Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Data: 2013-05-25 10:51:27
Autor: J.F.
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie

Z tymi niskimi obrotami to taka sobie prawda..

to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.

Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek Sport.

I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu
Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow wydania tych pieniedzy.

2.5gr/km ... znowu nie tak drogo, taniej niz cewki do benzyny (jak ktos ma renault :-)

J.

Data: 2013-05-25 17:54:31
Autor: Stefan Szczygielski
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 25.05.2013 10:51, J.F. pisze:
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete pod ten fikusny guziczek Sport.
I co - co chwila sport wlaczac, czy wlaczalbys tylko przy wyprzedzaniu

Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu
maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecno¶ci
ograniczacza momentu obrotowego w przypadku po¶lizgu kół aka
stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki ¶mieszny efekt, że przy
przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) zał±czenie trzeciego
biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem
pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres
eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem
centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeĽdziłem.

S.

Data: 2013-05-25 21:53:00
Autor: Michał
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On 5/25/2013 5:54 PM, Stefan Szczygielski wrote:
Ja w Volvie V40 2.0T miałem taki ficzer - na pierwszym i drugim biegu
maksymalny moment obrotowy był ograniczany (oprócz obecno¶ci
ograniczacza momentu obrotowego w przypadku po¶lizgu kół aka
stabilizatora toru jazdy DSA). Ficzer dawał taki ¶mieszny efekt, że przy
przyspieszaniu w okolicy bo ja wiem 60-80km/h (?) zał±czenie trzeciego
biegu dawało wrażenie dodatkowego nadmiaru mocy pod za przeproszeniem
pedałem. ;) No i samochód miał dwumasę, która przez mój okres
eksploatacji się nie popsuła, a sama praca sprzęgła z wysprzęglikiem
centralnym w tym samochodzie to chyba najlepszy zestaw z jakim jeĽdziłem.

Je¶li to ten sam silnik 2.0 to w S40 i Safrane2.0 - to były
rzeczy nie do zajechania.

tz. popsuło się jak się tym S40 przywaliło w filar na ¶liskim ;)

limiter dawali do 2.0T, po co ?

Data: 2013-05-25 18:04:57
Autor: Robert Rędziak
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?

 Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zd±żyły zrobić 1.5 do 2
 razy tyle? ;)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2013-05-25 20:20:51
Autor: J.F.
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?
 Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zd±żyły zrobić 1.5 do 2
 razy tyle? ;)

Ale w benzynce i z dwumasa ?

J.

Data: 2013-05-25 18:46:36
Autor: Robert Rędziak
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
On Sat, 25 May 2013 20:20:51 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale w benzynce i z dwumasa ?

 http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Sedan/Europe/320i-M50/1990/browse/engine/twin_mass_flywheel/

 http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4-doors/Europe/325i-M20/1985/browse/engine/twin_mass_flywheel/

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2013-05-25 21:30:00
Autor: Przemeq
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
To może mój przykład
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny.
Teraz przebieg 130000 km.
Nigdy nie było awarii na drodze raz zapaliła się kontrolka spalin autko jeździło normalnie nic się nie działo efekt wymieniony EGR i tyle jeśli chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do pracy.
W wakacje na trasie z Chorwacji miałem 4,0.
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .
dla porównania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieście 9,8 katalogowo na 100, trasa z tego co pamiętam to z 6,0 nie mam tego silnika to nie wiem ile realnie.

Przemeq

Data: 2013-05-26 09:28:48
Autor: DoQ
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .

Biedny silniczek.

Data: 2013-05-26 17:49:48
Autor: Przemeq
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-26 09:28, DoQ pisze:
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .

Biedny silniczek.

Nie wiem czy biedny juĹĽ 9 lat i jeĹşdzi dalej.
Wbrew obiegowej opinii w DE nie wszyscy jada na autostradzie 200
  i wiÄ™cej.

Przemeq

Data: 2013-05-26 17:58:01
Autor: DoQ
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-26 17:49, Przemeq pisze:
Biedny silniczek.
Nie wiem czy biedny juĹĽ 9 lat i jeĹşdzi dalej.
Wbrew obiegowej opinii w DE nie wszyscy jada na autostradzie 200
  i wiÄ™cej.

Trudno żebyś jechał tym dCi 200.

Data: 2013-05-28 11:10:16
Autor: komar
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
W dniu 2013-05-25 21:30, Przemeq pisze:
To może mój przykład
renault thalia 1.5 dci 65 KM 2004 rok
kupiona w promocji renault diesel w cenie benzyny.
Teraz przebieg 130000 km.
Nigdy nie było awarii na drodze raz zapaliła się kontrolka spalin autko
jeździło normalnie nic się nie działo efekt wymieniony EGR i tyle jeśli
chodzi o silnik spalanie od 5,0 do 5,6 zima dojazd 10 km z pod miasta do
pracy.
W wakacje na trasie z Chorwacji miałem 4,0.
na autostradzie w DE przy 160 spaliła 5.7.
Moja ocena opłacało się autko dalej jeździ nic się nie dzieje .
dla porównania thalia z tego rocznika silnik 1.4 16V spala w mieście 9,8
katalogowo na 100, trasa z tego co pamiętam to z 6,0 nie mam tego
silnika to nie wiem ile realnie.

ciesz się, że tyle czasu Ci się udało, bo to silnik pułapka, szczególnie z tego rocznika. Miały wadliwe panewki i pompy wtryskowe, które zużywając się wrzucały opiłki metalu do paliwa skutecznie rozwalając wtryskiwacze. Oczywiście jak ktoś miał szczeście to jeździł długo i bezawaryjnie, jak Ty, ale wielu nie przekroczyło nawet 100 000 przebiegu :(

Data: 2013-05-30 18:02:58
Autor: uPemek
Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> naskrobał(a):
Dnia Sat, 25 May 2013 18:04:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
On Sat, 25 May 2013 10:51:27 +0200, J.F.
Moze dlatego ze na 200kkm w benzynce z dwumasa to przyjdzie jeszcze
troche poczekac ?
 Na co chcesz czekać? Na E36-ki, które zd±żyły zrobić 1.5 do 2
 razy tyle? ;)
Ale w benzynce i z dwumasa?

W BMW, Mercedesie, Audi generalnie tak od lat 80-tych, tyle że kto miał o tym słyszeć skoro nawet w najmocniejszych V ten element starcza na całe życie auta? :-)

Pozdr

Pozorna zaleta nowoczesnego diesla

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona