Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Data: 2013-05-24 12:26:15
Autor: Lewis
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

Można zmienić mapę zapotrzebowania na paliwo z samego dołu i już będzie delikatniej ale to efekt stały, możesz też sobie przepływomierz odpinać jak chcesz jeździć delikatnie. Możesz też dorobić sztuczne przekłamanie dla wartości przepływomierza załączane klawiszem(dla większości dieslowych przepływomierzy wystarczy odpowiedni rezystor), mozliwości jest wiele...
--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-05-24 22:16:38
Autor: megrimsNO@interia.pl
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On 05/24/2013 12:26 PM, Lewis wrote:
W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

Data: 2013-05-24 21:46:16
Autor: tᴏ
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
megrimsNO@interia.pl wrote:

840Nm

Bez kozery powiem, że dziesięć Polonezów Trucków Royów ma więcej, a kosztuje tylko 10 tys. zł! (1 tys. za sztukę)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-25 09:24:42
Autor: Kapibara
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia 24 May 2013 21:46:16 GMT, tᴏ napisa(a):

megrimsNO@interia.pl wrote:

840Nm

Bez kozery powiem, e dziesi Polonezw Truckw Royw ma wicej, a kosztuje tylko 10 tys. z! (1 tys. za sztuk)

Trzeba je poczy szeregowo czy rwnolegle?

Data: 2013-05-25 09:58:29
Autor: Andrzej Kubiak
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia Sat, 25 May 2013 09:24:42 +0200, Kapibara napisa(a):

Bez kozery powiem, e dziesi Polonezw Truckw Royw ma wicej, a kosztuje tylko 10 tys. z! (1 tys. za sztuk)
Trzeba je poczy szeregowo czy rwnolegle?

Sprasowa razem.

AK

Data: 2013-05-25 10:02:29
Autor: tᴏ
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Kapibara wrote:

Trzeba je połączyć szeregowo czy równolegle?

To już zależy od inwencji właściciela, ale dobrze kombinujesz. Od razu widać, że masz zadatki na kolekcjonera Polonezów Trucków Royów.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-25 21:37:49
Autor: _Michał
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On 5/24/2013 10:16 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

Data: 2013-05-25 21:56:17
Autor: megrimsNO@interia.pl
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote:
On 5/24/2013 10:16 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

5.5 litra v12 biturbo

Data: 2013-05-26 12:09:39
Autor: _Michał
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On 5/25/2013 9:56 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:
On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote:
On 5/24/2013 10:16 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

5.5 litra v12 biturbo

SOHC 5.5 36V Bi-Turbo, taki koło ~500 koni ?

Coś to z sensem przenosi na koła, czy dym z opon do 90km/h :) ?

Data: 2013-05-26 19:07:48
Autor: megrimsNO@interia.pl
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On 05/26/2013 12:09 PM, _Michał wrote:
On 5/25/2013 9:56 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:
On 05/25/2013 09:37 PM, _Michał wrote:
On 5/24/2013 10:16 PM, megrimsNO@interia.pl wrote:

Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)

840Nm

840 to już chyba turbo benzyna ?

bez turbo pod ~600 podchodzi w zwykłych silnikach

5.5 litra v12 biturbo

SOHC 5.5 36V Bi-Turbo, taki koło ~500 koni ?

Coś to z sensem przenosi na koła, czy dym z opon do 90km/h :) ?
do 120km/h a jak jest mokro to do 200km/h

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona