Praca DM i Inst.

Data: 2010-10-13 21:24:17
Autor: Zakrzówek Kraken
Praca DM i Inst.
Było parę pytań dotyczących zarobków Divemasterów PADI i Instruktorów PADI. Generalnie trzeba powiedzieć, że w Polsce nie ma typowych miejsc pracy jako przewodników podwodnych. Szkolone w Polsce osoby w większości poza wypadkami dłuższej przerwy w nurkowaniu oraz pierwszych nurkowań w danym typie zbiorników nurkują ze znajomymi a jak się chcą doszkolić to z instruktorem. Poza tym krótki sezon powoduje że trudno było by divemasterowi utrzymać się z nurkowania.
Dlatego o zarobkach Divemastera można mówić w połączeniu z innymi funkcjami w bazie, centrum czy klubie. Czyli ktoś kto jest divemasterem obsługuje nurków w sklepie a ewentualnie dodatkowo nurkuje w weekendy.
Zarobki? Pewnie około 2000 - 2500 zł na rękę ale to oczywiście może bardzo się różnić w zależności od regionu  oraz zakresu obowiązków.
Szkolący instruktor w sezonie może zarobić przez dwa trzy miesiące 10 000 zł pracując 3-4 dni w tygodniu. Tylko potem zarobki spadają a zimą ich nie ma. Oczywiście jeżeli instruktor potrafi zapewnić sobie swoich kursantów a nie szkoli tylko kursantów z centrum nurkowego to jego zarobki mogą być większe jeszcze o parę tysięcy.
Oczywiście dużo ludzi "pracuje" jako divemasterzy dla chwały tak jak ludzie (divemasterzy i instruktorzy) którzy chodzą po bazach Tajlandii czy innych pięknych miejsc i pytają się czy mogą ponurkować przez parę miesięcy wzamian za spanie i jedzenie. Myślę że sam jak byłem na studiach i ktoś by mi powiedział że mogę pływać jako przewodnik po Similanach w Tajlandii przez 4 miesiące to nie pytał bym się o zarobki tylko spytał się kiedy mogę zacząć. Czyli w takich miejscach trzon kadry (taki stały organizacyjny zespół) stanowią osoby tam zatrudnione a wspiera ich często grupa "wolontariuszy" zapewniających sobie darmowe nurkowania w zamian za pracę. Czy to jest OK? Moim zdaniem chyba tak. Przecież dobry zawodowy instruktor i tak dostanie pracę a tak to tacy "studenci" lub inni włóczykije mają zapewnioną zabawę.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Z góry przepraszam za nie komentowanie postów, które w mojej ocenie są niegrzeczne, nie merytoryczne albo po prostu głupie.

Data: 2010-10-13 22:09:05
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-13 21:24, Zakrzówek Kraken wrote:

Maciek "Szczęściarz" Curzydło

Witam,

Miło napisałeś ale "my z SSI" :-) mamy zasadę - podczas szkolenia podajemy PRAWDZIWE a nie WYMYŚLONE przykłady.
A więc czy możesz napisać ile u CIEBIE zarabia Divemaster na przykładzie oferty jaką złożyłeś niedawno na tej liście DM szukającemu pracy z Warszawy?
Czy starczy mu na dojazd, zakwaterowanie, jedzenie, amortyzację zużycia sprzętu ?
No i "kieszonkowe" które zbiera na WYJĄTKOWO DROGI kurs Instruktorski PADI (no bo wtedy będzie zarabiał tysiące :-) więc warto wydać, prawda?)
To tak dla tych Osiołków, którym jak w dowcipie zawieszono przed pyskiem marchewkę na kiju - którą usiłuje ciągle złapać ciągnąc wózek wyładowany po brzegi kamieniami.

Jak to jest z tym komentarzem z listy z wczoraj o "instruktorach" szkolących w Polsce - Musisz KAŻDEMU dawać licencję niezależnie od umiejętności bo inaczej NIC nie zarobisz...

Co o tym sądzisz na podstawie swojego szkolenia i tego co obserwujesz na co dzień jak to było  w poście na tej liście "Skąd się biorą te ANIMALSY"?

--
www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Data: 2010-10-13 23:46:36
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-13 22:09, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-10-13 21:24, Zakrzówek Kraken wrote:

[...]

A, zapomniałem. Czy zarobi proporcjonalnie na pokrycie corocznej składki PADI oraz profesjonalnego ubezpieczenia np. w DAN
:-)

Bo przecież innych osób nie zatrudniasz jako całkowity profesjonalista stawiający na jakość. Prawda?

Data: 2010-10-14 08:04:22
Autor: Zakrzówek Kraken
Praca DM i Inst.

On 2010-10-13 22:09, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-10-13 21:24, Zakrzówek Kraken wrote:

[...]

Musisz mi wybaczyć ale szczegóły rozliczeń pomiędzy Krakenem a kadrą to moja i ich sprawa. To znaczy każdy instruktor może napisać ile zarabia jak chce ale ja takich informacji nie ujawniam bo to jest kawałek naszego wypracowanego systemu. Takimi informacjami jak działa stworzony przez nas system rozliczeń, itp. dzielę się na kursach instruktorskich oraz z instruktroami z którymi współpracuję lub z tymi którzy prowadzą zaprzyjaźnione centra nurkowe.

A, zapomniałem. Czy zarobi proporcjonalnie na pokrycie corocznej składki PADI oraz profesjonalnego ubezpieczenia np. w DAN
:-)
Na składkę zarabiają wynosi około 600 zł rocznie. Tak z ciekawości ile wynosi roczna składka w SSI i czy w końcu to prawda, że instruktor SSI nie może sam szkolić musi pracować dla centrum SSI.
Ubezpiecznie w DAN wykupujemy klubowe więc wychodzi po 140 zł na instruktora rocznie.

[...]

No wiesz jak już zostaną instruktorami PADI zawsze mogą za 1000 zł w dwa dni zrobić w Polsce crossa do SSI Tak reklamowało się SSI Polska. W drugą stronę tak się nie da i to nie chodzi o to że nie da się za 1000 zł :-)
Po prostu nie mam możliwości aby instruktor SSI w dwa dni opanował materiał wymagany na egzaminie instruktorów PADI.
Paru moich znajomych zrobiło tego crossa w dwa dni do SSI. Czasami dobrze mieć uprawnienia w innej federacji. Ja np. mam uprawnienia w CMASie i w PADI a potem mając trimixowe uprawnienia PADI/DSAT zrobiłem techniczne crossy do TDI i IANTD.

Zapraszam na kursy instruktorskie w 2011 roku terminy:
Marzec/kwiecień
Sierpień
Październik

Każdego nurka który ma ochotę się przekonać czego i jak uczymy zapraszamy na wspólne nurkowania. Jeżeli interesujesz się kursem instruktorskim najlepsze przygotowanie to przyjazd i wspólne nurkowanie. Zapraszam.

MSC

Data: 2010-10-14 06:41:37
Autor:
Praca DM i Inst.
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Czasami dobrze mieć uprawnienia w innej federacji. Ja np. mam uprawnienia w CMASie i w PADI a potem mając trimixowe uprawnienia PADI/DSAT zrobiłem techniczne crossy do TDI i IANTD.

Muszę przyznać że był to szatański gambit, Paweł Poręba pokochał Ciebie bez zastrzeżeń.

Z góry przepraszam za nie komentowanie postów, które w mojej ocenie są niegrzeczne, nie merytoryczne albo po prostu głupie.

Jest jeszcze jedna możliwość, nie możesz odpowiedzieć bo nie wiesz, ale nie martw się, nie ma osób wszechwiedzących w normalnym świecie.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-14 08:50:35
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-13 22:09, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-10-13 21:24, Zakrzówek Kraken wrote:

[...]

Tak ale ja nie pytam ile zarabia u Ciebie instruktor (chociaż to tzn. było by ciekawe - bo na rzazie piszesz słyszałem, ze, a le w rożnych rejonach różnie itp) tylko o Dive Mastera " na dojazd", który ma bardzo małe pole "do popisu" ze względu na posiadane uprawnienia.

[...]

Roczna składka instruktorska to 100 euro.

i czy w końcu to prawda, że instruktor SSI nie
może sam szkolić musi pracować dla centrum SSI.

Pisałeś, że Twoi instruktorzy zrobili x-overy do SSI.
Jak to się stało iż Ci nie powiedzieli?
Dodatkowo standardów SSI nie trzeba kupować za grube pieniądze  - są bez problemów dostępne na stronie www.divessi.com

Tak. Instruktor SSI musi współpracować z bazą SSI.
Tutaj nie ma to jakiegokolwiek znaczenia ponieważ i tak nie da się samemu prowadzić kursów bez bazy.
Sysytem komputerowy oraz znakomita organizacja SSI na miejscu powoduje, iż w razie potrzeby można się przenieść z bazy do bazy w ciągu kilku minut.

No wiesz jak już zostaną instruktorami .... zawsze mogą za 1000 zł w dwa dni
zrobić w Polsce crossa do SSI Tak reklamowało się SSI Polska.

Ja bym się nie zastanawiał ani chwili.
Tutaj bazy SSI są w  większości wybijającymi się wśród innych pod względem jakości - zarówno dla nurków- turystów ale również pod względem komfortu pracy oraz zarobków dla instruktorów.
Ale trzeba znać języki... Ze znajomością TYLKO polskiego nie ma zbyt dużych szans.

MSC

Pozdrawiam i dziękuję za wyjaśnienia
Jak byś jeszcze w wolnej chwili napisał o biciu rekordów głębokości było by miło.

Ps. Piękne słońce, temperatura NADAL 32 C (powietrza), 26-30C wody..
Żyć, nie umierać (np. bijąc głupawe rekordy)

Data: 2010-10-14 09:04:31
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 08:50, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:

[...]

Jak wiesz Polscy turyści tutaj w większości należą do absolutnej biedoty nurkowej.
Szukają wyłącznie "byle taniej". Większości nie interesuje jakość tylko najniższa cena.
Sam przecież nurkowałeś tutaj ze swoimi nurkami PADI w najtańszych z najtańszych arabskich bazach. Prawda?
:-)

Data: 2010-10-14 09:23:42
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 09:04, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-10-14 08:50, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:

[...]

Kilkanaście dni temu wyjechał stąd kolejny Polski instruktor PADI.
Pożyczyłem mu na zwykły co miesięczny rachunek za prąd i wodę bo nie miał czym zapłacić.
Niedługo z Sharm wyjeżdżają kolejni Polscy Instruktorzy PADI.
Nie są się w stanie utrzymać - o "zarobkach" w ogóle nie ma mowy..

Kiedyś na spotkaniu komentowali w dosyć wulgarny sposób opisy niektórych Course Directorów PADI zachęcających do kursów instr PADI i roztaczających wizje krociowych zarobków.
Szczególne "komentarze" pracujących ciężko za grosze instruktorów PADI wzbudziła informacja chyba ze strony www CD PADI Witka Śmiłowskiego o tym "Eldorado"

Data: 2010-10-14 00:53:18
Autor: waterman
Praca DM i Inst.
On 14 Paź, 09:23, "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl>
On 2010-10-14 09:04, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

W innym wątku napisałem o swoich zarobkach. Może szanowny Pan się
teraz swoimi pochwali.
pozdrawiam Jarek

Data: 2010-10-14 10:05:53
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 09:53, waterman wrote:

W innym wątku napisałem o swoich zarobkach. Może szanowny Pan się
teraz swoimi pochwali.
pozdrawiam Jarek

Ależ oczywiście drogi anonimie.
Zdajesz sobie sprawę iż nie przywiązałem jakiejkolwiek wagi do tego co anonimowo wypisujesz?

Przyzwyczaiłem się, iż w PADI jest dużo powiedzmy to.. "fantastów".
Właśnie tak jak to pisałem dziś - Rzeczywistość ich weryfikuje.
"Zwijają manatki" z Sharm bo nie mają na utrzymanie.

Data: 2010-10-14 08:07:48
Autor:
Praca DM i Inst.
WWW.SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
On 2010-10-14 09:53, waterman wrote:

> [...]

Ależ oczywiście drogi anonimie.
Zdajesz sobie sprawę iż nie przywiązałem jakiejkolwiek wagi do tego co anonimowo wypisujesz?

Nie jest to człowiek anonimowy, da się odszukać namiar bez trudu.
Znam jego ładnych parę lat, jego rodzina zna mojego kota.
Tak dla wyjaśnienia ma Książeczkę Nurka Lekkiego, jeśli wiesz jakie to uprawnienia.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-14 10:29:20
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.

On 2010-10-14 09:53, waterman wrote:

[...]

Sprzątają u Ciebie i dokarmiają zwierzynę?

Tak dla wyjaśnienia ma Książeczkę Nurka Lekkiego, jeśli wiesz jakie to
uprawnienia.

Czego wyjaśnienia? Coś nie na temat.. Prawda?

pozdrawiam rc

Rozumiem wiec iż podpisujesz się pod tym co napisał o swoich aktualnych zarobkach na stanowisku Dive Mastera bo przecież się dobrze znacie?
Czy też tak sobie piszesz?
:-)

Data: 2010-10-14 08:48:54
Autor:
> [...]
> Znam jego ładnych parę lat, jego rodzina zna mojego kota.

Sprzątają u Ciebie i dokarmiają zwierzynę?

Od razu ktoś u kogoś musi robić za gosposięe, wiesz są jeszcze inne formy i poziomy kontaktów miedzy ludzkich.
Akurat jego zna też ten który z Tobą i ze mną nurkował.

> Tak dla wyjaśnienia ma Książeczkę Nurka Lekkiego, jeśli wiesz jakie to
> uprawnienia.

Czego wyjaśnienia? Coś nie na temat.. Prawda?

Każdy ma swoją drogę w nurkowaniu.

Rozumiem wiec iż podpisujesz się pod tym co napisał o swoich aktualnych zarobkach na stanowisku Dive Mastera bo przecież się dobrze znacie?
Czy też tak sobie piszesz?

Marketingowe popierdalanie z podpieraczami "Prawda?", "Rozumiem wiec iż podpisujesz się pod tym co napisał", na mnie to nie działa, a marketingowych chamusiów sposzczam po schodach.

Z wyrazami szacunku ten który Tobie mógł wybaczyć. Mnie zostawiono pod wodą, ty zostawiłeś pod wodą. Dlatego Tobie mogę wybaczyć.
Nie nadużywaj tego, proszę.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-14 14:02:50
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 10:48, demolant@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:
WWW.SHARMDIVER.PL<diveinstructor@usuntoop.pl>  napisał(a):

pozdrawiam rc

Wyjaśnijmy sobie jeszcze raz.
Czy niejaki ANONIM Waterman potrzebuje "adwokata"?
Po co mam szukać kto to jest?
Jeśli występuje pod pseudonimem to znaczy, ze takim chce pozostać.
A ja z kolei to co on pisze traktuję jak niepotwierdzone informacje od anonima.

Z Twojego postu wywoskowałem, iż jego rodzina zajmuje się Twoim gospodarstwem domowym. W tym zwierzętami..
Może trochę za bardzo ekstrapolując doszedłem do wniosku iż masz jak to dawniej bywało specjalne wejście w domu dla służby.

Miłego dnia

Data: 2010-10-14 07:05:58
Autor: waterman
Praca DM i Inst.
On 14 Paź, 14:02, "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl>
wrote:
On 2010-10-14 10:48, demol...@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Podpisuję się drogi panie własnym imieniem i mam znajomych, którzy
mnie znają,
Pana jednak na stronie www.sharmadiver.pl jakoś nie widać.
pozdrawiam Jarek

Data: 2010-10-14 19:38:57
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
wrote:
On 2010-10-14 10:48, demol...@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:

[...]

Widać.

Kto pomoże Watermanowi? :-)

Data: 2010-10-15 02:23:20
Autor: waterman
Praca DM i Inst.
On 14 Paź, 19:38, "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl>
On 2010-10-14 16:05, waterman wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Ja nie potrzebuję pomocy, jestem zadowolony ze swojej pracy. Pan chyba
jednak chyba nie, więc jeśli walizka już spakowana to zapraszam do
nas.
Własnie za dwie godzinki ruszam sobie nad jeziorko.
pozdrawiam Jarek

Data: 2010-10-15 11:32:40
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Kto pomoże Watermanowi? :-)

wrote:
On 2010-10-14 10:48, demol...@WYTNIJ.gazeta.pl wrote:

[...]

Pisałem na tej liście iż coraz więcej osób ma problemy ze zrozumieniem tekstu dłuższego niż sms.
Teraz niestety tekst jest krótszy niż standardowy sms a osobnik nie jest w stanie go pojąc.

Cytuję jeszcze raz z prośbą o wytłumaczenie osobie jakie ma znaczenie.

Data: 2010-10-15 19:59:22
Autor: _Slnt_
Kto pomoże Watermanowi? :-)
W dniu 2010-10-15 11:32, WWW.SHARMDIVER.PL pisze:

Cytuję jeszcze raz z prośbą o wytłumaczenie osobie jakie ma znaczenie.

Dudziński, ty nawet cytować nie umiesz! :D

O nurkowaniu nie wspominając...

Data: 2010-10-14 20:38:27
Autor:
Praca DM i Inst.
WWW.SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
Wyjaśnijmy sobie jeszcze raz.

Proszę bardzo, jestem jednym z niewielu który nie kopie Ciebie.
To nie musi być trwały stan.
Zrozumiałeś ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-14 10:47:27
Autor: Marek
Praca DM i Inst.

On 2010-10-14 09:53, waterman wrote:

[...]

Janku, ile w końcu u Ciebie zarabia dive master?

Data: 2010-10-14 11:54:06
Autor: Włodzimierz Kołacz
Praca DM i Inst.

On 2010-10-14 09:53, waterman wrote:

[...]

No co Ty!! O co pytasz i jakim prawem!! Od zadawania pytań jest ORMOwiec amator Jan z D :-)
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-10-14 14:15:36
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 10:47, Marek wrote:

Janku, ile w końcu u Ciebie zarabia dive master?

Drogi Marku,

Umówmy się tak:
napisz mi jak to było w Chorwacji z grupą w której byleś "Piła Team" i instruktorem PSAI który organizował nurkowania dla osób nie mających jakichkolwiek uprawnień do wykonywania nurkowań jakie realizowaliście a ja Ci napiszę o zarobkach w bazie SSI dla pracujących tu DiveConów (Dive Control Specialist SSI).
O.K.?
Sugerowałeś SAM na tej liście, iż za to co wyprawiano instruktorowi powinno się zabrać licencję. Prawda?
Ale przecież tak się nie stanie...
Bo SZEF PSAI w Polsce "NIC NIE WIE" :-) o tym co się wyrabia.
Tak samo jak "nie wie" co wyprawiał jego COURSE DIRECTOR.

Data: 2010-10-14 14:27:31
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 14:15, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-10-14 10:47, Marek wrote:

[...]

mam dostęp do oryginalnych podręczników PSAI.
Tak "cienkich" materiałów szkoleniowych jeszcze do tej pory nie widziałem...

Data: 2010-10-14 17:47:26
Autor: Marek
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 14:15, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-10-14 10:47, Marek wrote:

[...]

O czym Ty do mnie rozmawiasz... Zadałem przecież proste pytanie. Ile zarabia u Ciebie dive master? Sam wszystkich piłujesz o zarobki.
Co do sugestii to Ty coś tam sobie ubzdurałeś i różne sugestie przedstawiałeś. Temat Chorwacji uważam za wyczerpany. Przy okazji dla Twojej wiadomości, to nigdy nie przekroczyłem swoich uprawnień nurkowych. Za innych nie odpowiadam. Jeśli masz pytana to kontaktuj się bezpośrednio z bazą. Adres znasz.
Pozdrawiam
Maro

Data: 2010-10-14 10:09:41
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 09:53, waterman wrote:

W innym wątku napisałem o swoich zarobkach. Może szanowny Pan się
teraz swoimi pochwali.
pozdrawiam Jarek

Wystarczy zobaczyć ceny zwykłych nurkowań (już z licencją) na stronie i porównać z ceną np. kursu OWD SSI aby się przekonać iż uczę za darmo ( w promocji dla Polaków) :-)

Data: 2010-10-14 11:50:05
Autor: Włodzimierz Kołacz
Praca DM i Inst.

On 2010-10-14 08:50, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
ciach

Powiedz Dudziński jaki jest koszt uzyskania uprawnień instruktorskich w SSI skoro tak skrupulatnie liczysz koszty innych federacji i wcinasz się w kasę innych nurków i instruktorów!?
Tak w ogóle to nie powinno cię to obchodzić!!!
Ale skoro jesteś patologicznie wścibski to proszę.
Jak podliczyłem porównywalny poziom uprawnień odpowiadających OWSI PADI to wyszło że cena jest porównywalna lub nawet zdecydowanie wyższa od kursu PADI. Cena ta oscyluje w granicach 8500 zł + 22% VAT = 10 370 zł! + pozostałe koszty 4 kursów gdzieś tak na poziomie 3 - 4 tyś zł. Gdy doliczy się koszt asystenta instruktora to zapewne cena końcowa znacznie przekroczy cenę kursu instruktorskiego PADI odbywającego się wraz z kursem asystenta instruktora!!! Szacuję ostateczną cenę drogi do DiveCon Instructor na poziomie 16 - 17 tyś zł.
Każdy instruktor OWSI PADI oceni ile sam zapłacił za swój kurs!!
Nie ściemniaj Dudziński bo mimo że uważasz Polaków za nie wykształconych biedaków (czym oczywiście obrażasz nację z której łona zostałeś wypluty chyba w odruchu wymiotnym) to przynajmniej wszyscy umieją dodać koszty składanki instruktorskiej oferowanej w SSI.

Nie mam nic do tej naprawdę świetnej federacji, jednak mam wiele pretensji do jej reprezentanta który niemal w każdym publicznym wystąpieniu łamie postanowienia etyczne instruktora tej federacji!.
To tak pod uwagę wszystkim profesjonalnym członkom tej federacji solidnie pracującym i przestrzegającym zasad obowiązujących w SSI także w ten sposób budując prestiż oferowanych przez siebie szkoleń. Niestety przynajmniej w mojej ocenie Dudziński znakomicie psuje obraz federacji.
W PADI np jest QA do rozwiązywania temu podobnych problemów.

[...]

Ależ ty Dudziński jesteś mądrala!. Co miesiąc próbujesz żerować na tych biedakach robiąc im szalone obniżki! PRAWDA?

Szukają wyłącznie "byle taniej". Większości nie interesuje jakość tylko najniższa cena.

Tak szukają byle taniej i nie interesuje ich jakość w wykonaniu Jasia Dudzińskiego.
Bo przecież sam uważasz że aby było tanio musi być na czymś oszczędzone! PRAWDA?
Dudziński oszczędzasz na jakości czy na swoich zarobkach sprzedając się za bezcen ja stara pomarszczona dziwka PRAWDA?
(przepraszam dziwki za porównanie)

Sam przecież nurkowałeś tutaj ze swoimi nurkami PADI w najtańszych z najtańszych arabskich bazach. Prawda?
:-)

Dudziński, dżentelmeni publicznie nie rozmawiają o swoich pieniądzach i interesach. No ale skąd ty wykształcony inaczej masz o tym wiedzieć. PRAWDA?

Data: 2010-10-14 13:44:45
Autor: Janosik
Praca DM i Inst.
Jak to byłoby pięknie gdyby na posty  J.D. von SSH panowałaby cisza...
Janku... nurkuj dalej bezpiecznie z profesjonalistami... __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5530 (20101014) __________

Data: 2010-10-14 06:57:38
Autor: Piotr Paulo
Praca DM i Inst.
On 14 Paź, 02:24, "Zakrzówek Kraken" <kra...@kraken.pl> wrote:
[...]

Wprawdzie post odtyczy zarobków w Polsce ale Maciek poruszył temat
Tajlandii, który jest mi bardzo bliski od pięciu lat więc pokuszę się
o odpowiedź. Nie do końca rozumiem co checie uzyskać odpowiadając na
takie pytanie?

U nas to wygląda trochę inaczej niż w Polsce. Po pierwsze towarzystwo
nurkowe znacznie mniej komentuje przynależnośc organizacyjną. Mam
kolegów uczących w różnych federacjach i rozmawiając o zarobkach nie
pamiętam, aby ktoś udowadniał komuś że bycie DM czy instruktorem
jednej organizacji oznacza finansowy sukces a w innej totalną klapę.
To chyba nie zależy od federacji tylko od umiejętności (przede
wszystkim sprzedażowych a nie nurkowych) danego instruktora i jego
postawy. Oczywiście centrów PADI jest więcej niż wszystkich innych
razem wziętych, i podobnie wygląda struktura ilościowa instruktorów..
Instruktorzy PADI mają więcej klientów ale i większą konkurencję, inni
działają na bardziej niszowych rynkach. Niezależnie od federacji jedni
siedzą w barze i narzekają na zły los czekając na tych, którzy mają
wiele pracy, rzadziej siedzą w barach, ale za to częściej mogą
postawić piwo tym bardziej narzekającycm. Ten schemat dotyczy chyba
nie tylko branży nurkowej tylko każdej, gdzie zarobki są prowizyjne
albo premia jest pochodną wyników sprzedaży, jak ma to miejsce w
nurkowaniu.

Ja w moim przednurkowym życiu związny byłem zawsze ze sprzedażą i swój
sukces jako instruktora postrzegam w znacznym stopniu w postawie i
umiejętnościach marketingowo - handlowych. Umiejętności handlowe chyba
miałem wczesniej, ale postawy instruktorskiej jako pierwszy uczył mnie
właśnie Maciek i będę mu zawsze wdzięczny za to co mi przekazał..

Napewo jest tak jak Maciek pisze, są instruktorzy który pracują za
darmo na zasadach "studenckich", jest też tak, jak pisze JD że
niektórzy bardzo źle radzą sobie finansowo, są też tacy którzy radzą
sobie dobrze i tu i tam. Generalnie, poza kilkoma wyjątkami,
instruktorzy nie są bogatymi ludzmi patrząc na pryzmat ich zarobków.
Na Phuket ludzie, którzy chcą zarabiać duże pieniądze zajmują się
budownictwem, hotelarstwem itp a grupa pasjonatów zajmuje się
nurkowaniem. Moje przychody, w porównaniu do tych z polski spadły
napewno o jedno zero. Mimo tego od pięciu lat nie wróciłem do kraju i
nie planuje zmieniać swojego życia. To co udało mi się zobaczyć i
gdzie udało mi się nurkować byłoby nieosiągalne przy moich poprzednich
zarobkach a przy obecnych jest. Odwiedziłem taką ilość nurkowisk w
Azji i tyle razy, ile prawdopodobnie nie udało się żadnemu polskiemu
nurkowi. Czy to znaczy że odniosłem sukces czy wręcz przeciwnie? Dla
mnie to co widziałem jest cudem świata - bezcennym. Za wszystko inne
można wszak zapłacić masterkardem :-)

Pozdrawiam,

Piotr Paulo
Centrum Nurkowe Asiandivers na Phuket

Data: 2010-10-14 16:08:51
Autor: Zakrzówek Kraken
Praca DM i Inst.

Użytkownik "Piotr Paulo" <piotrek.paulo@gmail.com> napisał w wiadomości news:00aae0c7-707b-4aa0-aa23-4299e1b8cceco2g2000vbh.googlegroups.com...
[...]

Jak zwykle Piotrek wniosłeś głos rozsądku i spokoju.
Jak byś został w starym kraju i siedział w lodowatej wodzie to też miałbyś mniej spokojne nerwy :-)
MSC

Data: 2010-10-14 16:33:21
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 16:08, Zakrzówek Kraken wrote:
[...]

  A wiesz, ze w tym samym momencie chciałem wyciąć i wysłać tą samą część wypowiedzi?

Niestety taka miła praca udaje się nielicznym - na ogół jest to mordercze "oranie" za grosze z setkami nurkowań Intro, masówkowymi kursikami OWD dzień w dzień i bez wypoczynku, miesiącami aby zarobić na bardzo skromne utrzymanie.

Tak jak pisałem, duża cześć Polskich profesjonalistów PADI w Sharm aktualnie pakuje walizki bo nie jest w stanie się utrzymać za groszowe stawki jakie otrzymują za pracę.

Data: 2010-10-14 10:52:33
Autor: Piotr Paulo
Praca DM i Inst.
On 14 Paź, 21:33, "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl>
wrote:
On 2010-10-14 16:08, Zakrzówek Kraken wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Mordeczrcze oranie za grosze jest wynikiem cen które sami sobie na
swoim rynku ustalacie. Sorry, przypomniałem sobie Twój atak na ceny
nurkowań w Tajlandii (wysokie) wziętych z mojej strony, porównywane do
(rewelacyjnych) z Twojej. Może to jeden z przyczynków tak różnej oceny
sytuacji finansowej Egipt vs reszta świata? A może każdy może ustalać
swoje ceny wyżej o ile ma coś wartościowego do zaproponowania?
Niektóre kursy w mojej bazie są dwukrotnie droższe od najtańszych na
wyspie. Każdy ma swoją strategię działania. Klienci weryfikują wartość
a utrzymanie się na rynku dowodzi słuszności polityki cen lub
niesłuszności.

Innym tematem jest ilość intro i kursów podstawowych. Nie wiem, może
to moje szczeście, że w przychodach naszego centrum kursy podstawowe
stanowią marginalną cześć przychodów. Jakoś mniej narzekamy niż tutaj
czytam, i pomimo że nie jesteśmy rokefelerami z domów jakoś sobie
radzimy z usmiechem na ustach i mniejszą ilością jadu na forach. Może
to Tajski styl bycia, a może po prostu mamy mniej czasu bo dużo
pracujemy i dyskusje na grupach mają niski priorytet? No ale o czym ta
rozmowa, wszak nikt nikogo nie zmusza by utrzymywac się z nurkowania.

u nas już noc, więc dobranoc

Piotrek Paulo
Asiandivers

Data: 2010-10-14 20:19:47
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
wrote:
On 2010-10-14 16:08, Zakrzówek Kraken wrote:

[...]

Witaj, ceny na mojej stronie to specjalne zniżkowe ceny dla Polaków.
Gdyby musieli płacić normalne ceny u nas - tak jak płacą w bazie goście z innych krajów - mielibyśmy może 1-3 Polaków w roku.
Dla wyjaśnienia: w bazie pracuje ok. 10 instruktorów różnych narodowości (tzw. Zachodnia Europa) mających pracę niemalże non-stop.
Aktualnie co dziennie wypływają dwie łodzie na dzienne nurkowania, wyprawy "Safari" odbywają się co tydzień bez przerwy na kilku statkach
Polaków na łodziach safari brak. Jak wiesz nawet tego nie reklamuję specjalnie)(ostatnio wysłałem na tą listę 2 groszowe oferty -jedyne w tym roku - ale ciągle za drogo) Moi rodacy preferują dużo niższy komfort..

Polscy instruktorzy PADI , którzy właśnie pakują walizki pracują w bazach z absolutnie "dolnej" półki.
A dlaczego tam pracują? Bo nasi rodacy wybierają najtańsze z najtańszych bazy ( tak jak Maciek CD )i w związku z tym tylko tam mogą znaleźć pracę przy obsłudze rodaków nie znając języków.

Data: 2010-10-14 21:19:55
Autor: Piotr Paulo
Praca DM i Inst.
On 15 Paź, 01:19, "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstruc...@usuntoop.pl>
On 2010-10-14 19:52, Piotr Paulo wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Zwykle nie wdaje się w idiotyczne dyskusje ale ten post przekracza
granice absurdu. Polscy instruktorzy PADI pracują w bazach z
najniższej półki? Nie wiem co z tego ma niby wynikać i jaki jest cel
pisania takiej śmieciowej informacji poza opluwaniem kolegów po fachu,
rodaków, i PADI samej w sobie? Geniusz propagandy Goebels twierdził że
każda bzdura powtarzana wielokrotnie staje się prawdą. Inny geniusz
uważał że warto jest dodać jakieś logiczne podstawy działania - ten do
Waszyngton dla przypomnienia.

Oczywiscie, że tak jest, że najwięcej źle zarabiających instruktorów
należy do PADI. Podobnie jak najwięcej najlepszych instruktorów świata
jest stowarzyszonych w PADI. Bo nie trzeba studiów z matematyki by
wiedzieć, że taka musi być statystyka skoro nas - instruktorów PADI
jest po prostu więcej na świecie niż wszystkich innych instruktorów
razem wziętych. Wynika z tego przypadkiem jakaś mądrość Sharmowa?

pozdrawiam

Piotrek Paulo
Asiandivers

Data: 2010-10-15 07:28:48
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 06:19, Piotr Paulo wrote:

[...]

należy do PADI...... Wynika z tego przypadkiem jakaś mądrość Sharmowa?

pozdrawiam

Piotrek Paulo
Asiandivers

Witaj Tu nie chodzi ogólnie o instr PADI a o POLSKICH instruktorów PADI.
Jak uważasz, ze nie jest tak jak piszę zapytaj na liście które to bazy są wybierane przez naszych rodaków i które to bazy są NASTAWIONE na obsługę Polaków. Na przykład swojego kolegę z Krakowa.
Tu na liście jest wielu nurków którzy byli w Sharm. Z pewnością napiszą o wspaniałych bazach w których byli. Prawda?
Wiesz, że jedna z baz PADI dla Polaków reklamuje się Polakom " wystarczy jeden podręcznik PADI na kursie OWD na cała grupę? ?
Zapytaj jak wyglądają kursy PADI w tych bazach..
Mi nie musisz wierzyć..

Data: 2010-10-15 08:14:08
Autor: Zakrzówek Kraken
Praca DM i Inst.

Użytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:i98oil$ilq$1news.onet.pl...
On 2010-10-15 06:19, Piotr Paulo wrote:
[...]

Przynajmniej mają wybór - jako instruktorzy PADI mogą zawsze za 1000 zł w dwa dni zrobić crossa do SSI i zacząć karierę taką jak ty. Poza tym jeżeli jest prawdą to co piszesz, że instruktor SSI MUSI współpracować z bazą wyobrażam sobie jak to wpływa na zarobki. Instruktor PADI szkolący powiedzmy w Krakowie może współpracować np. z moim centrum nurkowym Kraken ale nie musi, może szkolić sam. Jak rozumiem gdybym szkolił w SSI instruktorów to taki instruktor MUSIAŁBY pracować u mnie lub w innej oficjalnej bazie SSI w Krakowie. Opierając się na tym że w Krakowie są tylko dwa oficjalne centra PADI w tym "alternatywnym świecie" były by dwa centra SSI. Wyobrażam sobie jak to by wpłynęło na zarobki tych instruktorów. Teraz muszę się starać aby instruktor PADI chciał ze mną współpracować i u mnie szkolić a wtedy....
Może jednak powinienem przenieść się do SSI i certyfikować instruktorów tej tak popierającej bazy organizacji. :-)
Co do jakości naszych szkoleń od OWD do Instruktora i od Adv. Nitroksa w IANTD po full Trimix w PADI czy TDI to zapraszam na strony Krakena i na nasze filmiki na Youtubie.

Oczywiście, że wielu nurków z Polski szuka tańszych ofert. Po prostu nurkowanie dla ludzi w Polsce jest jeszcze ciągle dość drogie. Z Polski jeżdżą nurkowie którzy szukają bardzo dobrych ofert godząc się często na wysoką cenę ale jest spora grupa ludzi która szuka tanio godząc się często na niższy poziom obsługi. Chociaż nie zawsze oczywiście niższa cena oznacza niższy poziom obsługi.
15 lat temu (nie piszę 25 lat temu kiedy to były wyprawy życia) Polaków nie bardzo było powszechnie stać na Egipt. Teraz Egipt stał się "standardem" po prostu lokalnym miejscem nurkowym.
Sprawa z Egiptem jest o tyle skomplikowana że ci którzy chcą czegoś więcej (nie tylko z Polski ale z wszystkich krajów) wybierają po prostu inne miejsca na świecie. Nie dlatego żeby Egipt był zły (rafy ma, szczególnie na południu super) ale po prostu świat jest duży. Teraz wielu polskich nurków wybiera z przyczyn ekonomicznych nie tylko tańsze bazy w Egipcie ale po prostu Egipt jako piąty raz odwiedzane miejsce nurkowe pod rząd bo nie stać ich na wyjazd do Tajlandii czy Meksyku. Dotyczy to całej Europy wschodniej. Za następne 5-10 lat polscy nurkowie tak samo jak nurkowie z innych dobrze radzących sobie krajów czy społeczeństw będą jeździć "wszędzie" czyli odwiedzać też Egipt ale raz na parę wyjazdów a nie co roku. Pewnie przestaniemy wtedy stanowić (osoby z krajów Europy wschodniej) połowę ludzi na ulicach Egipskich miast jak jest teraz a częściej będzie można spotkać Polaków w bardziej egzotycznych miejscach czego sobie i innym nurkom życzę.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło
www.kraken.pl

Data: 2010-10-15 09:12:18
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 06:19, Piotr Paulo wrote:
[...]

Oczywiście.
Jak wiesz jestem również instruktorem CMAS **.
Proponowano mi 3* ale po co mi to? (jak na razie).
Jak wiesz Sharm to "zagłębie" baz rożnych organizacji.
Błyskawicznie mogę szybko i w miarę tanio zostać instruktorem DOWOLNEJ organizacji.
Czy to zrobiłem? A więc jak sądzisz jak jest?
Pełny kurs instruktorski PADI kosztuje mnie ca 450 euro. Reszta to jak wiesz haracz dla PADI "za profesjonalne egzaminy" -jak piszesz. Obecny na liście Przemol BARDZO wyraźnie napisał co sądzi o kursach PADI i "profesjonalnych" Instruktorach PADI po zdobyciu plastików (a nie wiadomości) na WIELU kursach PADI u WIELU instruktorów...
A ja sam skutki "profesjonalnego" szkolenia widzę od lat codziennie.
Ale tak jak pisałem - kursy PADI w założeniu są bardzo dobre. Sęk w tym co z nich robią "profesjonalni instruktorzy" PADI.

[...]

To jest oficjalna wersja instruktora NASTAWIONEGO na przyciągnięcie jak najwięcej osób na kursy Instruktorskie PADI mamiąc ich "super zarobkami" - bo na tym jako Course Director zarabiasz.

A prawda jest taka iż instruktorów PADI jest "Jak Psów" :-) i walą "dżwiami i oknami" aby KTOKOLWIEK za JAKIEKOLWIEK pieniądze ich zatrudnił.
Ile instruktorów PADI jesteś w stanie zatrudnić?
A reszta ? Na smietnik .. Prawda?
A ponieważ jest ich "na pęczki" zarabiają grosze. Masowa produkcja instruktorów PADI dostarcza co miesiać tysiące frajerów (przepraszam - kandydatów na milionerów w "łatwej, miłej i przyjemnej pracy" )na rynek.
Nieprawdaż? Prosty przetarg - kto będzie taniej pracował.  A jak się stawki nie podobają - znajdź sobie sam klientów... Tak?

Może jednak powinienem przenieść się do SSI i certyfikować instruktorów tej
tak popierającej bazy organizacji. :-)

Kolejny raz wykazujesz się tą samą nieznajomością standardów PADI.
Jako Course Director PADI NIE MOŻESZ prowadzić JAKICHKOLWIEK kursów rekreacyjnych w innych organizacjach.

Teraz wielu polskich nurków
wybiera z przyczyn ekonomicznych nie tylko tańsze bazy w Egipcie

Nie tańsze a NAJTAŃSZE z NAJTAŃSZYCH..

[...]

Oczywiście, wczesniej przecież Polacy handlowali w Egipcie przemycaną wódką, kryształami, rosyjskimi aparatami fotograficznymi, żelazkami, lokówkami i czym tam jeszcze ??? :-)

Czyli idzie ku lepszemu ;-)

Data: 2010-10-15 09:45:14
Autor: to.ja
Praca DM i Inst.
Wstaje rano -bo muszę &#8230;:) wschód słońca wita mnie razem ze śpiewem ptaków.
Mam cztery pory roku..z których korzystam...mam tez mały domek ..10cio letnie auto...dwójkę dzieci ..kota psa..kominek i jeszcze parę fajnych dla mnie rzeczy.
Sporo kumpli , pije wódeczkę jak mam ochotę..i nie jestem sfrustrowany..:)

Jasiu a jaki jest twój  sukces finansowy &#8230;.?

Dorobiłeś się tam na tych saxach z super znajomością języków   czegoś..?
Już z poprzednich postów wiemy o twoich 10cio letnich gaciach..wiec garderobę pomiń..

ciekaw jestem..?

Data: 2010-10-15 09:10:12
Autor:
Praca DM i Inst.
to.ja@op.pl napisał(a):
ciekaw jestem..?

Ja także jestem ciekaw, dlaczego się umawiasz wstępnie, polem zalega cisza.
Wyjazd nad Białe, o tocie nie wspomnę.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-15 11:13:36
Autor: to.ja
Praca DM i Inst.
[...]

Pjany jesteś.? czy zapomniałeś polszczyzny..?
Jak bede w Warszawie to Cie odwiedzę -poznasz wtedy Kmiota..

Data: 2010-10-15 09:23:41
Autor:
Praca DM i Inst.
http://www.gazeta.pl/usenet/

Pjany jesteś.? czy zapomniałeś polszczyzny..?
Jak bede w Warszawie to Cie odwiedzę -poznasz wtedy Kmiota..

Wed, 08 Sep 2010 10:51:35 +0200

by mx6.go2.pl with ESMTP id GpIMvh;

Wed, 08 Sep 2010 10:51:35 +0200

Received-SPF: pass (mx6.go2.pl: domain of to.ja@op.pl

designates 213.180.142.152 as permitted sender)

rhost-flags-OK-OK-OK-OK) by ps6.m5r2.onet with ESMTP

id S469764630Ab0IHIvdBDB3U convert rfc822-to-8bit (ORCPT

<rfc822;ln-1@tlen.pl>); Wed, 8 Sep 2010 10:51:33 +0200

Wed, 08 Sep 2010 10:51:32 +0200 ,from 79.184.171.66 by 10.174.34.200

with HTTP

Date: Wed, 08 Sep 2010 10:51:32 +0200

From: to.ja@op.pl

To: ln-1 <ln-1@tlen.pl>

Subject: =?ISO-8859-2?Q?Re: Wyjazd Bia=B3e?=

Dostosuje się ...
do Ciebie.

 "ln-1" <ln-1@tlen.pl> napisał(a): > > Podaj adres przyjadę po Ciebie...
> Po co kłamiesz.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-15 11:31:09
Autor: to.ja
Praca DM i Inst.

Date: Wed, 08 Sep 2010 10:51:32 +0200

From: to.ja@op.pl

To: ln-1 <ln-1@tlen.pl>

> [...]

 "ln-1" <ln-1@tlen.pl> napisał(a):  >  > Podaj adres przyjadę po Ciebie...
 >  > Jeśli to prawda to mieszkam na Ursynowie płn.

pozdrawiam rc

--

Sam napisałeś ze nie mamy  ustalenia więc oco Ci chodzi ?

Data: 2010-10-15 10:50:53
Autor:
Praca DM i Inst.
to.ja@op.pl napisał(a):
A i tam miałem po Ciebie przyjechać  ?

Zobaczmy jak przebiegała rozmowa, mineło trochę czasu i autor zapomniał.

to...@op.pl
Wyświetl profil   Więcej opcji 7 Wrz, 20:02

- Pokaż cytowany tekst -
Bardzo dziekuję za zaproszenie.. Podpytam sie RC bedzie ? bo jak tak to wpadam z tortem.. --

Wyświetl profil   Więcej opcji 7 Wrz, 21:44
to...@op.pl napisał(a):
Bardzo dziekuję za zaproszenie.. Podpytam sie RC bedzie ? bo jak tak to wpadam z tortem..

W sobotę mam spotkanie na którym będę do późnego wieczora, w niedzielę mogę być. Lecz nie mam transportu. pozdrawiam rc --

to...@op.pl
Wyświetl profil   Więcej opcji 8 Wrz, 09:36
to...@op.pl napisał(a): > Bardzo dziekuję za zaproszenie.. > Podpytam sie RC bedzie ? bo jak tak to wpadam z tortem.. W sobotę mam spotkanie na którym będę do późnego wieczora, w niedzielę mogę
być.
Lecz nie mam transportu. pozdrawiam rc --

Podaj adres przyjadę po Ciebie... --

to...@op.pl
Wyświetl profil   Więcej opcji 8 Wrz, 09:37
> Bardzo dziekuję za zaproszenie.. > Podpytam sie RC bedzie ? bo jak tak to wpadam z tortem.. Ha, ha, ha, świetnie się ubawiłem, przecież to moje imieniny a nie
Ryśka :))))
To.ja, to ja czekam na ten torcik :) Jacek --

Tak tak  torcik dla Ciebie   .. Już zaproponowałem Rysiowi ze go zabiorę ..tylko niech poda z kąd..? --
Jak sam widzisz i widzą to inni, zrobiłeś sobie z gęby cholewę.

Przedstaw się z imienia nazwiska, bo spierdalasz podania tych informacji jak diabeł od święconej wody. Żeby było wiadomo kogo omijać.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-15 09:59:08
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 09:45, to.ja@op.pl wrote:
[...]

Wiesz, było by wspaniale gdyby nie to iż np. kurs dla Polaków z wieloma nurkowaniami i pełnym sprzętem kosztuje u mnie mniej niż te same nurkowania bez kursu.
Czyli dopłacam do interesu...
Zapraszam na stronę www - jest "czarno na białym"

Data: 2010-10-15 09:57:48
Autor: to.ja
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 09:45, to.ja@op.pl wrote:
> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Jak dopłacasz do szkoleń polaków których nie lubisz,a nie szkolisz gosci z kasą z lepszych stron świata ..
To alboś frajer alboś nieudacznik i kłamczuszek...

Jasiu może jakies szkolenie z zakresu prowadzenia biznesu by Ci sie zdało?
Ale nie wiem czy Cie stać..?:(

Data: 2010-10-15 10:13:47
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 09:45, to.ja@op.pl wrote:

To alboś frajer alboś nieudacznik i kłamczuszek...

Jasiu może jakies szkolenie ..... by Ci sie zdało?
Ale nie wiem czy Cie stać..?:(

Wiesz nie wszyscy sa geniuszami takimi jak Ty potrafiacymi zrobić dwójkę dzieci i wypić flaszke wódki.
Napisz proszę jak to się robi.
Najlepiej "krok po kroku" :-)

Data: 2010-10-15 10:51:57
Autor: to.ja
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 09:57, to.ja@op.pl wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Nawet jak bym to zrobił .
To i tak jest dla Ciebie już za pózno..

Data: 2010-10-15 11:04:53
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 09:57, to.ja@op.pl wrote:
On 2010-10-15 09:45, to.ja@op.pl wrote:

[...]

Rozumiem, rozumiem. Chronisz swoje ciężko zdobyte tajemnice.
A może to rodzinny sekret przekazywany " z ojca na syna" (oczywiście najstarszego)? Tym cenniejsze..

Miłego dnia

U mnie słońce, błękitne niebo, ptaki ćwierkają, powietrze 32C Woda 26-30C
A jak u Ciebie?

:-)

Data: 2010-10-15 11:11:19
Autor: to.ja
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 10:51, to.ja@op.pl wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Zaspokoje twoją ciekawość..
+7 w domku +23 w kominku skrzą sie drwa..na stoliku herbatka...
a za oknem nie mam wysypiska śmiecitak jak ty - w karmniku piekne sójki,już niedługo spadnie snieg-będzie kulig, deska.. i sarenki pod oknami,a jak już mi się znudzi to przylatuje tam w twoje strony na pare dni,bo mnie stać-tak jak i wielu moich rodaków.

Data: 2010-10-15 11:25:40
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 09:57, to.ja@op.pl wrote:
On 2010-10-15 09:45, to.ja@op.pl wrote:

[...]

Mam rację?
Dlaczego przed chwilą napisano na tej liście iż jesteś kompletnie niesłowny?

Data: 2010-10-15 11:33:33
Autor: to.ja
Praca DM i Inst.
On 2010-10-15 11:11, to.ja@op.pl wrote:

> [...]

-- www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Jasiu ,czytaj wszystko a nie wycięte fragmenty całości.
Jestem słowny,i odwiedzę naszego kolege Rysia,nie moge go zawieść,musi poznac Kmiota
:)

Data: 2010-10-15 10:54:46
Autor:
Praca DM i Inst.
to.ja@op.pl napisał(a):
Jestem słowny,i odwiedzę naszego kolege Rysia,nie moge go zawieść,musi poznac Kmiota
:)

Trafiłem w częstotliwość rezonansową ?

Wpisałem jaki jesteś słowny.
Jesteś nie słowny, tortu nie przywiozłeś, nawet terminu spotkania nie byłeś w stanie ustalić.

pozdrawiam rc

Data: 2014-10-14 02:06:56
Autor: landrynny
Praca DM i Inst.
W dniu piątek, 15 października 2010 08:14:08 UTC+2 użytkownik Zakrzówek Kraken napisał:
U�ytkownik "WWW.SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisa� w wiadomo�ci news:i98oil$ilq$1news.onet.pl...
> [...]
> Witaj Tu nie chodzi og�lnie o instr PADI a o POLSKICH instruktor�w PADI.
> Jak uwa�asz, ze nie jest tak jak pisz� zapytaj na li�cie kt�re to bazy s� > wybierane przez naszych rodak�w i kt�re to bazy s� NASTAWIONE na obs�ug� > Polak�w. Na przyk�ad swojego koleg� z Krakowa.
> Tu na li�cie jest wielu nurk�w kt�rzy byli w Sharm. Z pewno�ci� napisz� o > wspania�ych bazach w kt�rych byli. Prawda?
> Wiesz, �e jedna z baz PADI dla Polak�w reklamuje si� Polakom " wystarczy > jeden podr�cznik PADI na kursie OWD na ca�a grup�? ?
> Zapytaj jak wygl�daj� kursy PADI w tych bazach..

Przynajmniej maj� wyb�r - jako instruktorzy PADI mog� zawsze za 1000 z� w dwa dni zrobi� crossa do SSI i zacz�� karier� tak� jak ty. Poza tym je�eli jest prawd� to co piszesz, �e instruktor SSI MUSI wsp�pracowa� z baz� wyobra�am sobie jak to wp�ywa na zarobki. Instruktor PADI szkol�cy powiedzmy w Krakowie mo�e wsp�pracowa� np. z moim centrum nurkowym Kraken ale nie musi, mo�e szkoli� sam. Jak rozumiem gdybym szkoli� w SSI instruktor�w to taki instruktor MUSIA�BY pracowa� u mnie lub w innej oficjalnej bazie SSI w Krakowie. Opieraj�c si� na tym �e w Krakowie s� tylko dwa oficjalne centra PADI w tym "alternatywnym �wiecie" by�y by dwa centra SSI.. Wyobra�am sobie jak to by wp�yn�o na zarobki tych instruktor�w. Teraz musz� si� stara� aby instruktor PADI chcia� ze mn� wsp�pracowa� i u mnie szkoli� a wtedy....
Mo�e jednak powinienem przenie�� si� do SSI i certyfikowa� instruktor�w tej tak popieraj�cej bazy organizacji. :-)
Co do jako�ci naszych szkole� od OWD do Instruktora i od Adv. Nitroksa w IANTD po full Trimix w PADI czy TDI to zapraszam na strony Krakena i na nasze filmiki na Youtubie.

Oczywi�cie, �e wielu nurk�w z Polski szuka ta�szych ofert. Po prostu nurkowanie dla ludzi w Polsce jest jeszcze ci�gle do�� drogie. Z Polski je�d�� nurkowie kt�rzy szukaj� bardzo dobrych ofert godz�c si� cz�sto na wysok� cen� ale jest spora grupa ludzi kt�ra szuka tanio godz�c si� cz�sto na ni�szy poziom obs�ugi. Chocia� nie zawsze oczywi�cie ni�sza cena oznacza ni�szy poziom obs�ugi.
15 lat temu (nie pisz� 25 lat temu kiedy to by�y wyprawy �ycia) Polak�w nie bardzo by�o powszechnie sta� na Egipt. Teraz Egipt sta� si� "standardem" po prostu lokalnym miejscem nurkowym.
Sprawa z Egiptem jest o tyle skomplikowana �e ci kt�rzy chc� czego� wi�cej (nie tylko z Polski ale z wszystkich kraj�w) wybieraj� po prostu inne miejsca na �wiecie. Nie dlatego �eby Egipt by� z�y (rafy ma, szczeg�lnie na po�udniu super) ale po prostu �wiat jest du�y. Teraz wielu polskich nurk�w wybiera z przyczyn ekonomicznych nie tylko ta�sze bazy w Egipcie ale po prostu Egipt jako pi�ty raz odwiedzane miejsce nurkowe pod rz�d bo nie sta� ich na wyjazd do Tajlandii czy Meksyku. Dotyczy to ca�ej Europy wschodniej. Za nast�pne 5-10 lat polscy nurkowie tak samo jak nurkowie z innych dobrze radz�cych sobie kraj�w czy spo�ecze�stw b�d� je�dzi� "wsz�dzie" czyli odwiedza� te� Egipt ale raz na par� wyjazd�w a nie co roku. Pewnie przestaniemy wtedy stanowi� (osoby z kraj�w Europy wschodniej) po�ow� ludzi na ulicach Egipskich miast jak jest teraz a cz�ciej b�dzie mo�na spotka� Polak�w w bardziej egzotycznych miejscach czego sobie i innym nurkom �ycz�.

Maciek "Szcz�ciarz" Curzyd�o
www.kraken.pl

Z g�ry przepraszam za nie komentowanie post�w, kt�re w mojej ocenie s� niegrzeczne, nie merytoryczne albo po prostu g�upie.

Data: 2010-10-14 21:36:23
Autor: hesham_gabr
Praca DM i Inst.
[...]

Moze Jasiu napiszesz w koncu, iz wspomniany instruktor PADI, ktory wyjechal do
Polszy (tylko na pewien czas, gdyz nie bedziesz sie cieszyl 2 bed samemu za
dlugo), to Twoj pryczmejt, do ktorego wkreciles sie na krzywego ryja "tylko na
tydzien", gdyz nie stac Cie bylo na samodzielne wynajmowanie mieszkania. Po
dwoch tygodniach pobytu na krzwego ryja, wysiudaliscie w prostacki sposob polska
instruktorke, ktora wkrotce i tak planowala wyjechac z Sharmu, a ze Twoj
pryczmejt szukal polskiego frienda long term wiec laska sobie poszla do studia
na dol. Nie wspomne, iz w miedzy czasie probowales poderwac ja swoimi dretwymi
SMSami na poziomie masturbatora - fetyszysty ze szkoly sredniej (tekst o
stringach wycina z butow, jestes totalnie zjechany z braku kobity i dobrze wiesz
o czym pisze). Moze zmien w koncu swoje rozciagniete slipko - kapielowki, ktore
od lat zakladasz te same, gdyz malutkie co nieco zaczyna z nich wygladac i
budzisz obrzydzenie na lodziach.

A tak swoja droga to CDWS pyta o Ciebie, bo cos wyglada na to iz Twoje www.
wkrotce znajdzie sie na ichniej black list. A i egipska policja szuka Cie bys
zaplacil penalties (w sumie klikanascie tysiecy LE) za poprzednie lata, ktore
przpracowales w Egipcie bez work permit. Zapomnij o CDWS card miSZczu bez piatej
klepki. Co to oznacza b. dobrze wiesz nurku smietnikowy.  --

Data: 2010-10-14 22:01:59
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 21:36, hesham_gabr wrote:

To już wiecie jak jest wśród Polaków za granicą...
Sama przyjemność :-)
Dlatego radzę ciągle na tej liście i poza nią: uczcie się języków abyście z Polskiego piekiełka w Polsce nie trafili do Polskiego piekiełka za granicą...

A dla "heshama" - czy skłamałem w jakikolwiek sposób pisząc o warunkach w jakich pracujesz anonimie i Twoi koledzy/koleżanki?

Data: 2010-10-14 22:29:08
Autor: hesham_gabr
Praca DM i Inst.
A dla "heshama" - czy skłamałem w jakikolwiek sposób pisząc o warunkach w jakich pracujesz anonimie i Twoi koledzy/koleżanki?

Oj Jasiu, lzesz jak PIES i wiem do czego przesz. Ja ze swojej pracy i zarobkow
instruktora jestem wiecej niz baaardzo zadowolony. Malo tego (i tu masz gwozdz -
zagadke) moj pracodawca placi przelewem na moje egipskie konto (miales
kiedykolwkie cUs takiego?). Do 4tego kazdego miesiaca mam pieniazki na koncie
(dwa dni na wyjasnienie roznic w commission zanim przelew zostanie nadany) .
Etap w ktorym Ty tkwisz, czyli ciaglego uzerania sie z Egipcjanami o zaplate i
pracy tylko wtedy kiedy przyprowadzisz swoich klientow mam juz dawno za soba.
Jestes w Sharm 10 lat. Nie osiagnales absolutnie NIC, gdyz przegapiles swoj
"moment" aby zdzialac cokolwiek wiecej niz tylko nakrecanie klientow i praca z nimi.

No hard feelings Jasiu, ale byc dobrym instruktorem, a osiagnac sukces w tej
pracy, to kosmicznie dwa rozne temat. Swoja droga jakim jestes instruktorem
kazdy dobrze wie. Na swoja opinie zasluzyles sobie sam. I nie chodzi mi tylko i
wylacznie o liste, ale o srodowisko instruktorow w Sharm (ogolnie, nie tylko
Polakow, gdyz tych mozna na palcach jednej reki policzyc).

Moze faktycznie powinies byl zostac w tej Polsce? Bo teraz to SharmDiver zaczyna
juz smakowac jak te odgrzewane, stare kotlety...

Data: 2010-10-14 23:10:08
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Praca DM i Inst.
On 2010-10-14 22:29, hesham_gabr wrote:
A dla "heshama" - czy skłamałem w jakikolwiek sposób pisząc o warunkach
w jakich pracujesz anonimie i Twoi koledzy/koleżanki?

Witamy w Polskim "piekiełku"
Anonimy mają "głos" dzisiaj.
Jutro lub po jutrze nie. Bo wyjadą z Sharm z powodu znanego - braku pieniędzy na życie.
Oczywiście wersja oficjalna jest inna. :-)

Mieszkasz tu i piszesz TOTALNE GŁUPOTY.

Pisałem całą "litanię" w odpowiedzi ale skasowałem.
Przecież już chyba masz bilet na wylot z Sharm "w ręce". Tak?
Za ile dni "zwijasz manatki" anonimie"?
Gdzie się udajesz aby zarabiać kolejne miliony na kursach?

Data: 2010-10-15 10:20:20
Autor: Włodzimierz Kołacz
Praca DM i Inst.
Witaj
(kimkolwiek jesteś)
Ale po takiej tyradzie na Jasia z D warto było by abyś się przedstawił (choćby na priv). Był by to mocny argument na to kim w istocie jest święty Jan z D.
To co napisałeś jest mocno zbieżne w wielu kwestiach z tym jaką opinię o Dudzińskim w tamtym środowisku (nie poznał go osobiście ale o nim rozmawiał z jego kolegami) wystawił mój kolega który wiele lat tam pracował.
Pozdrawiam Włodek

Ps Każdy ma prawo być lekko nie przystosowany do życia. Ja też nie jestem święty i popełniam mnóstwo błędów. Ale mam choć trochę przyzwoitości i nie próbuję wytykać innym ich przywar czy osobistych decyzji nurkowych o bezpardonowej walce konkurencyjnej nie wspomnę. Wyjątkiem jest Jan z D który według mojej oceny sytuacji już bardzo dawno przekroczył granicę mojej wytrzymałości.