Pozywając mieszkańców danego miasta, kogo wpisać w pozwie ?

Data: 2009-03-18 14:09:25
Autor: pozew
Pozywając mieszkańców danego miasta, kogo wpisać w pozwie ?
Jeżeli chcę (muszę) pozwać mieszkańców danego miasta za czyn, którego
dopuścili się urzędnicy miejscy, którzy zadziałali na moją szkodę, to kogo
muszę wpisać jako pozwanego ?

Oczywiście winę ponowi konkretny urzędnik i tutaj sprawa jest jasna, że
zostanie przeze mnie pozwany ale, jeżeli działania na szkodę dopuścił się z
upoważnienia ludzi (Moherów), którzy go wybrali, to oni też muszą za to
zapłacić... ( może wreszcie Mohery zaczną myśleć ;) )  --

Data: 2009-03-18 15:12:22
Autor: Leszek
Pozywajac mieszkanców danego miasta, kogo wp isac w pozwie ?
In article <gpqval$8ad$1@inews.gazeta.pl>, donald_kartofel@NOSPAM.gazeta.pl says...>
Je?eli chc? (musz?) pozwa? mieszka?ców danego miasta za czyn, którego
dopu?cili si? urz?dnicy miejscy, którzy zadzia?ali na moj? szkod?, to kogo
musz? wpisa? jako pozwanego ?

Oczywi?cie win? ponowi konkretny urz?dnik i tutaj sprawa jest jasna, ?e
zostanie przeze mnie pozwany ale, je?eli dzia?ania na szkod? dopu?ci? si? z
upowa?nienia ludzi (Moherów), którzy go wybrali, to oni te? musz? za to
zap?aci?... ( mo?e wreszcie Mohery zaczn? my?le? ;) )

Mysle ze musisz ich wpisac wszystkich z imienia i nazwiska.

Data: 2009-03-18 07:57:52
Autor: przypadek
On 18 Mar, 15:12, Leszek <r...@post.nospam.pl> wrote:

Mysle ze musisz ich wpisac wszystkich z imienia i nazwiska.

Myślę, że moga się dublować, warto dodać numery PESEL.

Data: 2009-03-18 15:58:38
Autor: Liwiusz
przypadek pisze:
On 18 Mar, 15:12, Leszek <r...@post.nospam.pl> wrote:

Mysle ze musisz ich wpisac wszystkich z imienia i nazwiska.

Myślę, że moga się dublować, warto dodać numery PESEL.

   Wystarczy wskazać adresy zamieszkania.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-18 09:49:23
Autor: pbz
On 18 Mar, 15:58, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
przypadek pisze:

> Myślę, że moga się dublować, warto dodać numery PESEL.

   Wystarczy wskazać adresy zamieszkania.

Warto dodać prośbę o zaoczne rozpatrzenie pozwu. Nawet jak by się
udało aby wszyscy pozwani byli akurat zdrowi, to na jakiej sali
sądowej się pomieszczą?

--
pbz

Data: 2009-03-18 10:21:04
Autor: celuloz
On 18 Mar, 17:49, pbz <p...@tlen.pl> wrote:

> [...]

Warto dodać prośbę o zaoczne rozpatrzenie pozwu. Nawet jak by się
udało aby wszyscy pozwani byli akurat zdrowi, to na jakiej sali

całe szczęście, że nie chcesz pozwać PANA PREZYDENTA, choć ja bym się
nie musiał stawić na rozprawie bo na Niego nie głosowałem...

Data: 2009-03-18 22:03:31
Autor: Robert Tomasik - praca
Pozywając mieszkańców danego miasta, kogo wpisać w pozwie ?

Pozywasz gminę, a nie mieszkańców.

Data: 2009-03-19 21:33:32
Autor: Johnson
Robert Tomasik - praca pisze:
Użytkownik " pozew" <donald_kartofel@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpqval$8ad$1inews.gazeta.pl...

Pozywasz gminę, a nie mieszkańców.

Dlaczego, przecież może sobie pozwać kogo chce. Tylko duża opłata sądowa będzie ;)

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-19 21:43:06
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
Robert Tomasik - praca pisze:
[...]

   Opłata sądowa zależy od ilości pozwanych?

--
Liwiusz

Data: 2009-03-19 21:51:06
Autor: ąćęłńóśźż
Pozywając mieszkańców danego miasta, kogo wpis ać w pozwie ?
A od kiedy pozwani są niepoliczalni?
JaC

-- -- -

Opłata sądowa zależy od ilości pozwanych?

Data: 2009-03-19 21:53:40
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

Dlaczego, przecież może sobie pozwać kogo chce. Tylko duża opłata sądowa będzie ;)

  Opłata sądowa zależy od ilości pozwanych?

No rzeczywiście, pomeradało mi się :)

Generalnie jest tak:
Pismo wnoszone przez kilka osób podlega jednej opłacie. Jeżeli jednak przedmiotem sprawy są roszczenia lub zobowiązania jednego rodzaju i oparte na jednakowej podstawie faktycznej i prawnej (współuczestnictwo formalne), każdy współuczestnik uiszcza opłatę oddzielnie, stosownie do swojego roszczenia lub zobowiązania.

--
@2009 Johnson
Audiatur et altera pars

Data: 2009-03-19 23:39:07
Autor: Andrzej Lawa
Johnson pisze:
Robert Tomasik - praca pisze:
[...]

Nie zniechęcaj - sądy nie mają kasy, to się im zawsze parę złotych przyda ;)

Pozywając mieszkańców danego miasta, kogo wpisać w pozwie ?