Pracuj dłużej, umieraj szybciej

Data: 2013-01-11 15:14:15
Autor: abc
Pracuj dłużej, umieraj szybciej
" Jestem za wydłużeniem wieku emerytalnego.

Osobiście dopuszczam taki sposób pomocy, bo ja to tak rozumiem - eutanazja
to dla mnie pomoc starszym w cierpieniach."

Jurek Owsiak wypowiedział te słowa nie jako osoba prywatna, jak teraz
próbuje się tłumaczyć, nie nawet jako celebryta znany z tego, że jest znany,
tylko jako szef najbardziej wspieranej medialnie fundacji, która swój sukces
zawdzięcza tylko i wyłącznie temu, że na samym początku swojego istnienia
dostała w telewizji publicznej czas antenowy na jaki nie stać by było żadnej
innej organizacji tego typu.

Więcej
http://wpolityce.pl/dzienniki/dziennik-jerzego-wasiukiewicza/44133-pracuj-dluzej-umieraj-szybciej-nowe-przeslanie-wielkiej-orkiestry-swiatecznej-pomocy

Data: 2013-01-11 16:02:00
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu piątek 11 styczeń 2013 15:14:

[...]

Najfajniejsze to w tym wszystkim to, że w chwili gdy Orkiestra starowała nie było żadnej organizacji. Czyty spontan. Fundacja została założona dopiero potem. Po pierwszej zbiórce.
Co do słów o eutanazji? Chciałbym aby wypowiadali się fachowcy. Ludzie, którzy mają w tym względzie coś do powiedzenia, a więc: etycy, lekarze, filozofowie. Bo nie tak dawno temu, był przypadek jednego całkowicie sparaliżowanego człowieka, który dopiero wtedy wywołał zainteresowanie ludźmi cierpiącymi, gdy poprosił właśnie o nią. A czy pracować dłużej? Zarówno Kościół, jak i zwykli ludzie mają zdrowe podejście do pracy i dostrzegają w niej nie tylko "harówę", ale i poczucie przydatności innym, satysfakcję z życia, poczucie przynależności do grupy. Dlaczego więc odbierać to ludziom? Kto wie jak będzie wyglądała ich praca za lat naście? Świat tak szybko się zmienia. Acha. Ten całkowicie sparaliżowany człowiek pracuje. Jako analityk internetowy. Jakiś czas temu zdał maturę i chyba teraz studiuje. Pogratulować. Gdy znalazł zainteresowanie swoimi problemami to odzyskał chęć do życia.

Data: 2013-01-11 16:48:39
Autor: abc
Pracuj dłużej, umieraj szybciej
Na początku XX wieku profesorowie Karl Binding i Alfred Hoche uznali, że
można zabijać "nieuleczalnie chorych - na ich prośbę, a znajdujących się w
śpiączce i psychicznie chorych - bez ich zgody".

Ich postulaty realizował z rozkoszą Adolf Hitler - z pomocą lekarzy w
Trzeciej Rzeszy zlikwidowano tak 300-400 tys. osób. W ramach projektu T-4
http://pl.wikipedia.org/wiki/Akcja_T4 uśmiercano "nosicieli bezwartościowego
życia": chorych psychicznie, upośledzone dzieci oraz te, które sprawiały
problemy wychowawcze lub po prostu ich wygląd się lekarzom nie podobał -
miały na przykład niepożądany kształt małżowiny usznej.

Choć eutanazja została potępiona jako zbrodnia wojenna, po latach wróciła
ubrana w hasła godnej śmierci i pomocy cierpiącym. (...)

W Holandii ludzie w obawie o swoje życie nie chcą kłaść się do szpitali.
Rodziny czuwają przy łóżkach obłożnie chorych bliskich, bo boją się, że nie
zobaczą ich na drugi dzień.

Coraz więcej holenderskich obywateli w podeszłym wieku korzysta z opieki
medycznej w sąsiednich Niemczech, obawiając się uśmiercenia w imię ulżenia
im w cierpieniu.

Choć prawnie eutanazja funkcjonuje od ośmiu lat, w praktyce stosuje się ją
tam od ponad trzydziestu lat.

Raport komisji rządowej z 1990 roku ujawnił, że co piąty zgon w Holandii
nastąpił w wyniku eutanazji. Ponad połowa tych przypadków - bez zgody
pacjenta (tzw. kryptanazja) lub wbrew jego woli.

Fakt, że wielu medyków w ogóle nie pyta pacjentów o zgodę na eutanazję,
potwierdziła anonimowa ankieta lekarzy opublikowana w 2003 roku w brytyjskim
czasopiśmie lekarskim "Lancet".

Holendrzy tak bardzo się boją, że coraz popularniejsze stają się deklaracje
życia - na wypadek utraty świadomości (i nie tylko) ludzie noszą w portfelu
tzw. credo card z wolą życia lub zwykłe kartki z prośbą: "Doktorze, nie
uśmiercaj mnie".

A bać się jest czego, bo eutanazji co najmniej raz w swej praktyce medycznej
dokonało aż 81 proc. holenderskich lekarzy pierwszego kontaktu, a 41 proc.
ma na sumieniu kryptanazję.

Więcej
http://znakiczasu.pl/samo-zycie/148-licencja-na-zabijanie-czyli-jak-to-sie-robi-w-holandii

Data: 2013-01-08 06:10:42
Autor: pluton_
[...]

Ale to byli profesorowie z pisu czy z KULu ?

Nullification

Data: 2013-01-11 18:29:07
Autor: abc
Pracuj dłużej, umieraj szybciej
Z Bazylei i Fryburgu.  KUL wówczas jeszcze nie istniał.

Data: 2013-01-11 17:04:57
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu piątek 11 styczeń 2013 16:48:

[...]

Jestem ciekaw ile "eutanazji" odbywa się obecnie w Polsce? Czy myślisz, że lekarze nie znają tego pojęcia? Tylko dlatego, że nie mówi się o nim otwarcie. Aplikowanie choremu coraz większej dawki leków uśmierzających ból też kończy się śmiercią. Ja słyszałem o tym, że w Polsce likwiduje się instytut zajmujący się badaniami bólu i zwalczaniem jego. Instytut mógł służyć do znajdowania środków i metod do zwalczania bólu a nie powodujących śmierci. Zresztą jakie masz prawo mówienia o śmierci? Przecież jej nie przeżyłeś? Wiesz z reguły już nie spodziewam się od Ciebie Twojej osobistej odpowiedzi na jakiekolwiek pytania. W swej manierze bycia przyjąłeś pozycję "pasterza" na grupie. Oni też niewygodne pytania zbywają milczeniem, albo powołują się na kogoś innego.

Data: 2013-01-11 17:16:14
Autor: andal
On Fri, 11 Jan 2013 17:04:57 +0100, Marek Czaplicki wrote:

W swej manierze bycia przyjąłeś pozycję "pasterza" na grupie. Oni też
niewygodne pytania zbywają milczeniem, albo powołują się na kogoś
innego.

bo sa to chlopy bez jajec

ale abc jest bardzo dobrym pasterzem

Data: 2013-01-11 19:20:02
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-11 15:14, abc pisze:
" Jestem za wydłużeniem wieku emerytalnego.

I już za to powinien dostać w mordę, dyktatorek. Chcesz łachmyto to sobie przypieprzaj i na emeryturę przechodź choćby w wieku  100 lat, ale nie okradaj innych z ich emerytury, z ich dorobku, z tego co wypracowali przez kilkadziesiąt lat.

Data: 2013-01-11 21:03:19
Autor: Marek Czaplicki
 pisze na pl.soc.polityka w dniu piątek 11 styczeń 2013 19:20:

[...]

Zabawne. Myślisz, że Owsiak ma siłę sprawczą decydującą kiedy się przechodzi na emeryturę? Rozczaruję Cię. Jest tylko animatorem jakiejś tam akcji charytatywnej. I nic poza tym. Może mieć własne zdanie. Tak samo jak Ty masz swoje. Czy jak masz własne zdanie to inni też mają uważać, że jesteś dyktatorkiem?

Data: 2013-01-13 21:02:15
Autor: Trybun
[...]

Odpowiedziałem tylko na jego opinię, w której to jest za okradzeniem Polaków z dwu lat emerytury.

Wiesz, jak ja mam jakieś zdanie w jakimś temacie, to mówię tylko za siebie. I nigdy bym się nie ważył narzucać w tej opinii  innym swojej woli. - Czyli pracujcie o dwa lata dłużej.

Data: 2013-01-11 21:16:09
Autor: u2
[...]

To jak taki mundry to niech da sam przyklad :-)))

Pracuj dłużej, umieraj szybciej