Pozwolenie na "zamieszkanie".

Data: 2011-03-19 21:57:07
Autor: Hades
Pozwolenie na "zamieszkanie".
Tytul watku troche upraszczajacy zapytanie, ale chcialbym
wiedziec czy sa jakies warunki ktorych spelnienie umozliwi
zamieszkanie we wlasnym domu? Tak wiec na swojej dzialce zbudowalem dom (pozwolenie na budowe bylo), chce w nim zamieszkac, ale ... . Czy musze uzyskac a jesli tak to czyje
"pozwolenia"?
AM

Data: 2011-03-19 23:14:10
Autor: animka
W dniu 2011-03-19 21:57, Hades pisze:
[...]

Ten dom to tak w ciemno zbudowałeś, na łapu capu nie wiedząc jakie są przepisy?
To pewnie dom z klocków lego.

--
animka

Data: 2011-03-20 08:06:35
Autor: pkozik
> [...]
> "pozwolenia"?

Ten dom to tak w ciemno zbudowałeś, na łapu capu nie wiedząc jakie są przepisy?

Przecież napisał, że pozwolenie było..

Musisz przed zamierzonym terminem rozpoczęcia użytkowania dokonać tzw. odbioru
budynku. W przypadku domu jednorodzinnego sprowadza się to /pod warunkiem, że w
pozwoleniu nie nałożono obowiązku uzyskania pozwolenia na użytkowanie/ do
zawiadomienia organu nadzoru budowlanego /powiatowy insp./ o zakończeniu budowy
i zamiarze przystąpienia do użytkowania. Jakie dokumnty trzeba złożyć powie ci
kierownik budowy, który m. in. składa oświadczenie o wykonaniu budynku zgodnie z
projektem itd.. Organ ma 21 na wniesienie sprzeciwu, jeśli tego nie zrobi -
możesz sobie legalnie użytkować.
Dodatm tylko ubocznie, że kara z tytułu użytkowania tego typu budynku bez
dokonania wymienionych formalności to 10000,- zł.

pozdr.

Data: 2011-03-20 18:13:30
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
Dodatm tylko ubocznie, że kara z tytułu użytkowania tego typu budynku
bez dokonania wymienionych formalności to 10000,- zł.

następna durna i kompletnie nie życiowa sankcją, która można by objąć podejrzewam tysiące obywateli  :)

Data: 2011-03-21 13:18:53
Autor: Maseł
W dniu 2011-03-20 18:13, Marek Dyjor pisze:
Użytkownik wrote:
[...]

Ale czemu chcesz obejmowac nia tych, co to nie mieszkaja (bo mieszkanie
maja przeciez gdzie indziej) a tylko od dwoch lat pilnuja budowy?

Pozdro

Maseł

Data: 2011-03-21 16:11:32
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

Można dość łatwo odróżnić dom w budowie od domu zamieszkanego...

podobnie jak można odróżnić osobę realnie zatrudnioną od tej co jest nielegalnie zatrudniona a prowadzi niby to DG.

Ale ja pisze że przepisy sa durnowate. W pozwoleniu na budowę domu jednorodzinnego powinno być wpisane że obywatel ma prawo zasiedlić lokal wg własnego uznania.

Data: 2011-03-26 20:01:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 20 Mar 2011, Marek Dyjor wrote:

Użytkownik wrote:
Dodatm tylko ubocznie, że kara z tytułu użytkowania tego typu budynku
bez dokonania wymienionych formalności to 10000,- zł.

następna durna i kompletnie nie życiowa sankcją,

  Zgoda.

która można by objąć podejrzewam tysiące obywateli  :)

  Mała rewolucja by była. Z PSLem na czele :P
  Skalę zjawiska niejako "przy okazji" wykryły USy za czasów istnienia
ulg remontowych - opisywano w prasie przypadki kontroli skarbowych,
przy których urzędnicy "wywalali" sporo ulg.
  Wcale nie pojedyncze (przypadki).
  Uzasadnienie? - "ulga przysługuje tylko na remont budynków mieszkalnych"!
(a po wsiach, ze względu na istotną różnicę w koszcie pozwoleń i dokumentacji
stawiano budynki gospodarcze z zamiarem zamieszkiwania).

  Druga sprawa jest ciekawsza i była tu już AFAIR wymieniana, ale w innym
kontekście (przy okazji meldunku).
  Postawię ją tak:
  Czy właściciel (np. miasto), projektant lub budowniczy mostu zostanie
ukarany karą jak wyżej z tej okazji że pod nim ulokowały się osoby które
uprzednio były bezdomne?

pzdr, Gotfryd

Pozwolenie na "zamieszkanie".