Praca na czarno? Kiedy nie można doprosić się o umowę...

Data: 2009-05-26 21:36:25
Autor: Icek
Praca na czarno? Kiedy nie można doprosić się o umowę...
swojej strony nie chcę wyciągać najcięższych dział. Za wszystkie
przemyślenia i uwagi z góry bardzo dziękuję :(

zwyczajowo stoje po drugiej stronie barykady co Jotte. Zwykle bronie
pracodawcow tlumaczac czasami ich zachowania ;)

Nie napisales jaki czas juz pracujesz. W mojej ocenie przedstawiona sytuacja
wyglada bardzo blado. Jednak jezeli pracujesz do 7 dni to w mojej ocenie nie
grzechem jest przedstawienie umowy na warunki na ktore sie umowiliscie w
terminie do 7 dni od czasu podjecia pracy. Gorzej jak pracujesz 25 dni a
umowy nadal nie ma.

Generalnie nie przesadzal bym z pip (przynajmniej na tym etapie) bo ich
skutecznosc jest slaba. Jak chcesz nadal pracowac a wyjdzie na to, ze
pracodawca jest w porzadku (np. nie przedstawil umowy bo mu ksiegowa/kadrowa
choruje albo biuro rachunkowe daje dupy) to wyczekalbym do ostatniego dnia
miesiaca kiedy okreslil sie co do papieru. sytuacja jednak bardzo nie
komfortowa i psujaca dobre imie innych pracodawcow (zawsze znajdzie sie
czarna owca co chce wykorzystac pracownika).

tak czy inaczej po terminie okreslonym kiedy masz dostac umowe pracy
podejmowac nie powinienes. Powinienes tez w jakis sposob udokumentowac, ze
prace swiadczyles (np. fotki z miejsca pracy przedstawiajace otoczenie i
innych pracujacych). To znacznie pomaga.

Tak czy inaczj gdy dojdzie do sytuacji w ktorej nie dostaniesz umowy w
okreslonym przez pracodawce terminie to szukaj innej pracy bo na takie cos
wytlumaczenia nie ma.

W zadnym wypadku nie daj sie nabrac na "testowanie" drugi miesiac bez umowy
i bez znajomosci warunkow. Wogole co to znaczy testowac bez okreslonego
wynagrodzenia ?? Nie powiedzieli Ci ile zarabiasz a Ty zaczales swiadczyc
prace ?

Icek

Data: 2009-05-26 21:45:39
Autor: Jotte
Praca na czarno? Kiedy nie można doprosić się o umowę...
W wiadomości news:gvhga2$8rr$1node2.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

zwyczajowo stoje po drugiej stronie barykady co Jotte.
Zwyczajowo?
A nie na podstawie znajomości przepisów prawa?

[...]
Przecież podałem konkretne przepisy. Przeczytałeś chociaż?

okreslonego wynagrodzenia ?? Nie powiedzieli Ci ile zarabiasz a Ty
zaczales swiadczyc prace ?
Powiedzieli???
Icek, co ty gadasz?

--
Jotte

Data: 2009-05-28 20:57:41
Autor: Icek
Praca na czarno? Kiedy nie można doprosić się o umowę...
> zwyczajowo stoje po drugiej stronie barykady co Jotte.
Zwyczajowo?
A nie na podstawie znajomości przepisów prawa?

nie, ja nie mam nic a nic zwiazkow z przepisami prawa.

> [...]
> pracujesz 25 dni a umowy nadal nie ma.
Przecież podałem konkretne przepisy. Przeczytałeś chociaż?

ale to nie o przepisy chodzi. Czasami te sa w sposob oczywisty sprzeczne ze
zdrowym rozsadkiem i wiekszosc ma je w glebokim powazaniu.

> okreslonego wynagrodzenia ?? Nie powiedzieli Ci ile zarabiasz a Ty
> zaczales swiadczyc prace ?
Powiedzieli???
Icek, co ty gadasz?

to taka przenosnia. Trudno mi bowiem wyobrazic sobie wytuacje w ktorej ktos
podejmuje prace i nie ma ustalonych warunkow. Rozumiem, ze czasami nie
pierwszego dnia na pismie ale warunki musza byc jasno ustalone. Miejsce
pracy, zakres obowiazkow, kwota wynagrodzenia, tym zawieranej umowy i
wynikajace z niej obowiazki i prawa.

;)

Icek

Praca na czarno? Kiedy nie można doprosić się o umowę...