Praca na czarno? Kiedy nie możnadoprosićsię o umowę...

Data: 2009-05-26 19:42:04
Autor: spam
Praca na czarno? Kiedy nie możnadoprosićsię o umowę...
Z jednej strony wiem że PIP
się zajmuje takimi przypadkami, ale to myślę że ostateczność, też ze
swojej strony nie chcę wyciągać najcięższych dział. Za wszystkie
przemyślenia i uwagi z góry bardzo dziękuję :(

Odrazu skarga do PIP, i nie ostateczność a pierwsza rzecz jaką należy zrobić.

Data: 2009-05-26 11:00:38
Autor: kutfiusz
On 26 Maj, 19:42, s...@mailinator.com wrote:
Odrazu skarga do PIP, i nie ostateczność a pierwsza rzecz jaką należy zrobić.

Tak, wiem, tylko co się w takim przypadku dzieje? Pewnie w pierwszej
instancji firma ma to załatwić polubownie, czyli dostanę umowę do tego
dnia zgłoszenia do pip ;) i pieniądze za ten okres i mi podziękują....
Czy coś za to firmie grozi? Czy tylko pisemko z PIP że taki i taki
zgłosił sie ze skargą i proszę z nim uregulować wszystkie stosunki
wynikające ustawy itd? Nie ma też co ukrywać że robimy prace nie
związane z naszą "ustną" umową, czyli remontowe, elektryczne, itp....
Żadnego ubezpieczenia ani nic. Z jednej strony ktoś może powiedzieć
"rzucić to w cholerę i zgłosić do pip", ale z drugiej niestety na
rynku nie jest różowo, i dopóki jest nadzieja że coś się zmieni,
wolałbym na razie polubownie wierząc w dobre intencje ludzi.
Podejrzewam że jeszcze tych kilka dni do końca maja, potem będę
działał.

Praca na czarno? Kiedy nie możnadoprosićsię o umowę...