Praca klimatyzacji a obroty silnika

Data: 2009-09-13 20:50:03
Autor: Michał
Praca klimatyzacji a obroty silnika
Chciałem Was zapytać - czy w Waszych autach odczuwa się załączanie i wyłączanie sprężarki klimatyzacji? Bo nie wiem czy to normalne, ale moje auto jakoś nerwowo na to reaguje - potrafi samo przyspieszyć przy wyłączaniu sprężarki, skaczą mu odczuwalnie obroty. Tak ma być czy coś nie tak? Pacjent - Mitsubishi Carisma 1.8 GDI, automat (może ma to znaczenie).

Czuć we wszytkim co prowdziłem, wachnięcie obrotów na luzie, lub mniejszą moc jak jest "do dechy" (czasami trzeba trochę pojeździć żeby to wyłapać kiedy włączonaq kiedy nie ale czuć).

może w 5 litrowych już nie czuć - nie wiem :)

pozdrawiam.

Data: 2009-09-13 23:06:55
Autor: Mumin
  Michał pisze:

[...]

Na luzie to wiadomo. Mi chodzi o to czy odczuwa się to w czasie jazdy.

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-09-13 23:05:37
Autor: Michał
> [...]

Na luzie to wiadomo. Mi chodzi o to czy odczuwa się to w czasie jazdy.

w lanosie 1.6 (106koni) czuć było zawsze, w opel meriva 1.4 też,
w renault safrane czuć ale tylko jak depniesz do końca - że coś moc nie ta, w starej wersji było też słychać takie cichutkie syczenie - tego płynu w rurkach ? :), i słychać było "cyk".

pozdrawiam.

--

Praca klimatyzacji a obroty silnika