Data: 2013-05-24 12:18:09 | |
Autor: atm | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element. Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow wydania tych pieniedzy. Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;]) |
|
Data: 2013-05-24 12:26:15 | |
Autor: Lewis | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego Benzyniaki teĹź majÄ ten problem, tylko Ĺźe turbo benzyniaki, tam moment tez jest ogromny juĹź od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :) MoĹźna zmieniÄ mapÄ zapotrzebowania na paliwo z samego doĹu i juĹź bÄdzie delikatniej ale to efekt staĹy, moĹźesz teĹź sobie przepĹywomierz odpinaÄ jak chcesz jeĹşdziÄ delikatnie. MoĹźesz teĹź dorobiÄ sztuczne przekĹamanie dla wartoĹci przepĹywomierza zaĹÄ czane klawiszem(dla wiÄkszoĹci dieslowych przepĹywomierzy wystarczy odpowiedni rezystor), mozliwoĹci jest wiele... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-05-24 22:16:38 | |
Autor: megrimsNO@interia.pl | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 05/24/2013 12:26 PM, Lewis wrote:
W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze: 840Nm |
|
Data: 2013-05-24 21:46:16 | |
Autor: tá´ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
megrimsNO@interia.pl wrote:
840Nm Bez kozery powiem, Ĺźe dziesiÄÄ PolonezĂłw TruckĂłw RoyĂłw ma wiÄcej, a kosztuje tylko 10 tys. zĹ! (1 tys. za sztukÄ) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-05-25 09:24:42 | |
Autor: Kapibara | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 24 May 2013 21:46:16 GMT, tá´ napisał(a):
megrimsNO@interia.pl wrote: Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle? |
|
Data: 2013-05-25 09:58:29 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia Sat, 25 May 2013 09:24:42 +0200, Kapibara napisał(a):
Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle? Sprasować razem. AK |
|
Data: 2013-05-25 10:02:29 | |
Autor: tá´ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Kapibara wrote:
Trzeba je poĹÄ czyÄ szeregowo czy rĂłwnolegle? To juĹź zaleĹźy od inwencji wĹaĹciciela, ale dobrze kombinujesz. Od razu widaÄ, Ĺźe masz zadatki na kolekcjonera PolonezĂłw TruckĂłw RoyĂłw. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-05-25 21:37:49 | |
Autor: _MichaĹ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 5/24/2013 10:16 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:
Benzyniaki teĹź majÄ ten problem, tylko Ĺźe turbo benzyniaki, tam moment 840 to juĹź chyba turbo benzyna ? bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykĹych silnikach |
|
Data: 2013-05-25 21:56:17 | |
Autor: megrimsNO@interia.pl | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 05/25/2013 09:37 PM, _MichaĹ wrote:
On 5/24/2013 10:16 PM, megrimsNO@interia.pl wrote: 5.5 litra v12 biturbo |
|
Data: 2013-05-26 12:09:39 | |
Autor: _MichaĹ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 5/25/2013 9:56 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:
On 05/25/2013 09:37 PM, _MichaĹ wrote: SOHC 5.5 36V Bi-Turbo, taki koĹo ~500 koni ? CoĹ to z sensem przenosi na koĹa, czy dym z opon do 90km/h :) ? |
|
Data: 2013-05-26 19:07:48 | |
Autor: megrimsNO@interia.pl | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 05/26/2013 12:09 PM, _MichaĹ wrote:
On 5/25/2013 9:56 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:do 120km/h a jak jest mokro to do 200km/h |
|
Data: 2013-05-24 12:29:12 | |
Autor: huri_khan | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow wydania tych pieniedzy. A może wstarczy skrzynia automatyczna, która czasami potrafi lepiej operować sprzęgłem niż użytkownik ? -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT] |
|
Data: 2013-05-24 12:30:35 | |
Autor: Aleksander | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
[...] 2400zl ? Juz nie dziaduj ;) Wydasz 30.000zl na samo tylko paliwo (zkladajac srednie zuzycie 6l po 5zl), a martwisz sie o 2400zl ;) |
|
Data: 2013-05-24 12:33:53 | |
Autor: atm | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 2013-05-24 12:30, Aleksander wrote:
[...] No baaa, ale jek zaznaczylem sa lepsze sposoby wydania tej kasy niz Honorowe Wsparcie Finansowe Producenta lub Honorowe Wsparcie Finansowe Producenta Zamiennikow ;P |
|
Data: 2013-05-24 12:57:11 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego sprzedaĹem auto z przebiegiem 250.000km i od nowoĹci nie zmienianÄ dwumasÄ , a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak Ĺźe nie jest tak Ĺşle (nie byĹo Ĺźadnych objawĂłw padniÄcia takowej w przyszĹoĹci). I tak jak ktoĹ napisaĹ- to 2500zĹ w porĂłwnaniu do pozostaĹych wydatkĂłw to niewiele, w pierwszy rok nic siÄ nie zepsuĹo i poza paliwem wydaĹem 5000-6000zĹ (opony, rozrzÄ d, hamulce itp., nie pamiÄtam co tam jeszcze byĹo, ale pierwszy rok sobie podliczyĹem, fakt, drugi rok to byĹy juĹź mniejsze wydatki bo opon nie trzeba byĹo zmieniaÄ) na paliwo poszĹo koĹo 20.000zĹ DziĹ wydaĹem 2500zĹ na regeneracjÄ wtryskiwaczy (w innym aucie) - niby duĹźo, ale ja nie kupujÄ aut na handel tylko szykujÄ je dla siebie (choÄ wiem Ĺźe nigdy tego nie odzyskam przy sprzedaĹźy, bo auto ma mieÄ idealny lakier i wypsikane zapachem wnÄtrze, a nie dobry silnik czy zawieszenie. Z resztÄ kto by uwierzyĹ Ĺźe w takiego zĹoma inwestujÄ tyle pieniÄdzy (chyba drugie tyle co cena zakupu) dla wiÄkszoĹci to i tak bÄdzie tylko zĹom z ogromnym przebiegiem... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-24 23:48:01 | |
Autor: jerzu | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On Fri, 24 May 2013 12:57:11 +0200, ddddddd
<lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> wrote: sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w przyszłości) Ja mam auto ze stanem licznika :) 230 tys. km z fabryczną dwumasą. I nie jest to raczej nowoczesny diesel. I dalej jeździ. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2013-05-25 08:19:55 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 23:48, jerzu pisze:
sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą napisałem 'z przebiegiem' bo to jak na razie jedyne auto którego przebiegu byłem pewny (bo miał 3 lata i duży przebieg) W pozostałych autach znam tylko stan licznika... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-24 14:44:26 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem się kolegom że mam takiego fajnego diesla ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-24 14:54:44 | |
Autor: atm | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Podobnie potrzegam nowsze diesle. Jedyne co powstrzymuje mnie przed wejsciem w benzyne to instalacja gazowa, ktora w taki badz inny sposob zabiera miejsce w bagazniku. No i zainwestowanie w obecny samochod, ktorego z pewnoscia nie doceni finansowo potencjalny nabywca. |
|
Data: 2013-05-24 14:58:06 | |
Autor: Lewis | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem W zależności od kolegów ale IMO do tego to służy w ostateczności, prędzej do ośmieszenia się przed kolegami :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-05-24 19:23:23 | |
Autor: Cavallino | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:knnnbc$h6b$1@node2.news.atman.pl... Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał: Jasne, 100 zł wydane przez 6 lat zeżarło te 2-3 l oszczędności na każdej setce.... Bo z wyższą ceną bym tak nie przesadzał, było raptem kilka tys droższe niż PORÓWNYWALNY (nie mylić z podobną pojemnością czy mocą) benzyniak, a pewnie tyle samo będzie droższy przy odsprzedaży.. nie nadaje się dla latających w długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, 0 awarii przez 6 lat, nie zdarzyło mi się w żadnym benzyniaku jak dotąd. |
|
Data: 2013-05-25 14:10:20 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach). Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-25 15:26:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-25 14:10, Użytkownik ddddddd napisał:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanieNowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia, to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ? No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ? Pojemność i moc już znamy. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-28 06:09:07 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada
nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny? -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-28 08:32:54 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-28 06:09, Użytkownik ddddddd napisał:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie A to już sporo od kierowcy zależy. Chyba nie bo podał byś markę i model.No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-28 19:09:32 | |
Autor: Cavallino | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ko1acn$oqv$1@dont-email.me... W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze: W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów? |
|
Data: 2013-05-28 17:43:14 | |
Autor: J.F | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów? Niestety, ale jak sie pogania swoje koniki, to benzynka plynie wartko i na 30 litrach sie nie konczy. A widok wskazowki szybko opadajacej zniecheca do czekania na rezerwe :-) J. |
|
Data: 2013-05-29 15:30:06 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-28 19:09, Cavallino pisze:
po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na Pisałem o lotnej siostrze PB czyli gazie :) butle nie zajmujące bagażnika to chyba koło 40 litrów mieszczą więc przy benzyniaku palącym kilkanaście litrów na setkę po 200km trzeba szukać stacji (miałem kiedyś benzyniaka z butlą w kole- na butli jak jechałem szybciej przejeżdżał chyba 250km - więc stacji szukałem przy 200km, a jeszcze wtedy na autostradzie A4 już po 150km się rozglądałem - bo tych stacji nie było). Jazdy na samej benzynie nie porównuję, bo tak jak napisałem - 9l/100 ropy ma się nijak do np. 16l/100 benzyny (na gazie niewiele taniej więc zaoszczędzi się tylko na tych o wiele droższych naprawach). No chyba że te nowe samochody mniej palą (nie wiem, jeżdżę starociami) i 200-konne auto nie bierze od 8 l/100km ale diesel wtedy weźmie 5/100, no i kto 200-konnym autem tak będzie jeździł :P) do 18 l/100km (niech diesel weźmie wtedy 10/100). Faktycznie przy mniejszych silnikach może być inaczej, ale mam też kangoo 1.5 DCi 82KM i odpukać od kilkudziesięciu tysięcy km nie zepsuło się nic związanego z silnikiem, niedawno sprzedałem skodę którą zrobiłem 90.000km, przy sprzedaży miała 260.000km i też praktycznie bezusterkowo*, więc wychodzi taniej niż jazda na benzynce. Jeżeli chodzi o silnik to wymieniłem przepustnicę powietrza bo zrobili plastikowe ząbki - żeby się wytarły, ale wydaje mi się że nie tylko diesle robią tak by się psuły... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-30 13:20:37 | |
Autor: uPemek | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
ddddddd <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> naskrobał(a):
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze: Zależy od auta, mój były 200KM benzyniak miał zasięg 500-600km w trasie, 400km w mieście, a zbiornik zajmował tylko miejsce koła zapasowego. Powyższe to ogólniki jak u Ciebie, ale pokazują że nie masz racji. No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewnynowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny? Tak patrząc na kwestie nowoczesności to benzyniaki z lat osiemdziesiątych mogą być na dzisiejsze standardy nowoczesne, tak samo jak turbodiesle z drugiej połowy lat 90-tych... Pozdr |
|
Data: 2013-05-26 19:25:17 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się(...) - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi wrażenie na kumplach! |
|
Data: 2013-05-26 21:49:12 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-26 19:25, Użytkownik DoQ napisał:
- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek z przyczepką. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-26 21:50:04 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-26 21:49, RadoslawF pisze:
dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robiDokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz. |
|
Data: 2013-05-26 23:27:50 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-26 21:50, Użytkownik DoQ napisał:
dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robiDokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek Łeb to mają tylko takie LPGowe trolle jak ty. I to bez oleju. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-24 17:16:13 | |
Autor: Deflegmator | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
atm <_@vp.pl> Wrote in message:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach W przeciwieĹstwie do marnej, nowoczesnej mikrobenzynki, chciaĹeĹ powiedzieÄ. Dobre, stare v8 zza oceanu nie ma takich problemĂłw. Moment obrotowy gigantyczny i nic siÄ nie psuje, bo silnik nie wysilony. Jak siÄ oddĹuĹźÄ, to sobie takie coĹ sprawie. :-) -- Deflegmator -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://www.piaohong.tk/newsgroup |
|
Data: 2013-05-24 17:35:05 | |
Autor: tá´ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
atm wrote:
Z przyjemnoscia przyjalbym w Moment obrotowy regulujesz pĹynnie pedaĹem gazu. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2013-05-24 20:19:50 | |
Autor: ToMasz | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 24.05.2013 12:18, atm pisze:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy,(...) Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])jak kupujesz auto za 50 tyĹ, to raz ze pojeĹşdzisz dobre parÄ lat bez problemĂłw, a dwa ze nawet 2 tysiaki na naprawe - nie wielka kwota. jak masz budĹźet 20 tyĹ to trzeba z sensem poszukaÄ auta bez dwumasy, albo wliczyÄ jÄ w koszt.... Tomasz PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukam :) |
|
Data: 2013-05-27 12:08:54 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 20:19, ToMasz pisze:
PS peugeota 307 sw bez dwumasy fapa i zmiennej goemetii szukamMam ale nie sprzedam...Za dobre auto...No może za 3 lata... |
|
Data: 2013-05-25 10:41:28 | |
Autor: Zbyszek9 | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
MiaĹem dziewiÄÄ lat VW Golf z silnikiem TDi 1,9 Typ silnika to AFN pierwsze sprzÄgĹo dwumasowe wymieniĹem przy 130kkm , drugie przy 170 kkm
potem zostaĹo wĹoĹźone zwykĹe sprzÄgĹo i jeĹşdziĹem jeszcze do przebiegu 240 kkm . Co dalej nie wiem - bo auto sprzedane . |
|
Data: 2013-05-25 10:51:27 | |
Autor: J.F. | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie Z tymi niskimi obrotami to taka sobie prawda.. to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze troche poczekac ? Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek Sport. I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow wydania tych pieniedzy. 2.5gr/km ... znowu nie tak drogo, taniej niz cewki do benzyny (jak ktos ma renault :-) J. |
|
Data: 2013-05-25 17:54:31 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 25.05.2013 10:51, J.F. pisze:
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a): Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecności ograniczacza momentu obrotowego w przypadku poślizgu kół aka stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki śmieszny efekt, że przy przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) załączenie trzeciego biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeździłem. S. |
|
Data: 2013-05-25 21:53:00 | |
Autor: Michał | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 5/25/2013 5:54 PM, Stefan Szczygielski wrote:
Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu Jeśli to ten sam silnik 2.0 to w S40 i Safrane2.0 - to były rzeczy nie do zajechania. tz. popsuło się jak się tym S40 przywaliło w filar na śliskim ;) limiter dawali do 2.0T, po co ? |
|
Data: 2013-05-25 18:04:57 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zdążyły zrobić 1.5 do 2 razy tyle? ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-05-25 20:20:51 | |
Autor: J.F. | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F. Ale w benzynce i z dwumasa ? J. |
|
Data: 2013-05-25 18:46:36 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On Sat, 25 May 2013 20:20:51 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ale w benzynce i z dwumasa ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/1990/browse/engine/twin_mass_flywheel/ http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/325i-M20/1985/browse/engine/twin_mass_flywheel/ RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-05-25 21:30:00 | |
Autor: Przemeq | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
To moĹźe mĂłj przykĹad
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny. Teraz przebieg 130000 km. Nigdy nie byĹo awarii na drodze raz zapaliĹa siÄ kontrolka spalin autko jeĹşdziĹo normalnie nic siÄ nie dziaĹo efekt wymieniony EGR i tyle jeĹli chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do pracy. W wakacje na trasie z Chorwacji miaĹem 4,0. na autostradzie w DE przy 160 spaliĹa 5.7. Moja ocena opĹacaĹo siÄ autko dalej jeĹşdzi nic siÄ nie dzieje . dla porĂłwnania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieĹcie 9,8 katalogowo na 100, trasa z tego co pamiÄtam to z 6,0 nie mam tego silnika to nie wiem ile realnie. Przemeq |
|
Data: 2013-05-26 09:28:48 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok Biedny silniczek. |
|
Data: 2013-05-26 17:49:48 | |
Autor: Przemeq | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-26 09:28, DoQ pisze:
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:Nie wiem czy biedny juĹź 9 lat i jeĹşdzi dalej. Wbrew obiegowej opinii w DE nie wszyscy jada na autostradzie 200 i wiÄcej. Przemeq |
|
Data: 2013-05-26 17:58:01 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-26 17:49, Przemeq pisze:
Biedny silniczek.Nie wiem czy biedny juĹź 9 lat i jeĹşdzi dalej. Trudno ĹźebyĹ jechaĹ tym dCi 200. |
|
Data: 2013-05-28 11:10:16 | |
Autor: komar | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
To moĹźe mĂłj przykĹad ciesz siÄ, Ĺźe tyle czasu Ci siÄ udaĹo, bo to silnik puĹapka, szczegĂłlnie z tego rocznika. MiaĹy wadliwe panewki i pompy wtryskowe, ktĂłre zuĹźywajÄ c siÄ wrzucaĹy opiĹki metalu do paliwa skutecznie rozwalajÄ c wtryskiwacze. OczywiĹcie jak ktoĹ miaĹ szczeĹcie to jeĹşdziĹ dĹugo i bezawaryjnie, jak Ty, ale wielu nie przekroczyĹo nawet 100 000 przebiegu :( |
|
Data: 2013-05-30 18:02:58 | |
Autor: uPemek | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> naskrobał(a):
Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): W BMW, Mercedesie, Audi generalnie tak od lat 80-tych, tyle że kto miał o tym słyszeć skoro nawet w najmocniejszych V ten element starcza na całe życie auta? :-) Pozdr |