Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?

Data: 2013-10-06 19:52:30
Autor: Liwiusz
Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?
W dniu 2013-10-06 19:54, aaa pisze:
Szykuje mi się wyjazd do pracy za granicą i mam pytanie jak się ustrzec
przed płaceniem podatku w Polsce?
Czy wymeldowanie się na rok wystarczy, czy może to nie jest
wystarczający warunek?
A może kasę trzymać na zagranicznym koncie?
Proszę o rady od praktyków.

Wyjeżdżasz na rok, wracasz - nie ma możliwości uniknięcia podatku w Polsce. Rozejrzyj się jednak za przepisami o podwójnym opodatkowaniu, zależy od kraju, w którym będziesz pracował.

p.s. kto płaci podatek od umowy o dzieło?

Płatnikiem zaliczek jest zleceniodawca.

--
Liwiusz

Data: 2013-10-06 14:37:31
Autor: witek
Liwiusz wrote:
Płatnikiem zaliczek jest zleceniodawca.

pod warunkiem, ze ma taki obowiazek.

Data: 2013-10-06 20:33:27
Autor:
Liwiusz napisał:
Wyjeżdżasz na rok, wracasz - nie ma możliwości uniknięcia podatku
w Polsce. Rozejrzyj się jednak za przepisami o podwójnym
opodatkowaniu, zależy od kraju, w którym będziesz pracował.

Dlaczego tak twierdzisz? Podeprzesz się ustawą?
Skąd US będzie wiedział że ja gdzieś za granicą pracowałem?

p.s. kto płaci podatek od umowy o dzieło?
Płatnikiem zaliczek jest zleceniodawca.

Zleceniodawca to płaci od zlecenia:)
Kto płaci podatki za dzieło, osoba wykonująca dzieło?

Data: 2013-10-06 14:40:29
Autor: witek
aaa wrote:
Liwiusz napisał:
[...]

podeprze sie.
temat raczej bez mozliwosci dyskusji

Skąd US będzie wiedział że ja gdzieś za granicą pracowałem?
zagranica sama wysle dane do US,
albo sąsiad doniesie,
albo sam kupisz np samochod a US sie zapyta skąd miałeś kasę bo z twoich dotychczasowych dochodow nie wynika, zeby cie bylo stac.

mozliwosci wiele

p.s. kto płaci podatek od umowy o dzieło?
Płatnikiem zaliczek jest zleceniodawca.

Zleceniodawca to płaci od zlecenia:)
Kto płaci podatki za dzieło, osoba wykonująca dzieło?

podatki płacisz ty
zaliczkę może ci potrącić dający zlecenie pod warunkiem, że ma taki obowiązek,.

Data: 2013-10-06 22:39:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-10-06 20:33, aaa pisze:
Zleceniodawca to płaci od zlecenia:)

No to zlecający. Czepiasz się słówek.

--
Liwiusz

Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?