Praca po okresie wypowiedzenia - "ostatnie dwie godziny"

Data: 2009-06-30 20:44:15
Autor: spp
Praca po okresie wypowiedzenia - "ostatnie dwie godziny"
Kornio pisze:
Witam,
mam następujący problem:dzisiaj skończył mi się miesięczny okres wypowiedzenia ( zwolnienie z przyczyn ekonomicznych ), natomiast mój pracodawca powiedział dzisiaj żebym przyszedł jutro ma dwie, góra trzy godziny skończyć zadanie które zacząłem parę dni temu ( inwentaryzacja biura). Jeżeli nie przyjdę, nie podpisze mi świadectwa pracy.
Jak rozumiem nie mam obowiązku iść jutro do pracy ponieważ od jutra nie jestem już pracownikiem tej firmy, natomiast mam pytanie, czy pracodawca może nie podpisać mi świadectwa pracy? Postawienie sprawy w ten sposób to zwykły szantaż...

I może go drogo kosztować.

" Uprawnienia zatrudnionych związane ze świadectwem pracy regulują art. 97 i 99 kodeksu pracy (DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.) oraz przepisy rozporządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania.
Prawo do świadectwa pracy nie zależy od wniosku zainteresowanego ani od jego rozliczenia się z pracodawcą. "

Zupełni co innego opinia jaką wyrazi o Tobie kiedy ktoś z nowej firmy zadzwoni do niego. ;)

Jeżeli to może mieć znaczenie to nie miałem zadaniowego czasu pracy.

Nie ma znaczenia.
--
spp

Praca po okresie wypowiedzenia - "ostatnie dwie godziny"