Pożyczka ojciec->syn

Data: 2011-11-30 10:03:14
Autor: Kraszan
Pożyczka ojciec->syn
Poniewaz trafila mi sie okazja kupna nieruchomosci
musialem szybko zalatwic srodki - bank nie zdazylby
udzielic mi kredytu - postanowilem pozyczyc pieniadze
od ojca a nastepnie refinansowac zakup kredytem.
Czy oprcz PCC z podaniem kwoty i wydrukiem z konta
ze srodki wplynely musze zalaczyc do zeznania umowe
pozyczki? Szczerze powiedziawszy nawet jej nie mam,
i jezeli jest potrzebna pomoglibyscie ja zdredagowac?

Pozdrawiam
Grzegorz

Data: 2011-11-30 08:07:02
Autor: witek
Pożyczka ojciec->syn
On 11/30/2011 3:03 AM, Kraszan wrote:
[...]

nie musisz, ale jej istotne czesci powinny znalezc sie na PCC, co w zasadzie sprowadza sie do zalaczenia umowy pozyczki.
Zreszta babki w US czesto sie jej domagaja.

Tylko pp co placic PCC, skoro sie jest zwolnionym.
Przegapiles termin 14 dni?

  Szczerze powiedziawszy nawet jej nie mam,
i jezeli jest potrzebna pomoglibyscie ja zdredagowac?

Nie, bo nikomu sie nie chce tak samo jak tobie.

Data: 2011-11-30 15:16:43
Autor: Kraszan
Pożyczka ojciec->syn
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
[...]

Nie nie przegapiłem.
Wiem, że jestem zwolniony z płacenia 2% od takiej
pożyczki ale PCC-3 muszę złożyć. Logiczne wydaje się
załaczenie do PCC-3 wydruku z konta, że srodki faktycznie
wpłynęły, ale czy konieczne jest załączanie umowy pożyczki
na pismie? Czy ta pożyczka może być nieoprocentowana?

Data: 2011-11-30 09:54:50
Autor: witek
Pożyczka ojciec->syn
On 11/30/2011 8:16 AM, Kraszan wrote:
[...]

pożyczka może być nieoprocentowana, ale musi być zwrócona i pilnuj aby to udokumentować, zeby nie było, że po terminie pożyczki US poprosi o dowód spłaty i jak go nie dostanie przekwalifikuje ci to na darowiznę i dopłacisz 20%.
konieczne jest dołączenie postanowien umowy pożyczki. Najlepiej w formie umowy tejże.  Jak chces sie kopać z koniem to mozesz tylko po co.

Data: 2011-12-01 11:42:19
Autor: dK
Pożyczka ojciec->syn

Użytkownik "Kraszan" <kraszan77@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jb4rgi$hku$1inews.gazeta.pl...
Poniewaz trafila mi sie okazja kupna nieruchomosci
musialem szybko zalatwic srodki - bank nie zdazylby
udzielic mi kredytu - postanowilem pozyczyc pieniadze
od ojca a nastepnie refinansowac zakup kredytem.

Zadam trochę inne pytanie. Małżonkowie prowadzą wspólne gospodarstwo domowe, ale mają rozdzielność majątkową. Czy należy zawiadamiać US jeśli żona pożyczy mężowi pieniadze? :)

Pozdrawiam
dK

Data: 2011-12-01 08:20:01
Autor: witek
Pożyczka ojciec->syn
On 12/1/2011 4:42 AM, dK wrote:

[...]

niestety tak.
jesli zaprosi go na obiad i za ten obiad zapłaci. również.

nic na to nie poradzę.

Data: 2011-12-01 19:28:51
Autor: Michal Jankowski
Pożyczka ojciec->syn
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

niestety tak.
jesli zaprosi go na obiad i za ten obiad zapłaci. również.

nic na to nie poradzę.

A jak mieszka u mnie ciotka staruszka albo dorosła córka albo
konkubina to mam zapłacić podatek od wynajmowania mieszkania a ona od
przychodu?

A jeśli formalnie tak, to ile znasz przypadków ścigania takich osób?

  MJ

Data: 2011-12-01 12:55:14
Autor: witek
Pożyczka ojciec->syn
On 12/1/2011 12:28 PM, Michal Jankowski wrote:
[...]

formalnie tak.
wyjatkiem jest oczywscie to co jest wymagane przez KRIO, gdzie z definicji jestes zobowiazany do utrzymywania innej osoby.
Tylko dlatego twoje własne dzieci nie muszą płacić podatku.

A jeśli formalnie tak, to ile znasz przypadków ścigania takich osób?

100% tego o czym dowiedział sie  US.Sądzisz, ze zamiecie sprawę pod dywan jak juz sie o niej dowie?

Data: 2011-12-01 21:29:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Pożyczka ojciec->syn
On Thu, 1 Dec 2011, witek wrote:

[...]

....dotąd...

[...celowo wycięte...]
to mam zapłacić podatek od wynajmowania mieszkania a ona od
przychodu?

formalnie tak.

  Y...zakonotuj sobie gdzieś na boczku ;), bo utrwaliły Ci się stare
dane: art.16 jest *skreślony*, zaś *nie jest* skreślony art.21.1.125!
  Przynajmniej "o ile wiem" (i tak jest na gofin.pl)
  W razie błędu odszczekam, ale nic na to na razie nie wskazuje
  :)
  Przyznam że nie pamiętam (a nie chce mi się sprawdzać) od kiedy
istnieje ..125, bo niekoniecznie "od zawsze". Ale mowa "na dziś".

