Pożyczenie samochodu

Data: 2017-01-05 22:05:52
Autor: m4rkiz
Pożyczenie samochodu
On 2017-01-05 15:10, Adam wrote:
Będę pożyczał mój samochód osobowy znajomemu,
na okresy kilkudniowe, może dłuższe.
Zarówno ja, jak i mój znajomy używamy samochodu
wyłącznie do celów prywatnych.
Co należy załatwić przed pierwszym pożyczeniem
żeby uniknąć ewentualnych kłopotów - ubezpieczenia,
jakie?

dwie rady z doswiadczenia - spiszcie umowe uzyczenia - moze mu sie przydac podczas kontroli drogowej, stluczki itp., druga sprawa - notuj kto kiedy samochodu uzywa, bo jak za pare miesiecy bedzie sie trzeba wytlumaczyc z nieostrej fotki z FR to przestaniecie byc znajomymi ;)

Data: 2017-01-06 22:41:02
Autor: m4rkiz
Pożyczenie samochodu
On 2017-01-06 18:26, LEPEK wrote:
To jest - mam wrażenie - działanie spowodowane historyczną
nadgorliwością urzędniczą i przyzwyczajeniem, że "na wszelki wypadek"
trzeba.
Otóż jeśli samochód nie widnieje jako poszukiwany, to możesz nim jechać.
A jak jeszcze masz od niego dokumenty, to nawet mandatu za ich brak nie
zapłacisz. Nie trzeba żadnych zaświadczeń, umów, ani nic innego.

oczywiscie, umowa uzyczenia moze byc jak najbardziej zawarta ustnie ale z doswiadczenia wiem ze (zwlaszcza w pewnych przypadkach - dobre auta albo kierowcy ktorzy robia gorsze wrazenie) posiadanie takiego papierka podczas kontroli potrafi zaoszczedzic znacznie wiecej czasu niz traci sie na jego przygotowanie

Pożyczenie samochodu