On 8/10/2011 11:59 AM, Mario wrote:
Witam
Pracodawca przyjal, ze typowy dzien pracy to 8 godz pracy oraz 30min
przerwy bezplatnej... Razem 8,5 godziny... Oczywiste jest, ze taka
przerwa moze byc wprowadzona w regulaminie pracy ale w danym zakladzie
pracy "uwaza" sie, ze nie ma podstaw do przerwy 15minutowej
przyslugujacej po minimum 6 godz pracy wg KP.
wprowadzono taki zapis:
"...w poszczególnych Oddziałach istnieje możliwość wprowadzenia
dodatkowej przerwy od pracy (do 30 minut), nie wliczanej do czasu pracy
i nie płatnej, zgodnie z art.141 § 1 KP.
Przerwa ta nie może być udzielana razem z 15 minutową przerwą w pracy,
wliczaną do czasu pracy, przysługującą pracownikom zatrudnionym na
podstawie umowy o pracę, jeżeli ich dobory wymiar czasu pracy wynosi co
najmniej 6 godzin, zgodnie z art.134 KP."
czy taki zapis jest zgodny z prawem?
ja z tego zapisu nie widze, ze nie ma przerwy 15 minutowej płatnej, tylko, że nie może to być połączone razem czyli 45 minut wolnego.
doprecyzujcie co oznacza slowo razem.
|