Praca na loginie kierownika apteki

Data: 2020-08-18 12:23:03
Autor: Kamil Lubaczerenko
Praca na loginie kierownika apteki
Czy prawidłowe jest, że w aptece rodzinnej (nie sieciowej) zatrudniony technik farmacji i magister farmacji pracują zalogowani loginem kierownika apteki ?
Kierownik apteki jest lekarzem ze specjalizacją chorób wewnętrznych i ma drugi fach magister farmacji a współmałżonek jest zastępcą kierownika i magistrem farmacji.

Firma ma 2 lokalizacje, 2 apteki.

czy technik farmacji bez wpisu na listę farmaceutów Okręgowej Izby lekarskiej może stać przy okienku i sprzedawać leki

--
Kamil Lubaczerenko

Data: 2020-08-18 04:55:13
Autor: Niktnaprawde Nobodyreally
wtorek, 18 sierpnia 2020 o 12:23:19 UTC+2 Kamil Lubaczerenko napisał(a):
Czy prawidłowe jest, że w aptece rodzinnej (nie sieciowej) zatrudniony technik farmacji i magister farmacji pracują zalogowani loginem kierownika apteki ?

Na pewno nie jest to zgodne z przepisami o RODO.

Data: 2020-08-27 22:00:38
Autor: Henryk Hajdan
W dniu 2020.08.18 o 13:55, Niktnaprawde Nobodyreally pisze:
[...]

ale co ma RODO do tego ?

Data: 2020-08-18 12:38:48
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18.08.2020 o 12:23, Kamil Lubaczerenko pisze:
Czy prawidłowe jest, że w aptece rodzinnej (nie sieciowej) zatrudniony
technik farmacji i magister farmacji pracują zalogowani loginem
kierownika apteki ?

Prawidłowe z jakiego punktu widzenia? Bo z punktu widzenia
bezpieczeństwa teleinformatycznego oczywiście, ze nie jest prawidłowe,
albowiem nie ma możliwości ustalenia, kto co robił.

Z punktu widzenia prawa farmaceutycznego, to kierownik apteki daje w
takim wypadku uprawnienia farmaceuty osobie nie posiadającej takich
uprawnień.

Kierownik apteki jest lekarzem ze specjalizacją chorób wewnętrznych i ma
drugi fach magister farmacji a współmałżonek jest zastępcą kierownika i
magistrem farmacji. Firma ma 2 lokalizacje, 2 apteki.

W każdej musi być co najmniej jeden farmaceuta.

czy technik farmacji bez wpisu na listę farmaceutów Okręgowej Izby
lekarskiej może stać przy okienku i sprzedawać leki

O ile wiem, to może, tylko nie wszystkie leki. Dla niektórych leków
konieczna jest zgoda farmaceuty.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-18 13:14:49
Autor: Kamil Lubaczerenko
[...]

w systemie e-recepty generuje się dokument realizacji recepty i tam pojawiają się dane osoby realizującej wraz z informacją o ewentualnym wydaniu zamiennika;
leki wydaje technik farmaceutyczny, a zapisy idą na magistra.
Technik jest przygotowany merytorycznie, uczył się w szkole, dostał świadectwo szkoły policealnej lub dyplom zawodowy, egzamin zdany, więc nie można twierdzić, ze nie ma wiedzy do wydawania silniejszych maści na zmiany skórne, leków przeliwlękowych-uspokajających  czy leków na nadciśnienie

W każdej musi być co najmniej jeden farmaceuta.

ten warunek jest spełniony, bo na zmianie jest albo zatrudniony mgr farmaceuta, albo właściciel albo współmażonek

O ile wiem, to może, tylko nie wszystkie leki. Dla niektórych leków
konieczna jest zgoda farmaceuty.

Izby Farmaceutyczne dokonują wpisów na listy farmaceutów, nie doczytałem się, czy mogą wpisać technika

https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/zezwolenia-koncesje-wpisy-do-rejestru/chce-uzyskac-zezwolenie-koncesje-wpis-do-rejestru-dzialalnosci-regulowanej54/proc_117-wpis-do-rejestru-farmaceutow

--
Kamil Lubaczerenko

Data: 2020-08-20 19:00:09
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil Lubaczerenko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f3bb829$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No jak nie doczytales ?
Przeciez w pkt od 1 do 4 dyplom studiow wymagany.

Ten pkt 4 ewentualnie ... przez inne panstwo UE.
I gdyby jeszcze to byl stary emigrant, ktoremu unijne panstwo uznalo kiedys polskiego technika za wystarczajacy ... a i tak pewnie w swietle tego zapisu to za malo ...

J.

Data: 2020-08-18 14:03:27
Autor: Robert Tomasik
W dniu 18.08.2020 o 13:14, Kamil Lubaczerenko pisze:

[...]

Dokąd się nic nie stanie, to pewnie nikt tego nie zauważy.

[...]

Ale ejst wykaz tego, co może i tego co nie może i wymaga to aprobaty
magistra.

W każdej musi być co najmniej jeden farmaceuta.

ten warunek jest spełniony, bo na zmianie jest albo zatrudniony mgr
farmaceuta, albo właściciel albo współmażonek

Zatem duża nieostrożność ze strony tych nadzorujących.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-18 14:15:37
Autor: Robert Tomasik
[...]

Co więcej, w systemie chyba zawsze pojawia się farmaceuta, nawet jak lek
technik wydaje. Albo te nazwiska są obydwa.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-19 19:22:17
Autor: Animka
[...]

Trzeba by chyba było przejść "za ladę", zeby zobaczyć w komputerze co jest w systemie.

Data: 2020-08-20 01:24:54
Autor: Robert Tomasik
W dniu 19.08.2020 o 19:22, Animka pisze:

[...]

Nie. Możesz sobie to na swoim koncie w NFZ zobaczyć :-) Albo masz na
paragonie fiskalnym. Na pewno na taksacji, ale tej chyba w aptece nie
wydają.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-22 00:58:03
Autor: Animka
[...]

Mam konto w NFZ,ale nie chce mi sie tam zagladać,żeby się nie zdenerwować. Szpital wojskowy na Szaserów wziął od NFZ za samą moja operację ponad 20 tysięcy i jeszcze bandyci żebro przy sercu mi złamali. Nic a nic na ten temat nie napisali, nie przyznali się co mi jeszcze może dolegać.Odsyłali mnie od judasza do kajfasza. Boli do tej pory od 2015 roku tak jak sknocona jest sama operacja. Dopiero później przy okazji prześwietlenie w innym szpitalu wykazało, że złamane 9 żebro.
Lekarka rodzinna zapytała: to chciałaby pani znowu sie ciąć? (chodzi o to żebro). Zatkało mnie i nic nie odpowiedziałam, no i tak łażę.

Praca na loginie kierownika apteki