Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Data: 2018-04-15 21:18:45
Autor: Marcin N
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.


Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


--
MN

Data: 2018-04-15 21:38:41
Autor: tck
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:5ad3a58e$0$1001$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2018-04-14 o 09:06, Marcin N pisze:
Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.


Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze, oże też być gdzieś słaby styk po drodze....


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-16 18:59:59
Autor: Budzik
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
Użytkownik tck tck@top.Wytnij.net.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak
daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.

Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie
światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze,
oże też być gdzieś słaby styk po drodze....

Ja tak miałem kiedys w ducato - właczyła się kontrolka ładowania. Podjechałem do elektryka - brak ładowania.
No to pieknie mysle...
Po jakichs 15km wyłączyła sie i to było jakies 120kkm temu...


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2018-04-17 09:40:57
Autor: tck
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsA8C6CFDBB228Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Użytkownik tck tck@top.Wytnij.net.pl ...

Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.

Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
akcesoriach.

Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak
daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?

Jak oceniacie?

Toyota Yaris.

Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz
pomierzyłem napięcia:

akumulator: 12.78V

włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie
światłami): 13.8V

obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.

Co teraz? Naprawiło się?


pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze,
oże też być gdzieś słaby styk po drodze....

Ja tak miałem kiedys w ducato - właczyła się kontrolka ładowania.
Podjechałem do elektryka - brak ładowania.
No to pieknie mysle...
Po jakichs 15km wyłączyła sie i to było jakies 120kkm temu...



no właśnie, tutaj nie ma reguły przy takich stanach nieustalonych...
Mi się kiedyś zapalał w czasie jazdy błąd immoblisera, samochód jechał dalej a później już nie chciał zapalić aż do ostygnięcia. Sterownik silnika pryskałem zamrażaczem do wykrywania zimnych lutów, cuda wianki były robione- okazało się, że był to słabo dokręcony przewód zasilający na rozruszniku po jego wymianie poł roku wcześniej, od rozrusznika szedł dalej na instalację....
Pytanie jeszcze do autora- czy kontrolka mu się świeciła przy tych 12,9? bo jak np regulator pada to często kontrolka się nie świeci.
Gdy się powtórzy to słabe ładowanie sprawdziłbym instalację do alternatora, wyciścić styki, dokręcić, zabezpieczyć przed śniedzeniem.



--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-17 18:15:15
Autor: Marcin N
Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
W dniu 2018-04-17 o 09:40, tck pisze:

Pytanie jeszcze do autora- czy kontrolka mu się świeciła przy tych 12,9? bo jak np regulator pada to często kontrolka się nie świeci.
Gdy się powtórzy to słabe ładowanie sprawdziłbym instalację do alternatora, wyciścić styki, dokręcić, zabezpieczyć przed śniedzeniem.

Kontrolka się nie świeciła.
Samochód stoi w warsztacie. Będą regenerować alternator albo regulator napięcia.


--
MN

Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona