Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych

Data: 2011-01-25 15:13:34
Autor: bastek72
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych
wyrabiaj±c kartę np. DBNet w Deutsche Banku BPC SA
albo wyrabiaj±c podobne karty w innych bankach w PL
jeste¶my zapewniani o irh bezprowizyjno¶ci za granic±

brzmi to fajniej od tłumaczeń HSBC czy innego Citka
że karta bezpłatna "ale" prowizje pobiera operator

idziemy do bankomatu w Wielkiej Brytanii, wybieramy
np. 100 funtów i bank obci±ża nas superbezprowizyjnie
np. na 105 funtów (liczby nie s± ważne, chodzi o sens)

dlaczego? Bo maszyna dodała do kwoty wypłaty swój haracz
i tyle odnotowała w systemie. A nasz bank był tak łaskawy
że nie doliczył swojego, drugiego, równoległego haraczu.

A miało być tak pięknie ... --

Data: 2011-01-25 09:28:24
Autor: witek
On 1/25/2011 8:13 AM, bastek72@onet.pl wrote:
[...]

to nie twój bank pobiera prowizję tylko wła¶ciciel bankomatu.
Bank sie zadeklarował, że to on nie będzie pobierał prowizji, a nie, że nikt nie będzie pobierał prowizji.
Zreszt± info o prowizji własciciela bankomatu jest duzymi literami na ekranie i to ty sie na ni± zgadzasz.
Nie odpowiada ci, znajdĽ inny bankomat.

Data: 2011-01-25 17:29:38
Autor: zly
Dnia Tue, 25 Jan 2011 09:28:24 -0600, witek napisał(a):

Bank sie zadeklarował, że to on nie będzie pobierał prowizji, a nie, że nikt nie będzie pobierał prowizji.

Kłamiesz. Bank deklarował, że "Wypłata gotówki we wszystkich bankomatach na
całym ¶wiecie - 0zł" i poza opisami na stronie, jest to zaznaczone w TPIO.
I nie interesuje mnie kto jest operatorem bankomatu. Mnie bank z którym
podpisałem umowę zapewnia, że mnie to nic nie będzie kosztować.
--
marcin

Data: 2011-01-25 17:49:39
Autor: Tomasz Chmielewski
On 25.01.2011 17:29, zly wrote:
[...]

Nic, tylko wytoczyc proces i wygrac (zakladajac, ze w regulaminie nie ma nic wiecej na temat prowizji).

A potem otworzyc wlasna siec bankomatow z prowizjami 1000% :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-01-25 21:58:38
Autor: xbartx
Dnia Tue, 25 Jan 2011 17:29:38 +0100, zly napisał(a):

Kłamiesz. Bank deklarował, że "Wypłata gotówki we wszystkich bankomatach
na całym świecie - 0zł" i poza opisami na stronie, jest to zaznaczone w
TPIO. I nie interesuje mnie kto jest operatorem bankomatu. Mnie bank z
którym podpisałem umowę zapewnia, że mnie to nic nie będzie kosztować.

Prowizja została pobrana na etapie transakcji bankomatowej i do banku przyszła już kwota łączna jako całość, którą bank ściągnął z konta klienta nie pobierając oczywiście żadnej prowizji, ze swojej strony za tę wypłatę gotówki w bankomacie. Gdzie tutaj jest złamane TOiP?

Data: 2011-01-25 16:28:51
Autor: witek
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjność polskich kart debetowych
On 1/25/2011 3:58 PM, xbartx wrote:
[...]

w rozumieniu co to znaczy bez prowizji.
ty do tego rozumienia dołożyłeś słowa "bank ze swojej strony".
A on chce, ze jak wypłacił stówę, to z konta ma mu zniknąć stówa.
Tak to juĹĽ jest, ze wszystkim nigdy nie dogodzisz.

Data: 2011-01-26 07:56:42
Autor: xbartx
Dnia Tue, 25 Jan 2011 16:28:51 -0600, witek napisał(a):

w rozumieniu co to znaczy bez prowizji. ty do tego rozumienia dołożyłeś
słowa "bank ze swojej strony". A on chce, ze jak wypłacił stówę, to z
konta ma mu zniknąć stówa. Tak to już jest, ze wszystkim nigdy nie
dogodzisz.

Ale on wypłacił stówę i dodatkowo podczas tej operacji zgodził się i zaakceptował, że dorzuca jeszcze coś do tej stówy ekstra, równie dobrze mógł się zgodzić na milion innych rzeczy. Jeżeli kupię w sklepie chleb, płacąc kartą, za 5 funtów a po wyjściu zobaczę, że za rogiem ten sam chleb kosztuje 3 funty, to też trzeba mieć pretensję do banku, że prowizje sobie doliczył do transakcji bezgotówkowej, które są w banku bezprowizyjne?

--
xbartx

Data: 2011-01-26 02:37:06
Autor: witek
On 1/26/2011 1:56 AM, xbartx wrote:
[...]

a z trzeciej strony bank mu zapewnił, że będzie bez jakiejkolwiek prowizji z dowolnego bankomatu. czyli stówa wchodzi, stówa wychodzi.

i teraz można się sprzeczać co tak naprawdę bank obiecał.
logicznie rzecz biorąc masz rację, ale jeśli bank napisał tak jak to było na grupie, to technicznie trochę sie wkopał.

, rĂłwnie dobrze
mógł się zgodzić na milion innych rzeczy.

skoro bank mĂłwie, ze pokrywa koszty....

Data: 2011-01-26 00:51:48
Autor: MK
On 26 Sty, 09:37, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

> [...]

prowizji z dowolnego bankomatu. czyli stówa wchodzi, stówa wychodzi.

i teraz można się sprzeczać co tak naprawdę bank obiecał.
logicznie rzecz bior±c masz rację, ale je¶li bank napisał tak jak to
było na grupie, to technicznie trochę sie wkopał.

, równie dobrze

> mógł się zgodzić na milion innych rzeczy.

skoro bank mówie, ze pokrywa koszty....

TOiP mowi o prowizjach pobieranych przez bank albo za posrednictwem
banku. Jesli jest podana oplata 0 to oznacza, ze bank dolicza do kwoty
transakcji 0. Jak transakcja przychodzi na 102 to bank dolicza swoje 0
i obciaza klienta kwota 102.
Jedyna rzecza, ktora teraz moze zrobic to zgloszenie reklamacji na to,
ze operacji na taka kwote nie dokonal.

MK

Data: 2011-01-26 03:02:21
Autor: witek
On 1/26/2011 2:51 AM, MK wrote:
[...]

wiec dlatego napisałem, że trzeba sprawdzić, czy te "bezprowizyjne wypłaty" były w reklamówce czy tez regulaminie, czy w TOiP.
bo w kazdym znacz± co¶ innego.
Raczej nie wierzę, że bank takiego babola strzelił.

Data: 2011-01-26 10:25:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-26 10:02, witek pisze:

wiec dlatego napisałem, że trzeba sprawdzić, czy te "bezprowizyjne
wypłaty" były w reklamówce czy tez regulaminie, czy w TOiP.
bo w kazdym znacz± co¶ innego.
Raczej nie wierzę, że bank takiego babola strzelił.

"Bezprowizyjna wypłata" nie kłóci się moim zdaniem z umówieniem się z bankomatem "Hej, człowieku, wypłać z konta 105zł, a ja ci dam 100zł, stoi"?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-31 06:59:39
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

No nie kłuci się.
Ale w takiej sytuacji bank, ktory obiecał mi bezprowizyjne wypłaty we wszystkich bankomatach na swiecie powinien dorzucic te 5 funtów.
Z ciekawosci - czy w Polsce tez tak sie dzieje? Sa takie bankomaty?

--
Pozdrawia... Budzik
ma na my¶li "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomat±."

Data: 2011-01-26 02:46:58
Autor: witek
[...]

tak przy okazji jeszcze, kiedy komĂłrki to byĹ‚a rzecz luksusu i swiadczyĹ‚y o prestĹĽu...  :)

PZU swoje przedstawicielstwo zagraniczne pod nazwą Elvia miało w Paryżu.
i w umowie AC miałem napisane, że połączenia z nimi są na koszt Elvii.

Skoro na ich koszt, to przy okazji zepsutego samochodu gdzies w Turcji przekręciłem kilkakrotnie z komórki do nich a i oni do mnie.

I jakież było zdziwienie przestawiciela PZU jak im do kosztów naprawy dorzuciłem całkiem spore koszty rozmów wychodzących i przychodzacych w roamingu. Pamietam, ze uzbierało sie tego wtedy jakos tak koło 700 zł, gdzie koszty naprawy samochodu wyniosły zdaje sie koło 9000 zł.

Powołałem sie na zapis, że połączenia są na koszt Elvii i wygrałem.

Teraz zdaje sie mają już precyzyjniejsze zapisy i zwrot "na koszt ubezpieczyciela" został wycięty.

Data: 2011-01-26 09:28:37
Autor: xbartx
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych
Dnia Wed, 26 Jan 2011 02:46:58 -0600, witek napisał(a):

Teraz zdaje sie majÄ… juĹĽ precyzyjniejsze zapisy i zwrot "na koszt
ubezpieczyciela" został wycięty.

Jeżeli chodzi Ci o Elvię, to jeszcze niedawno koszty telefoniczne normalnie zwracali. Przedstawiało się biling z wyszczególnionymi rozmowami i zsumowana kwota przychodziła na konto.

--
xbartx

Data: 2011-01-25 15:34:28
Autor: Piotr C.
On 2011-01-25 15:13, bastek72@onet.pl wrote:
wyrabiaj±c kartę np. DBNet w Deutsche Banku BPC SA
albo wyrabiaj±c podobne karty w innych bankach w PL
jeste¶my zapewniani o irh bezprowizyjno¶ci za granic±

Bezprowizyjno¶ć generalnie odnosi się do transakcji bezgotówkowych.

Je¶li s± darmowe wypłaty z zagranicznych bankomatów, jest to zaznaczone w ofercie.

P.

Data: 2011-01-25 15:47:47
Autor: Marcin Wasilewski
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych
Użytkownik "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> napisał w wiadomo¶ci news:ihmn1p$986$1inews.gazeta.pl...

Bezprowizyjno¶ć generalnie odnosi się do transakcji bezgotówkowych.
Je¶li s± darmowe wypłaty z zagranicznych bankomatów, jest to zaznaczone w ofercie.

    I jak najbardziej w ofercie DB jest to zaznaczone.
Problemem jest to, że w GB jest sporo bankomatów, że to tak nazwę prywatnych (głównie w klubach, barach), które doliczaj± swoj± prowizję do obci±żenia
(o czym zreszt± też wspomniał przedpiszca). A w czym problem? Ano w tym, że nie czyta się tego co jest na bankomatach napisane i póĽniej płacz na p.b.b.

Data: 2011-01-25 16:32:12
Autor: T.F.
On 25/01/2011 14:47, Marcin Wasilewski wrote:

Bezprowizyjno¶ć generalnie odnosi się do transakcji bezgotówkowych.

tak. bez prowizji.
ale kurs bedzie beznadziejny.

Je¶li s± darmowe wypłaty z zagranicznych bankomatów, jest to
zaznaczone w ofercie.

bardzo _wyraznie_ zaznaczone.

Problemem jest to, że w GB jest sporo bankomatów, że to tak nazwę
prywatnych

tych bankomatow jest bardzo MALO.
przez ponad 5 lat zycia tutaj spotkalem az ... jeden.
(i oczywiscie glosno krzyczal, ze bedzie doliczona prowizja)

--
T.F.

Data: 2011-01-26 00:20:11
Autor: Wwieslaw
T.F. wrote:
tych bankomatow jest bardzo MALO. przez ponad 5 lat zycia tutaj spotkalem az ... jeden. (i oczywiscie glosno krzyczal, ze bedzie doliczona prowizja)

Hmm a ja przez ostatnie 4 dni (wczoraj wrocilem) spotkalem nie mniej niz 5 sztuk... ciekawe

Wieslaw

Data: 2011-01-25 17:33:28
Autor: Krzysztof

"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pl> wrote in message news:ihmnqc$r1v$1news.task.gda.pl...
[...]

Ale jest chyba wiecej tych bankomatow w UK przy bankach, ktore nie pobieraja prowizji. Zawsze jest tez informacja z bankamatu np. takiego przy banku, ze 'my nie obciazamy cie prowizja, jedynie moze to zrobic twoj bank...'

Data: 2011-01-25 20:34:06
Autor: Piotr
W dniu 2011-01-25 15:34, Piotr C. pisze:

Bezprowizyjno¶ć generalnie odnosi się do transakcji bezgotówkowych.

I to też nie zawsze, np. w UK doliczaj± dodatkow± opłatę (wcale nie mał±) je¶li chcesz za kurs taxi zapłacić kart±.

Data: 2011-01-25 15:42:02
Autor:
bastek72@onet.pl napisał(a):
[...]

Bo to wła¶nie tak działa, w USA też prawie wszystkie bankomaty pobieraj± dodatkow± opłatę (zwykle stał±) dla wła¶ciciela bankomatu, niezależn± od ewentualnej prowizji banku. I je¶li masz kartę z bezprowizyjnymi wypłatami, to np. wypłacaj±c 500$ skasuj± Cię na 502$. Natomiast przy karcie z prowizjami z konta znikn± 502$ +prowizja (zwykle procentowa) banku. Informacja że bankomat dolicza dodatkow± opłatę jest zawsze wy¶wietlana i wymaga potwierdzenia przed wypłat±.

Data: 2011-01-25 15:42:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-01-25 15:13, bastek72@onet.pl pisze:

dlaczego? Bo maszyna dodała do kwoty wypłaty swój haracz
i tyle odnotowała w systemie. A nasz bank był tak łaskawy
że nie doliczył swojego, drugiego, równoległego haraczu.

Ale o co chodzi? Uważasz, że bank ma jeszcze płacić wła¶cicielowi bankomatu?

--
Liwiusz

Data: 2011-01-25 15:45:39
Autor: wiatrak
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ihmnhb$er6$1news.onet.pl...
Ale o co chodzi? Uważasz, że bank ma jeszcze płacić wła¶cicielowi bankomatu?

A niby kto jak nie bank?

wiatrak

Data: 2011-01-25 15:09:00
Autor: xbartx
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych
Dnia Tue, 25 Jan 2011 15:45:39 +0100, wiatrak napisał(a):

A niby kto jak nie bank?

Jak się wypłaca kasę z bankomatów prywatnych (tak się chyba na grupie przyjęło), to tam jest informacja, że wypłacasz 105 funtów ale otrzymasz tylko 100 czy jakoś tak. Więc co ma do tego bank? Dostaje z VISA/MC obciążenie na kwotę 105 funtów, która zaakceptował właściciel karty.

--
xbartx

Data: 2011-01-25 16:05:48
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 25 Jan 2011 15:13:34 +0100, bastek72@onet.pl napisał(a):
[...]

No straszne, wstrz±saj±ce! A jak zapłacisz kart± 105 funtów zamiast kupić na
targu takie same buty za 95 funtów to nawet płacisz 10 funtów prowizji!!!111

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-01-28 10:24:15
Autor: Jacek Politowski
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjność polskich kart debetowych
In article <2679.0000009d.4d3eda8e@newsgate.onet.pl>
bastek72@onet.pl <bastek72@onet.pl> wrote:
wyrabiaj±c kartę np. DBNet w Deutsche Banku BPC SA
albo wyrabiaj±c podobne karty w innych bankach w PL
jeste¶my zapewniani o irh bezprowizyjno¶ci za granic±
(...)
A miało być tak pięknie ...

Może być jeszcze piękniej...
http://banki.wp.pl/kat,121354,title,Bankomat-prawde-ci-powie,wid,13077267,wiadomosc.html

--
Jacek Politowski

Data: 2011-01-28 09:45:38
Autor: witek
On 1/28/2011 4:24 AM, Jacek Politowski wrote:
[...]

jaki¶ ciec ten artykuł pisał, co nawet nie wie jak wyglada jego TOiP.
Jak nie wie ile zapłaci za wypłatę gotówki z bankomatu to niech zadzwoni na infolinię, to mu powiedz±.

Data: 2011-01-31 17:29:45
Autor: Sinus
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych
bastek72@onet.pl napisał(a):
A miało być tak pięknie ...

Jestem teraz w Tajlandii i tu jest masakra jaka¶ - każdy bankomat chce
doliczać 150 THB do kwoty wypłaty (a to ok. 15zł).

Za to w kantorach płac± 42 THB za 1 EUR - a więc dużo bardziej opłaca się w
Polsce kupić EUR a następnie wymienić na baty.

--
Sinus

Data: 2011-02-01 19:43:27
Autor: kashmiri
Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych
Sinus  <sinus1@gazeta.SKASUJ-TO.pl> dared to write:
bastek72@onet.pl napisał(a):
[...]

Trzeba więc być klientem Citibanku albo HSBC i wypłacać tylko w "swoich" bankomatach...

Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjno¶ć polskich kart debetowych