Praca czy służba ?

Data: 2009-09-15 17:58:55
Autor: Imiennika
Praca czy służba ?
Jest sobie budynek mieszkalno-biurowy, jest sobie recepcja, siedzi człowiek w systemie 24/48 w mundurku agencji ochrony.
Ale mam pytanie formalne, czy to jest praca ? czy służba ?
Zeszyt zatytułowany jest "raport ze służby"

pytam, bo czasem drobne biurokratyczne nieścisłości czy niedociągnięcia i jakieś nieprzyjemności mogą być.

Dodam, że ów siedzący na portierni w mundurku nie posiada licencji z ustawy o ochronie osób i mienia

Data: 2009-09-15 11:20:15
Autor: witek
Praca czy służba ?
Imiennika wrote:
[...]

praca, a nawet bardziej umowa zlecenie podejrzewam

Data: 2009-09-15 19:43:28
Autor: robert1
Praca czy służba ?

> praca, a nawet bardziej umowa zlecenie podejrzewam

A niby czemu nie umowa o pracę?

Data: 2009-09-15 10:55:34
Autor: piotrl
Praca czy służba ?
Bo to duże koszty dla firmy, a emeryt i tak nie może za dużo dorobić,
więc i jemu wygodniej na zleceniu

Data: 2009-09-15 13:02:23
Autor: witek
Praca czy służba ?
robert1@mailinator.com wrote:
praca, a nawet bardziej umowa zlecenie podejrzewam

A niby czemu nie umowa o pracę?

Bo firma musiałaby pracownika całować po tyłku,  a tak może nim pomiatać ile wlezie. ZUSu, USy, urlopy, zwolnienia lekarskie, okres wypowiedzenia, prawo pracy itp itd.

Data: 2009-09-15 20:28:55
Autor: robert1
Praca czy służba ?

Tyle że to już podpada pod paragraf...

Kodeks Pracy, art. 281 pkt. 1:

Kto, będąc pracodawcą lub działając w jego imieniu zawiera umowę cywilnoprawną w warunkach, w których zgodnie z art. 22 § 1 powinna być zawarta umowa o pracę, podlega karze grzywny.

Data: 2009-09-15 21:18:33
Autor: andreas
Praca czy służba ?
Użytkownik <robert1@mailinator.com> napisał w wiadomości news:1c2d.0000027a.4aafdce7newsgate.onet.pl...

Tyle że to już podpada pod paragraf...

Kodeks Pracy, art. 281 pkt. 1:

Kto, będąc pracodawcą lub działając w jego imieniu zawiera umowę cywilnoprawną

To jest jeden z tych przepisów prawa, w których władza ludowa zakłada, że pracownik najemny jest upośledzoną umysłowo jednostką.
I niestety władza ludowa ma w większości przypadków rację, bo ten pracownik najemny jest dumny z istnienia tego przepisu i zupełnie nie widzi sprzeczności w tym, że jednoczesnie robi na czarno, prosząc Boga, aby nikt nie doniósł, że dzieje mu się "krzywda".

--
andreas

Data: 2009-09-16 00:12:43
Autor: Patryk Włos
Praca czy służba ?
[...]

Krzywda? Tzn. krzywda większa niż wówczas, gdyby zamiast niego zatrudniono kogoś innego?

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-09-16 16:06:02
Autor: andreas
Praca czy służba ?
Użytkownik "Patryk Włos" <patryk.wlos@invalid.peel> napisał w wiadomości news:h8p3ha$178s$1opal.icpnet.pl...
[...]

Krzywda, bo pracuje na czarno zamiast miec godność, donieść do PIPu i przestać pracować :)

--
andreas

Data: 2009-09-16 16:48:42
Autor: Patryk Włos
Praca czy służba ?
[...]

"A dzisiaj tata nakarmi was godnością..."

Data: 2009-09-19 06:57:49
Autor: Johnson
Praca czy służba ?
witek pisze:

praca, a nawet bardziej umowa zlecenie podejrzewam

A jakie czynności prawne wykonuje ten emeryt w imieniu zlecniodawcy?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-09-15 19:21:57
Autor: Andrzej Lawa
Praca czy służba ?
Imiennika pisze:
Jest sobie budynek mieszkalno-biurowy, jest sobie recepcja, siedzi człowiek w systemie 24/48 w mundurku agencji ochrony.
Ale mam pytanie formalne, czy to jest praca ? czy służba ?

Praca. Pewnie nawet zlecona.

Zeszyt zatytułowany jest "raport ze służby"

No i?

pytam, bo czasem drobne biurokratyczne nieścisłości czy niedociągnięcia i jakieś nieprzyjemności mogą być.

ROTFL

A jak ktoś będzie miał na notesie napisane "Zapiski z planów podboju
świata"? ;->

Trollujesz czy faktycznie tak źle z tobą? ;)

Data: 2009-09-15 23:54:45
Autor: Piotr [trzykoty]
Praca czy służba ?

"Imiennika" <imiennika@vp.pl> wrote
Zeszyt zatytułowany jest "raport ze służby"

Nie ma to żadnego znaczenia prawnego. Może być to nawet nazwa potoczna przyjeta do uzytku, tak jak: "obiegówka", "zwrotka", "wyjazd służbowy" itp.

Wg mnie nie ma jednej definicji "służby". Na gruncie różnych przepisów różnie się to rozumie.
A co powiesz na napis na kamizelkach "Służba porządkowa", a pod tym się kryje paru emerytów pilnujących pielgrzymki?

Data: 2009-09-17 20:00:30
Autor: scorpio
Praca czy służba ?
systemie 24/48 w mundurku agencji ochrony.

Wszyscy ladnie pisza - a moze ktos mi objasni co to za system 24/48 ?

Data: 2009-09-19 06:59:01
Autor: Johnson
Praca czy służba ?
scorpio pisze:

Wszyscy ladnie pisza - a moze ktos mi objasni co to za system 24/48 ?

24 h pracy + 48 h odpoczynku. Myślec trzeba.

--
@2009 Johnson

Praca czy służba ?