Pożyczenie samochodu

Data: 2017-01-05 15:10:08
Autor: Adam
Pożyczenie samochodu
Będę pożyczał mój samochód osobowy znajomemu,
na okresy kilkudniowe, może dłuższe.
Zarówno ja, jak i mój znajomy używamy samochodu
wyłącznie do celów prywatnych.
Co należy załatwić przed pierwszym pożyczeniem
żeby uniknąć ewentualnych kłopotów - ubezpieczenia,
jakie?

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam
Adam

Data: 2017-01-05 15:40:03
Autor: elmer radi radisson
Pożyczenie samochodu
On 2017-01-05 15:10, Adam wrote:

[...]

zobacz czy w OWU nie masz czegos nt. korzystania pojazdu
przez inne osoby i ew. co sobie wymyslili w razie zlamania
warunkow - czy doplata do polisy skalkulowanej na taka
opcje czy jakies inne reperkusje.

Bo skads sie biora te pytania 'czy pojazd bedzie uzywany
przez inna osobe/jaki jej wiek/ile czasu posiada PJ'
- czy przypadkiem nie masz polisy w ktorej to uwzgledniono.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-01-05 21:00:40
Autor: Budzik
Pożyczenie samochodu
Użytkownik Adam A@dam.pl ...

[...]

Mysle, ze trzeba sie konkretnie umówić co w razie "w".
I juz.
Ja czasami pozyczam, wtedy mowie wyraźnie:
- auto nie ma AC, jak walniesz to płacisz.
- jak walniesz, to płacisz x za utracone znizki
- auto ma AC, udział własny w stłuczce xxx
- płacisz za dzien tyle i tyle, ryzyko biore na siebie.

Wybór nalezy do ciebie :)

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2017-01-05 23:08:08
Autor: PiteR
Pożyczenie samochodu
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

Użytkownik Adam A@dam.pl ...

[...]

Niezłe. Zanotowałem sobie.

Acha jeszcze. Jakie masz środki przymusu bezpośredniego do egzekwowania zadośćuczynienia?

;)

--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?

Data: 2017-01-06 07:00:39
Autor: Budzik
Pożyczenie samochodu
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

Acha jeszcze. Jakie masz środki przymusu bezpośredniego do egzekwowania zadośćuczynienia?

Pozyczam tylko zaufanym osobom :)

Ach, poniewaz pozyczam tez takie stare autko zapasowe to jest jeszcze jedna opcja: jak się zepsuje, to zostaw je byle gdzie, byle nie na srodku skrzyzowania :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2017-01-06 07:48:51
Autor: PiteR
Pożyczenie samochodu
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

Acha jeszcze. Jakie masz środki przymusu bezpośredniego do
egzekwowania zadośćuczynienia?

Pozyczam tylko zaufanym osobom :)

Ale wiesz pieniądze nie kartofle. Czasem warto poświęcić przyjaźń ;)

Data: 2017-01-06 09:13:06
Autor: cef
Pożyczenie samochodu
W dniu 2017-01-06 o 08:48, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Budzik pisze tak:

Acha jeszcze. Jakie masz środki przymusu bezpośredniego do
egzekwowania zadośćuczynienia?

Pozyczam tylko zaufanym osobom :)

Ale wiesz pieniądze nie kartofle. Czasem warto poświęcić przyjaźń ;)

Nie warto. We wszystkich znanych mi przypadkach pożyczania
zakończonych jakimś problemem, to zawsze właściciel usłyszał,
- wiesz stary, przecież to nie przeszkadza - poradzisz sobie sam z tym albo, że to drobiazg itp. Więc zostaniesz tak czy siak sam z tym problemem.
  Ja nigdy nie dorosłem do tego, żeby pożyczyć swoje auto
(trochę dlatego, że go stale potrzebuję a trochę dlatego, że właśnie boję się
problemów) ale za to bez oporów, bez dodatkowych umów i zastrzeżeń pożyczam
auto rezerwowe. Jest to miejskie wozidełko, które jest sprawne,
warte ok 4000 - nie boisz się nawet 100% kasacji, bo to nie jest
jakiś wartościowy cud techniki, pożyczasz bezstresowo
i tak odbierasz :-)

Data: 2017-01-05 22:05:52
Autor: m4rkiz
Pożyczenie samochodu
On 2017-01-05 15:10, Adam wrote:
[...]

dwie rady z doswiadczenia - spiszcie umowe uzyczenia - moze mu sie przydac podczas kontroli drogowej, stluczki itp., druga sprawa - notuj kto kiedy samochodu uzywa, bo jak za pare miesiecy bedzie sie trzeba wytlumaczyc z nieostrej fotki z FR to przestaniecie byc znajomymi ;)

Data: 2017-01-06 22:41:02
Autor: m4rkiz
Pożyczenie samochodu
On 2017-01-06 18:26, LEPEK wrote:
To jest - mam wrażenie - działanie spowodowane historyczną
nadgorliwością urzędniczą i przyzwyczajeniem, że "na wszelki wypadek"
trzeba.
Otóż jeśli samochód nie widnieje jako poszukiwany, to możesz nim jechać.
A jak jeszcze masz od niego dokumenty, to nawet mandatu za ich brak nie
zapłacisz. Nie trzeba żadnych zaświadczeń, umów, ani nic innego.

oczywiscie, umowa uzyczenia moze byc jak najbardziej zawarta ustnie ale z doswiadczenia wiem ze (zwlaszcza w pewnych przypadkach - dobre auta albo kierowcy ktorzy robia gorsze wrazenie) posiadanie takiego papierka podczas kontroli potrafi zaoszczedzic znacznie wiecej czasu niz traci sie na jego przygotowanie

Data: 2017-01-07 19:24:30
Autor: masti
Pożyczenie samochodu
Adam wrote:

[...]

jeżeli masz takich znajomych, że musisz się zastanawiać to lepiej nie
pozyczaj.

Data: 2017-01-08 20:15:55
Autor: Adam
Pożyczenie samochodu
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:o4rf9e$f83$1dont-email.me...
Adam wrote:

[...]

Mnie nie chodziło o brak zaufania do znajomego,
ale o zabezpieczenie się przed odmową wypłaty
odszkodowania przez ubezpieczyciela gdyby coś
się stało gdy znajomy będzie używał auta.

Adam

Pożyczenie samochodu