Data: 2013-05-25 10:51:27 | |
Autor: J.F. | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie Z tymi niskimi obrotami to taka sobie prawda.. to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze troche poczekac ? Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek Sport. I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow wydania tych pieniedzy. 2.5gr/km ... znowu nie tak drogo, taniej niz cewki do benzyny (jak ktos ma renault :-) J. |
|
Data: 2013-05-25 17:54:31 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 25.05.2013 10:51, J.F. pisze:
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a): Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecno¶ci ograniczacza momentu obrotowego w przypadku po¶lizgu kół aka stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki ¶mieszny efekt, że przy przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) zał±czenie trzeciego biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeĽdziłem. S. |
|
Data: 2013-05-25 21:53:00 | |
Autor: Michał | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On 5/25/2013 5:54 PM, Stefan Szczygielski wrote:
Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu Je¶li to ten sam silnik 2.0 to w S40 i Safrane2.0 - to były rzeczy nie do zajechania. tz. popsuło się jak się tym S40 przywaliło w filar na ¶liskim ;) limiter dawali do 2.0T, po co ? |
|
Data: 2013-05-25 18:04:57 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zd±żyły zrobić 1.5 do 2 razy tyle? ;) r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-05-25 20:20:51 | |
Autor: J.F. | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F. Ale w benzynce i z dwumasa ? J. |
|
Data: 2013-05-25 18:46:36 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
On Sat, 25 May 2013 20:20:51 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ale w benzynce i z dwumasa ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/1990/browse/engine/twin_mass_flywheel/ http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/325i-M20/1985/browse/engine/twin_mass_flywheel/ RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2013-05-25 21:30:00 | |
Autor: Przemeq | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
To może mój przykład
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny. Teraz przebieg 130000 km. Nigdy nie było awarii na drodze raz zapaliła się kontrolka spalin autko jeździło normalnie nic się nie działo efekt wymieniony EGR i tyle jeśli chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do pracy. W wakacje na trasie z Chorwacji miałem 4,0. na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7. Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje . dla porównania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieście 9,8 katalogowo na 100, trasa z tego co pamiętam to z 6,0 nie mam tego silnika to nie wiem ile realnie. Przemeq |
|
Data: 2013-05-26 09:28:48 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok Biedny silniczek. |
|
Data: 2013-05-26 17:49:48 | |
Autor: Przemeq | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-26 09:28, DoQ pisze:
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:Nie wiem czy biedny już 9 lat i jeździ dalej. Wbrew obiegowej opinii w DE nie wszyscy jada na autostradzie 200 i więcej. Przemeq |
|
Data: 2013-05-26 17:58:01 | |
Autor: DoQ | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-26 17:49, Przemeq pisze:
Biedny silniczek.Nie wiem czy biedny już 9 lat i jeździ dalej. Trudno żebyś jechał tym dCi 200. |
|
Data: 2013-05-28 11:10:16 | |
Autor: komar | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
To może mój przykład ciesz się, że tyle czasu Ci się udało, bo to silnik pułapka, szczególnie z tego rocznika. Miały wadliwe panewki i pompy wtryskowe, które zużywając się wrzucały opiłki metalu do paliwa skutecznie rozwalając wtryskiwacze. Oczywiście jak ktoś miał szczeście to jeździł długo i bezawaryjnie, jak Ty, ale wielu nie przekroczyło nawet 100 000 przebiegu :( |
|
Data: 2013-05-30 18:02:58 | |
Autor: uPemek | |
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla | |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> naskrobał(a):
Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): W BMW, Mercedesie, Audi generalnie tak od lat 80-tych, tyle że kto miał o tym słyszeć skoro nawet w najmocniejszych V ten element starcza na całe życie auta? :-) Pozdr |