Praca w godzinach nadliczbowych

Data: 2011-07-05 22:36:20
Autor: Tatarak
Praca w godzinach nadliczbowych

Użytkownik "SB" <blaszk2@vp.pl1> napisał w wiadomości news:iuffhk$gkk$1mx1.internetia.pl...
Witam

Pytanie do osób które maja kodeks pracy w "paluszku". Szukałem trochę przez google, ale nie jest to jednoznaczne.

Kodeksu KP raczej nie mam w "paluszku" ale troche sie tym zajmuje.
Ogolnie idea okresow rozliczeniowych i pracy w systemie rownowaznym jest taka, ze jezeli przekroczysz
w czasie trwania okresu rozliczeniowego dzienne, tygodniowe czy tez
miesieczne normy czasu pracy to pracodawca nie ma obowiazku wyplacania
wynagrodzenia za nadgodziny.
Pracodawca za prace w czasie ponadnormatywnym moze udzielic Ci platnego dnia wolnego
w czasie trwania okresu rozliczeniowego lub wyplacic wynagrodzenie za nadgodziny po zakonczeniu
okresu rozliczeniowego.

Dzien wolny, moim zdaniem, powienien byc platny tak jak wynagrodzenie urlopowe
czyli czynniki zmienne z 3 miesiecy poprzedzajacych wyliczenie dnia wolnego i czynniiki stale
z miesiaca w ktorym otrzymujesz dzien wolny. Dodatkowo takie wynagrodzenie powinno
uwzgledniac czynniki zmienne (premie i dodatki) do ktorych prawo nabierasz w przeciagu roku
a nie tylko 3 ostatniach miesiecy (13-te pensje, nagrody jubileuszowe, premie kwartalne).

Odnosnie wyliczenia wynagrodzenia za nadgodzniny na koniec okresu rozliczeniowego to sprawa
jest zupelnie zagmatwana i z praktyki wiem, ze w poszczegolnych firmach stosuje sie rozne algorytmy.
Dodatkowo nadgodzniy moga byc platne w 50% lub 100%

Sprawe pracy w systemie rownowaznym, komplikuje dodatkowo fakt, ze poza Kodeksem Pracy, mozliwe
ze firma posiada tez wewnetrzy regulamin pracy, ktory moze stanowic inaczej niz KP.

Ogolnie to podaj wiecej konkretow.

Data: 2011-07-07 16:31:01
Autor: SB

Użytkownik "Tatarak" <nic@maila.pl> napisał w wiadomości news:iuvt6e$if9$1mx1.internetia.pl...

[...]

    No w końcu jakies konkrety - bo wszystko inne wyżej to się komuś zdawało że wie.

Pracodawca za prace w czasie ponadnormatywnym moze udzielic Ci platnego dnia wolnego
w czasie trwania okresu rozliczeniowego lub wyplacic wynagrodzenie za nadgodziny po zakonczeniu
okresu rozliczeniowego.

Ale na pewno - płatnego ?  Bo w sumie czym się to różni od dania płatnego dnia wolnego od  wypłaceniu dodatku po zakończonym okresie rozliczeniowym ??
Powiem Ci jak jest w tej chwili u nas. Pracujesz w sobotę-niedzielę-święto, masz zapłaconą podstawę czyli normalne godziny.
Idziesz na wolne za tą sobotę-niedzielę-święto w kartę masz wpisane "wolne za sobotę 15.06.2011 (przykładowo bo nawet nie wiem czy to był dzień wolny) I masz ten dzień wolny niepłatny. Jeżeli nie dostaniesz tego dnia wolnego do końca okresu rozliczeniowego to masz wypłacany dodatek. Jest to robione prawidłowo ?
Bo wiesz w zasadzie problem jest takie że w  trzech miesiącach  pracownik pracująć w soboty i niedziele zarobi sporo więcej (mamy 4 miesięczny okres rozliczeniowy) natomiast w 4 miesiącu zostają mu oddane te dni wolne i zostaje praktycznie z 1/3 pensji.

[...]

Co uważasz za nagdodziny ? Wszystko ponad 8h wymiaru dziennego pracy ? Czy właśnie ta praca w sobotę - niedzielę - święta?

Sprawe pracy w systemie rownowaznym, komplikuje dodatkowo fakt, ze poza Kodeksem Pracy, mozliwe
ze firma posiada tez wewnetrzy regulamin pracy, ktory moze stanowic inaczej niz KP.

No i to pewnie ta furtka która umożliwia robienie pracodawcy co chce ?

Ogolnie to podaj wiecej konkretow.

Było by chyba wszystko. Znalazłem jeszcze pewną ciekawą rzecz tak jakby w temacie :

http://prawopracyblog.wordpress.com/2011/02/02/praca-w-godzinach-nadliczbowych/

" Pamiętaj ! Udzielenie pracownikowi czasu wolnego nie może być powodem obniżenia wynagrodzenia , które należy się pracownikowi za pełny miesięczny wymiar czasu pracy."

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie się tematem

Pozdrawiam
SB

Praca w godzinach nadliczbowych