Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Data: 2018-04-14 09:06:00
Autor: Marcin N
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.

--
MN

Data: 2018-04-14 09:30:38
Autor: Poldek
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.


Avensisem z niedziałającym alternatorem przejechałem po miecie kilkadziesiąt kilometrów. Aż w końcu nie chciał już ruszyć spod świateł.

Data: 2018-04-14 09:33:56
Autor: Lewis
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.


Jeśli napięcie utrzymuje się na takim poziomie i nie spada poniżej to myślę że spokojnie całe lato :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-04-14 10:00:09
Autor: Budzik
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
Bird Johnson

Data: 2018-04-14 12:04:58
Autor: Lewis
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-14 o 12:00, Budzik pisze:
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

A to zależy, jeśli to diesel pokroju 1.6TD z golfa 2 to z pewnością, tam mógłbyś odpiąć aku i pojedzie na koniec świata. Nowoczesne diesle CR z masą aktuatorów od wszelkiego rodzaju klapek, VNT, EGRów, z dziesiątkami czujników wszystkiego co się da, myślę że po 15km bez ładowania mogą zdechnąć.


--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-04-14 13:26:36
Autor: J.F.
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Dnia 14 Apr 2018 10:00:09 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

J.

Data: 2018-04-14 19:00:08
Autor: Budzik
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2018-04-16 08:29:00
Autor: Lewis
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?


Pomyślmy.

Benza
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda, CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

Diesel
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.

Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-04-16 09:08:38
Autor: tck
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:pb1frf$t0o$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?


Pomyślmy.

Benza
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda, CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

Diesel
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.


na starcie jeszcze świece żarowe dodatkowo często dogrzewanie podczas jazdy do rozgrzania silnika

Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)



--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-16 11:24:25
Autor: J.F.
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pb1frf$t0o$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?

Pomyślmy.
Benza
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda, CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

Diesel
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.

Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

Cewki pare A biora.

No i zapomniales o paru niuansach:
-diesel ma aku 80Ah, benzyna 60Ah. Przykladowo oczywiscie.
-stan obu akumulatorow - nieznany.
-jak bedzie pare rozruchow zimą, to diesel bierze wiecej :-(

J.

Data: 2018-04-16 11:50:59
Autor: Lewis
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-16 o 11:24, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pb1frf$t0o$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?

Pomyślmy.
Benza
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda, CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

Diesel
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.

Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

Cewki pare A biora.

No i zapomniales o paru niuansach:
-diesel ma aku 80Ah, benzyna 60Ah. Przykladowo oczywiscie.
-stan obu akumulatorow - nieznany.
-jak bedzie pare rozruchow zimą, to diesel bierze wiecej :-(

J.


Kwestie akumulatora i rozruchu pominąłem całkowicie. Chodzi mi jedynie o sam fakt jazdy po zaniku ładowania. Ot zapala się kontrolka od aku i czas start. ;)

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-04-16 11:55:20
Autor: J.F.
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pb1rm4$8or$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-04-16 o 11:24, J.F. pisze:
No i zapomniales o paru niuansach:
-diesel ma aku 80Ah, benzyna 60Ah. Przykladowo oczywiscie.
-stan obu akumulatorow - nieznany.
-jak bedzie pare rozruchow zimą, to diesel bierze wiecej :-(

Kwestie akumulatora i rozruchu pominąłem całkowicie. Chodzi mi jedynie o sam fakt jazdy po zaniku ładowania. Ot zapala się kontrolka od aku i czas start. ;)

A potem paliwo sie konczy i trzeba zatankowac.
Gasic przy tym silnik, czy nie gasic, oto jest pytanie :-)

Albo szlaban opuszczaja :-)


J.

Data: 2018-04-16 18:04:55
Autor: Cavallino
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 16-04-2018 o 08:29, Lewis pisze:
W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?


Pomyślmy.

Benza
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda, CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

Diesel
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.

Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

Chyba że skończą mu się zmienne fazy rozrządu, wystarczające na rok czy dwa.
Albo cewki - przewidziane na tyle samo. ;-)

Data: 2018-04-16 19:02:21
Autor: Lewis
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-16 o 18:04, Cavallino pisze:
W dniu 16-04-2018 o 08:29, Lewis pisze:
W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?


Pomyślmy.

Benza
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda, CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

Diesel
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.

Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

Chyba że skończą mu się zmienne fazy rozrządu, wystarczające na rok czy dwa.
Albo cewki - przewidziane na tyle samo. ;-)


Chcesz przez rok jechać na akumulatorze bez ładowania? :D

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2018-04-16 20:47:31
Autor: Cavallino
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 16-04-2018 o 19:02, Lewis pisze:
W dniu 2018-04-16 o 18:04, Cavallino pisze:
W dniu 16-04-2018 o 08:29, Lewis pisze:
W dniu 2018-04-14 o 21:00, Budzik pisze:
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko
dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Ja tam sie nie znam ale to chyba wazne, czy to benzyna czy diesel...
Teoretycznie dieslem dalej...

Juz nie. Bez zasilania wtryskiwaczy, komputera i pompy paliwa nie
pojedzie. Dodaj jeszcze egr, klapy wirowe - tez sporo pradu
potrzebuje.

No tak, ale chyba nadal benzyna potrzebuje wiecej?


Pomyślmy.

Benza
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, garść czujników typu 2x sonda lambda, CPS, czujniki temp, cewka, pompa paliwa.

Diesel
Wtryskiwacze x4, el przepustnica, trochę większa garść czujników, pompka paliwa, układy wykonawcze: turbo, EGR, Klapy wirowe, regulacja ciśnienia CR.

Niby jeden pies ale obawiam się że benzyniak zajedzie dalej :)

Chyba że skończą mu się zmienne fazy rozrządu, wystarczające na rok czy dwa.
Albo cewki - przewidziane na tyle samo. ;-)


Chcesz przez rok jechać na akumulatorze bez ładowania? :D

Sorry, pomyliłem wątki. :-(

Data: 2018-04-14 10:03:27
Autor: J.F.
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Dnia Sat, 14 Apr 2018 09:06:00 +0200, Marcin N napisał(a):
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.
Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

A swiatla ?

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

12.9V to jeszcze nie jest tak zle. troche ladowania jest, mozna z tym
jezdzic i jezdzic, o ile policjanci nie zatrzymaja za swiatla.
Albo o ile odcinki nie beda krotkie i nie rozladujesz aku przy
rozruchach. Albo np w czasie deszczu na wycieraczki i dmuchawe.

J.

Data: 2018-04-14 11:52:57
Autor: Maciek
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Dnia Sat, 14 Apr 2018 10:03:27 +0200, J.F. napisał(a):

12.9V to jeszcze nie jest tak zle.

Pisze, że ma wyłączone odbiorniki prądu, a baterię naładowaną na full.
To ile powinno być?


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-04-14 12:54:08
Autor: RadoslawF
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-14 o 11:52, Maciek pisze:

12.9V to jeszcze nie jest tak zle.

Pisze, że ma wyłączone odbiorniki prądu, a baterię naładowaną na full.
To ile powinno być?

Powinno być sporo powyżej trzynastu. Przez pierwszych kilka minut po rozruchu ma prawo być trochę powyżej czternastu.


Pozdrawiam

Data: 2018-04-14 13:24:08
Autor: J.F.
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Dnia Sat, 14 Apr 2018 11:52:57 +0200, Maciek napisał(a):
Dnia Sat, 14 Apr 2018 10:03:27 +0200, J.F. napisał(a):
12.9V to jeszcze nie jest tak zle.
Pisze, że ma wyłączone odbiorniki prądu, a baterię naładowaną na full.
To ile powinno być?

Zaraz po wylaczeniu prostownika akumulator ma powiedzmy 13.2V, ale szybko spada. I po godzinie robi sie jakies 12.6V.

Jesli u niego wzroslo do 12.9, to jakies ladowanie jest, chyba, ze ta
godzina nie minela.

J.

Data: 2018-04-14 13:21:14
Autor: ToMasz
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 14.04.2018 o 09:06, Marcin N pisze:
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.
a stoi na tym poziomie czy spada. jak spada - bliżej 10ciiu, jak stoi - bardzo daleko


ToMasz

Data: 2018-04-15 21:18:45
Autor: Marcin N
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.


Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


--
MN

Data: 2018-04-15 21:38:41
Autor: tck
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:5ad3a58e$0$1001$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.


Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze, oże też być gdzieś słaby styk po drodze....


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-16 18:59:59
Autor: Budzik
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Użytkownik tck tck@top.Wytnij.net.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak
daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.

Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie
światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze,
oże też być gdzieś słaby styk po drodze....

Ja tak miałem kiedys w ducato - właczyła się kontrolka ładowania. Podjechałem do elektryka - brak ładowania.
No to pieknie mysle...
Po jakichs 15km wyłączyła sie i to było jakies 120kkm temu...


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2018-04-17 09:40:57
Autor: tck
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA8C6CFDBB228Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik tck tck@top.Wytnij.net.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak
daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.

Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz
pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie
światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze,
oże też być gdzieś słaby styk po drodze....

Ja tak miałem kiedys w ducato - właczyła się kontrolka ładowania.
Podjechałem do elektryka - brak ładowania.
No to pieknie mysle...
Po jakichs 15km wyłączyła sie i to było jakies 120kkm temu...



no właśnie, tutaj nie ma reguły przy takich stanach nieustalonych...
Mi się kiedyś zapalał w czasie jazdy błąd immoblisera, samochód jechał dalej a później już nie chciał zapalić aż do ostygnięcia. Sterownik silnika pryskałem zamrażaczem do wykrywania zimnych lutów, cuda wianki były robione- okazało się, że był to słabo dokręcony przewód zasilający na rozruszniku po jego wymianie poł roku wcześniej, od rozrusznika szedł dalej na instalację....
Pytanie jeszcze do autora- czy kontrolka mu się świeciła przy tych 12,9? bo jak np regulator pada to często kontrolka się nie świeci.
Gdy się powtórzy to słabe ładowanie sprawdziłbym instalację do alternatora, wyciścić styki, dokręcić, zabezpieczyć przed śniedzeniem.



--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-17 18:15:15
Autor: Marcin N
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-17 o 09:40, tck pisze:

Pytanie jeszcze do autora- czy kontrolka mu się świeciła przy tych 12,9? bo jak np regulator pada to często kontrolka się nie świeci.
Gdy się powtórzy to słabe ładowanie sprawdziłbym instalację do alternatora, wyciścić styki, dokręcić, zabezpieczyć przed śniedzeniem.

Kontrolka się nie świeciła.
Samochód stoi w warsztacie. Będą regenerować alternator albo regulator napięcia.


--
MN

Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona