Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Prędkość WiFi w telefonach

Prędkość WiFi w telefonach

Data: 2017-12-18 03:24:45
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
Witam Was,

Czy prędkość uploade'u (SMB) na WiFi do Windows, rzędu 540kB/s to norma? Taką uzyskuję na Nexusie 6P lecz wydaje mi się to pomyłką jakąś. Przesyłanie plików trwa wieki. Do połączenia używam ES Explorator Pro. Czy telefony tak mają? Może to błąd aplikacji?

Co ciekawe - po podłączeniu ładowania prędkość spada do 6kB/s.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-18 14:23:55
Autor: zhbick
Prędkość WiFi w telefonach
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p178ti$2c2$1@node1.news.atman.pl...


Czy prędkość uploade'u (SMB) na WiFi do Windows, rzędu 540kB/s to norma? Taką uzyskuję na Nexusie 6P lecz wydaje mi się to pomyłką jakąś. Do połączenia używam ES Explorator Pro. Czy telefony tak mają? Może to błąd aplikacji?

ES File Manager średnie pliki (jpg/mp3) też mi przesyła ~700 kB/s przez WiFi
Dla świętego spokoju wolę podłączyć kabel i przekopiować z normalną prędkością...

Data: 2017-12-18 06:43:51
Autor: przemek.jedrzejczak
Prędkość WiFi w telefonach
Data: 2017-12-19 20:03:26
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-18 o 15:43, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Wypróbuj FFT
http://www.skipser.com/p/2/p/file-transfer-slow-in-android-speed-it-up.html
Wyciąga +- 20 MBit/s


Powiem tak... kopara opadła.
Plik 316MB ściągnął w 55s. Ten sam plik w ES Eksploratorze 14 min. Czyli wyszło 46Mbit/s.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-19 21:13:08
Autor: Marek
Prędkość WiFi w telefonach
On Mon, 18 Dec 2017 06:43:51 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
Wypróbuj FFT
http://www.skipser.com/p/2/p/file-transfer-slow-in-android-speed-it-up.html
Wyciąga +- 20 MBit/s

Nie rozumiem tej aplikacji, w 1 akapicie kontrastują przesyłanie z tel. na PC przez Wi-Fi z przesyłaniem między  tel. też... przez Wi-Fi i jakoby to drugie miałoby się czymś różnić od pierwszego

--
Marek

Data: 2017-12-19 21:20:27
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-19 o 21:13, Marek pisze:

Nie rozumiem tej aplikacji, w 1 akapicie kontrastują przesyłanie z tel. na PC przez Wi-Fi z przesyłaniem między  tel. też... przez Wi-Fi i jakoby to drugie miałoby się czymś różnić od pierwszego


Jak dla mnie wszystko jest jasne. Zrób screenshot tego miejsca.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-20 17:33:45
Autor: Marek
Prędkość WiFi w telefonach
On Tue, 19 Dec 2017 21:20:27 +0100, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
Jak dla mnie wszystko jest jasne. Zrób screenshot tego miejsca.

Możesz podkręcić jasność wypowiedzi?

--
Marek

Data: 2017-12-20 20:06:27
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-20 o 17:33, Marek pisze:

Możesz podkręcić jasność wypowiedzi?


Chcę zobaczyć screenshot miejsca w aplikacji z tymi niezrozumiałymi akapitami, bo nie wiem o co konkretnie pytasz. Trudno mi jest zatem o komentarz.  Mogę domyślać się jedynie, że kliknąłeś, na którymś z buttonów otwierających helpa - bo tylko tam jest tekst na akapity dzielony.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-23 17:44:32
Autor: Marek
Prędkość WiFi w telefonach
On Wed, 20 Dec 2017 20:06:27 +0100, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
Chcę zobaczyć screenshot miejsca w aplikacji z tymi niezrozumiałymi akapitami, bo nie wiem o co konkretnie pytasz. Trudno mi jest zatem o

Ja nie komentowalem aolijacji tylko jej opisu pod linkiem, który podałeś. Opis jest bez sensu.

--
Marek

Data: 2017-12-20 20:18:08
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
Chyba zaskoczyłem o co pytasz. Napisałeś, że "nie rozumiesz tej aplikacji" a miałeś na myśli, że nie rozumiesz opisu tej aplikacji na przytoczonej stronie WWW?


Jeśli ten opis masz na myśli i w nim "kontrastowanie" to wyjaśniam, że autor miał na myśli standardowe przesyłanie po WiFi (czyli z wykorzystaniem protokołu SMB) vs przesyłanie po tym samym WiFi ale alternatywną metodą, która jest aż do 20x szybsza (u mnie ok 10).

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-23 17:57:18
Autor: Marek
Prędkość WiFi w telefonach
On Wed, 20 Dec 2017 20:18:08 +0100, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
Jeśli ten opis masz na myśli i w nim "kontrastowanie" to wyjaśniam, że autor miał na myśli standardowe przesyłanie po WiFi (czyli z wykorzystaniem protokołu SMB) vs przesyłanie po tym samym WiFi ale alternatywną metodą, która jest aż do 20x szybsza (u mnie ok 10).

W rzeczy samej można w sieci znaleźć opisy problemów z smb ale wygląda na to, że dot to tylko wybranych urządzeń (s8, nexus). Mój chiński tablet przesyła po smb z taką samą szybkością jak po ftp  z całą prędkością mojego wifi( 1.5Mb)

--
Marek

Data: 2017-12-23 21:52:15
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-23 o 17:57, Marek pisze:

W rzeczy samej można w sieci znaleźć opisy problemów z smb ale wygląda na to, że dot to tylko wybranych urządzeń (s8, nexus).

Ciekawa teza. Nie przeczę, że tak jest ale jakoś wzbudza moje wątpliwości, to, że ktoś tylko dla Nexusa i S8 wyłącznie napisał aplikację.

Mój chiński tablet przesyła po smb z taką samą szybkością jak po ftp  z całą prędkością mojego wifi( 1.5Mb)

Ale prędkość u mnie przy transferze Nexus 6P -> WiFi -> SMB na PCcie (W10) przy najlepszych wiatrach to 940kB/s czyli  7.5mb/s, przy normalnym wietrze 540kB/s (jak w wątku otwierającym) czyli 4.3Mb/s a więc znacznie szybciej niż u Ciebie, co i tak jest żółwim tempem, o którym piszę.

Bo:

Sprawdziłem przy okazji FTP na moim Nexusie 6P. Wysłałem skompresowany plik video (MP4) aby nie dawało się skompresować go dodatkowo w locie. No i wyszła mi prędkość 3.7 MB/s (30Mb/s). Plik 316MB przeszedł w ok 1min 20s w/g informacji z paska postępu. Odbiorcą był serwer zewnętrzny bo w lokalnej sieci nie mam takowego więc transfer był niższy. Ale i tak mimo to różnica obu prędkości jest prawie 7-krotna!

Można więc założyć, że dlatego aplikacja Fast File Transfer przyspiesza połączenie ok. 10x względem analogicznego po SMB. O tym właśnie piszę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-24 02:31:24
Autor: RadoslawF
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-23 o 21:52, Marek S pisze:

Można więc założyć, że dlatego aplikacja Fast File Transfer przyspiesza połączenie ok. 10x względem analogicznego po SMB. O tym właśnie piszę.

To nie magiczna aplikacja ci przyśpiesza tylko samba jest gównianym
protokołem i zwalnia ci transfer. Nie tylko tobie i nie tylko na telefonach.
Polecam programy działające w oparciu o FTP lub HTTP.
Szukaj programów z nazwą: wifi file transfer.


Pozdrawiam

Data: 2017-12-24 14:54:18
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-24 o 02:31, RadoslawF pisze:

To nie magiczna aplikacja ci przyśpiesza tylko samba jest gównianym
protokołem i zwalnia ci transfer. Nie tylko tobie i nie tylko na telefonach.

To właśnie napisałem w ostatnim zdaniu :-) Wywnioskowałem, że aplikacja przyspiesza bo używa innego protokołu niż SMB (w jej przypadku będzie to prawdopodobnie http). Ale dobrze, że potwierdziłeś moją obserwację. Zyskuję pewność, że wniosek był poprawny.

Polecam programy działające w oparciu o FTP lub HTTP.
Szukaj programów z nazwą: wifi file transfer.

Rozumiem. Fast File Transfer jest wygodny. Nie trzeba go zmieniać. Sam przestawia wymaganą konfigurację sieci na czas swojego działania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-31 23:10:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
przemek.jedrzejczak wrote:

Wyciąga +- 20 MBit/s

-20 to raczej mało. ;)
Wolałbym +20.

--
Eneuel

Data: 2017-12-25 01:58:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek wrotuje:

Czy prędkość uploade'u (SMB) na WiFi do Windows, rzędu 540kB/s to norma?

U mnie:     http://www.speedtest.net/my-result/a/3498721348

--
Eneuel


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-12-25 21:58:41
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 25.12.2017 o 01:58, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

U mnie:

    http://www.speedtest.net/my-result/a/3498721348

Mizernie, nawet bardziej niż marnie. U mnie tak:

http://www.speedtest.net/my-result/a/3500976961

Ale... czego to dowodzi w kwestii tematu wątku?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-29 00:05:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek S wrote: E>>     http://www.speedtest.net/my-result/a/3498721348

Mizernie,

Dunaj (ISP) daje 5 Mb/s.

nawet bardziej niż marnie. U mnie tak:

http://www.speedtest.net/my-result/a/3500976961

Ile płacisz? Dunaj za 5 Mb/s liczy sobie 116 PLN 3 razy do roku.
 ;) Mnie tyle starcza na 2 mieszkania. Nocami jest więcej niż
 5.

Ale... czego to dowodzi w kwestii tematu wątku?

To dyskusyjna grupa czy dowodowa? ;)

--
Eneuel


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-12-29 00:47:48
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 29-12-2017 o 00:05, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Ile płacisz?

Trudne pytanie gdyż mam pakiet w UPC. Internet w nim to powiedzmy 100zł miesięcznie za 300/30 - czyli max w mojej okolicy.

Dunaj za 5 Mb/s liczy sobie 116 PLN 3 razy do roku.
  ;) Mnie tyle starcza na 2 mieszkania. Nocami jest więcej niż
  5.

Ok, czyli te transfery są ograniczone przez usługę i nie wyrażają prędkości telefonu?

Ale... czego to dowodzi w kwestii tematu wątku?

To dyskusyjna grupa czy dowodowa? ;)

Pofilozofować oczywiście można.  Mi chodziło o drastyczne spowolnienie protokołu SMB w telefonach. Dostałem już odpowiedź, że nie tylko dotyczy to telefonów lecz czegokolwiek - on tak już ma w sobie.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-31 00:19:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek S  wrote:

Ok, czyli te transfery są ograniczone przez usługę

Tak.

i nie wyrażają prędkości telefonu?

Wątek zaczyna się od niskich;) wartości,  przy których megabity na
 sekundę to wynik wysoki.

--
Eneuel

Data: 2017-12-31 00:54:26
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 31-12-2017 o 00:19, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Wątek zaczyna się od niskich;) wartości,  przy których megabity na
  sekundę to wynik wysoki.

Tak, lecz wyraźnie wyszczególniłem, że nie o WiFi jako takie chodzi lecz konkretnie SMB na nim.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-31 22:52:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek S wrote:

Tak, lecz wyraźnie

Imo niewyraźnie.

wyszczególniłem, że nie o WiFi

Rzuć okiem na temat wątku.

konkretnie SMB na nim.

--
Eneuel

Data: 2018-01-01 17:36:42
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 31-12-2017 o 22:52, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Tak, lecz wyraźnie

Imo niewyraźnie.

wyszczególniłem, że nie o WiFi

Rzuć okiem na temat wątku.

W temacie nie da się przedstawić całości problemu. Po to jest rozwinięcie, które właśnie przed chwilą raz jeszcze przeczytałem i wydaje mi się, że klarownie nakreśliłem w jakich warunkach problem występuje.

A jeśli coś mimo to nie jest jasne, zawsze można zadać mi pytanie uzupełniające i zawsze wtedy doprecyzuję.

Natomiast ograniczanie się do przeczytania tytułu i tylko na tej podstawie tworzenie odpowiedzi praktycznie zawsze będzie prowadziło do nieporozumień. Teraz pojadę po bandzie: patrz przykład Animki, ona konsekwentnie chyba nigdy nie czyta o czym jest wątek więc jej wypowiedzi zadziwiają.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-29 00:08:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek S wrote:

Mizernie, nawet bardziej niż marnie. U mnie tak:

http://www.speedtest.net/my-result/a/3500976961

Skąd aż 9 ms?

--
Eneuel


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-12-29 01:00:25
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 29-12-2017 o 00:08, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Marek S wrote:

Mizernie, nawet bardziej niż marnie. U mnie tak:

http://www.speedtest.net/my-result/a/3500976961

Skąd aż 9 ms?


Aż?
W sieciach rozległych to bardzo dobry wynik. Martwiłbym się gdyby miał powyżej 100ms czy 200ms. Ten parametr zależy od najgorszego ogniwa w sieci. Jeśli serwer jest "za ścianą" to pingi ma krótkie. Jeśli dzieli go kilka segmentów sieci - to siłą rzeczy długie. Np. z mojego PCta na tym samym łączu dwa różne przykłady:

Tu ping 8ms (czyli mniej więcej tyle co i na telefonie):
http://www.speedtest.net/my-result/6918639319

A tu przy podobnych transferach już 58ms:
http://www.speedtest.net/my-result/6918649385

Ale zapewne gdybym w Gdańsku mieszkał, to ten ostatni miałbym dużo lepszy a pierwszy dużo gorszy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-31 00:32:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek S wrote:

Skąd aż 9 ms?

W sieciach rozległych to bardzo dobry wynik.

Ja mam mniej niż połowę po 5 apkach w szeregu i pokonaniu setek
 metrów w powietrzu.

Martwiłbym się gdyby miał powyżej 100ms

U mnie LTE daje kilkanaście.

czy 200ms. Ten parametr zależy od najgorszego ogniwa w sieci.

Miedź nie daje tak dużych opóźnień.

Jeśli serwer jest "za ścianą" to pingi ma krótkie. Jeśli dzieli go kilka segmentów sieci - to siłą rzeczy długie.

Niemal 400 metrów w powietrzu pomiędzy balkonami i drzewami, kilka
 staruteńkich apkőw, trochę miedzi -- 3 do4 ms...

--
Eneuel

Data: 2017-12-31 01:17:03
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 31-12-2017 o 00:32, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Ja mam mniej niż połowę po 5 apkach w szeregu i pokonaniu setek
  metrów w powietrzu.

Jasne, ale setki metrów to bardzo niewiele. Głównie ilość routerów po drodze rzutuje ma czas pingów a nie długość połączenia. W końcu ta ostatnia to prędkość światła.

Martwiłbym się gdyby miał
powyżej 100ms

U mnie LTE daje kilkanaście.

Zrób pinga na amazon.com to wyjdzie Ci coś innego :-) A jeśli poszukać w sieci trochę to serwer "krzak" da Ci np. 1s. To kompletnie nic nie znaczy.

Miedź nie daje tak dużych opóźnień.

Ale krzem i przepustowość odcinka sieci owszem.

Niemal 400 metrów w powietrzu pomiędzy balkonami i drzewami, kilka
  staruteńkich apkőw, trochę miedzi -- 3 do4 ms...

Pytanie jak bardzo obciążonych? Pewnie siedzi tam ze 100 osób a nie pół miliona? Więc kłopotu nie ma. Drzewa i balkony mogą zrywać transmisję ale gdy ona trwa, to nie rzutuje to na pingi przecież.

Zapuść trace rout'a do jakiegoś powolnego serwera i zobacz jak na każdym ogniwie sieci przybywa timeoutów. Przykładowo ode mnie połączenie do amazon.com to aż 30 podsieci. Niektóre z nich nie są dla pingowania osiągalne (16...24). Zobacz jak przybywa czasu z kroku na krok:

Tracing route to amazon.com [205.251.242.103]
over a maximum of 30 hops:

   1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
   2     1 ms     1 ms    <1 ms  192.168.0.1
   3     *        *        *     Request timed out.
   4     8 ms     7 ms     9 ms  89-75-16-161.infra.chello.pl [89.75.16.161]
   5   136 ms   135 ms   135 ms  pl-gdn01a-rd1-ae11-2104.aorta.net [84.116.252.17]
   6   136 ms   137 ms   144 ms  pl-waw26b-rc1-ae13-2109.aorta.net [84.116.252.37]
   7   135 ms   135 ms   135 ms  pl-waw04a-rc1-ae4-0.aorta.net [84.116.133.46]
   8     *        *        *     Request timed out.
   9   134 ms   135 ms   135 ms  us-was02a-rd2-ae105-0.aorta.net [84.116.130.66]
  10   137 ms   134 ms   136 ms  us-was03a-ri1-ae10-0.aorta.net [84.116.130.174]
  11   134 ms   134 ms   138 ms  213.46.182.202
  12   139 ms   136 ms   138 ms  54.239.111.236
  13   134 ms   135 ms   136 ms  54.239.111.39
  14   161 ms   138 ms   140 ms  52.93.24.68
  15   138 ms   135 ms   135 ms  72.21.220.47
  16     *        *        *     Request timed out.
  17     *        *        *     Request timed out.
  18     *        *        *     Request timed out.
  19     *        *        *     Request timed out.
  20     *        *        *     Request timed out.
  21     *        *        *     Request timed out.
  22     *        *        *     Request timed out.
  23     *        *        *     Request timed out.
  24     *        *        *     Request timed out.
  25   136 ms   147 ms   139 ms  72.21.218.197
  26   134 ms   133 ms   136 ms s3-console-us-standard.console.aws.amazon.com [205.251.242.103]

Trace complete.

Można się jarać jakimś krótkim pingiem z miejsca A do B lecz to kompletnie nic nie znaczy. U mnie pierwsze opóźnienie występuje na ruterze UPC i jest rzędu średnio 7ms. W sieci lokalnej mam <1ms i to daje prawdziwą informację o szybkości sprzętu. Pozostałe timeouty generuje sprzęt obcy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-31 11:03:25
Autor: J.F.
Prędkość WiFi w telefonach
Dnia Sun, 31 Dec 2017 01:17:03 +0100, Marek S napisał(a):
W dniu 31-12-2017 o 00:32, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
Ja mam mniej niż połowę po 5 apkach w szeregu i pokonaniu setek
  metrów w powietrzu.

Jasne, ale setki metrów to bardzo niewiele. Głównie ilość routerów po drodze rzutuje ma czas pingów a nie długość połączenia. W końcu ta ostatnia to prędkość światła.

W systemie macie jeszcze sporo kabli, a nich to raczej 2/3c.

Program dobral wam najblizsze serwery, ale 300km swiatlowodem to
jednak ~1.5ms, a 6000km do NY  to 30ms ... w jedna strone.

Niemal 400 metrów w powietrzu pomiędzy balkonami i drzewami, kilka
  staruteńkich apkőw, trochę miedzi -- 3 do4 ms...

Pytanie jak bardzo obciążonych? Pewnie siedzi tam ze 100 osób a nie pół miliona? Więc kłopotu nie ma.

Albo z 1000, bo 100 ... utrzyma sie operator z tych 40zl/mc ?
Tylko ze 800 moze miec akurat wylaczony komputer.

Drzewa i balkony mogą zrywać transmisję ale gdy ona trwa, to nie rzutuje to na pingi przecież.

Wifi jakos dziwnie dziala. Jak widze pingi po 2 sekundy, to na pewno
same urzadzenia robia jakies retransmisje, wiec sygnal, zaklocenia,
interferencje od innych moga miec wplyw.

Tracing route to amazon.com [205.251.242.103]
   4     8 ms     7 ms     9 ms  89-75-16-161.infra.chello.pl [89.75.16.161]
   5   136 ms   135 ms   135 ms  pl-gdn01a-rd1-ae11-2104.aorta.net [84.116.252.17]

Chello ma kiepskie lacze czy to juz w USA ?

   6   136 ms   137 ms   144 ms  pl-waw26b-rc1-ae13-2109.aorta.net [84.116.252.37]
   7   135 ms   135 ms   135 ms  pl-waw04a-rc1-ae4-0.aorta.net [84.116.133.46]
   8     *        *        *     Request timed out.
   9   134 ms   135 ms   135 ms  us-was02a-rd2-ae105-0.aorta.net [84.116.130.66]
  10   137 ms   134 ms   136 ms  us-was03a-ri1-ae10-0.aorta.net [84.116.130.174]
  11   134 ms   134 ms   138 ms  213.46.182.202
  12   139 ms   136 ms   138 ms  54.239.111.236
  13   134 ms   135 ms   136 ms  54.239.111.39
  14   161 ms   138 ms   140 ms  52.93.24.68
  15   138 ms   135 ms   135 ms  72.21.220.47

  25   136 ms   147 ms   139 ms  72.21.218.197
  26   134 ms   133 ms   136 ms s3-console-us-standard.console.aws.amazon.com [205.251.242.103]

Jak rozumiec - z gdanska przenieslismy sie do USA w czasie kilku ms,
wrecz 0 ?
A moze to serwer w Europie ?

J.

Data: 2017-12-31 11:23:19
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-31 o 01:17, Marek S pisze:
Drzewa i balkony mogą zrywać transmisję ale gdy ona trwa, to nie rzutuje
to na pingi przecież.

LOL
Po drutach telefonicznych ci ta transmisja "idzie"?


--
animka

Data: 2018-01-01 17:56:20
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 31-12-2017 o 11:23, Animka pisze:

W dniu 2017-12-31 o 01:17, Marek S pisze:
Drzewa i balkony mogą zrywać transmisję ale gdy ona trwa, to nie rzutuje
to na pingi przecież.

LOL
Po drutach telefonicznych ci ta transmisja "idzie"?

LOL
Niezawodnie nie czytasz dyskusji i w konsekwencji twoje komentarze są pozbawione jakiejkolwiek logiki. Zapewne zaraz zaczniesz rzucać epitetami i obrażać w swoim stylu. Ale zanim to uczynisz - zacytuj MOJĄ wypowiedź, z której wynika, że zrywa mi transmisję.

Skoro masz doświadczenia z WiFi na drutach telefonicznych (w końcu w innej gałązce tej dyskusji sama oświadczyłaś, że używasz kabla do mierzenia przepustowości WiFi) wyjaśnij w jaki sposób np. balkon wpływa na zrywanie transmisji po drucie telefonicznym.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-01 23:03:28
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2018-01-01 o 17:56, Marek S pisze:
W dniu 31-12-2017 o 11:23, Animka pisze:

W dniu 2017-12-31 o 01:17, Marek S pisze:
Drzewa i balkony mogą zrywać transmisję ale gdy ona trwa, to nie rzutuje
to na pingi przecież.

LOL
Po drutach telefonicznych ci ta transmisja "idzie"?

LOL
Niezawodnie nie czytasz dyskusji i w konsekwencji twoje komentarze są
pozbawione jakiejkolwiek logiki. Zapewne zaraz zaczniesz rzucać
epitetami i obrażać w swoim stylu. Ale zanim to uczynisz - zacytuj MOJĄ
wypowiedź, z której wynika, że zrywa mi transmisję.

Przecież nawet jak jedziesz autobusem WiFi powinno działać. (ja mam dodatkową  aplikację od UPC w telefonie) Nie stoi na przeszkodzie jakiś balkon czy ściana. Może po prostu to łącze jest zapchane, albo nie działa.
Jak byłam w szpitalu to było tam darmowe Wifi. Nie połączylam się ani razu, chociaż wprowadzalam login i hasło. Może to Wifi w szpitalu była jakąś lipą albo tylko dla wybranych. Ciort z nimi. Łączylam się z internetem przez transmisje danych, bo mam duzo GB do wykorzystywania.
Np. w domu ściany do innych pokoi mi nie blokuja połączenia przez Wifi. Wifi ma duży zasięg.

Skoro masz doświadczenia z WiFi na drutach telefonicznych (w końcu w
innej gałązce tej dyskusji sama oświadczyłaś, że używasz kabla do
mierzenia przepustowości WiFi) wyjaśnij w jaki sposób np. balkon wpływa
na zrywanie transmisji po drucie telefonicznym.

Wszystko przekrąciłeś.Napisałeś, że Ci przeszkadzają balkony itp, więc zapytałam ironicznie  czy to Wifi masz po kablach telefonicznych.
Eot, bo z Toba sie dyskutuje jak z dzieciakiem.
Dobrze, że mój wnuczek kochany już od dwulatka zaczął się interesować komputerem, tzn tabletem i o dziwo posługiwał się nim jak stary. Wchodze do pokoju, a on zamiast leżeć w łózku siedzi przed laptopem i przeglada sobie zdjęcia. Umiał laptopa włączyć i wyłączyć.



--
animka

Data: 2018-01-03 13:04:16
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 01-01-2018 o 23:03, Animka pisze:

Przecież nawet jak jedziesz autobusem WiFi powinno działać. (ja mam dodatkową  aplikację od UPC w telefonie) Nie stoi na przeszkodzie jakiś balkon czy ściana.

O czym Ty w ogóle piszesz?! Oczywiście znów tematu nie zrozumiałaś. Komentarz dotyczył WiFi poprzez anteny kierunkowe, których działanie mogą drzewa zakłócać i tak się dzieje. Transmisja przez liściaste drzewo może znacznie się różnić zimą (gdy liści nie ma) i latem.




--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-31 22:49:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek S wrote:

po 5 apkach

Jasne, ale setki metrów to bardzo

Pisałeś o ścianie.

> niewiele. Głównie ilość routerów po Raczej liczba -- podałem
drodze rzutuje ma czas pingów a nie długość połączenia. W końcu ta ostatnia to prędkość światła.

Szybkość światła zależy od ośrodka.
U mnie LTE daje kilkanaście.

Zrób pinga na amazon.com to wyjdzie

Ookla wybiera pobliskie serwery.

Miedź nie daje tak dużych opóźnień.

Ale krzem i przepustowość odcinka

Krzem jest wszędzie. Miałem na myśli miedziane połączenia przewodowe.
(wątek dotyczy wifi)

Niemal 400 metrów w powietrzu pomiędzy balkonami i drzewami, kilka
 staruteńkich apkőw, trochę
miedzi -- 3 do4 ms...

Pytanie jak bardzo obciążonych?

Na maksa. Testerem TPlinka na maksa.

Pewnie siedzi tam ze 100 osób

Ja siedzę.

Drzewa i balkony mogą zrywać transmisję ale gdy ona trwa,
to nie rzutuje to na pingi przecież.

Man zdanie odmienne. ;)

Zapuść trace rout'a do jakiegoś powolnego serwera

Imo Ookla nie wybiera takich.

Można się jarać jakimś krótkim pingiem

Nie jaram. Spytałem z ciekawości.

pierwsze opóźnienie występuje na ruterze UPC i jest rzędu średnio 7ms.

To mnie zainteresowało.

--
Eneuel

Data: 2018-01-01 18:35:18
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 31-12-2017 o 22:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Pisałeś o ścianie.

  > niewiele. Głównie ilość routerów po
> Raczej liczba -- podałem

No chwila... Komentujemy wyniki pingów pomierzone przez speedtest.net? To narzędzie mierzy transmisje w sieci WAN nie LAN. Zadałeś pytanie czemu u mnie są takie długie czasy (choć moim zdanie 9ms to bardzo krótki czas jak na WAN).

Sformułowanie "serwer za ścianą" oznaczać miało serwer połączony minimalną liczbą przeskoków, bo każdy z nich dodaje od siebie opóźnienie.

Na maksa. Testerem TPlinka na maksa.

Chodzi o ilość routowanych połączeń/s? I mimo przeciążenia routera nie generuje on opóźnień???


Pewnie siedzi tam ze 100 osób

Ja siedzę.

Drzewa i balkony mogą zrywać
transmisję
ale gdy ona trwa,
to nie rzutuje to na pingi przecież.

Man zdanie odmienne. ;)

Ok

Można się jarać jakimś krótkim pingiem

Nie jaram. Spytałem z ciekawości.

Nie mówię o Tobie lecz zupełnie ogólnie.


To mnie zainteresowało.

Dlaczego akurat na tym routerze? Nie mam bladego pojęcia. Na to pytanie tylko informatycy z UPC potrafią odpowiedzieć.  Mogę jedynie przypuszczać, że UPC jest na tyle popularne w Trójmieście, że mnóstwo osób korzysta w jednej chwili z danego punktu dostępowego.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-01 23:08:56
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2018-01-01 o 18:35, Marek S pisze:
W dniu 31-12-2017 o 22:49, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Pisałeś o ścianie.

  > niewiele. Głównie ilość routerów po
Raczej liczba -- podałem

No chwila... Komentujemy wyniki pingów pomierzone przez speedtest.net?
To narzędzie mierzy transmisje w sieci WAN nie LAN. Zadałeś pytanie
czemu u mnie są takie długie czasy (choć moim zdanie 9ms to bardzo
krótki czas jak na WAN).

Sformułowanie "serwer za ścianą" oznaczać miało serwer połączony
minimalną liczbą przeskoków, bo każdy z nich dodaje od siebie opóźnienie.

Na maksa. Testerem TPlinka na maksa.

Chodzi o ilość routowanych połączeń/s? I mimo przeciążenia routera nie
generuje on opóźnień???


Pewnie siedzi tam ze 100 osób

Ja siedzę.

Drzewa i balkony mogą zrywać
transmisję
ale gdy ona trwa,
to nie rzutuje to na pingi przecież.

Man zdanie odmienne. ;)

Ok

Można się jarać jakimś krótkim pingiem

Nie jaram. Spytałem z ciekawości.

Nie mówię o Tobie lecz zupełnie ogólnie.


To mnie zainteresowało.

Dlaczego akurat na tym routerze? Nie mam bladego pojęcia. Na to pytanie
tylko informatycy z UPC potrafią odpowiedzieć.  Mogę jedynie
przypuszczać, że UPC jest na tyle popularne w Trójmieście, że mnóstwo
osób korzysta w jednej chwili z danego punktu dostępowego.
I to jest problem. Nie Twój tylko knocącego UPC.
Mam 2 połączenia UPC. Jedno w domu albo w pobliżu, a drugie na telefon (UPC Free) i rzekomo mogę z niego korzystać wszędzie.


--
animka

Data: 2018-01-03 13:09:16
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 01-01-2018 o 23:08, Animka pisze:

I to jest problem. Nie Twój tylko knocącego UPC.

Ping 9ms jest dla Ciebie problemem? Bo dla mnie żadnym.

Mam 2 połączenia UPC. Jedno w domu albo w pobliżu, a drugie na telefon (UPC Free) i rzekomo mogę z niego korzystać wszędzie.

Tylko z ciekawości spytam co to ma wspólnego z dyskusją? Równie dobrze mogłaś napisać, że masz wodę w domu i rzekomo możesz ją z domu wynosić :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-01-02 13:11:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Prędkość WiFi w telefonach
Marek S wrote:

  > niewiele. Głównie ilość routerów po
 > Raczej liczba -- podałem

No chwila... Komentujemy wyniki pingów pomierzone przez speedtest.net?

Komentujemy wyniki pingów.

To narzędzie mierzy transmisje w sieci WAN nie LAN.

Mierzy od Ciebie do jakiegoś serwera z którym można dogadać się.
 Nie zwraca  uwagi na to czy ma tylko Wan, czy i Wan, i
 Lan.

Do mierzenia pingőw można użyć różnych programów.

Zadałeś pytanie czemu u mnie są takie długie czasy (choć moim zdanie 9ms to bardzo krótki czas jak na WAN).

W LTE to krótki. Imo aż zbyt krótki.

Sformułowanie "serwer za ścianą" oznaczać miało serwer połączony minimalną liczbą przeskoków, bo
każdy z nich dodaje od siebie opóźnienie.

Dlatego napisałem że 5.

I mimo przeciążenia routera nie generuje on opóźnień???

Generuje, ale małe.

--
Eneuel


-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-01-03 14:11:31
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 02-01-2018 o 13:11, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:


W LTE to krótki. Imo aż zbyt krótki.

Hmmm... to może od strony praktycznej. Robi to jakąkolwiek zauważalną różnicę dla przeciętnego użytkownika łącza internetowego czy ping ma 3 czy 8-9ms?

Próbuję wyłapać przyczynę Twojego zaskoczenia z mojego punktu kompletnie marginalną sprawą. Jak dla mnie mówimy o parametrach mierzalnych laboratoryjnie a to zupełnie inny poziom abstrakcji niż praktyczne zastosowanie.

Zwykły użytkownik wysyła i odbiera pliki przez sieć. Jeśli w moim przypadku transfer jednego dużego pliku lub całej sterty małych trwa sekundy to różnica czasów transferu rzędu 0.01s a nawet 0.1s z powodu ciut dłuższych ale i tab błyskawicznych pingów nie robi różnicy.

Zaintrygowany Twoją dociekliwością pokusiłem się o poczytanie opinii koneserów pingowania - czyli graczy sieciowych. Oto jeden z nich:

http://wiiu.com.pl/2015/01/ping-w-grach-online-czyli-garsc-informacji-dla-graczy-sieciowych/

On czasy 32-50ms nazywa przyzwoitymi a zadowalającymi: 100-170ms.

IMO nie ma czym sobie głowy zawracać.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-27 04:22:53
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-18 o 03:24, Marek S pisze:
Witam Was,

Czy prędkość uploade'u (SMB) na WiFi do Windows, rzędu 540kB/s to norma?
Taką uzyskuję na Nexusie 6P lecz wydaje mi się to pomyłką jakąś.
Przesyłanie plików trwa wieki. Do połączenia używam ES Explorator Pro.
Czy telefony tak mają? Może to błąd aplikacji?

Co ciekawe - po podłączeniu ładowania prędkość spada do 6kB/s.

U mnie po kablu takie:
http://beta.speedtest.net/pl#

A na tej stronie takie:

http://speedtest.net.pl/?&again




--
animka

Data: 2017-12-27 21:38:38
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 27-12-2017 o 04:22, Animka pisze:

U mnie po kablu takie:
http://beta.speedtest.net/pl#

A na tej stronie takie:

http://speedtest.net.pl/?&again

Oba linki kierują do rozpoczęcia testów mojego własnego łącza. To po pierwsze. A po drugie jak podłączyłaś swój telefon kablem?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-27 21:50:49
Autor: Czarek
Prędkość WiFi w telefonach


W dniu 27.12.2017 o 21:38, Marek S pisze:
W dniu 27-12-2017 o 04:22, Animka pisze:

U mnie po kablu takie:
http://beta.speedtest.net/pl#

A na tej stronie takie:

http://speedtest.net.pl/?&again

Oba linki kierują do rozpoczęcia testów mojego własnego łącza. To po pierwsze. A po drugie jak podłączyłaś swój telefon kablem?


Nie pytaj "tego czegoś" o takie tematy, i tak nie ma pojęcia o czym jest wątek. To jest bot na bardzo wczesnym etapie uczenia.


--
Czarek

Data: 2017-12-27 22:25:28
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 27-12-2017 o 21:50, Czarek pisze:

Nie pytaj "tego czegoś" o takie tematy, i tak nie ma pojęcia o czym jest wątek. To jest bot na bardzo wczesnym etapie uczenia.

Też tak przypuszczam, ale mimo to staram się krytykować treść a nie osobę/bota lub dwa w jednym :-D

Niestety ten bot wymaga konserwacji bo zwykle koncentruje się na ubliżaniu po wytknięciu niedoskonałości. Czekaj, a zobaczysz. :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-27 22:29:58
Autor: Czarek
Prędkość WiFi w telefonach


W dniu 27.12.2017 o 22:25, Marek S pisze:
Niestety ten bot wymaga konserwacji bo zwykle koncentruje się na ubliżaniu po wytknięciu niedoskonałości. Czekaj, a zobaczysz.

Jestem tego świadomy i na to przygotowany, w tym ten bot zbliża się do perfekcji ;)


--
Czarek

Data: 2017-12-30 18:26:10
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-27 o 22:25, Marek S pisze:
W dniu 27-12-2017 o 21:50, Czarek pisze:

Nie pytaj "tego czegoś" o takie tematy, i tak nie ma pojęcia o czym
jest wątek. To jest bot na bardzo wczesnym etapie uczenia.

Też tak przypuszczam, ale mimo to staram się krytykować treść a nie
osobę/bota lub dwa w jednym :-D

Niestety ten bot wymaga konserwacji bo zwykle koncentruje się na
ubliżaniu po wytknięciu niedoskonałości. Czekaj, a zobaczysz. :-)

Zajmij się konserwacją swoich skopiowanych z internetu ikonek lepiej. To lepsza zabawa dla Ciebie.


--
animka

Data: 2017-12-30 18:23:58
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-27 o 21:50, Czarek pisze:


W dniu 27.12.2017 o 21:38, Marek S pisze:
W dniu 27-12-2017 o 04:22, Animka pisze:

U mnie po kablu takie:
http://beta.speedtest.net/pl#

A na tej stronie takie:

http://speedtest.net.pl/?&again

Oba linki kierują do rozpoczęcia testów mojego własnego łącza. To po
pierwsze. A po drugie jak podłączyłaś swój telefon kablem?


Nie pytaj "tego czegoś" o takie tematy, i tak nie ma pojęcia o czym jest
wątek. To jest bot na bardzo wczesnym etapie uczenia.

Wzywam Cię na pojedynek w realu!
Wsiadaj do bryczki albo pociągu w tym swoim Ozorkowie i pędź do Warszawy.
Może jeszcze się okazać kto jest kim gryzipiórku :-)



--
animka

Data: 2017-12-30 18:14:48
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-27 o 21:38, Marek S pisze:
W dniu 27-12-2017 o 04:22, Animka pisze:

U mnie po kablu takie:
http://beta.speedtest.net/pl#

A na tej stronie takie:

http://speedtest.net.pl/?&again

Oba linki kierują do rozpoczęcia testów mojego własnego łącza. To po
pierwsze.

Niby jakim cudem moje własne łącze jest Twoim własnym łączem?

A po drugie jak podłączyłaś swój telefon kablem?

Wycofuję się. Błąd. Ty pisałeś o telefonie, a ja o komputerze.
Sorry.


--
animka

Data: 2017-12-31 01:24:12
Autor: Marek S
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 30-12-2017 o 18:14, Animka pisze:

Wycofuję się. Błąd. Ty pisałeś o telefonie, a ja o komputerze.
Sorry.

Przyjmuję przeprosiny gryzipórzyco z Ozorkowa. Jednocześnie wyrażam przekonanie, że i tak zaraz zapomnisz o czym jest jakikolwiek i czyjkolwiek następny wątek i skomentujesz go ni przypiął ni wypiął. Prawie w każdym przypadku ignorujesz pytających i wygłaszasz mowy kompletnie nie na temat.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2017-12-31 11:14:29
Autor: Czarek
Prędkość WiFi w telefonach


W dniu 31.12.2017 o 01:24, Marek S pisze:
W dniu 30-12-2017 o 18:14, Animka pisze:

Wycofuję się. Błąd. Ty pisałeś o telefonie, a ja o komputerze.
Sorry.

Przyjmuję przeprosiny gryzipórzyco z Ozorkowa.

Pomyliłeś się.

Cieszę się, że stąd nie jest, by zaniżyła poziom w małym mieście a tak jej mądrości giną w tłumie ;-)

--
Czarek

Data: 2017-12-31 12:11:06
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-31 o 11:14, Czarek pisze:


W dniu 31.12.2017 o 01:24, Marek S pisze:
W dniu 30-12-2017 o 18:14, Animka pisze:

Wycofuję się. Błąd. Ty pisałeś o telefonie, a ja o komputerze.
Sorry.

Przyjmuję przeprosiny gryzipórzyco z Ozorkowa.

Pomyliłeś się.

Cieszę się, że stąd nie jest, by zaniżyła poziom w małym mieście a tak
jej mądrości giną w tłumie ;-)

Za to twoje "mądrości" w małym mieście przybierają na wadze. Niedługo hersztem może zostaniesz.


--
animka

Data: 2017-12-31 11:28:55
Autor: Animka
Prędkość WiFi w telefonach
W dniu 2017-12-31 o 01:24, Marek S pisze:
Przyjmuję przeprosiny gryzipórzyco z Ozorkowa

Z Ozorkowa to jest ten Czarek.


--
animka

Prędkość WiFi w telefonach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona