Pozycja w ostrych zakrętach

Data: 2010-01-11 17:22:57
Autor: Marcin N
Pozycja w ostrych zakrętach
http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli

Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górn± czę¶ć ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej - tułów w osi motocykla.

Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna pozycja?

MN

Data: 2010-01-11 18:22:28
Autor: Bialy
Marcin N napisal:

> [...]
| być inaczej - tułów w osi motocykla.
|
| Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna

Przy małych prędko¶ciach tak się robi, żeby zachować mniej więcej położenie ¶rodka ciężko¶ci. Jak przy takim zakręcie się pochylisz 'do ¶rodka', to bankowo glebniesz ;)

--
Bialy | GG:1092403

Data: 2010-01-11 18:24:40
Autor: trud
Dnia Mon, 11 Jan 2010 17:22:57 +0100, Marcin N napisał(a):

http://patrz.pl/filmy/zawody-policyjnych-motocykli

Na filmie widać, że kierowca w ostrych zakrętach stara się trzymać górną część ciała jak najbliżej pionu. Wydawało mi się, że powinno być inaczej - tułów w osi motocykla.

Masz trzy szkoły jazdy motocyklem. Niemiecka – jesteś sztywny jak kołek,
cały czas w linii z motocyklem, najbardziej popularny sposób jazda na co
dzień. Włoska – pochylasz się mocniej niż motocykl, właściwa dla szybkich
sportów. Angielska – flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Właściwy sposób do wykonywania manewrów.

trud
bj250

Data: 2010-01-12 00:20:05
Autor: de Fresz
On 2010-01-11 18:24:40 +0100, trud <trud@onet.eu> said:

[...]

Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ścierały się ze sobą w czasie wyścigów motocyklowych, więc to jak je przypisałeś do konkretnych funkcji (uogólniając), jest wynikiem pewnej ewolucji.

de Fresz

Data: 2010-01-12 22:03:50
Autor: Shreek
Pozycja w ostrych zakrętach
de Fresz napisał(a):

Dodajmy że swego czasu wszystkie 3 ¶cierały się ze sob± w czasie wy¶cigów motocyklowych, więc to jak je przypisałe¶ do konkretnych funkcji (uogólniaj±c), jest wynikiem pewnej ewolucji.

My¶lę też, że zależy to od kierowcy.
Nie jestem wielce do¶wiadczony i jeżdzę nie wykorzystyj±c wszystkich możliwo¶ci motocykla ale ze względu na swoje gabaryty - duży wzrost i słuszna masa zauważyłem, że wygodniej mi się pokonuje zakręty metod± angielsk±.
Z racji na wzrost i masę ¶rodek ciężko¶ci przesuwa się sporo już przy mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż motocykl oraz to co na nim siedzi :-)

--
M.

Data: 2010-01-12 23:07:49
Autor: de Fresz
On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> said:

[...]

Jak wróci pogoda poćwicz doci±żanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)

de Fresz

Data: 2010-01-12 22:50:19
Autor: kakmar
On 2010-01-12 22:03:50 +0100, Shreek <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> said:

Z racji na wzrost i masę środek ciężkości przesuwa się sporo już przy mniejszych zakrętach a ze względu na masę przy potrzebie szybkiej zmiany kierunku jazdy łatwiej mi przerzucić motocykl między nogami niż motocykl oraz to co na nim siedzi :-)

Jak wróci pogoda poćwicz dociążanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)

Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
właśnie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
dobra na korek jest.

Jak wyjedzie z małego parkingu/korka, pojedzie szybciej to zależnie od
posiadanego sprzęta pewnie mu się zmieni. Byle tylko ten podnóżek
zewnętrzny raczej naciskał, czy jakoś tak.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-01-13 11:56:34
Autor: de Fresz
On 2010-01-12 23:50:19 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:

Jak wróci pogoda poćwicz doci±żanie wewnętrznego podnóżka oraz nacisk
zewnętrznym kolanem na bak. Możesz zmienić zdanie ;-)

Ale ón dobrze gada, b.ciasne, zakręty, zwłaszcza naprzemienne, tak
wła¶nie najlepiej jechać, dokładnie jak na filmie. Tyle że to jazda
dobra na korek jest.

Często Ci się zdarza jeĽdzić po tak krętej trasie z prędko¶ciami poniżej działania przeciwskrętu i tak± gwałtowno¶ci± zmiany kierunku jazdy? Bo mi fcale. A odwołanie do sposobów angielskich itp. dotyczyło również znacznie szybszej jazdy - tak się kiedy¶ ¶cigano.

de Fresz

Data: 2010-01-13 13:42:43
Autor: Magic
de Fresz pisze:
On 2010-01-12 23:50:19 +0100, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> said:

[...]

Ja też jeżdżę raczej wg szkoły angielskiej. Oprócz wymienionych wczesniej aspektów dochodzi jeden, u nas do¶ć istotny - przy takim sposobie jazdy widzę zdecydowanie więcej i wcze¶niej zauważam utrudnienia.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2010-01-13 14:03:11
Autor: de Fresz
On 2010-01-13 13:42:43 +0100, Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> said:

Ja też jeżdżę raczej wg szkoły angielskiej. Oprócz wymienionych wczesniej aspektów dochodzi jeden, u nas do¶ć istotny - przy takim sposobie jazdy widzę zdecydowanie więcej i wcze¶niej zauważam utrudnienia.

Mi najwygodniej jest "po niemiecku" - lepsze czucie maszyny i możliwo¶ć sensownego oddziaływania na motocykl (stopy, kolana, ręce przy przeciwskręcie). Do pionu za to odchylam głowę. "Po angielsku" czasami tylko w terenie.

de Fresz

Data: 2010-01-12 07:43:47
Autor: Sybi
Użytkownik "trud" napisał:
sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Wła¶ciwy sposób do wykonywania manewrów.

Ale dlaczego flegmatycznie?
--
Pozdr
Sybi

Data: 2010-01-12 12:12:35
Autor: zbigi
Sybi pisze:
Użytkownik "trud" napisał:
sportów. Angielska - flegmatycznie przerzucasz motocykl miedzy kolanami.
Bardziej pochylasz niż siebie. Wła¶ciwy sposób do wykonywania manewrów.

Ale dlaczego flegmatycznie?

Zeby bylo latwiej zapamietac:
Angielska - flegmatycznie
Niemiecka - sztywno
Włoska - z fantazja
;)

--
pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)

Data: 2010-01-13 17:17:38
Autor: Sybi
Użytkownik "zbigi" napisał:
Ale dlaczego flegmatycznie?

Zeby bylo latwiej zapamietac:
Angielska - flegmatycznie
Niemiecka - sztywno
Włoska - z fantazja
;)

No prosze jak ladnie wykombinowal!;))
--
Pozdr
Sybi

Data: 2010-01-14 13:59:57
Autor: Vir
Pozycja w ostrych zakrętach

  > Kierowca to zawodowiec więc wie, co robi, ale czy to jedyna słuszna
pozycja?

MN

A wyobrażasz sobie na tym placu i takich manewrach schodzenie na kolano?   Styl zależy od okoliczno¶ci. Przy manewrach na małych prędko¶ciach kluczowa jest poręczno¶ć, a przy szybkich łukach przyczepno¶ć, st±d skrajnie inna technika. Przy lajtowej jeĽdzie styl jazdy może być neutralny.

--
Vir
Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

Data: 2010-01-14 14:09:16
Autor: Michał V-R
Pozycja w ostrych zakrętach
Tak sie jezdzi w zakretach :-)