Pozyczanie samochodu - zasady

Data: 2009-08-02 23:08:06
Autor: Czabu
Pozyczanie samochodu - zasady

Użytkownik "Adam Foton" <usun_literki_k_adamkfotok@gmailk.comk> napisał w wiadomości news:h54r65$8br$1inews.gazeta.pl...

I niby to maszyna zawiodla, ale jednak dziwnie sie czuje...

Nie bardzo wiem, w czym masz problem. Moim samochodem bez mojej obecności jeździ tylko mechanik. ;-) Mógłbym go pożyczyć jeszcze trzem osobom, co do których mam 100% pewność, że zachowaliby się jak ja, czyli oddali samochód w takim stanie jak pożyczyli (czyli sprawny i zatankowany). Z drugiej strony te osoby mają podobne podejście jak ja, więc samochodu ode mnie nie pożyczają ;-)
W innym przypadku nie ma takiej możliwości. Wolałbym sam wsiąść w samochód i zawieźć osobę, która potrzebuje pomocy, właśnie dlatego, żeby uniknąć niepotrzebnych zgrzytów w przyszłości. Bywa różnie, wszystkiego przewidzieć się nie da.
Jeżeli nie ufasz tej osobie, która pożycza samochód, albo widzisz, że nie rozumie jakie zobowiązanie podejmuje ten samochód pożyczając, to lepiej pogniewać się dzisiaj, niż jutro, jak Ty już będziesz stratny na samochodzie ;-)
Możesz też dać tej osobie papier, w którym jasno będą określone zasady tej pożyczki - łącznie z konsekwencjami wszelkich ewentualnych szkód. Może zrozumie, że taniej wyjdzie pożyczyć taksówkę, czy jechać pociągiem...

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-08-03 01:16:53
Autor: LA
[...]

Jest takie przysłowie "Dobry zwyczaj nie pożyczaj" Jak juz chcesz pożyczyć to pożycz kasę na transport, a nie furę, chyba że ci na niej nie zależy.

Pozyczanie samochodu - zasady