razem z motocyklem

--
F'pockokah az przytópêm

Data: 2011-08-19 18:08:38
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-08-19 09:37, Jasio pisze:

"Mozliwie blisko prawej krawedzi jezdni" nie wyznacza przeciez miejsca dla
jednosladow.

Masz gdzieś wyłączenie w PoRD zwalniające motocyklistę z tej zasady ogólnej ruchu pojazdów ?

Motocyklista ma obowiązek jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

--
          Czas na odważne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-08-19 20:00:25
Autor: Jasio
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:j2m1q8$3pa$2node2.news.atman.pl...
[...]

Nie mam. Bo jej nie ma.
Chetnie za to przeczytam ile, wedlug Twojego PoRD, wynosi odleglosc, ktora uznaje sie za "mozliwie bliska".

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-08-20 00:32:18
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-08-19 20:00, Jasio pisze:

Nie mam. Bo jej nie ma.
Chetnie za to przeczytam ile, wedlug Twojego PoRD, wynosi
odleglosc, ktora uznaje sie za "mozliwie bliska".

Uwaga - przetestuję twoją inteligencję poznawczą. Czy twoim zdaniem środek pasa stanowi jego możliwie najbliższą prawej strony część ?

Data: 2011-08-20 01:34:12
Autor: Leszek Karlik
On Sat, 20 Aug 2011 00:32:18 +0200, RafaÅ‚ "SP" Gil <usenet@motopower.pl>  wrote:

Nie mam. Bo jej nie ma.
Chetnie za to przeczytam ile, wedlug Twojego PoRD, wynosi
odleglosc, ktora uznaje sie za "mozliwie bliska".

Uwaga - przetestujÄ™ twojÄ… inteligencjÄ™ poznawczÄ…. Czy twoim zdaniem  Å›rodek pasa stanowi jego możliwie najbliższÄ… prawej strony część ?

Zależy od sytuacji na drodze, jeżeli jechanie bardziej w prawo niż
na środku zmniejsza bezpieczeństwo (bo, na przykład, po prawej stronie
i po lewej są koleiny, albo jest mokro, albo ze środka pasa jest lepsza
widoczność, albo jadąc na środku pasa jest mniejsze ryzyko, że samochód
jadący za mną postanowi wyprzedzić mnie na tym samym pasie nie
zachowując wymaganego kodeksem odstępu 1 metra) to znaczy, że
jadę częścią pasa możliwie najbliższą prawej strony, jakbym jechał
bardziej w prawo byłoby niebezpiecznie, więc nie jest możliwe
żebym jechał bardziej w prawo, proste. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2011-08-20 01:50:50
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-08-20 01:34, Leszek Karlik pisze:

Zależy od sytuacji na drodze, jeżeli jechanie bardziej w prawo niż
na środku zmniejsza bezpieczeństwo (bo, na przykład, po prawej
stronie

Masz rację. Zależy od sytuacji. Np jeśli ktoś wybudował dla jaj na środku jezdni mur, albo zostawił kibel - zmniejszyć można bezpieczeństwo zawracając albo nie jadąc po prostu.

Data: 2011-08-20 01:51:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...

na środku jezdni mur, albo zostawił kibel - zmniejszyć można
                                               ^^^^^^^^^^
                                               zwiÄ™kszyć

Data: 2011-08-20 02:00:01
Autor: Leszek Karlik
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
On Sat, 20 Aug 2011 01:50:50 +0200, RafaÅ‚ "SP" Gil <usenet@motopower.pl>  wrote:

[...]
Zależy od sytuacji na drodze, jeżeli jechanie bardziej w prawo niż
na środku zmniejsza bezpieczeństwo (bo, na przykład, po prawej
stronie

Masz racjÄ™. Zależy od sytuacji. Np jeÅ›li ktoÅ› wybudowaÅ‚ dla jaj na  Å›rodku jezdni mur, albo zostawiÅ‚ kibel - zmniejszyć można bezpieczeÅ„stwo  zawracajÄ…c albo nie jadÄ…c po prostu.

Hm, Twoje reductio ad absurdum zupełnie mnie przekonało, możesz się
uważać za zwycięzcę w Tej dyskusji, każdy motocykl powinien jechać
trąc prawą stroną opony o krawężnik.

(A jak ktoÅ› tego nie robi, to mandacik, tak samo dla wszystkich
osób jadących lewym pasem - prawo nakazuje jechać prawym w
miarę możliwości).

Ja zaczynam od jutra. Krawężniki, witajcie!

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2011-08-20 02:27:44
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-08-20 02:00, Leszek Karlik pisze:

uważać za zwycięzcę w Tej dyskusji, każdy motocykl powinien jechać
trąc prawą stroną opony o krawężnik.

Wskaż gdzie tak napisałem.

Ja zaczynam od jutra. Krawężniki, witajcie!

GÅ‚upich nie siejÄ….

Data: 2011-08-20 14:08:55
Autor: Jasio
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisał w wiadomości news:j2mv22$386$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-08-20 02:00, Leszek Karlik pisze:

uważać za zwycięzcę w Tej dyskusji, każdy motocykl powinien jechać
trąc prawą stroną opony o krawężnik.

Wskaż gdzie tak napisałem.

Twierdzisz, że obowiązuje zakaz jazdy środkiem pasa.
A Leszek i ja twierdzimy (zgodnie z przepisami) że środek pasa _może być_ najbliższą odległością od prawej krawędzi jezdni.

Zresztą byłoby miło gdybyś pokazał, że nie o zacietrzewienie chodzi, tylko o niewiedzę.
Jeśli wiesz o przepisie wyznaczającym maksymalną odległość od prawej krawędzi jezdni lub pasa - podziel się ze mną tą wiedzą. Dzięki niej mogę uniknąć płacenia mandatu i narażania innych użytkowników drogi na niebezpieczeństwo. Rajt?

Ja zaczynam od jutra. Krawężniki, witajcie!

GÅ‚upich nie siejÄ….

To komentarz do linka z Twojej sygnaturki, tak?

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-08-20 17:26:21
Autor: Jacot
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
"Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> wrote:

A Leszek i ja twierdzimy (zgodnie z przepisami) ¿e ¶rodek pasa _mo¿e byæ_ najbli¿sz± odleg³o¶ci± od prawej krawêdzi jezdni.

Zaryzykowalbym twierdzenie, ze moze nia byc nawet srodek lewego pasa,
niekiedy.

Je¶li wiesz o przepisie wyznaczaj±cym maksymaln± odleg³o¶æ od prawej krawêdzi jezdni lub pasa - podziel siê ze mn± t± wiedz±.

Gdyby intencja nie tyle nawet ustawodawcy co autorow tych zapisow bylo
okreslenie takiej odleglosci to by ja okreslili.

mogê unikn±æ p³acenia mandatu

A tego Ci nic nie zagwarantuje, jak widac na obrazku, absurdalne
interpretacje to nasza specjalnosc narodowa;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-08-20 17:22:42
Autor: Jasio
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
U¿ytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:t4kv47h1f9fptdvnqo88uisfcaeokq8ob94ax.com...
[...]

Racja

[...]

Druga racja.

mogê unikn±æ p³acenia mandatu

A tego Ci nic nie zagwarantuje, jak widac na obrazku, absurdalne
interpretacje to nasza specjalnosc narodowa;)

Po trzykroæ zatem racja.
Ach, jak ja lubiê siê zgadzaæ z m±drymi lud¼mi. I vice versa. Tak fama g³osi. (:

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-08-20 08:21:39
Autor: Akarm
Użytkownik "Leszek Karlik" <leslie@hell.pl> napisał w wiadomości news:op.v0hifahibkkx24attitude-adjust...
On Sat, 20 Aug 2011 00:32:18 +0200, Rafał "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Zgadza siÄ™.
W Warszawie, na moście Poniatowskiego, w kierunku centrum jadę rowerem przy lewej krawędzi lewego pasa. I to jest jedyne "mozliwie blisko prawej krawedzi jezdni". Być może są ludzie, ktorym to nie mieści się w głowie, ale jak widać nie zawsze <możliwie blisko = nie dalej niż np. 25 cm>. W tym przypadku odległość "możliwie blisko prawej krawedzi jezdni" wynosi "jak najbliżej lewej krawędzi jezdni".

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2011-08-20 14:40:24
Autor: Monster
[...]

Zasadnicze pytanko:Jeździsz czy tylko teoretyzujesz?
Blisko prawej jeździ się tylko na kursie i egzaminie-jest to po prostu najniebezpieczniejsza możliwość-łatwo można być zepchniętym na pobocze/krawężnik,często w sznurku ktoś próbuje jechać obok,na podrzędnych drogach zazwyczaj prawa jest zapiaszczona,ze środka pasa łatwiej zwiać do lewej przed włączającym się do ruchu kapelusznikiem etc.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-08-21 02:30:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-08-20 14:40, Monster pisze:

Zasadnicze pytanko:Jeździsz czy tylko teoretyzujesz?

Pewnie nie zrobię Ci l oda moją odpowiedzią ... ale co tam - zszokuję prm: Mam, jeżdżę, lubuję się w interpretacji, itd. A wracając: na co dzień jestem pieszym. Jeżdżę również skuterem o poj 70 cm. Jeżdżę również skuterem o pojemności 500 ccm. Ba ! jeżdżę samochodem o pojemności 1400 ccm ...ale jak rozumiem ja to pizda jestem, bo mam "za szerokie spojrzenie" e...

Blisko prawej jeździ się tylko na kursie i egzaminie-jest to po

BZDURA.

Data: 2011-08-22 20:26:41
Autor: Monster
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...

Pewnie nie zrobiÄ™..
Jeśli chodzi o interpretację pierwszy raz w słyszałem żeby jakikolwiek policjant się czepiał jazdy środkiem pasa,jak dla mnie środek jest dla mnie tą odległością najbliżej prawej strony:-)Na środku nie ma też koleiny.
Jak Ci wygodnie bokiem to twoja sprawa,jakieś wyjątki muszą być:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-08-29 00:45:59
Autor: PawelK vel Pablo
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
Dnia 234 roku bieżącego, Monster zeznał(a) jak następuje:

> [...]
środek jest dla mnie tą odległością najbliżej prawej strony:-)Na
środku nie ma też koleiny. Jak Ci wygodnie bokiem to twoja

Za to najwięcej syfu, czasem się trafią nakrętki, śruby :-)

Dziś widziałem klocek hamulcowy. Kurde do teraz się zastanawiam, wypadł
komuÅ› czy co.

Najlepiej moim skromnym zdaniem koleiną (nawet jeśli akurat mamy
szczęście i jej nie ma) lewą albo prawą w zależności od okoliczności.

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl

Data: 2011-08-29 18:34:08
Autor: Piotr Rezmer
PawelK vel Pablo pisze:

Najlepiej moim skromnym zdaniem koleiną (nawet jeśli akurat mamy
szczęście i jej nie ma) lewą albo prawą w zależności od okoliczności.

W terenie koleina jest dobra, ale na asfalcie raczej źle się czuję w dołku.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-08-29 21:26:50
Autor: Monster
W dniu 2011-08-29 00:45, PawelK vel Pablo pisze:

Za to najwięcej syfu, czasem się trafią nakrętki, śruby :-)

Dziś widziałem klocek hamulcowy. Kurde do teraz się zastanawiam, wypadł
komuÅ› czy co.
Trafiłem raz w centrum w wałek ze skrzyni biegów,najechałem kołem i dostałem w buta,no i budkę telefoniczną prawie trafiłem na środkowym pasie-menele nieśli:-)
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-08-22 21:57:42
Autor: Piotr Rezmer
"Rafał \"SP\" Gil" pisze:

Blisko prawej jeździ się tylko na kursie i egzaminie-jest to po

BZDURA.

Bzdura bo na kursie się tak nie jeździ (w co uwierzę), czy też bzdura że po kursie się tak nie jeździ.

Jak sam starasz się jeździć? Ja jeżdżę środkiem pasa, jeśli zbieram się do wyprzedzenia - przechodzę na lewą część pasa.
Poza tym tor jazdy dobieram w zależności od rozsypanego piasku na skrzyżowaniach. Po mokrym lipcu jest tego dość dużo.

IMO najważniejsza rzecz czy przesłanie przepisu o trzymaniu się prawej strony - daj szansę aby jadący szybciej mogli Cię wyprzedzić. W innej sytuacji nie wyobrażam sobie np. jazdy przy krawężniku na skrzyżowaniu, gdzie przy okazji skrętu w prawo zahaczam paru pieszych.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-08-19 18:10:16
Autor: w_wi
W dniu 2011-08-18 22:08, Piotr May pisze:

[...]

ależ oni jechali ze 200 na h, tak twierdził naoczny świadek w TVN o 19 (dobre, chyba miał radar z homologacją w oczach)

Data: 2011-08-19 18:12:50
Autor: Monster
W dniu 2011-08-19 18:10, w_wi pisze:

ależ oni jechali ze 200 na h, tak twierdził naoczny świadek w TVN o 19
(dobre, chyba miał radar z homologacją w oczach)
Jest takie,bodajże policyjne hasło: "łże jak naoczny świadek"

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-08-20 21:15:47
Autor: siny
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...

czy oni jechali 50 czy 80 km/h
nie ma w tym momencie zadnego znaczenia.

--

mysle zy wszystko tu rozbilo sie wlasnie o te predkosc
znaczy ze tu kluczowa role odegrala

Data: 2011-08-22 22:07:16
Autor: Adam P³aszczyca
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
Dnia Thu, 18 Aug 2011 22:08:25 +0200, Piotr May napisa³(a):

jest jasna: BUS wymusi³ pierwszeñstwo i czy oni jechali 50 czy 80 km/h nie ma w tym momencie zadnego znaczenia.

Ale czy jechali 50, czy 150 ju¿ ma... --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     GG: 3524356
___________/    Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2011-08-19 00:58:39
Autor: marider
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
W dniu 2011-08-18 16:59, Piotr May pisze:
tak czy siak, wkurwia ze gina motocyklisci w tak glupi sposob

W Bialymstoku bylo podobnie w ubiegla sobote. Starszy pan wymyslil ze sobie nagle zawroci samochodzikiem w centrum miasta naprzeciwko stacji krwiodastwa. Skutek - chlopak 25 lat na pozyczonym GSXR nie przezyl.. 2 inne osoby zgilnely podczas zderzenia z TIRem dzien wczesniej (sploneli gosc z dziewczyna na motocyklu plus tir) a 2 innych trafilo z obrazeniami nog do szpitala po tym jak kierowca Audi wyprzedzal sobie ciezarowe na czolowke z motocyklem...

Oczy dookola glowy to za malo.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-08-19 13:44:03
Autor: Glub
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
marider <marider_CUT_@go2.pl> wrote:
[Ciach]
Audi wyprzedzal sobie ciezarowe na czolowke z motocyklem...

Oczy dookola glowy to za malo.

Są momenty gdy żaluje ze nie mam wyposażenia dodatkowego jak co najmniej
dwa sidewindery

--
Glub SW-T400

Data: 2011-09-02 18:33:52
Autor: Diabełson
[...]

mogli mnie zabić ci odmóżdżeni piraci, dobrze że już leżą w kostnicy

--
F'pockokah az przytópęm

Data: 2011-09-03 17:32:47
Autor: PawelK vel Pablo
Poznan, wypadek, bezsensowny komentarz bo i smierc bezsensowna...
Dnia 245 roku bieżącego, Diabełson zeznał(a) jak następuje:

> tak czy siak, wkurwia ze gina motocyklisci w tak glupi sposob

mogli mnie zabić ci odmóżdżeni piraci, dobrze że już leżą w kostnicy
 W tolkienowskiej mitologii Åšródziemia trolle to wielkie stwory o
potężnej sile. Zostały stworzone przez Morgotha, podobnie jak orkowie i
smoki. Pod wpływem słońca zmieniały się w kamień. Ze słów Drzewca
wynika, że trolle to parodia entów, tak jak orkowie są parodią elfów.

W Wiedźmie Olgi Gromyko trolle są stworami podobnymi do ludzi, które
bardzo przeklinają (na szczęście ich przekleństwa nie są tłumaczone).
Słońce im nie szkodzi i nie są odporne na czary; nie uznają kobiet za
istoty rozumne.

W Åšwiecie Dysku trolle sÄ… kamiennymi (opartymi na krzemie) istotami,
których inteligencja obniża się pod wpływem ciepła ze względu na zanik
nadprzewodnictwa. Z wiekiem trolle dostajÄ… "filozofii" i nieruchomiejÄ…
ostatecznie zamieniając się w zwykłą skałę.

No tak ostatnio dość ciepło było... :-)