Pożyczka

Data: 2011-05-28 15:13:45
Autor: kazio
Pożyczka
Pożyczyłem pewnej osobie 1700 PLN. Dowodem na to są 2 przelewy z mojego konta w których w tytule przelewu napisane jest "pożyczka".

Umowa była ustna, że na koniec lutego dostanę 1000 PLN, w połowie marca 350 PLN i w połowie kwietnia 350 PLN. Póki co nie dostałem ani grosza.

Jak mam się do tego zabrać żeby odzyskać pieniądze.

POZDRAWIAM

Data: 2011-05-28 15:17:48
Autor: Liwiusz
Pożyczka
W dniu 2011-05-28 15:13, kazio pisze:
[...]

Nijak. Pożyczka w kwocie wyższej niż 500zł powinna być stwierdzona pismem.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-29 01:14:00
Autor: goldi
Pożyczka
On 28 Maj, 15:17, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

> Jak mam się do tego zabrać żeby odzyskać pieniądze.

Nijak. Pożyczka w kwocie wyższej niż 500zł powinna być stwierdzona pismem.

Ale umowa pożyczki zawarta w formie ustnej też jest ważna. Niezawarcie
umowy w formie pisemnej ma tylko ten skutek, że co do zasady nie można
korzystać z dowodu z zeznań świadka lub przesłuchania stron na dowód
zawarcia umowy. Zresztą to ograniczenie też odpada, gdy np. fakt
zawarcia umowy można daje się uprawdopodobnić za pomocą pisma (np.
wyciągiem z rachunku bankowego).

Data: 2011-05-29 10:48:15
Autor: Liwiusz
Pożyczka
W dniu 2011-05-29 10:14, goldi pisze:
[...]

Tak, wysoki sądzie, powód oddał mi te 1700zł przelewem, ale dlaczego mu się ubzdurało, że to ja od niego coś pożyczyłem, tego nie wiem. Ostatnio się pokłóciliśmy, więc może dlatego.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-29 02:01:49
Autor: goldi
Pożyczka
On 29 Maj, 10:48, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Tak, wysoki sądzie, powód oddał mi te 1700zł przelewem, ale dlaczego mu
się ubzdurało, że to ja od niego coś pożyczyłem, tego nie wiem. Ostatnio

A jaki dowód pozwany ma na okoliczność, że wcześniej udzielał
pożyczki ?

Data: 2011-05-29 11:02:54
Autor: Liwiusz
Pożyczka
W dniu 2011-05-29 11:01, goldi pisze:
[...]

Taki sam jak powód na swoją pożyczkę - żaden.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-29 02:06:40
Autor: goldi
Pożyczka
On 29 Maj, 11:02, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> A jaki dowód pozwany ma na okoliczność, że wcześniej udzielał
> pożyczki ?

Taki sam jak powód na swoją pożyczkę - żaden.

--
Liwiusz

Powód jest w stanie przedstawić wyciąg z rachunku i dowód z
przesłuchania stron. Pozwany - nic (bo w jego przypadku nawet dowód z
przesłuchania stron jest niedopuszczalny)

Data: 2011-05-29 11:24:42
Autor: Liwiusz
Pożyczka
W dniu 2011-05-29 11:06, goldi pisze:
Powód jest w stanie przedstawić wyciąg z rachunku i dowód z
przesłuchania stron. Pozwany - nic (bo w jego przypadku nawet dowód z
przesłuchania stron jest niedopuszczalny)

Może i masz rację. Niektóre wyroki mnie zadziwiają

http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/wyrok;sn;izba;cywilna,ic,iv,ckn,290,00,3944,orzeczenie.html

"Sąd jednak dopuścił i przeprowadził dowody z zeznań świadków i przesłuchania powódki uznając, że zawarcie tej umowy zostało uprawdopodobnione za pomocą wezwania do zwrotu pożyczonej kwoty."

--
Liwiusz

Data: 2011-05-29 19:43:06
Autor: Johnson
Pożyczka

Sąd na to: Przecież napisałby "zwrot pożyczki" a nie "pożyczka" - kłamczuchu :)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-05-28 15:46:51
Autor: Arkady
Pożyczka
[...]

Ja jak przelewam zonie kase to w tytule wpisuje łapówka no i co z tego wynika ?

Kompletnie nic.

Data: 2011-05-29 01:10:48
Autor: goldi
Pożyczka
On 28 Maj, 15:46, Arkady <p...@onet.eu> wrote:
> [...]

