Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Data: 2013-05-24 14:44:26
Autor: RadoslawF
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje
się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep
- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?


Pozdrawiam

Data: 2013-05-24 14:54:44
Autor: atm
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla


Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje
się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep
- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?



Podobnie potrzegam nowsze diesle. Jedyne co powstrzymuje mnie przed wejsciem w benzyne to instalacja gazowa, ktora w taki badz inny sposob
zabiera miejsce w bagazniku. No i zainwestowanie w obecny samochod, ktorego z pewnoscia nie doceni finansowo potencjalny nabywca.

Data: 2013-05-24 14:58:06
Autor: Lewis
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?

W zależności od kolegów ale IMO do tego to służy w ostateczności, prędzej do ośmieszenia się przed kolegami :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2013-05-24 19:23:23
Autor: Cavallino
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:knnnbc$h6b$1@node2.news.atman.pl...
Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:

Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie,

Jasne, 100 zł wydane przez 6 lat zeżarło te 2-3 l oszczędności na każdej setce....
Bo z wyższą ceną bym tak nie przesadzał, było raptem kilka tys droższe niż PORÓWNYWALNY (nie mylić z podobną pojemnością czy mocą) benzyniak, a pewnie tyle samo będzie droższy przy odsprzedaży..

 nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

0 awarii przez 6 lat, nie zdarzyło mi się w żadnym benzyniaku jak dotąd.

Data: 2013-05-25 14:10:20
Autor: ddddddd
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach).
Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe...

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2013-05-25 15:26:19
Autor: RadoslawF
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia 2013-05-25 14:10, Użytkownik ddddddd napisał:

Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku,

przy zakupie używki cena podobna. Do tego tak samo przyspieszający silnik benzynowy pali przy takiej samej jeździe 15-16l/100 (przy spalaniu diesla 8,5-9l/100). Przyjmując przebieg 40000km rocznie daje to znaczące oszczędności. Poza tym co kto lubi, ja przyzwyczajony jestem do diesli i nie pasowało mi to, że żeby efektywnie przyspieszać benzyniakiem to 5 bieg wrzucałem przy 160km/h (ale to nowy benzyniak nie był, za to uturbiony i sensownie przyspieszał przy dość wysokich obrotach).
Powyższe dane na moim przykładzie - 3,0l diesel i 180KM vs. 200KM benzyniak. Lotna siostra benzynki odpada - przy trasach kilkaset km dziennie kilkukrotne tankowanie jest zbyt uciążliwe...

Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2013-05-28 06:09:07
Autor: ddddddd
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada



No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)

nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2013-05-28 08:32:54
Autor: RadoslawF
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia 2013-05-28 06:09, Użytkownik ddddddd napisał:

Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie przesada

A to już sporo od kierowcy zależy.

No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)

nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?

Chyba nie bo podał byś markę i model.


Pozdrawiam

Data: 2013-05-28 19:09:32
Autor: Cavallino
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ko1acn$oqv$1@dont-email.me...
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?

po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową

W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?

Data: 2013-05-28 17:43:14
Autor: J.F
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Użytkownik "Cavallino"  napisał w
Użytkownik "ddddddd" <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> napisał
po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową

W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?

Niestety, ale jak sie pogania swoje koniki, to benzynka plynie wartko i na 30 litrach sie nie konczy. A widok wskazowki szybko opadajacej zniecheca do czekania na rezerwe :-)

J.

Data: 2013-05-29 15:30:06
Autor: ddddddd
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-28 19:09, Cavallino pisze:
po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na
autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200
kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową

W jakim benzyniaku z 200 KM pod machą jest bak na niewiele ponad 30 litrów?


Pisałem o lotnej siostrze PB czyli gazie :) butle nie zajmujące bagażnika to chyba koło 40 litrów mieszczą więc przy benzyniaku palącym kilkanaście litrów na setkę po 200km trzeba szukać stacji (miałem kiedyś benzyniaka z butlą w kole- na butli jak jechałem szybciej przejeżdżał chyba 250km - więc stacji szukałem przy 200km, a jeszcze wtedy na autostradzie A4 już po 150km się rozglądałem - bo tych stacji nie było).
Jazdy na samej benzynie nie porównuję, bo tak jak napisałem - 9l/100 ropy ma się nijak do np. 16l/100 benzyny (na gazie niewiele taniej więc zaoszczędzi się tylko na tych o wiele droższych naprawach). No chyba że te nowe samochody mniej palą (nie wiem, jeżdżę starociami) i 200-konne auto nie bierze od 8 l/100km ale diesel wtedy weźmie 5/100, no i kto 200-konnym autem tak będzie jeździł :P) do 18 l/100km (niech diesel weźmie wtedy 10/100).
Faktycznie przy mniejszych silnikach może być inaczej, ale mam też kangoo 1.5 DCi 82KM i odpukać od kilkudziesięciu tysięcy km nie zepsuło się nic związanego z silnikiem, niedawno sprzedałem skodę którą zrobiłem 90.000km, przy sprzedaży miała 260.000km i też praktycznie bezusterkowo*, więc wychodzi taniej niż jazda na benzynce.
Jeżeli chodzi o silnik to wymieniłem przepustnicę powietrza bo zrobili plastikowe ząbki - żeby się wytarły, ale wydaje mi się że nie tylko diesle robią tak by się psuły...

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2013-05-30 13:20:37
Autor: uPemek
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
ddddddd <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> naskrobał(a):
W dniu 2013-05-25 15:26, RadoslawF pisze:
Zaklinasz rzeczywistość, z jednej strony chwalisz oszczędzanie
z drugiej oszczędzanie uważasz za uciążliwe. A większość i tak
woli stanąć i rozprostować nogi po kilku godzinach siedzenia,
to jaki problem przy okazji zatankowac zamiennik ?
po kilku godzinach? niestety, benzyniak o mocy ok. 200KM na autostradzie spali kilkanaście litrów na 100, więc przy 200 kilometrach trzeba się rozglądać za stacją benzynową (chyba że możesz sobie pozwolić na zamianę bagażnika na zbiornik).Tankować więcej niż raz dziennie to dla mnie
przesada

Zależy od auta, mój były 200KM benzyniak miał zasięg 500-600km w trasie, 400km w mieście, a zbiornik zajmował tylko miejsce koła zapasowego.
Powyższe to ogólniki jak u Ciebie, ale pokazują że nie masz racji.

No i najważniejsze to piszemy o nowoczesnych dieslach, jesteś pewny
że masz taki ? chcesz się pochwalić marką pojazdu i typem silnika ?
Pojemność i moc już znamy.  :-)
nowy to on nie jest, ale skoro common rail to chyba nowoczesny?

Tak patrząc na kwestie nowoczesności to benzyniaki z lat osiemdziesiątych mogą być na dzisiejsze standardy nowoczesne, tak samo jak turbodiesle z drugiej połowy lat 90-tych...

Pozdr

Data: 2013-05-26 19:25:17
Autor: DoQ
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
(...)

- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?

dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi wrażenie na kumplach!

Data: 2013-05-26 21:49:12
Autor: RadoslawF
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia 2013-05-26 19:25, Użytkownik DoQ napisał:

- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?

dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi wrażenie na kumplach!

Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
z przyczepką.  :-)


Pozdrawiam

Data: 2013-05-26 21:50:04
Autor: DoQ
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-26 21:49, RadoslawF pisze:
dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi
wrażenie na kumplach!
Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
z przyczepką.  :-)

Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz.

Data: 2013-05-26 23:27:50
Autor: RadoslawF
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia 2013-05-26 21:50, Użytkownik DoQ napisał:

dokładnie tak, lepiej pochwalić się instalacją LPG - to dopiero robi
wrażenie na kumplach!
Dokup i się chwal, trollu LPGowy. Dokup sobie jeszcze rowerek
z przyczepką.  :-)

Dokup sobie oleju do łba, bo się w końcu zagazujesz.

Łeb to mają tylko takie LPGowe trolle jak ty. I to bez oleju.


Pozdrawiam

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona