Pożyczka w PKO BP i "obowiązkowe" Superkonto.

Data: 2010-07-30 17:40:49
Autor: Leszek Kowalski
Pożyczka w PKO BP i "obowiązkowe" Superkonto.
Niedawno wziąłem w PKO BP pożyczkę na niewielką kwotę. Niestety aby skorzystać z tej pożyczki niezbędne było otworzenie rachunku Superkonto (na które została przelana pożyczka i z którego automatycznie pobierają się jej kolejne raty).

Konto jest mi jednak zupełnie niepotrzebne (płacić 6,90zł/mies. za nic uważam za głupi wydatek). Chciałem wypowiedzieć umowę prowadzenia rachunku Superkonto. Troche się zdziwiłem po przeczytaniu TOiP gdy znalazłem informacje iż wypowidzenie jest możliwe dopiero po 3 miesiącach (gdy zrobi to wcześniej to płacimy 20zł "kary") i koniecznośc sporządzenia aneksu do umowy pożyczki (ponieważ jak twierdzi dyrektor oddziału, zmienia się sposób spłaty pożyczki i aneks jest niezbędny - jego koszt to 50zł).

Czy aneks faktycznie jest konieczny? Czy nie wystarczyłoby, jakby bank podał numer rachunku technicznego służący do spłaty pożyczki? Warunki umowy pożyczki się w sumie nie zmieniają, a jedynie sposób w jaki będę ją spłacał. Czy uzależnienie pożyczki od prowadzenia konta nie łapie się jako "klauzula niedozwolona" ?

Na infolinii nikt nie potrafi udzielić jednoznacznej odpowiedzi (raz mówią jedno, a raz zupełnie co innego).

Leszek Kowalski

Pożyczka w PKO BP i "obowiązkowe" Superkonto.