> POZDRAWIAM

Ja jak przelewam zonie kase to w tytule wpisuje łapówka no i co z tego

Jeżeli przelewasz kasę wpisując w tytule "łapówka" to nie znaczy to
faktycznie nie dowodzi wręczenia łapówki, ale jeżeli opisujesz ją jako
"pożyczka" to jest to faktycznie (na ogół) przekonujący dowód
udzielonej pożyczki. Sąd ma obowiązek oceny dowodów zgodnie z zasadami
doświadczenia życiowego, tzn. z kilku wersji powinien przyjąć
najbardziej przekonującą.

Należy przyjąć, że ludzie postępują racjonalnie, tzn. mają jakiś cel w
podawaniu tytułów przelewów. Jeżeli przelew opisano jako pożyczkę, to
należy uznać że faktycznie to była pożyczka. Gdyby to miała być
darowizna, przelew zostałby opisany jako darowizna.

Jeżeli przelew został opisany jako "łapówka" to nie można przyjąć, że
była to łapówka, bo nikt rozsądny nie sporządzałby dowodu dokonania
przestępstwa. Dlatego bardziej prawdopodobną wersją jest przyjęcie, że
tytuł przelewu jest wynikiem żartu.

Data: 2011-05-29 10:35:24
Autor: Arkady
Pożyczka
[...]

Tak jak i slowa "pożyczka" w tytule przelewu.

Data: 2011-05-29 02:04:34
Autor: goldi
Pożyczka
On 29 Maj, 10:35, Arkady <p...@onet.eu> wrote:
> [...]

> tytuł przelewu jest wynikiem żartu.

Tak jak i slowa "pożyczka" w tytule przelewu.

To niech pozwany udowodni, że zawarł umowę darowizny.

Data: 2011-05-29 10:47:03
Autor: Liwiusz
Pożyczka
W dniu 2011-05-29 10:10, goldi pisze:
"pożyczka" to jest to faktycznie (na ogół) przekonujący dowód
udzielonej pożyczki.

Albo jest to zwrot pożyczki.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-29 19:44:27
Autor: Johnson
Pożyczka
Liwiusz pisze:

"pożyczka" to jest to faktycznie (na ogół) przekonujący dowód
udzielonej pożyczki.

Albo jest to zwrot pożyczki.

To sie pisze "zwrot pożyczki" ;)

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-05-30 07:36:54
Autor: mvoicem
Pożyczka
(29.05.2011 19:44), Johnson wrote:
Liwiusz pisze:

"pożyczka" to jest to faktycznie (na ogół) przekonujący dowód
udzielonej pożyczki.

Albo jest to zwrot pożyczki.

To sie pisze "zwrot pożyczki" ;)

na 3 osoby które mi oddały pożyczkę przelewem, 2 w tytuł wpisały
"pożyczka".

Kiedy kupiłem kumplowi książki za które zwrócił mi przelewem, w tytuł
wpisał "książki".

Z tej, jakże niedoskonałej, próby wnoszę że tytuł "X", może rownie
dobrze oznaczać literalnie "X", jak również "za X", lub "zwrot za X", "w
sprawie X" itd...

p. m.

Data: 2011-05-30 08:16:32
Autor: Andrzej Ława
Pożyczka
W dniu 29.05.2011 19:44, Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

"pożyczka" to jest to faktycznie (na ogół) przekonujący dowód
udzielonej pożyczki.

Albo jest to zwrot pożyczki.

To sie pisze "zwrot pożyczki" ;)

Może ktoś był leniwy lub bardzo lakoniczny.
;)

Data: 2011-05-30 08:20:44
Autor: Andrzej Ława
Pożyczka
W dniu 28.05.2011 15:13, kazio pisze:

Jak mam się do tego zabrać żeby odzyskać pieniądze.

Tak a'propos zabierania się - urząd skarbowy zabrał swoją "działkę"?

Data: 2011-05-30 09:44:25
Autor: Liwiusz
Pożyczka
W dniu 2011-05-30 08:20, Andrzej Ława pisze:
W dniu 28.05.2011 15:13, kazio pisze:

Jak mam się do tego zabrać żeby odzyskać pieniądze.

Tak a'propos zabierania się - urząd skarbowy zabrał swoją "działkę"?

Od 1700???

A nawet jeśli, to jakie to ma znaczenie dla pożyczkodawcy?

--
Liwiusz

Data: 2011-05-30 12:34:04
Autor: Maddy
PoĹźyczka
W dniu 30-05-2011 08:20, Andrzej Ława pisze:
W dniu 28.05.2011 15:13, kazio pisze:

Jak mam się do tego zabrać żeby odzyskać pieniądze.

Tak a'propos zabierania się - urząd skarbowy zabrał swoją "działkę"?

5 tys zwolnienia od PCC skasowali?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813