  Po pierwsze skutkuje to brakiem "czynszu od niczego", a po drugie
brakiem (w przypadku "rodziny") podatku od nieodpłatnego świadczenia.
  Oczywiście dla "nierodziny" podatek pozostaje (ale z okazji
skreślenia art.16 tylko jeden raz - co najmniej drugi rok już
tak jest, że nie ma "podwójnego").

wyjatkiem jest oczywscie to co jest wymagane przez KRIO, gdzie z definicji jestes zobowiazany do utrzymywania innej osoby.

  Ale zwolnienie wyżej jest najwyraźniej niezależnym wyjątkiem bez
względu na spełnienie obowiązku alimentacyjnego.
  Oczywiście tylko I i II grupa "w rozumieniu darowizn".

A jeśli formalnie tak, to ile znasz przypadków ścigania takich osób?

100% tego o czym dowiedział sie  US.Sądzisz, ze zamiecie sprawę pod dywan jak juz sie o niej dowie?

  No bo nie bardzo może, vide "sprawa piekarza", który celowo i umyślnie
wystawił na ostrzał "jałmużnę" - US nie miał wyjścia, musiał przywalić VATem.
(i dzisiaj też musiałby)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-01 14:43:06
Autor: witek
Pożyczka ojciec->syn
On 12/1/2011 2:29 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Thu, 1 Dec 2011, witek wrote:

[...]

...dotąd...

[...celowo wycięte...]
[...]

wiem, ale szczegółów dotyczących rodziny mi sie nie chciało rozwijać.
W ogólnym przypadku, przynajmniej jedna strona zapłaci, a o to tu chodziło.

Data: 2011-12-01 19:41:10
Autor: dK
Pożyczka ojciec->syn

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jb82eh$sfd$1inews.gazeta.pl...
On 12/1/2011 4:42 AM, dK wrote:

[...]

Podatnicy mogą.
Absurd trzeba zwalczać absurdem.

o o to co mamy (za pit.pl)

Zwolnienie z podatku PCC a deklaracja podatkowa PCC-3 (PCC-2)
Zgodnie z pismem z 12 marca 2003 r. sygn. akt LK-2255/LM/BG/02 podatnik powinien składać deklarację nawet w przypadku czynności zwolnionych z podatku od czynności cywilnoprawnych. Niemniej jednak jest to bardzo kontrowersyjne stanowisko, patrząc szczególnie na zwolnienie czynności sprzedaży rzeczy ruchomych do wartości rynkowej 1000 zł. Jeżeli stanowisko okazałoby się słuszne - przy każdej, nawet nadrobniejszej czynności rynkowej, zwolnionej z podatku PCC powinniśmy składać deklarację i udowadniać, że występuje zwolnienie podatkowe. Jest to oczywisty absurd podważający przedstawione w piśmie stanowisko. Stąd racjonalniejszym jest nieskładanie deklaracji PCC zarówno przy dokonywaniu czynności zwolnionych z podatku, jak również przy czynnościach niepodlegających temu podatkowi.
======================

Może i racjonalniejsze, ale jak mus, to mus. A więc do dzieła i co dwa tygodnie pozanośmy do US plik z minimum kilkadziesiat deklaracji PCC.  A choćby za każdy posiłek jaki nam żona przygotuje! :O (albo mąż) szczególnei cenione a nawet bezcenne  są te przynoszone do łóżka! A i obligatoryjnie seks małżeński! To wręcz można wycenić materialnie na podstawie analogicznych choć nieopodatkowanych z zupełnei innych względów usług świadczonych przez agencje.  Do każdego PCC załącznik z wykazem odbytych małżeńskich stosunków.

Głupotę trzeba leczyć boleśnie.

dK

Data: 2011-12-01 12:58:13
Autor: Maciek
Pożyczka ojciec->syn
W dniu 2011-12-01 11:42, dK pisze:
Zadam trochę inne pytanie. Małżonkowie prowadzą wspólne gospodarstwo domowe, ale mają rozdzielność majątkową. Czy należy zawiadamiać US jeśli żona pożyczy mężowi pieniadze? :)
Jeśli nie daj Boże mają wspólną lodówkę, to imho każde jej otwarcie
powinno automatycznie generować dokument PZ/WZ, w zależności, czy dana
osoba coś dokłada, czy zabiera. Do tego miesięczne rozliczenie i
ewentualne podatki. Obowiązek przechowywania dokumentacji minimum 10 lat ;-)

Maciek

Data: 2011-12-01 13:54:52
Autor: dK
Pożyczka ojciec->syn

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:jb7q4q$pvh$1news.icm.edu.pl...
[...]

Wbrew pozorom stwierdznie niezupełnie niezasadne :)
Jeżeli żona (najbliższa rodzina) pożycza, albo podaruje mężowi i vice versa cokolwiek co ma wartosć prawie 10000 PLN, to chyba (i to bez względu na współność) musi pożyczkobiorca, darbiorca złożyć PCC w najbliższym US.
Czyli mąż, który kupi żonie samochodzik, pierścionek z diamentem, albo zafunduje jej podróż dookjoła świata luksusowym parowcem może zostać poproszony o ściepę na fiskusa w wysokości 20% wartości podarunku jeśli zaniedba poinformować o tym  radosnym fakcie urzędnika w US na stosownym druku w terminie 14 dni, Tak przynajmniej wynika z przepisów. Zastanawiam się tylko nad odpowiednia umową darowizny tegoż pierścionka, notarialnie chyba bezpieczniej?? :P

Pozdrawiam
dK

Pożyczka ojciec->syn