Data: 2013-05-24 14:44:26 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem się kolegom że mam takiego fajnego diesla ? Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-24 14:54:44 | |
Autor: atm | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Podobnie potrzegam nowsze diesle. Jedyne co powstrzymuje mnie przed wejsciem w benzyne to instalacja gazowa, ktora w taki badz inny sposob zabiera miejsce w bagazniku. No i zainwestowanie w obecny samochod, ktorego z pewnoscia nie doceni finansowo potencjalny nabywca. |
|
Data: 2013-05-24 14:58:06 | |
Autor: Lewis | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem W zależności od kolegów ale IMO do tego to służy w ostateczności, prędzej do ośmieszenia się przed kolegami :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-05-24 19:23:23 | |
Autor: Cavallino | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:knnnbc$h6b$1@node2.news.atman.pl... Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał: Jasne, 100 zł wydane przez 6 lat zeżarło te 2-3 l oszczędności na każdej setce.... Bo z wyższą ceną bym tak nie przesadzał, było raptem kilka tys droższe niż PORÓWNYWALNY (nie mylić z podobną pojemnością czy mocą) benzyniak, a pewnie tyle samo będzie droższy przy odsprzedaży.. nie nadaje się dla latających w długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, 0 awarii przez 6 lat, nie zdarzyło mi się w żadnym benzyniaku jak dotąd. |
|
Data: 2013-05-25 14:10:20 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach). Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-25 15:26:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-25 14:10, Użytkownik ddddddd napisał:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanieNowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia, to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ? No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ? Pojemność i moc już znamy. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-28 06:09:07 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada
nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny? -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-28 08:32:54 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-28 06:09, Użytkownik ddddddd napisał:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie A to już sporo od kierowcy zależy. Chyba nie bo podał byś markę i model.No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-28 19:09:32 | |
Autor: Cavallino | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ko1acn$oqv$1@dont-email.me... W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze: W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów? |
|
Data: 2013-05-28 17:43:14 | |
Autor: J.F | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów? Niestety, ale jak sie pogania swoje koniki, to benzynka plynie wartko i na 30 litrach sie nie konczy. A widok wskazowki szybko opadajacej zniecheca do czekania na rezerwe :-) J. |
|
Data: 2013-05-29 15:30:06 | |
Autor: ddddddd | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-28 19:09, Cavallino pisze:
po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na Pisałem o lotnej siostrze PB czyli gazie :) butle nie zajmujące bagażnika to chyba koło 40 litrów mieszczą więc przy benzyniaku palącym kilkanaście litrów na setkę po 200km trzeba szukać stacji (miałem kiedyś benzyniaka z butlą w kole- na butli jak jechałem szybciej przejeżdżał chyba 250km - więc stacji szukałem przy 200km, a jeszcze wtedy na autostradzie A4 już po 150km się rozglądałem - bo tych stacji nie było). Jazdy na samej benzynie nie porównuję, bo tak jak napisałem - 9l/100 ropy ma się nijak do np. 16l/100 benzyny (na gazie niewiele taniej więc zaoszczędzi się tylko na tych o wiele droższych naprawach). No chyba że te nowe samochody mniej palą (nie wiem, jeżdżę starociami) i 200-konne auto nie bierze od 8 l/100km ale diesel wtedy weźmie 5/100, no i kto 200-konnym autem tak będzie jeździł :P) do 18 l/100km (niech diesel weźmie wtedy 10/100). Faktycznie przy mniejszych silnikach może być inaczej, ale mam też kangoo 1.5 DCi 82KM i odpukać od kilkudziesięciu tysięcy km nie zepsuło się nic związanego z silnikiem, niedawno sprzedałem skodę którą zrobiłem 90.000km, przy sprzedaży miała 260.000km i też praktycznie bezusterkowo*, więc wychodzi taniej niż jazda na benzynce. Jeżeli chodzi o silnik to wymieniłem przepustnicę powietrza bo zrobili plastikowe ząbki - żeby się wytarły, ale wydaje mi się że nie tylko diesle robią tak by się psuły... -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2013-05-30 13:20:37 | |
Autor: uPemek | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
ddddddd <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> naskrobał(a):
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze: Zależy od auta, mój były 200KM benzyniak miał zasięg 500-600km w trasie, 400km w mieście, a zbiornik zajmował tylko miejsce koła zapasowego. Powyższe to ogólniki jak u Ciebie, ale pokazują że nie masz racji. No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewnynowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny? Tak patrząc na kwestie nowoczesności to benzyniaki z lat osiemdziesiątych mogą być na dzisiejsze standardy nowoczesne, tak samo jak turbodiesle z drugiej połowy lat 90-tych... Pozdr |
|
Data: 2013-05-26 19:25:17 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się(...) - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi wrażenie na kumplach! |
|
Data: 2013-05-26 21:49:12 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-26 19:25, Użytkownik DoQ napisał:
- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek z przyczepką. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2013-05-26 21:50:04 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-26 21:49, RadoslawF pisze:
dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robiDokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz. |
|
Data: 2013-05-26 23:27:50 | |
Autor: RadoslawF | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia 2013-05-26 21:50, Użytkownik DoQ napisał:
dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robiDokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek Łeb to mają tylko takie LPGowe trolle jak ty. I to bez oleju. Pozdrawiam |
|