[OT] Prądożerność WALLego

Data: 2016-12-05 17:28:52
Autor: Piotr aka dracorp
[OT] Prądożerność WALLego
Witam
Od jakiegoś czasu baterie, akumulatorki w tylnej lampce WALLe bardzo szybko mi się rozładowują. Na początku myślałem że zimno ma na to wpływ. Ale nawet jak zdejmowałem lampkę z roweru na czas parkowania to i tak baterie starczały na tydzień, dwa.

Czy któryś z właścicieli tej lampki zaobserwował u siebie coś podobnego z czasem?

Musze wpiąć amperomierz w szereg żeby się upewnić czy lampka czasem nie ciągnie ciągle prądu. Na pewno przy niższym napięciu zaczyna szwankować.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2016-12-05 17:40:16
Autor: Piotr aka dracorp
[OT] Prądożerność WALLego
Sprostowanie, nie WALLe a Smart v2.0 (RL-321R).

Data: 2016-12-15 11:34:07
Autor: Albert Stonoga
[OT] Prądożerność WALLego
W dniu 05.12.2016 o 18:40, Piotr aka dracorp pisze:
Sprostowanie, nie WALLe a Smart v2.0 (RL-321R).

Mam jednego wadliwego smarta, który samoczynnie rozładowuje jeden akumulator do "zera". Drugi akumulator w tym czasie nie traci na pojemności. Jakieś zwarcie mu się porobiło na elektronice. Proces rozładowywania jest dość wolny. Liczyłbym go raczej w tygodniach niż dniach.

Co do akumulatorów, polecam również Fujitsu

https://en.wikipedia.org/wiki/Eneloop

--
Albert Stonoga

Data: 2016-12-05 19:34:11
Autor: Jacek Maciejewski
[OT] Prądożerność WALLego
Dnia Mon, 5 Dec 2016 17:28:52 -0000 (UTC), Piotr aka dracorp napisał(a):

Od jakiegoś czasu baterie, akumulatorki w tylnej lampce WALLe bardzo szybko mi się rozładowują

Fakt że mało jeżdżę po ciemku ale bateryjki w tylnej lampce mają już
jakieś 4 lata :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-05 22:00:45
Autor: Piotr aka dracorp
[OT] Prądożerność WALLego
Dnia Mon, 05 Dec 2016 19:34:11 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

Aktualnie teraz minimum 30minut w jedną stronę do pracy, po pracy trochę dłużej.
Sprawność akumulatorków z czasem pewnie też trochę spada, zimno robi swoje. Ale Eneloopy nie powinno to ruszać.

Ostatnio się zastanawiam nad prądnicą w pieście do górala. Lekka profanacja ale jakie praktyczne.

Data: 2016-12-06 06:38:35
Autor: wO.Ă´hoo!
[OT] Prądożerność WALLego
W dniu 05.12.2016 o 23:00, Piotr aka dracorp pisze:
Ostatnio się zastanawiam nad prądnicą w pieście do górala. Lekka
profanacja ale jakie praktyczne.

Mocna profanacja. Na oświetleniu się z założenia nie oszczędza, więc jak biedy nie ma, to warto wydać trochę więcej na lampkę ładowaną via USB i mieć spokój na długo. Można też kupić dodatkowo taką za 10 zł, na baterie, z klipsem najlepiej i mieć jako zapas.

Data: 2016-12-06 16:44:21
Autor: Piotr aka dracorp
[OT] Prądożerność WALLego
Dnia Tue, 06 Dec 2016 06:38:35 +0100, wO.ôhoo! napisał(a):

Mocna profanacja. Na oświetleniu się z założenia nie oszczędza, więc jak
biedy nie ma, to warto wydać trochę więcej na lampkę ładowaną via USB i
mieć spokój na długo.
Z tym USB to dobry pomysł bo bym w pracy doładowywał.
Można też kupić dodatkowo taką za 10 zł, na
baterie, z klipsem najlepiej i mieć jako zapas.
Na razie to baterie zapasowe wożę ze sobą.

Data: 2016-12-06 01:02:48
Autor: zbrochaty
[OT] Prądożerność WALLego
akumulatorki w tylnej lampce WALLe bardzo szybko mi się rozładowują.

Te lampki, a także inne są na baterie AAA a nie na akumulatorki.
0,3V roznicy w napieciu znamionowym plus zimno robi roznice.
Kup baterie i sprawdz

Data: 2016-12-06 09:50:01
Autor: Andrzej Ozieblo
[OT] Prądożerność WALLego
W dniu 2016-12-05 o 18:28, Piotr aka dracorp pisze:

Czy któryś z właścicieli tej lampki zaobserwował u siebie coś podobnego z
czasem?

Nawet nie wiem jaką mam w składaku lampkę z tyłu, ale pewnie jakiś noname. Dość dużo jej używam, powiedzmy 30 min dziennie. Nie pamiętam kiedy zmieniałem bateryjki, ale było to bardzo dawno. A przy okazji trzeba będzie wymienić opaskę (trytytkę) bo tak zapięta jest lampka. Z przodu (4 x AAA) wymieniam częściej, tak 1-2 razy w roku.

Nie wiem czy Eneloopy do lampki rowerowej to dobry pomysł? Używam ich z powodzeniem w wielu miejscach, ale nie w rowerze. Tu zakładam typowe alkaliny. Ale może się mylę.

Data: 2016-12-06 18:57:13
Autor: Jacek Maciejewski
[OT] Prądożerność WALLego
Dnia Mon, 5 Dec 2016 17:28:52 -0000 (UTC), Piotr aka dracorp napisał(a):

Czy któryś z właścicieli tej lampki zaobserwował u siebie coś podobnego z czasem?

Przyszło mi do głowy że lampka mogła zamoknąć. Rozbierz i wysusz.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-12-09 02:37:01
Autor: jarstr
[OT] Prądożerność WALLego
On Monday, December 5, 2016 at 6:30:14 PM UTC+1, Piotr aka dracorp wrote:
[...]

Po pierwsze ładowanie co 2 tygodnie to nic nadzwyczajnego. Producent deklaruje 60h migania, a że po ok. 1/3 deklarowanego czasu masz już pewien spadek jasności (na opakowaniu jest taki ładny wykres), to przy codziennej jeździe ładowanie co 2 tygodnie wydaje się właściwe. Po drugie akumulatory są nierówne - jeśli chcesz odpornych na zimno i wolno zużywających się, to kup czarne eneloopy. Może i trochę droższe, ale to zakup na lata.

Data: 2016-12-09 13:38:05
Autor: Szuwarek
[OT] Prądożerność WALLego
jarstr@gmail.com pisze:
[...]

Sam producent Eneloopów deklaruje, że czarne są mniej trwałe niż białe. O ile pamiętam to białe wytrzymują 1000 ładowań, a czarne 600.
Pozdrawiam

Data: 2016-12-09 14:19:41
Autor: jarstr
[OT] Prądożerność WALLego
Prawda. Tyle ze 600 cykli to tez cholernie duzo, jesli tylko jest prawdą. A dla eneloopow jest, w odroznieniu od innych, ktorych probowalem (np. BP)

Data: 2016-12-09 16:44:32
Autor: Piotr aka dracorp
[OT] Prądożerność WALLego
Dnia Fri, 09 Dec 2016 02:37:01 -0800, jarstr napisał(a):

Po drugie akumulatory są nierówne - jeśli chcesz odpornych na zimno i
wolno zużywających się, to kup czarne eneloopy. Może i trochę droższe,
ale to zakup na lata.
Właśnie dokupiłem, bo stare gdzieś mi zaginęły albo są w jakimś urządzeniu. Co ciekawe podobno czarne mają mniej cykli ładowania ale większą pojemność.

Data: 2016-12-09 11:03:35
Autor: rmikke
[OT] Prądożerność WALLego
W dniu piątek, 9 grudnia 2016 18:10:08 UTC+1 użytkownik biker napisał:
W dniu 09.12.2016 o 17:44, Piotr aka dracorp pisze:

> Właśnie dokupiłem, bo stare gdzieś mi zaginęły albo są w jakimś
> urządzeniu. Co ciekawe podobno czarne mają mniej cykli ładowania ale
> większą pojemność.

Skąd ta informacja?

Była swego czasu na hurt.com.pl przy poszczególnych produktach, w tej chwili jakoś poznikały informacje o liczbie cykli przy czarnych eneloopach (albo kiedyś patrzyłem na AA, teraz na AAA).

Data: 2016-12-09 20:36:36
Autor: Piotr aka dracorp
[OT] Prądożerność WALLego
Dnia Fri, 09 Dec 2016 18:10:06 +0100, biker napisał(a):

Skąd ta informacja?
Ja też z hurtu miałem taką informację, zresztą tutaj jest opisane:
http://eneloop.akumulatorki.com.pl/c/1,0,Produkty_Oferta
2100 vs 500 trochę duża różnica.

Data: 2016-12-14 02:23:31
Autor: mmateusz
[OT] Prądożerność WALLego
W dniu piątek, 9 grudnia 2016 21:37:59 UTC+1 użytkownik Piotr aka dracorp napisał:
> [...]
> Skąd ta informacja?
Ja też z hurtu miałem taką informację, zresztą tutaj jest opisane:

Jest jeszcze trzecia wersja - eneloop lite (niebieskie)
Mają jeszcze mniejszą pojemność od białych, ale panasonic deklaruje 3000 ładowań.

zależność w miarę prosta - pojemnosć zamieniana na trwałość.
--
mk

Data: 2016-12-16 19:07:38
Autor: Piotr aka dracorp
[OT] Prądożerność WALLego
A są jakieś sensowne tylne lampki na 2xAA?