Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa

Data: 2012-05-23 21:30:44
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Witajcie.

Zainteresowanych proszę o wysyłanie aplikacji, nie zainteresowanych proszę o powstrzymanie się od jałowych dyskusji :-)

Troszkę spamuję, ale można zarobić kasę :-) A potem ją wydać kupując sprzęt rowerowy w bardzo atrakcyjnych cenach!

Napiszę możliwie krótko:

Sklep na Ursynowie pilnie poszukuje doświadczonego mechanika rowerowego.
Jeden ze stałych pracowników nagle wpadł pod nóż chirurga, dostał sporo zwolnienia. Praca w obecnym sezonie rowerowym, później jest szansa na stałe zatrudnienie.

Praca 11-19, soboty 10-14.

Wymagania konieczne w kolejności od najważniejszych:

1. Doświadczenie w robieniu przeglądów regulacyjnych (przerzutki, hamulce, centrowanie kół, dodatkowo wymiana linek i pancerzy, smarowanie piast, sterów, suportu, samodzielne dobieranie i wymiana komponentów, konsultacje telefoniczne z klientem.

2. Szybkie składanie roweru z pudła

I mniej istotne, ale bardzo przydatne

1. Przelewanie hamulców tarczowych
2. Zaplatanie kół.

Na okresie próbnym

CV, krótką listę umiejętności i oczekiwania finansowe wysyłajcie na
adres seco maupa tlen pl.

Pracodawca skontaktuje się w wybranymi kandydatami i zaprosi ich na spotkanie. Pracodawca postara się pamiętać, aby pozostali kandydaci dostali informacje o niezakwalifikowaniu się do dalszego etapu.

Seco

Data: 2012-05-24 07:01:44
Autor: z
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
W dniu 2012-05-23 21:30, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Witajcie.

Zainteresowanych proszê o wysy³anie aplikacji, nie zainteresowanych
proszê o powstrzymanie siê od ja³owych dyskusji :-)

Nie uwa¿am za ja³owe podanie wide³ek p³acowych zw³aszcza jak siê szuka kogo¶ z do¶wiadczeniem. Na prawdê to nie boli i u³atwia ludziom ¿ycie.
Czasy siê zmieniaj±. W tej postaci dobry pracownik nawet nie spojrzy na takie og³oszenie.
Wymy¶lam sobie? Nie. To ¿ycie. :-)

Data: 2012-05-24 08:53:52
Autor: Lukasz Goran
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Je¶li kto¶ zaczyna od pytania ile zarobi to znaczy ¿e idize do pracy dla pieniêdzy... pewnie wiele osób tak pracuje, ale ja jako pracodawca nie chcia³bym ludzi którzy pracuj± tylko dla pensji, ale te¿ z przyjemno¶ci± wynagradza³bym ludzi za chêæ pracy i rozwoju. Je¶li szukasz pracy ambitnej i powa¿nej nie zaczynaj od pytania "ile" bo zostajesz skre¶lony. Je¶li spe³nisz wymagania pracodawcy to bêdzie czas przed podpisaniem umowy na uzgodnienie warunków p³acowych.
£ukasz G±dzik

Data: 2012-05-24 02:43:44
Autor: rmikke
On Thursday, May 24, 2012 8:53:52 AM UTC+2, Lukasz Goran wrote:
[...]

Tylko widzisz, ja np. pracuje z pasja itd., ale jakbym mial zmieniac prace,
to najpierw pytalbym o finanse - mam do nakarmienia zone, dzieci, psa i samochod,
a jeszcze w rowerze trzeba czasem to i owo wymienic.

Jak sie szybko potrzebuje kogos z doswiadczeniem, to podejscie
"najpierw niech przyjdzie, potem pogadamy o pieniadzach" moze sie nie sprawdzic.
Chocby dlatego, ¿e taka osoba zwykle ma juz prace.

Data: 2012-05-25 22:22:18
Autor: Lukasz Goran
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Tylko widzisz, ja np. pracuje z pasja itd., ale jakbym mial zmieniac prace,
to najpierw pytalbym o finanse

Ale ja absolutnie nie twierdzê, ¿e p³aca nie jest wa¿na Czêsto jest najwa¿niejsza ale nie jest to powód dla którego od tego nale¿y rozpoczynaæ rozmowê o pracê. Dobra praca powinna byæ dobrze op³±cana- zgadzam siê z tym. Je¶li kto¶ ma pracê i j± lubi to na pewno potrzebuje silnej motywacji by j± zmieniæ np finansowej. Ten pracodawca raczej nie szuka osób pracuj±cych a ju¿ na pewno nie zadowolonych ze swojej pracy:) W takim przypadku s±dzê, ¿e skierowa³by siê do konkretnych osób z konretn± ofert±. W takim przypadku szuka kogo¶ kto spe³ni jego wymagania. Je¶li kto¶ szuka pracy lub chce pracowaæ po¶wiêci czas i energiê ¿eby pój¶æ na rozmowê kwalifikacyjn± choæby mia³a to byæ ju¿ 10 czy 20ta w jego karierze:) Je¶li kto¶ jest naprawdê dobry to dostaje oferty a nie ich szuka ale szanujmy siê dobrych pracownieków jest wielu a oferty dostaj± wybitni. Wybaczcie ale dra¿ni mnie jak przychodzi go¶æ co dopiero skoñczy³ studia nawet z wyróznieniem i wybrzydza ze za 3 czy 4 ty¶ to on nie bêdzie pracowa³... nie bêdize bo tyle mo¿e dostaæ od rodziców. A jak ju¿ dostanie pracê to okazuje siê ¿e dyplom nadaje siê do powieszenia na ¶cianie bo jego umiejêtno¶æ s± nik³e... ale wymagania wygórowane.

£ukasz G±dzik

Data: 2012-05-24 09:24:07
Autor: z
W dniu 2012-05-24 08:53, Lukasz Goran pisze:
[...]

Je¶li pracodawca jest pod ¶cian± (tak napisa³) to niech wysili szare komórki i napisze og³oszenie tak ¿eby zachowaæ ci±g³o¶æ firmy.
A je¶li siê tylko nudzi albo chce postraszyæ obecnych pracowników ¿eby nie domagali siê podwy¿ki to proszê bardzo. Og³oszenie jak najbardziej ok.
Wybacz ale w¶ród ludzi maj±cych jaki¶ fach w rêku (nie papier) s³owa ambitna, rozwojowa, z widokami na przysz³o¶æ nie robi± furory. To jest po prostu czysty biznes. Tu ju¿ has³o "jest dziesiêciu na twoje miejsce" nie dzia³a.
Og³oszeniodawca straci³ pracownika. Pewnie na kilka miesiêcy.
Albo niech podkupi konkurencji (normalna praktyka). Albo przeszkoli nowicjusza.
Kto¶ rzuci swoj± robotê (bo szukamy przewa¿nie w¶ród tych co siê nie nudz±) i na próbê zatrudni siê gdzie indziej? Tak po prostu?
£atwo nie bêdzie. Takie rzeczy to tylko w erze :-)

Data: 2012-05-24 09:38:10
Autor: ToMasz
W dniu 24.05.2012 09:24, z pisze:

Og³oszeniodawca straci³ pracownika. Pewnie na kilka miesiêcy.
Albo niech podkupi konkurencji (normalna praktyka). Albo przeszkoli
nowicjusza.
nie da siê. na tym stanowisku naprawianie rowerów to mniej ni¿ 50% umiejêtno¶ci. reszta to _niestety_  min. umiejêtno¶ci detektywistyczne potrzebne w "rozkminieniu" co klient namiesza³ i dlaczego nie dzia³a. Szybko¶æ wykonywania czynno¶ci te¿ jest wa¿na.
ToMasz

Data: 2012-05-24 09:25:28
Autor: Wojciech Waga
On 24/05/12 08:53, Lukasz Goran wrote:
[...]

Z jednej strony masz racjê, ale jak kto¶ ma jeszcze jakie¶ ¿ycie oprócz pracy to jego jako¶æ jest jednak mocno skorelowana z tym 'ile'. Pozosta³e walory oferty przestaj± mieæ znaczenie jak najzwyczajniej nie mo¿esz sobie na ni± pozwoliæ. Podanie wide³ek pozwala te¿ oszczêdziæ czas (bliska mi osoba spêdzi³a na rekrutacji i zaznajamianiu siê z przysz³ymi obowi±zkami dobre kilka godzin zanim nast±pi³ ostatni etap w którym dowidzia³a siê, ¿e stanowisko sta¿ysty za <1000z³ nale¿y do niej).

pozdr.
w.

Data: 2012-05-24 09:51:30
Autor: PaweL
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Ciekawi mnie, jakie pieni±dze zarabia dobry mechanik w bran¿y rowerowej w Warszawie? 4-5k z³ netto da siê wykrêciæ? W zimie tez siê zarabia, czy to sezonowa robota?

Data: 2012-05-24 09:35:00
Autor: Andrzej W.
[...]

A nie uwa¿asz, ¿e pracownik te¿ ma prawo wiedzieæ, czy pracodawca spe³nia jego wymagania?

Po co mam wysy³aæ CV i marnowaæ swój czas je¶li pracodawca szuka kogo¶ na umowê ¶mieciow±?
Ja wiem, jaka kwota minimalna mnie interesuje i jakie s± moje mo¿liwo¶ci.
Je¶li w og³oszeniu bêd± zdefiniowane wymagania i minimalna oferowana p³aca to bêdzie wiadomo, spe³niam wymagania, dodatkowo mam to, to i to, idê na rozmowê i ¿±dam minimum +30%.
Nie spe³niam wymagañ, ale obiecujê, ¿e bêdê siê bardzo stara³, nie dziwie siê jak zaoferuj± mi minimum - 15%...

A Ty proponujesz bym straci³ cztery czy piêæ godzin na rozmowê kwalifikacyjn±, pisanie listu motywacyjnego i inne g³upoty by siê dowiedzieæ, ¿e pracodawca szuka jelenia...

Jestem ju¿ na zbyt powa¿nym poziomie (nie mówiê o "rowerowaniu") by w ogóle zwracaæ uwagê na takie og³oszenia.

Wiêc albo szukasz powa¿nego pracownika i zachowujesz siê sam powa¿nie, albo nie i potem narzekasz, ¿e same cwaniaczki Ci siê trafiaj±.

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2012-05-24 09:44:04
Autor: Fabian
On 24.05.2012 08:53, Lukasz Goran wrote:
[...]

Ale pracodawca ³aski mi nie robi. Mam pe³n± wyzwañ pracê i w ogóle. Je¿eli pracodawca chce dobrego pracownika, a o to nie ³atwo, to niech postara siê go przekonaæ do pracy akurat dla niego. Wiadomo, ¿e p³aca nie jest najwa¿niejsza, ale poni¿ej pewnego poziomu pracowaæ nie bêdê, a propozycje pracodawców czasem s± ¶mieszne i taka rekrutacja, która wymaga jednak zazwyczaj zaanga¿owania to strata czasu i nerwów.

Fabian.

Data: 2012-05-24 10:38:42
Autor: Jan Srzednicki
On 2012-05-24, Lukasz Goran wrote:
Jeśli ktoś zaczyna od pytania ile zarobi to znaczy że idize do pracy dla pieniędzy... pewnie wiele osób tak pracuje, ale ja jako pracodawca nie chciałbym ludzi którzy pracują tylko dla pensji, ale też z przyjemnością wynagradzałbym ludzi za chęć pracy i rozwoju. Jeśli szukasz pracy ambitnej i poważnej nie zaczynaj od pytania "ile" bo zostajesz skreślony. Jeśli spełnisz wymagania pracodawcy to będzie czas przed podpisaniem umowy na uzgodnienie warunków płacowych.

Jaaaaaasne.

Rozmowę o pracę należy zacząć od pytania ile trzeba pracodawcy dopłacić
za łaskę możliwości pracy u niego.

Koleś, z jakiej bajki się urwałeś?

Data: 2012-05-25 22:26:37
Autor: Lukasz Goran
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Kole¶, z jakiej bajki siê urwa³e¶?

Masz pracê? Pierwsze pytanie jakie zada³e¶ pracodawcy to ile mo¿esz u nigo zarobiæ a on rzuci³ Ci siê do nóg i powiedzia³ ile zechcesz? Albo jeste¶ tak dobry, ¿e wybierasz sobie pracê i zarobki albo na razie masz ambicje i aspiracje a ¿ycia nie znasz. Zarabiam du¿o, zatrudniam ludzi i p³acê im za umiejêtno¶æ- za wysokie wysokie zarobki. A jak kto¶ wpada i chce wiedzieæ ile zarobi nie pytaj±c o nic innego to znaczy ¿e nie interesuje go praca i do tego brak mu podstawych umiejêtno¶æ pertraktowania. Powedz mi jaki jeste¶ dobry a ja Ci powiem ile za to mogê zap³aciæ. Je¶li pasuje to bêdziemy razem pracowaæ je¶li nie Ty bêdziesz pamiêta³ moj± ofertê a ja Twoj±.
£ukasz G±dzik

Data: 2012-05-24 10:49:45
Autor: PeJot
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
W dniu 2012-05-24 08:53, Lukasz Goran pisze:
Je¶li kto¶ zaczyna od pytania ile zarobi to znaczy ¿e idize do pracy dla
pieniêdzy... pewnie wiele osób tak pracuje,

A to s± inni ?

ale ja jako pracodawca nie
chcia³bym ludzi którzy pracuj± tylko dla pensji, ale te¿ z przyjemno¶ci±
wynagradza³bym ludzi za chêæ pracy i rozwoju.

A jaki mo¿e byæ rozwój w tej bran¿y ?

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2012-05-24 11:35:40
Autor: zly
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Dnia Thu, 24 May 2012 10:49:45 +0200, PeJot napisa³(a):

A jaki mo¿e byæ rozwój w tej bran¿y ?

Zaczynasz od asystenta mechanika, a koñczysz jako dyrektor departamentu do
spraw technicznych.
--
marcin

Data: 2012-05-25 06:30:50
Autor: PeJot
W dniu 2012-05-24 11:35, zly pisze:
Dnia Thu, 24 May 2012 10:49:45 +0200, PeJot napisa³(a):

A jaki mo¿e byæ rozwój w tej bran¿y ?

Zaczynasz od asystenta mechanika, a koñczysz jako dyrektor departamentu do
spraw technicznych.

W 4 osobowej firmie, gdzie jest w³a¶ciciel, 2 sprzedawców i jeden mech :)

Data: 2012-05-24 22:39:09
Autor: rmikke
On Friday, May 25, 2012 6:30:50 AM UTC+2, PeJot wrote:
> [...]
> spraw technicznych.

W 4 osobowej firmie, gdzie jest w³a¶ciciel, 2 sprzedawców i jeden mech :)

Ale ten "mech" mo¿e byæ asystentem mechanika, albo dyrektorem departamentu do spraw technicznych. I co z tego, ¿e ca³y czas tak samo siê szarpie ze ¶rubkami? Ale jak brzmi!

Data: 2012-05-25 22:13:11
Autor: Lukasz Goran
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
A to s± inni ?

Wiele godzin przepracowa³em bo chcia³em i za dziêkujê. Teraz je¶li mam na to czas i ochotê to te¿ tak robiê. Owszem pracujê zawodowo do¶æ du¿o i przyzwoicie zarabiam, ale spo³eczna praca daje mi czêsto wiêcej satysfakcji:)
£ukasz G±dzik

Data: 2012-05-25 13:26:23
Autor: Wilk
On 25 Maj, 22:13, "Lukasz Goran" <goran...@op.pl> wrote:

[...]

No i chwa³a Ci za to, ale wy¿ej wstawi³e¶ tekst po prostu dziecinny
"Je¶li szukasz pracy ambitnej i
powa¿nej nie zaczynaj od pytania "ile" bo zostajesz skre¶lony". Jak
mo¿na wstawiaæ teksty o ambitnej pracy, gdy wiadomo, ¿e chodzi o zawód
mechanika, który dzieñ w dzieñ powtarza to samo do znudzenia? Nie
s±dzê te¿, ¿eby my¶l±cy pracodawca skre¶la³ osobê która spyta siê od
razu o zarobki - bo 99,99% ludzi pracuje dla zarobków, a nie dla idei
- wiêc takie pytanie jest absolutnie zrozumia³e i na miejscu; po co
kto¶ ma dalej prowadziæ rozmowê, jak go oferowana p³aca nie
zainteresuje?

Spo³ecznie to sobie mo¿na popracowaæ np. prowadz±c wycieczki
krajoznawcze, organizuj±c zbiórkê dla sierot, czy puszczaj±c slajdy ze
swoich wyjazdów - ale przecie¿ nie jako mechanik rowerowy w sklepie!!!
To jest typowa praca dla zarobku, nie dla przyjemno¶ci.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2012-05-26 08:57:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-05-25 22:26, Wilk pisze:

[...]

Nawet jakby kto¶ wykonywa³ tak± pracê dla przyjemno¶ci (w sumie dziwne by by³o, gdyby mechanik nie lubi³ d³ubaæ w rowerze), to i tak nie oznacza to, ¿e praca taka nie powinna byæ odpowiednio wyceniana.

--
Liwiusz

Data: 2012-05-25 23:47:34
Autor: zly
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Dnia Fri, 25 May 2012 22:13:11 +0200, Lukasz Goran napisa³(a):

spo³eczna praca daje mi czêsto wiêcej satysfakcji:)

A dawa³a by ci gdyby¶ nie mia³ tego?:

Data: 2012-05-26 08:20:56
Autor: Lukasz Goran
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
A dawa³a by ci gdyby¶ nie mia³ tego?:

Najpierw pracowa³em spo³ecznie zanim zacz±³em zarabiaæ... ale wtedy utrzymywali mnie rodzice:))
Krótko mówi±c je¶li bym nie mia³ pracy nie poszed³bym spo³ecznie pracowaæ do sklepu jako mechanik:)
£ukasz G±dzik

Data: 2012-05-26 07:21:08
Autor: PeJot
W dniu 2012-05-25 22:13, Lukasz Goran pisze:
[...]

Podziwiam, Twoja doba ma zapewne 30 godzin.

Data: 2012-05-26 08:24:18
Autor: Lukasz Goran
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Podziwiam, Twoja doba ma zapewne 30 godzin

Tak czasem mam taki wra¿enie- szczególnie je¶li w pracê w³±czyæ dwie córki, ¿onê i kilkana¶cie ty¶ km w roku na rowerze... Ale prawda jest taka ¿e czêsto w zimie siadam na trena¿er jka po³¿ê spaæ dzieci i koñczê trening przed pó³noc±... a rano trzeba wstaæ do pracy... Czasem brak si³, ale m.in. taka spo³eczna praca daje "kopa"
£ukasz G±dzik

Data: 2012-05-24 11:04:04
Autor: keramp z Pyrlandii
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
U¿ytkownik "Lukasz Goran" <goran007@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4fbddafc$0$26700$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ta a w gornek to wsadzi ideê dla której bêdzie pracowa³ ideowo. Na dojazd te¿ mu pewno tylko chêci dla idei starcz±. Pewnie ¿e na dzieñ dobry puytanie siê o pensjê mo¿e byæ zniechêcaj±ce, jednak praca dla pracy dla ma³o kogo starcza. No pewno beda t³umy chêtnych.
Zdrówka

Data: 2012-05-24 11:24:07
Autor: -Mr. Makarena-
[OT] Re: Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Je¶li kto¶ zaczyna od pytania ile zarobi to znaczy ¿e idize do pracy dla pieniêdzy...

Zapisz sie do ZSMP ( podobno jeszcze dziala )  i zacznij organizowac niedzielne czyny spoleczne . Moze znajdziesz tam jakichs ideowcow ...

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA

Data: 2012-05-24 11:34:54
Autor: whitey
On 24/05/12 07:53, Lukasz Goran wrote:
[...]

jasne! w dupach sie poprzewracalo ludziom. chcieliby pracowac i jeszcze
zeby na maslo starczalo, jakby sam chleb byl niejadalny.

Tak na powaznie, to z tego co widze szukasz kolesi, ktorzy popracuja 2-3
miesiace i dadza sobie spokoj. Akurat przed jesienia, bardzo sprytnie
przemyslane.

--
whitey

Data: 2012-05-24 12:47:26
Autor: Wojciech Waga
Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Mam wrażenie jakby wszyscy pojechali po pytającym za teksty innych odpowiedzi :].

Na samym dole jest napisane: CV, krótką listę umiejętności i oczekiwania finansowe wysyłajcie na...

Czyli zgodne z zasadami rynkowymi - chcÄ™ mechanika, co umie to i owo, ile taki kosztuje?

pozdr.
w.

Data: 2012-05-24 13:32:51
Autor: z
Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
W dniu 2012-05-24 12:47, Wojciech Waga pisze:
Na samym dole jest napisane: CV, krótk± listê umiejêtno¶ci i oczekiwania
finansowe wysy³ajcie na...

To znaczy ¿e bêdzie siê jednak zastanawiaæ czy dobrego drogiego czy s³abego taniego. Jaki¶ taki niezdecydowany :-)

Czyli zgodne z zasadami rynkowymi - chcê mechanika, co umie to i owo,
ile taki kosztuje?

Skoro nie wie ile taki kosztuje to jak skalkulowa³ swój biznes? :-)
Wiem... Du¿o firm dzia³a metod± rozpêdu. Ciê¿ko co¶ zarobiæ ale jeszcze ciê¿ej zaprzestaæ. Bo co potem? Etat? :-)

A nie uwa¿asz ¿e powinno byæ:
"chcê mechanika, co umie to i owo, mogê zap³aciæ tyle i tyle, Warszawa"

Data: 2012-05-24 13:38:30
Autor: Wojciech Waga
On 24/05/12 13:32, z wrote:
[...]

Stosuj±c analogiê to trochê jak powiedzieæ w sklepie "chcê laptopa Z,
procesor X, pamiêæ Y", dajê 3000PLN (co te¿ pewnie czasami siê zdarza).
To co zrobi³ kolega to wyspecyfikowa³ parametry, potem przejrzy oferty pod k±tem innych, mniej istotnych cech i wybierze swój typ, a raczej typa.

pozdr.
w.

Data: 2012-05-24 14:00:28
Autor: z
W dniu 2012-05-24 13:38, Wojciech Waga pisze:
[...]

Stosuj analogie prawid³owo :-)
_Oferuj±cy_(wa¿ne) podaje parametry i wo³a kto da wiêcej. To¿ to licytacja jest a nie kupowanie w sklepie :-)
Dobra. :-) Mo¿na siê w ten sposób przekomarzaæ w nieskoñczono¶æ.
Wa¿ne ¿eby temu pracodawcy pomóc. Wskazaæ szybk± i tani± (nie myliæ z tanim pracownikiem) drogê do rozwi±zania problemu.

Data: 2012-05-24 14:11:37
Autor: Titus Atomicus
Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
In article <jpl6jm$fo7$1@z-news.wcss.wroc.pl>,
 Wojciech Waga <adun_wywalto_@o2.pl> wrote:

Stosuj±c analogiê to trochê jak powiedzieæ w sklepie "chcê laptopa Z,
procesor X, pamiêæ Y", dajê 3000PLN (co te¿ pewnie czasami siê zdarza).

Nie, raczej, jakby w sklepie wisiala na polce informacja:
"Laptop taki a taki. Ile za niego dacie?"

--
TA

Data: 2012-05-24 17:56:08
Autor: emil
[...]

Raczej zdarza siê bardzo czêsto, rzadko to siê zdarza jak klient wchodzi do sklepu i mówi "chcê to i to i to, cena nie gra roli".

W przypadku zatrudniania pracownika pracodawca zawsze ma jaki¶ limit wynagrodzenia,
jak poda ten limit to tylko zaoszczêdzi sobie czasu i ³atwiej zwinie pracowników konkurencji.

To co zrobi³ kolega to wyspecyfikowa³ parametry, potem przejrzy oferty
pod k±tem innych, mniej istotnych cech i wybierze swój typ, a raczej typa.

Czê¶ci ofert nie dostanie albo zmarnuje czas swój i osób poszukuj±cych pracê i zepsuje sobie opinie w bran¿y.

Czêsto jest tak ¿e firmy które dorobi³y siê kiepskiej opinii na temat warunków zatrudnienia i firmy po³o¿one w kiepskich (bran¿owo) lokalizacjach nie mog± znale¼æ pracownika nawet wtedy kiedy chc± dobrze p³aciæ.

Data: 2012-05-24 18:10:33
Autor: de Fresz
On 2012-05-24 17:56:08 +0200, emil <emilpromil@gmail.com> said:

W przypadku zatrudniania pracownika pracodawca zawsze ma jaki¶ limit wynagrodzenia,
jak poda ten limit to tylko zaoszczêdzi sobie czasu i ³atwiej zwinie pracowników konkurencji.

To nie do koñca prawda. Owszem, jest poziom maksymalny, ale bardzo czêsto pracodawca dopuszcza mo¿liwo¶æ, ¿e idealny kandydat siê nie zjawi lub nawet je¶li bêdzie, to bêd± te¿ nie-do-koñca-idealni, ale ¿ycz±cy sobie mniejszej kasy - wtedy robi siê czyst± kalkulacjê: zap³aciæ mniej i po¶wiêciæ trochê czasu na dokszta³cenie, czy zap³aciæ wiêcej i (przynajmniej w teorii) mieæ kogo¶, kogo mo¿na rzuciæ na g³êbok± wodê. Co wiêcej, podanie w og³oszeniu kwoty (czy nawet wide³ek) oznacza najczê¶ciej, ¿e prawie wszyscy kandydaci bêd± ¿±dali takich w³a¶nie pieniêdzy, podczas gdy nie podaj±c, ludzie o podobnym do¶wiadczeniu mog± oczekiwaæ zupe³nie ró¿nych kwot, czêsto ni¿szych od maksimum pracodawcy - a skoro mo¿na mieæ to samo za mniej...

de Fresz

Data: 2012-05-25 17:14:12
Autor: emil
[...]

¯±daæ, a raczej oczekiwaæ to sobie mog±, ale dostan± tyle na ile wyceni ich pracodawca, który wybierze kilku najlepszych i bêdzie negocjowa³ stawki.

Ja i wiêkszo¶æ moich znajomych nie wy¶le maila z CV bez informacji o wy¿szej pensji w przysz³ej pracy.
(Inna sprawa ¿e w w±skiej bran¿y z grubsza wiadomo które firmy jak p³ac±).

Data: 2012-05-24 14:01:49
Autor: kawoN
W dniu 12-05-24 13:32, z pisze:

A nie uwa¿asz ¿e powinno byæ:
"chcê mechanika, co umie to i owo, mogê zap³aciæ tyle i tyle, Warszawa"

Przejrzyj sobie oferty pracy na pracuj.pl i zobacz w ilu podawane
s± oferowane zarobki.

--
kawoN
-

Data: 2012-05-24 14:07:01
Autor: z
W dniu 2012-05-24 14:01, kawoN pisze:
Przejrzyj sobie oferty pracy na pracuj.pl i zobacz w ilu podawane
s± oferowane zarobki.

Niestety _jeszcze_ nie s± podawane i trzeba t± patologiê "zwalczaæ" :-)
Popytaj fachowców (bo przecie¿ o takim tu mowa) czy ruszy ty³ek dla tego og³oszenia. My¶lisz ¿e ta strona odzwierciedla rzeczywisto¶æ.
My¶lisz, ¿e wszystkie og³oszenia podawane s± z powodu szukania pracownika?

Data: 2012-05-24 15:13:31
Autor: kawoN
W dniu 12-05-24 14:07, z pisze:

[...]

Zale¿y. Je¿eli og³asza siê firma znana w bran¿y a fachowiec
z jakich¶ powodów jest chêtny zmieniæ obecn± pracê to pewnie ruszy.
Je¿eli jest mu dobrze a og³asza siê noname - to na pewno nie tknie.

W sumie nie wiem jaka jest sytuacja na rynku mechaników rowerowych
i jak siê maj± zasady ogólnie panuj±ce w Polsce do skuteczno¶ci
pozyskiwania.

Z og³oszenia teoretycznie wynika ¿e mechanik ma byæ do¶wiadczony
ale w wymaganiach podane s± parametry, które mo¿e spe³niaæ
cz³owiek, który nie pracowa³ nigdy jako mechanik a jest dobry
w tym temacie. I mo¿e na takie og³oszenie odpowiedzieæ.
Nie wiem ile siê p³aci mechanikom rowerowym ale chyba niewiele...

--
kawoN
-

Data: 2012-05-24 17:16:25
Autor: Titus Atomicus
In article <jpl899$phf$1@inews.gazeta.pl>, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:

> [...]
My¶lisz, ¿e wszystkie og³oszenia podawane s± z powodu szukania pracownika?

Zgadza sie.
Zagladam czesto na analogiczne portale w UK i tam praktycznie wszystkie oferty pracy zawieraja proponowane zarobki. A u nas pytanie o place i generalnie rozmowa nt zarobkow to temat tabu. Co jest oczywiscie na reke pracodwcom.
Ale to NTG...

--
TA

Data: 2012-05-25 09:48:26
Autor: PeJot
W dniu 2012-05-24 17:16, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Zagladam czesto na analogiczne portale w UK i tam praktycznie wszystkie
oferty pracy zawieraja proponowane zarobki.

W UK pracuje siê dla kasy, a w PL pracuje siê dla idei i samorozwoju. Taki korporacyjny folklor.

Data: 2012-05-25 09:53:10
Autor: Fabian
On 25.05.2012 09:48, PeJot wrote:
[...]

Ale ten system UK chyba siê lepiej sprawdza, bo tam s± podobno z polskich pracowników bardzo zadowoleni, a u nas ju¿ nie bardzo ;)

Fabian.

Data: 2012-05-25 09:55:48
Autor: PeJot
W dniu 2012-05-25 09:53, Fabian pisze:

[...]

Ja siê nie dziwiê ¿e u nas nie s± zadowoleni z pracowników pracuj±cych w UK :>

Data: 2012-05-25 09:06:11
Autor: Bartek
Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
U¿ytkownik "z" <zch280672@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jpl899$phf$1inews.gazeta.pl...
[...]

a  ja mny¶lê, ¿e jak kto¶ faktycznie szuka pracy to ju¿ dawno napisa³ a nie Pier&%$ na temat co jest zlego w ogloszeniu i co siê z³ego dzieje u pracodawcy.

prawda jest taka ¿e w naszym kraju ka¿de ogloszenie u znacznej czesci teoretycznie zainteresowanych prac± powoduje niechêæ: a to niema oferty, a to trzeba 5 km dojechaæ, a to pracoedawca nie pozwala sie spozniac do pracy, i tak dalej i tak dalej.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-05-25 07:12:07
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Fri, 25 May 2012 09:06:11 +0200, Bartek napisał(a):

[...]
Jestem Polakiem i jestem dumny z tego :)
W naszej naturze chyba leży narzekanie. --
piecia aka dracorp

Data: 2012-05-25 09:54:30
Autor: -Mr. Makarena-
Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
Jestem Polakiem i jestem dumny z tego :)

Jak podrosniesz to ci przejdzie ...:-PPP

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA

Data: 2012-05-25 12:42:33
Autor: z
W dniu 2012-05-25 09:06, Bartek pisze:

prawda jest taka �e w naszym kraju ka�de ogloszenie u znacznej czesci
teoretycznie zainteresowanych prac� powoduje niech��: a to niema oferty, a
to trzeba 5 km dojecha�, a to pracoedawca nie pozwala sie spozniac do pracy,
i tak dalej i tak dalej.

Kij ma zawsze dwa końce.
Tutaj trzeba fachowca na już, a ogłoszenie jak masa innych (sztuka dla sztuki) Nie byłoby tematu gdyby chciał młodego zdolnego "machanikowatego" do szybkiego przyuczenia.

PS. Ile można zarobić na takim stanowisku? Nikt nie napisze?

Data: 2012-05-24 17:17:30
Autor: Titus Atomicus
In article <4fbe232d$1@news.home.net.pl>, kawoN <bike4win@bike4win.pl> wrote:

W dniu 12-05-24 13:32, z pisze:

> A nie uwa¿asz ¿e powinno byæ:
> "chcê mechanika, co umie to i owo, mogê zap³aciæ tyle i tyle, Warszawa"

Przejrzyj sobie oferty pracy na pracuj.pl i zobacz w ilu podawane
s± oferowane zarobki.

Ale co z tego?

--
TA

Data: 2012-05-25 09:27:10
Autor: kawoN
W dniu 12-05-24 17:17, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Przejrzyj sobie oferty pracy na pracuj.pl i zobacz w ilu podawane
s± oferowane zarobki.

Ale co z tego?

Tylko tyle, ¿e powy¿sze og³oszenie spe³nia
ogólnie przyjête w Polsce zasady.

--
kawoN
-

Data: 2012-05-25 11:25:41
Autor: Titus Atomicus
In article <4fbf344e$1@news.home.net.pl>, kawoN <bike4win@bike4win.pl> wrote:

> Ale co z tego?

Tylko tyle, ¿e powy¿sze og³oszenie spe³nia
ogólnie przyjête w Polsce zasady.

Powiedzialbym... mormy, albo zwyczaje. Ale one barbarzynskie sa.

--
TA

Data: 2012-05-25 11:38:15
Autor: kawoN
W dniu 12-05-25 11:25, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Tylko tyle, ¿e powy¿sze og³oszenie spe³nia
ogólnie przyjête w Polsce zasady.

Powiedzialbym... mormy, albo zwyczaje. Ale one barbarzynskie sa.

Bo ja wiem?
Pracujê 14 lat u jednego pracodawcy.
Przyszed³em odpowiadaj±c na og³oszenie podobnej konstrukcji.
Powiedzia³em swoje ¶mieszne warunki finansowe - to prawie siê
ze mnie ¶miali i sami z siebie dali mi ciut wiêcej.
Po 1 miesi±cu dosta³em znowu podwy¿kê.
Po 2 kolejnych przy kolejnej umowie - kolejn± podwy¿kê.
Od tego czasu co roku - podwy¿ka.
Zawsze uwa¿a³em, ¿e zarabiam adekwatnie do umiejêtno¶ci
i wysi³ku wk³adanego w pracê.

Gdzie tu barbarzyñstwo?

Oczywi¶cie nie zak³adam, ¿e tak jest w ka¿dej firmie(bran¿y).

Konstrukcja og³oszenia o pracê nie ma jednak znaczenia w tym przypadku.

--
kawoN
-

Data: 2012-05-25 12:01:16
Autor: Alfer_z_pracy
Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa
kawoN napisa³:
[...]

Hm, gratulacje. Zauwa¿ jednak, ¿e:
1) Dobry fachowiec nie poda potencjalnemu pracodawcy "¶miesznych warunków finansowych" - skoro jest dobry, ceni swoj± pracê i chce zarobiæ godziwie a nie liczy ¿e mo¿e kiedy¶ dojdzie do lepszego poziomu. On ju¿ poziom trzyma i oczekuje równie¿ odpowiedniej p³acy.
2) Nie masz ¿adnej gwarancji, ¿e ten czy inny pracodawca bêdzie Ci dawa³ regularnie podwy¿ki. Równie dobrze mog³e¶ trafiæ na inny uk³ad, kiedy zatrudnili by Ciê na owej ¶miesznej stawce bo trafi³ im siê jeleñ i tak± stawkê utrzymywaliby latami.

To nie jest dobra metoda zaczynaæ od minimalnej p³acy, o ile oczywi¶cie jeste¶ fachowcem, bo wiadomo ¿e newbie zacznie od minimum i dopiero przez lata wyrobi sobie podwy¿ki. I kó³ko siê zamknie, id±c do kolejnej roboty nie krzyknie 900 z³ bo ju¿ przyzwyczai³ siê do powiedzmy 3200 z³.

Te¿ jestem gor±cym zwolennikiem podawania wide³ek p³acowych, przynajmniej przy og³oszeniach dla specjalistów. Niestety Polska to dziki kraj i wci±¿ zdarzaj± siê pracodawcy, którzy najchêtniej zatrudniliby superspecjalistê za superminimum (bynajmniej nie mam na my¶li teraz tego og³oszenia o mechaniku). Sam jako specjalista nie wyobra¿am sobie traciæ czasu na odbywanie rozmów bez ¶wiadomo¶ci ile mo¿na gdzie¶ zarobiæ. Prosta zale¿no¶æ: chcesz mieæ dobrego pracownika, zaoferuj mu co¶ w zamian(w domy¶le m.in. poziom zarobków), zwab go do siebie a nie oczekuj ¿e dajesz mu ³askê w postaci mo¿liwo¶ci aplikacji na stanowisko, które oferuje 1100 z³ brutto i "mo¿liwo¶ci rozwoju" oraz "dobr± atmosferê w pracy" :-)

Pzdr!
A.

Data: 2012-05-25 12:50:39
Autor: z
W dniu 2012-05-25 11:38, kawoN pisze:
Powiedzialbym... mormy, albo zwyczaje. Ale one barbarzynskie sa.

Bo ja wiem?
Pracujê 14 lat u jednego pracodawcy.

Te¿ pracowa³em d³ugo u jednego pracodawcy za miskê ry¿u (nie¶wiadom by³em). Ruszy³o siê dopiero jak ja ruszy³em ty³ek i nagle podwy¿ka siê znalaz³a i mia³em do wyboru 3 firmy. Gratulujê Tobie szczê¶cia. Niestety z moich do¶wiadczeñ wynika ¿e to jest brutalna batalia kto z kogo wiêcej wyci¶nie - biznes Panie. Nie mo¿na wierzyæ w ³adne s³ówka, przyjmowaæ chwilowo dodatkowych obowi±zków itd.

Data: 2012-05-25 17:17:39
Autor: emil
[...]

I teraz te¿ odpowiadasz na og³oszenia podobnej konstrukcji konkurencyjnych firm ?

Data: 2012-05-25 21:26:37
Autor: kawoN
W dniu 12-05-25 17:17, emil pisze:

I teraz te¿ odpowiadasz na og³oszenia podobnej konstrukcji
konkurencyjnych firm ?

Gdybym chcia³ zmieniæ pracê to bym odpowiedzia³.
Ale primo nie chcê, secundo u mnie i tak wiem,
¿e lepiej raczej nie bêdê mia³ a przeprowadzaæ
siê gdzie indziej nie potrzebujê...
Ot specyficzny rynek na prowincji.

--
kawoN
-

Data: 2012-05-25 21:47:15
Autor: emil
W dniu 2012-05-25 21:26, kawoN pisze:
[...]

A teoretyczne: jakby w og³oszeniu na identyczne stanowisko w konkurencyjnej firmie w okolicy podali stawkê 150% twojej to by¶ spróbowa³ ?

Data: 2012-05-28 08:59:25
Autor: kawoN
W dniu 12-05-25 21:47, emil pisze:

A teoretyczne: jakby w og³oszeniu na identyczne stanowisko w
konkurencyjnej firmie w okolicy podali stawkê 150% twojej to by¶
spróbowa³ ?

Ja nie.
Ale pewnie du¿o m³odszych sta¿em kolegów tak.
Ale poza kas± trzeba spojrzeæ na inne aspekty
takiej oferty (taka stawka mo¿e siê wi±zaæ
z wygórowanymi oczekiwaniami wobec pracownika)
- stabilno¶æ pracodawcy (u nas pojawia siê wiele
nowych firm/oddzia³ów które znikaj± po roku).

--
kawoN
-

Praca - Mechanik rowerowy - Warszawa