Pożyczka - jak się zabezpieczyć, co z podatkami?

Data: 2010-12-13 15:15:54
Autor: Liwiusz
Pożyczka - jak się zabezpieczyć, co z podatkami?
W dniu 2010-12-13 14:56, luc pisze:
Znajomy prowadzi sklep internetowy i chce pożyczyć na pół roku

   Ile chcesz pożyczyć koledze?

--
Liwiusz

Data: 2010-12-13 06:17:00
Autor: luc
On 13 Gru, 15:15, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2010-12-13 14:56, luc pisze:

> Znajomy prowadzi sklep internetowy i chce po yczy na p roku

   Ile chcesz po yczy koledze?

30k pln

pzdrwm
luc

http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi...

Data: 2010-12-13 15:19:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-13 15:17, luc pisze:
[...]

I Ty się martwisz za siebie, czy za kolegę? Bo wiesz, że w najgorszym przypadku obowiązek zapłaty PCC ciąży na pożyczkobiorcy?

A co do zabezpieczenia, to jeśli kolega ma żonę, niech podpiszą weksel wspólnie. Potem jak im się noga powinie, to się okaże, że mieszkanie, samochód, telewizor i wszystko to należy do majątku wspólnego i komornik nic z tym nie będzie mógł zrobić.

Chyba Ĺźe kolega kawaler, to spokojnie ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-12-13 06:27:28
Autor: luc
On 13 Gru, 15:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> 30k pln

I Ty się martwisz za siebie, czy za kolegę? Bo wiesz, że w najgorszym
przypadku obowiązek zapłaty PCC ciąży na pożyczkobiorcy?

Ja się martwię o to, by w razie czego US się nie czepiał :-)

[...]

Dobra uwaga, trzeba będzie zapytać o rozdzielność majątkową.

Chyba że kolega kawaler, to spokojnie ;)

Data: 2010-12-13 15:33:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-13 15:27, luc pisze:
[...]

30kzł to nie jest tak duża kwota, nikt tego specjalnie nie będzie badał, musieliby wykryć to przy okazji innej kontroli, co można niemal zminimalizować rozliczając się w gotówce, albo na tymczasowym koncie, nieznanym US.

Podatek od tego to 500zł (5000zł pożyczki jest wolne od PCC), ewentualnie płaci to pożyczkobiorca.

I najważniejsze - nie mówimy o żadnej pożyczce, tylko o emisji weksla, jest wiele interpretacji na korzyść podatników, więc jest w czym wybierać.

Sam zarobek na odsetkach powinieneś rozliczyć w swoim picie (dochody z innych źródeł).

--
Liwiusz

Pożyczka - jak się zabezpieczyć, co z podatkami?