Pozostawiona przez kuriera paczka

Data: 2013-10-21 23:50:02
Autor: Adam Klobukowski
Pozostawiona przez kuriera paczka
Przy okazji przekazywania paczki, kurier zostawił u mnie paczkę dla sąsiadki której akurat nie było, a w jej drzwiach zostawił kartkę że paczka jest u mnie.

Sąsiadka po paczkę nie zjawia się.

Co mogę/powinienem zrobić z taką paczką? Po jakim czasie?

AdamK

Data: 2013-10-22 04:18:30
Autor: Kris
W dniu wtorek, 22 października 2013 08:50:02 UTC+2 użytkownik Adam Klobukowski napisał:
Co mogę/powinienem zrobić z taką paczką? Po jakim czasie?
Trochę umoczyłeś.Teraz przez 8 lat masz obowiązek przechowywać paczkę, niedopuścić do jej zniszczenia/uszkodzenia itp i minimum raz w tygodniu musisz dochowac "należytej staranności" poinformowania sąsiadki o tym że masz jej paczkę. Czyli minimum raz w tygodniu musisz dzwonić do jej drzwi i aby mieć na ta czynność potwierdzenie to najlepiej aby był przy tym obecny gospodarz domu.

Data: 2013-10-22 13:21:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-22 13:18, Kris pisze:
[...]

Chyba lepiej dzwonić notarialnie.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-22 04:31:58
Autor: Adam Klobukowski
On Tuesday, 22 October 2013 13:21:48 UTC+2, Liwiusz  wrote:

> Trochę umoczyłeś.Teraz przez 8 lat masz obowiązek przechowywać paczkę, niedopuścić do jej zniszczenia/uszkodzenia itp i minimum raz w tygodniu musisz dochowac "należytej staranności" poinformowania sąsiadki o tym że masz jej paczkę. Czyli minimum raz w tygodniu musisz dzwonić do jej drzwi i aby mieć na ta czynność potwierdzenie to najlepiej aby był przy tym obecny gospodarz domu.

> [...]

Może lepiej w obecności Dzielnicowego i Komendanta najbliższej jednostki straży pożarnej? ;)

AdamK

Data: 2013-10-22 04:35:08
Autor: Kris
W dniu wtorek, 22 października 2013 13:31:58 UTC+2 użytkownik Adam Klobukowski napisał:
Może lepiej w obecności Dzielnicowego i Komendanta najbliższej jednostki straży >pożarnej? ;)
Mozesz i tak ale sąd może uznac że niedochowałes nalezytej staranności.
Lepeij gospaodarz domu lub jak Liviusz radzi notariusz

Data: 2013-10-23 00:05:23
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-10-22 13:35, Kris pisze:
[...]

PL SOC PRAWO:

O DEPOZYCIE SĄDOWYM SŁYSZELI DO KURWY NĘDZY ????!!!!????!!!!

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2013-10-25 23:30:57
Autor: Maseł
Pozostawiona przez kuriera paczka
W dniu 2013-10-22 13:35, Kris pisze:
W dniu wtorek, 22 paĹşdziernika 2013 13:31:58 UTC+2 uĹźytkownik Adam
Klobukowski napisał:
Może lepiej w obecności Dzielnicowego i Komendanta najbliższej
jednostki straĹźy >poĹźarnej? ;)
[...]

Depozyt - depozytem. Moe to i zwoli z obowiazku starannego
przechowywania. Ale sasiadke powiadamiac i tak trzeba - tym razem o tym,
ze paczka jest w depozycie...

Pozdro

Maseł

P.S. MSPANC

Data: 2013-10-26 01:28:07
Autor: animka
Klobukowski napisał:
[...]

Albo zwrócić do nadawcy i trzymac w domu pokwitowanie z poczty.

--
animka

Data: 2013-10-22 13:35:43
Autor: m
W dniu 22.10.2013 13:18, Kris pisze:
[...]

Oczywiście paczka musi stać w odpowiednio wentylowanym pomieszczeniu, wentylacja musi mieć atest i okresowe przeglądy.

p. m.

Data: 2013-10-22 13:37:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-22 13:35, m pisze:
W dniu 22.10.2013 13:18, Kris pisze:
W dniu wtorek, 22 paĹşdziernika 2013 08:50:02 UTC+2 uĹźytkownik Adam
Klobukowski napisał:
[...]

To i tak nie uchroni przed oskarżeniem o przywłaszczenie.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-22 14:02:18
Autor: m
Klobukowski napisał:
[...]

Chyba że przypnie na 8 miesięcy do barierki licząc na to że ktoś przypnie do niej rower U-lockiem.

p. m.

Data: 2013-10-22 14:41:41
Autor: Maciej Bebenek
m <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

Może jeszcze notarialnie odesłać. Sąsiadce. Kurierem. I niezwłocznie się
wyprowadzić.

Data: 2013-10-22 14:48:23
Autor: m
W dniu 22.10.2013 14:41, Maciej Bebenek pisze:
m <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

Albo makiawelicznie wysłać sobie, przez co kurier pójdzie do sąsiadki :).

p. m.

Data: 2013-10-23 09:31:41
Autor: adam
[...]

Przyjmowanie czyichś paczek, czytanie prywatnych wątków, choć autor wyraźnie ostrzega.
Czy ta grupa choć minimalnie edukuje? Ludzie czytajcie tę grupę i nie pchajcie się w problemy!!!

Data: 2013-10-23 09:55:47
Autor: adam
Pozostawiona przez kuriera paczka
Oczywiście paczka musi stać w odpowiednio wentylowanym pomieszczeniu,
wentylacja musi mieć atest i okresowe przeglądy.

Nie tylko. Temperatura, wilgotność, izolacja od drgań i całe mnóstwo innych. W sieci bez problemu można znaleźć jakie warunki powinno spełniać pomieszczenie do przechowywania takich paczek .

Data: 2013-10-22 06:56:48
Autor: witek
Adam Klobukowski wrote:
Co mogę/powinienem zrobić z taką paczką

Nie przyjmowac jej pod zadnym pozorem.

Data: 2013-10-22 14:01:48
Autor: m
W dniu 22.10.2013 13:56, witek pisze:
Adam Klobukowski wrote:
Co mogę/powinienem zrobić z taką paczką

Nie przyjmowac jej pod zadnym pozorem.

Skoro już ją przyjął, nie może jej odprzyjąć.

p. m.

Data: 2013-10-23 14:18:25
Autor: Marek Dyjor
Adam Klobukowski wrote:
Co mogę/powinienem zrobić z taką paczką

Nie przyjmowac jej pod zadnym pozorem.

Skoro już ją przyjął, nie może jej odprzyjąć.

to pozostaje mu już tylko honorowe wyjście, popełnić seppuku

Data: 2013-10-22 08:45:50
Autor: A.L.
Pozostawiona przez kuriera paczka
On Mon, 21 Oct 2013 23:50:02 -0700 (PDT), Adam Klobukowski
<adamklobukowski@gmail.com> wrote:

[...]

Kurier powinien byc wyrzucony z pracy a firma powinna zniknac z rynku

A.L.

Data: 2013-10-22 06:50:18
Autor: Kris
W dniu wtorek, 22 października 2013 15:45:50 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:
Kurier powinien byc wyrzucony z pracy a firma powinna zniknac z rynku
Daj spokój.
Bardzo często jak kurier dzwoni że ma paczkę dla mnie to proszę aby sąsiadowi zostawił. I zostawia.

Data: 2013-10-22 09:55:37
Autor: A.L.
Pozostawiona przez kuriera paczka
On Tue, 22 Oct 2013 06:50:18 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

[...]

To jest w porzadku, bo dajesz mu zgode zeby zostawil paczke u sasiada.
Niejest w porzadku jak kurier zostawia paczke u sasiada z wlasnej
inicjatywy i bez uzgodnienai z odbiorca

A.L.

Data: 2013-10-22 09:37:08
Autor: Kris
W dniu wtorek, 22 października 2013 16:55:37 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

Niejest w porzadku jak kurier zostawia paczke u sasiada z wlasnej
inicjatywy i bez uzgodnienai z odbiorcą. Może były.
Zresztą gdybym nie znał sąsiada to nie zgodziłbym się odebrac przesyłki dla nieznanej mi osoby. Skoro kurier zostawił a autor postu odebrał to zakładam że jakies uzgodnienia były.

Data: 2013-10-22 11:41:19
Autor: witek
Kris wrote:
[...]

Bledne zalożenia
Czesto gesto kurierowi sie nie chce jechac jeszcze raz, wiec sam z siebie dzwoni po sąsiadach, czy zechcą paczkę  odebrac za sąsiada.

Ostatnio szczytem inteligencji popisał się kurier, ktory wyslal do wszystkich w poblizu smsa o tresci: "siedze na lawce przy wjezdzie na osiedle. prosze przyjsc odebrac paczke".

Data: 2013-10-22 18:48:45
Autor: Shrek
On 2013-10-22 18:41, witek wrote:

Ostatnio szczytem inteligencji popisał się kurier, ktory wyslal do
wszystkich w poblizu smsa o tresci: "siedze na lawce przy wjezdzie na
osiedle. prosze przyjsc odebrac paczke".

Jak się wysyła smsa do wszystkich w pobliżu? Przydatna opcja;)

Shrek.

Data: 2013-10-22 19:02:24
Autor: witek
Shrek wrote:
On 2013-10-22 18:41, witek wrote:

[...]

bierze sie list przewozowy do ręki .....
dalej to juz chyba wiesz.

Data: 2013-10-23 17:55:51
Autor: Shrek
Shrek wrote:
On 2013-10-22 18:41, witek wrote:

[...]

I w tym liście są telefony do wszystkich w pobliżu? ;)

Shrek

Data: 2013-10-23 14:18:27
Autor: witek
Shrek wrote:
On 2013-10-22 18:41, witek wrote:

[...]

przynajmniej do tych co maja sie pofatygowac w kapciach po osiedlu po paczke, bo kurierowi sie nie chce.

Data: 2013-10-22 19:27:22
Autor: qwerty
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l46a9a$bcc$1@node1.news.atman.pl...
Jak się wysyła smsa do wszystkich w pobliżu? Przydatna opcja;)

Na listach przewozowych są na ogół numery telefonów. Zna swój rewir.

Data: 2013-10-22 20:24:16
Autor: Shrek
On 2013-10-22 19:27, qwerty wrote:
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
Jak się wysyła smsa do wszystkich w pobliżu? Przydatna opcja;)

Na listach przewozowych są na ogół numery telefonów. Zna swój rewir.

No chyba że tak.

Shrek

Data: 2013-10-22 23:33:51
Autor: Jacek S.
W dniu 2013-10-22 18:41, witek pisze:

Bledne zalożenia
Czesto gesto kurierowi sie nie chce jechac jeszcze raz, wiec sam z
siebie dzwoni po sąsiadach, czy zechcą paczkę  odebrac za sąsiada.

Dokładnie tak. Dzisiaj właśnie taką sytuację miałem. Chciał kurier mi zostawić paczkę dla sąsiadki. Ale tu był jeszcze inny myk, bo w ogóle do mnie zapukał z pytaniem, czy tu mieszka taka a taka, a jak mu powiedziałem, że nie, to nie tu, tylko dwa piętra wyżej, to się zapytał czy odbiorę. Czyli można by wnioskować, że nawet nie wiadomo, czy u niej ktoś w domu był, bo kurier nawet tam nie dotarł,chyba po prostu nie chciało mu się zapylać po schodach. Niestety mi też się nie chciało:)

--
Jacek S.

Data: 2013-10-22 10:11:11
Autor: witek
Kris wrote:
[...]

A nie było nic, że sąsiad prosił o zostawienie u sąsiada.
Ja za taki numer wycięty przez kuriera momentalnie  składam reklamację że paczka nie zotała dostarczona w terminie.

Data: 2013-10-23 09:53:14
Autor: Liwiusz
napisał:
[...]

Jest to tym w większości regulaminów kurierów.

Ja za taki numer wycięty przez kuriera momentalnie  składam reklamację
że paczka nie zotała dostarczona w terminie.

Każdy ma prawo pieniaczyć się bez sensu.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-27 09:01:41
Autor: Marek Dyjor
napisał:
[...]

najgorsze co może nas spotkać to sąsiedzi debile...

Data: 2013-10-22 16:26:42
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail kszysztofc@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Kurier powinien byc wyrzucony z pracy a firma powinna zniknac z rynku
Daj spokój.
Bardzo często jak kurier dzwoni że ma paczkę dla mnie to proszę aby
sąsiadowi zostawił. I zostawia.

A ostatnio miałes pretensje, ze ktos Twojej ironii nie zrozumial...

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2013-10-22 11:27:46
Autor: Adam Klobukowski
On Tuesday, 22 October 2013 18:26:42 UTC+2, Budzik  wrote:

> Daj spokój.

> Bardzo często jak kurier dzwoni że ma paczkę dla mnie to proszę aby

> sąsiadowi zostawił. I zostawia. A ostatnio miałes pretensje, ze ktos Twojej ironii nie zrozumial...

Widać sąsiadka czyta p.s.p, bo właśnie przyszła po paczkę :)

AdamK

Data: 2013-10-22 23:25:39
Autor: Jacek S.
W dniu 2013-10-22 20:27, Adam Klobukowski pisze:
[...]

Albo sprawdziła na stronie firmy kurierskiej, że paczka dostarczona, i zadzwoniła lekko wkurwiona do nich z pytaniem "Co jest grane?!"
To jej powiedzieli, że paczkę odebrał Adaś spod piątki:)

--
Jacek S.

Data: 2013-10-22 16:38:43
Autor: qwerty
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bc30cc0e-68fc-4d99-914c-dac71ca17355@googlegroups.com...
Bardzo często jak kurier dzwoni że ma paczkę dla mnie to proszę aby sąsiadowi zostawił. I zostawia.

Załóżmy, że zostaje dostarczona z uszkodzoną zawartością. Będziesz ścigał kuriera, czy sąsiada?
Co zrobisz jak nie będziesz mógł odebrać od sąsiada>

Data: 2013-10-22 09:33:46
Autor: Kris
Pozostawiona przez kuriera paczka
W dniu wtorek, 22 października 2013 16:38:43 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:

Za��my, �e zostaje dostarczona z uszkodzon� zawarto�ci�. B�dziesz >�ciga� kuriera, czy s�siada?

Jak uszkodzona zawartośc to czy odbiore ja czy sąsiad to bez znaczenia. Trzeba by było wszystkie paczki w obecności kuriera otwierac a tak nigdy nie robie.
Co zrobisz jak nie b�dziesz m�g� odebra� od s�siada
Odbiorę jak będe mógł-jak sąsiad będzie  wdomu- może wieczorem, może nastepnego dnia. Prostsze to niż kazac kurierowi przywieżć nastepnego dnia czy jakies awiza.
W sumie kilka razy zdarzyło mie się że kurier dzwoni że jest pod domem a nikogo niema. Poprosiłem aby wszedł na posesję i na taras położył albo jak samochód żony jest przed domem to do bagażnika włożył(nie mamy nawyku zamykania aut przed posesja).
Kilka lat już tu mieszkam, kurierzy raczej się nie zmieniają to można przy jakiś drobnych przesyłkach takie rzeczy robić.
Jednak najczęsciej kurierzy pomimo tego że paczka adresowana na adres domowy przywozą mi do pracy. Mi zaley na odebraniu przesylki im na dostarczeniu a minimum zaufania wśród dorosłytch ludzi nie zaszkodzi.

Data: 2013-10-22 19:25:56
Autor: qwerty
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:262b65e5-6ec1-411c-bac6-530090de091d@googlegroups.com...
Odbiorę jak będe mógł-jak sąsiad będzie  wdomu- może wieczorem, może nastepnego dnia. Prostsze to niż kazac > kurierowi przywieżć nastepnego dnia czy jakies awiza.

To jego problem. Nie musi kończyć pracy o 12 - może przywieźć później. Przecież widzi po adresie czy to jest firma, czy może osoba prywatna i akurat może być w pracy.

Jednak najczęsciej kurierzy pomimo tego że paczka adresowana na adres domowy przywozą mi do pracy. Mi zaley na > odebraniu przesylki im na dostarczeniu a minimum zaufania wśród dorosłytch ludzi nie zaszkodzi.

Popatrz, a mimo, że pracuje niecałe 2 km od domu (w linii prostej 1,3 km) to nie przyjedzie bo to już nie jego rewir (na ogół zamawiam do pracy - chyba, że jakieś ważne dokumenty). Jak czuję, że cwaniaczek to mówię, aby przyjechał po 18, bo wtedy będę w domu.

Data: 2013-10-23 08:25:51
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2013-10-22 15:50, Kris pisze:
[...]

Ale widzisz różnicę - Ty prosisz kuriera, aby tak paczkę zostawił, a to, że kurier decyduje, że wyda przesyłkę osobie trzeciej?

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-10-22 23:54:10
Autor: Kris
W dniu środa, 23 października 2013 08:25:51 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski napisał:
Ale widzisz różnicę - Ty prosisz kuriera, aby tak paczkę zostawił, a to, że kurier decyduje, że wyda przesyłkę osobie trzeciej?
Być może błędnie ale założyłem że autor postu znał sasiadkę i ona albo prosiła kuriera aby zostawił u sasiada albo kurier z nią ustalił że tam zostawi.
Nie prawdopodobna wydaje mni się sytuacja że ktoś odbiera paczkę dla kompletnie nieznanej sobie osoby, odbiera tylko dlatego bo kurier prosił.

Data: 2013-10-23 08:57:08
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2013-10-23 08:54, Kris pisze:
[...]

Koledze tak sąsiad odebrał, a potem nie chciał oddać....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2013-10-25 23:33:42
Autor: Maseł
[...]

Ale tu mamy mala roznice - kurier dzwonil i ty wydales dyspozycje. A w
watkotworcy kurier wydal tak sobie, bez dyspozycji.

Pozdro

Maseł

Data: 2013-10-22 09:09:33
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.10.2013 08:50, Adam Klobukowski pisze:

Sąsiadka po paczkę nie zjawia się.

Co mogę/powinienem zrobić z taką paczką? Po jakim czasie?

Próbowałeś zapukać do jej drzwi?

To równie proste jak zawijanie wierszy (chociaż widzę że i z tym masz problem ;) )

Data: 2013-10-22 10:48:00
Autor: t-1
Pozostawiona przez kuriera paczka

Użytkownik "Adam Klobukowski" <adamklobukowski@gmail.com> napisał

[...]

Mam nadzieję, że jesteś normalnym człowiekiem.
Więc zrób to, co chcjałbyś aby zrobiła sąsiadka w odwrotnej sytuacji.

Data: 2013-10-22 13:09:21
Autor: Marek Dyjor
Adam Klobukowski wrote:
[...]

cóż

możesz wezwać saperów i wysadzić paczkę...

możesz  za rok wysłać sąsiadce wezwanie do odbioru paczki wraz z żądaniem zapłaty za składowanie, gdy odmówi to wystąpisz do sądu i przy odrobinie szczęścia być może uda ci sie nasłać na nią komornika.

pamiętaj aby wezwania wysyłać na jakiś błędny adres.

zakładam że na żadne normalne rozwiązanie sam nie wpadniesz sądząc po tym idiotycznym zapytaniu.

Pozostawiona przez kuriera paczka