Prędkość

Data: 2019-12-11 12:11:47
Autor: Poldek
Prędkość
W dniu 2019-12-11 o 09:17, Bolko pisze:
Tak na grupie ostatnio pisze się o pierszeństwie na przejściach.
To ja trochę z innej bajki.

Do mojego domu rodzinnego jest 80 km.
Autobusem do Krakowa 20 lat temu jechalo się 90 minut.
Wybudowali autostradę i teraz zamiast 80 km DK
Mam 50 km autostrady i 30 km DK jadę samochodem w 80 minut.

Ostatnio jeżdzę do bielska białej 80 km.
2 godziny to na spokojnie trzeba liczyć

Czyli w "ludzkiej porze" to średnia wokół 50 km/h się obraca.

Z trzeciej strony
Siostra mieszka na wsi.
W promieniu 1 km ma szkołe kościół sklep prace itp.
Ale auto trza kupić bo jak to tak chodzić na nogach.
Do miasta przecież autobusem nie pojedzie.

Z innej bajki

Szwagier miał sprawę do załatwienia w mieście powiatowym.
Przystanek 300 metrów od domu.
Ale prosi żeby go zawieść.
No mówię że ok tylko nie wiem kiedy wrócę bo jadę do urzędów.
No i czeka na mnie potem 2 godziny a autobusem wróciłby w 30 minut.

Wnioski:
paliwo jest za tanie
i to co Zenek pisał trzeba przejść na kolejny etap rozwoju
Kiedyś były konie teraz samochody co będzie za 100 lat nie wiem.
Ale dokładanie kolejnych pasów do drug nie rozwiąże sprawy

Samochodoza to jest stan umysłu.
Tu nie chodzi o to, co by było szybciej, taniej wygodniej, lepiej. Choćby było szybciej, wygodniej pieszo, rowerem, autobusem, to samochodoza umysłowa nie pozwala w ogóle pomyśleć o innej opcji.

Data: 2019-12-13 10:31:27
Autor: T.
Prędkość
W dniu 2019-12-11 o 12:11, Poldek pisze:

[...]

To jest wyłącznie punkt widzenia mieszkańca miasta, i to dużego. Spróbuj mieszkać 20 km dalej i zobaczysz, jak to fajnie idzie się na piechotę albo rowerem 1,5 km po duże zakupy, autobusu - nie ma żadnego. A do pracy 25 km w jedną stronę...
T.

Data: 2019-12-13 02:13:01
Autor: rowerex
Prędkość
W dniu piątek, 13 grudnia 2019 10:31:29 UTC+1 użytkownik T. napisał:
> [...]

To jest wyłącznie punkt widzenia mieszkańca miasta, i to dużego. Spróbuj mieszkać 20 km dalej i zobaczysz,

Sugerujesz mniejsze odległości w dużym mieście? Piszesz o małym mieście czy wsi?

jak to fajnie idzie się na piechotę albo rowerem 1,5 km po duże zakupy,

Czy 1500m to dużo? Może chciałeś napisać 15km?

autobusu - nie ma żadnego.

A czy dawniej autobus był?

A do pracy 25 km w jedną stronę...

Ile osób wozisz w obie strony przez owe 25km, a ile przez 1,5km na zakupy?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-15 19:35:23
Autor: T.
Prędkość
W dniu 2019-12-13 o 11:13, rowerex@op.pl pisze:
[...]

A do
pracy 25 km w jedną stronę...

Ile osób wozisz w obie strony przez owe 25km, a ile przez 1,5km na zakupy?

Pozdr-
-Rowerex

2.
2.